• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Видех днеска "Каска"

Започната от ivopifeca, Събота, 14 Юли, 2012, 14:40:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Дедо е прав.Мотора е супер и механиката,удобство почти нема,абе нема си и още нещо,каската си гори ;)

ivopifeca


ivailo079

С 24т. Бургас-София 35/100 много ли е?

ivailo079


Бриги Магнито

Цитат на: ivailo079 - Събота, 21 Юли, 2012, 16:21:20
С 24т. Бургас-София 35/100 много ли е?
Баце не се впрегай,остави ги ората си лафат,да ти каем четем си и се кефим.
Коментари с мнения за разход ,размер кабина и комфортец са ми любимки.

Некой не скаран с рулетките мое ли ме осветли колко по-малка е кабината на каската от дръгелите по онуй време?


loshdancho

Германски модел товарен, самоходен чайник.
Сигурно са искали да напраят самовар... ама се е получило каска
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

DeDo Vi

Цитат на: loshdancho - Събота, 21 Юли, 2012, 21:53:47
Германски модел товарен, самоходен чайник.
Сигурно са искали да напраят самовар... ама се е получило каска
Дане, ти не се обаждай. Нали сега караш и ти чайник с големи дръжки даже.

DeDo Vi

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 21 Юли, 2012, 17:03:57
Баце не се впрегай,остави ги ората си лафат,да ти каем четем си и се кефим.
Коментари с мнения за разход ,размер кабина и комфортец са ми любимки.

Некой не скаран с рулетките мое ли ме осветли колко по-малка е кабината на каската от дръгелите по онуй време?

Баце по "онуй" време когато карах каска, в гаража намазаните връзкари караха Актроси, е дали нема разлика у кабините а? А да не говорим за немците, австрийците и друга европейска сган, дето ни се чудеха и маеха и даже ни снимаха когато ни видеха двойка екипаж у каската. Почти всички модели камиони от онова време бяха с двойно и тройно по-големи и комфортни кабини. Но за мен каската си остава легендарен камион, аз лично имам незабравими изживявания с нея.

loshdancho

Такааа, я сега да си дойдем на думта.
Какви каски има и  кое е каска?
Щото името и чух за пръв път  с Дедо ви в Сомат.
Та това е последният модел преди Актрос с широките ребра на решетката.
Двигателя, няма нищо общо с предишните модели...Ом402
Има си комп, EDC, газ на реостат, и всички други екстри на модерните автомобили, за които предшествениците и само могат да мечтаят.
Дали върви каската.. точно тези в Бетц ДА!
Защото бяха  44-ки под табелка 38-ци Дядо ти да не се прави на ухапан и само да ги хали без да споменава подробности.
Заради митото бяха  магерени още в Германия(Бетц е акционер в Мерцедес) 38-ца на вратата, 44-ка под кабината....
А иначе , че си е чайник , чакам някой да ме обори...
Има ли Мерцедес, който под 1500об/мин-1 на баир да не грее?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

DeDo Vi

Цитат на: loshdancho - Събота, 21 Юли, 2012, 23:55:50
Такааа, я сега да си дойдем на думта.
Какви каски има и  кое е каска?
Щото името и чух за пръв път  с Дедо ви в Сомат.
Та това е последният модел преди Актрос с широките ребра на решетката.
Двигателя, няма нищо общо с предишните модели...Ом402
Има си комп, EDC, газ на реостат, и всички други екстри на модерните автомобили, за които предшествениците и само могат да мечтаят.
Дали върви каската.. точно тези в Бетц ДА!
Защото бяха  44-ки под табелка 38-ци Дядо ти да не се прави на ухапан и само да ги хали без да споменава подробности.
Заради митото бяха  магерени още в Германия(Бетц е акционер в Мерцедес) 38-ца на вратата, 44-ка под кабината....
А иначе , че си е чайник , чакам някой да ме обори...
Има ли Мерцедес, който под 1500об/мин-1 на баир да не грее?
Ха Ха Ха, верно е. Каските в СОМАТ бяха с 440 коня мотори, нищо че по документи се водеха 380 магарета. Абе бастун не можеш да си замълчиш а? Абе ти си чайник, никога Мерцедес не ми е загрял на баира, а вервай ми летото в Иран си е доста жежко а и баири има душмански.

