• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Подсилване на Sprinter 313 CDI

Започната от bonov75, Сряда, 04 Юли, 2012, 06:52:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bonov75

Ако има някой да е слагал допълнителен лист на заден ресор на Спринтер 313 ЦДИ  2001г. да драсне някой ред от какви други бусове става.Искам да го усиля малко отзад че като се натовари и ляга а пък в Австрия само това чакат.

bonov75


Гена

Най добре става с въздушни възглавници

Гена


Boroman21

И ще му излезе колкото половината бус с тия възглавници , аз бих пробвал с ресори от 412 директно заменяне.

morskia86

Цитат на: Boroman21 - Сряда, 04 Юли, 2012, 21:15:25
И ще му излезе колкото половината бус с тия възглавници , аз бих пробвал с ресори от 412 директно заменяне.
Както каза колегата вземаш ресори от по-тежкотоварен и ги заменяш.Това е по-удачен и евтин вариант от възглавниците,а и по-опростен.

Rammbon

Стават също и от MB 508 , моделите след 1988г. Но зависи колко ще го товариш, да не се изкриви задния мост. На някоя по-голяма неравност , задния мост започва да се огъва и полуоските се късат, защото блокират в каналите, а колелата се въртят от скоростта и става голяма беля с натоварен бус насред пътя.

Гена

Възглавниците излизат около 700-800лв с монтажния комплект

morskia86

От 412 е напълно достатъчно.

Boroman21

Цитат на: Гена - Сряда, 04 Юли, 2012, 22:01:37
Възглавниците излизат около 700-800лв с монтажния комплект

Много тънко ми се вижда  , да не са някакви китайски изпълнения.А ако пък има и  компресор  в комплекта  работата отиде леко у лево.Ресорите са си най-сигурното изпълнение , но все пак да не се прекалява че я полуос я ръкав ще се скъса и т.н.

Гена

Няма компресор,иначе съм много доволен

SEMPER

Бонов, отдавна мина времето когато се "усилваха" Това ти го казвам като човек, който е бангьосвал всякакви бусове и ги е товарил двойно и тройно. От 1997-8 година концепцията на производителите се промени радикално и сериозното претоварване вече е "мисията невъзможна"

Не знам за какъв бус питаш, дали бордови, или туба. Но в единия случай багажа ще издаде шасито, в другия ще се прецакат захватите на окачването с тубата. За въздушните забрави, пари на вятъра са ... Ако усилиш ресьорите, ще се скъсат ушите, ако усилиш и тях, ще се пречупи някъде другаде ......
Решението е - смяна с по голям бус !!!
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

bonov75

Нали го дават 1500кг. а на мен ми трябва максимум 400-500кг. отгоре може и по-малко ама да не ляга че само ме спират и проверки и т.н. а той не е претоварен.Писнами затова.Иначе съм подсилвал 811 с ресори и амортисьори от ИФА а също и ВАРИО 814 и горе-долу знам как.

SEMPER

Не знам колко са глобите в държавите, където евентуално те спират, но  ако те качат на кантар, това сето трябва да се плати, ще е съпоставимо с цената на малко по тежкотоварен бус


Имам някакъв от година назад спомен, че маляките бяха глобили нашенец с около 8 000 евра за такъв гяволък
И бяха запряли и буса , и колата качена на него докато не се плати глобата ....

А щом знаеш как - избирай подходящите ресьори ;)

И аз знам как - усилвал съм шасита, захвати на носачи и амортисьори, добавял съм ресьори, местил съм мостове, удължавал съм кардани, ... но вече нямам желание да го правя
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

exon

Глобите ли?Ами в Унгария за претоварване от 800кг на 7тона,5-осна композиция(Спринтер 312 с триосно ремарке)официалната глоба беше към 650 евра.Минах със стотачка на ръка.В Чехия ме барнаха с 4420кг тотал на соло бус-2000крони(100Е),Австрия-250кг отгоре на задния мост-500Е!!!
Поради тази причина в момента оборудваме един Спринтер 412 за превоз на автомобили,че нещо много дебело взе да излиза.Там брутото е 4600кг и няма ядове.
Относно подсилването няма никакъв проблем,в момента съм с три листа на ресьорите и не кляка,но като е поизгнила рамата започва да се цепи(по буса които карам има сигурно 100метра заварки вече ;D).

galski

Аз имам един 311 ЦДИ .. но дори да подсилиш задницата не забравяй че много лесно се сгъват "шаситата" .. ако не е микробус де :) Моето е бордово камионче и не е сгъвано но съм срещал доста такива душманя :)

Rammbon

Цитат на: galski - Четвъртък, 07 Март, 2013, 23:36:18
Аз имам един 311 ЦДИ .. но дори да подсилиш задницата не забравяй че много лесно се сгъват "шаситата" .. ако не е микробус де :) Моето е бордово камионче и не е сгъвано но съм срещал доста такива душманя :)
И диференциала се сгъва и става интересно, като е натоварен и си на път.

Rammbon