Бриги Магнито

Чайник  :D :D :D :D досега не съм срещал такива,но щом казваш.
Апропо единственият мотор който дяни на прегряване е мислим въпросният,оти има бая главета и да духнее гарнитурки,нема шанс да е на сите цилиндри,също по спомен единственият камион със зумер за прегряване и високи обороти по онова време мислим е въпросният.
1500 оборота са перфектните обороти за катерене на баир над тях подгорва масло,тъй че бем ли го как си ги карал .Интересен момент също е ,че зумер свири на 2300 оборота независимо дали си на моторна или даваш газ,което пък утрепва масовото втълпление на неземната глупост,че моторна държала най-добре над 2100 оборота,защото производителите така били казали.

Аз не претендирам да разбирам от каски,но всичко изложено като аргументи момци според мен е далеч от истината.
Каска викаха на тези преди въпросните ребра,но се запази и за тези с ребрата.Дедо ,Актрос мислим се пръкна нейде къде средата на 90-те години .
Разходните норми на каска ,FH12,Scania,Daf от онези времена са 38/100 до 40/100 сравнено с днешните дръгели може да Ви звучи много,но по онези времена не се срещаше по пътищата наши, дръгел с под 25т. товар (нямаше кантари) също трудно се меркаше некой икономист да се влачи по пътя (караше се ,само на газ) .
Това са ми спомените от онези времена,скивам Вие имате други няма лошо изложете си ги,но е тъпо да се говорят глупости.

Както и да е,приятно писане в темата.


loshdancho

Едно си баба знае, едно си бае....
Значи, под 1500об/мин на баир Мерцедес грее,не говоря за наклона и температурата на въздуха.
Я опитай да катериш Витиня на 1100-1200 на висока предавка с газ до ламарината.
НямА камион деянлив на прегряване специално на Мерцедес после му изпадат леглата на клапаните.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Мерцедес не грее!На мене никога не ми е загрявал,дори и в наи големи жеги и баири с пълна на мах. газова цистерна.И понеже викате че не горел е у фирмата имаше и Волва фх-имаше си голема разлика в харченето,а беха горе долу едни години.Имаше си разлика и в авариите-Волвата по сервизите.Мерцедеса почти не спираше да ради ;)

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Неделя, 22 Юли, 2012, 10:56:23
Едно си баба знае, едно си бае....

Най-вероятно е така да знаеш,само ако не ти е проблем ме светни на кой друг му загрее Мерцедес каска.
Но да не издребняваме,както казах щом си казал ,че грее нек си грее ич не ми е зор.


ivopifeca

Лично съм карал и работил с въпросния камион-"каска",карал съм два различни-в различни фирми.Тези камиони не греят!Дори и преди това е ставало дума за други марки,че някои греят и съм споменавал,че с Мерцедеса такъв проблем не съм имал и всеки един все стари кучета са ми казвали:Е ти па,Мерцедес да грее,то требе ич да не е в час.И баща ми за 20 год.у Со Мат го е казвал същото-не грее.А каска му викат,защото ,ако се загледате внимателно,формата на кабината наподобява точно мотоциклетен шлем-каска.Загледаите се,оттам му е името-прякора ;)

loshdancho

Освен общи приказки друго не видях....
Няма скорост, температурен режим, място, използвана предавка, външна температура, тотал на композицията....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Неделя, 22 Юли, 2012, 13:09:41
Освен общи приказки друго не видях....
Няма скорост, температурен режим, място, използвана предавка, външна температура, тотал на композицията....
A да ти мина през главата,че всичко изброено от теб не влияе на работната температура на мотора,не е ,знам,то няма начин да не влияе нали,инженерите казват,че влияе,но други инженери са го изчислили пък да не влияе,кажи ми са има ли угодия.

Апропо мъцни за друг път данните как ги искаш в таблица или да ти ги драснем по моенски.
По моенски звучат така 36-38 градуса по Целзий температура на околната среда(измерена на сянка ,най-вероятно) 31 т. тотал ,117км/ч (на ограничител) катерене на 8-ма,бърза(ръчни скорости) Витиня от София към тунел Витиня с около 1800-1900 оборота на мотора(по спомен) държи работна температура от 80 до 85 градуса по Целзий(по уредите на контролното табло)
При същите атмосферни данни ,но на 5-та бърза/бавна с около 40-50км/ч и подържани 1300-1500 оборота и тотал около 46-48 т. и отново Витиня ,но посока към София подържа температура на работа на мотора 80-82 градуса по Целзий.

Това е на моенски по спомен,мотора е със силните 380 коня,голяма част от които са на паша.


Бриги Магнито