• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Видех днеска "Каска"

Започната от ivopifeca, Събота, 14 Юли, 2012, 14:40:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

martin stanev

Каска го наричат старите шофьори в СоМат, защото чичко Бец ги качвал едно време по 2ма в кабина и било тясно като в каска и от там каска. Надявам се, че бецаджиите ще са съгласни с мен, защото лично са ми го казвали това бивши шофьори на СоМат. Говорим за модел 38ца на табела, а 44ка под кабина, този модел кабина е малко по тясна, при нея няма страничните джобчета в калниците, има малко по широчки и височки кабини от тази и тя е със странични джобчета в калниците. Точна тази бецаджийска каска не съм имал щастието да карам, ама съм карал малко по дъртички от нея 1628, 1735, 1638, 1953 и мога да кажа, че са изключително здрави и надеждни камиони. Всичко що е Mercedes и е произвеждано до 95-96г. и е с патерица, а не EPS няма грешка, който е карал знае за какво става дума.

Сега малко извън темата, чета тука разни хуморески и приказки от Шехеразада от 1001 нощ. Каската чайник, самовар...........най големите глупости , които някога съм чувал точно за каската  много плюнки много нещо, аз се чудя тоя индивид колега ли е не е ли, защото ако е колега как намира време да си кара камиона, като по цял ден седи и кисне във Фейсбук и тук и постоянно плюе с голямо презрение Мечо без никой да му иска некомпетентното и ненужното мнение. Спами почти всички теми и не знам как не го е срам, като не разбира да пише врели некипели, ами вместо това да си седи в калдаръм коконовия раздел и да си пудри и гримира коконата, да и сменява токчета да и шие рокли, че току виж му изнивирила и да я води по конкурси за манекенки, че тя за нищо друго не става освен за изложения....а пък товарите ще ги вози Мечо, защото за това е създаден.

Нищо лично към никого, но никой не може да ми промени мнението и постоянно да ми налага неговите възгледи и мироглед, за неща които съм работил, живял и имам житейски опит. Харесвай това което харесваш, но уважавай мнението и на другите, а не постоянно да ръсиш бисери и да ставаш банален.

И все пак Мечо си е номер-1 :) поздрави, лек път на всички колеги и успешен ден  :)

martin stanev


nasko84

Аз също имам много добри впечетления от каските не съм карал влекач за сметка на това карам соло
814,1524,2429-газовоз даже със ЕПС скорости досега винаги са ме пребирали за разлика от Сканията(124-400) нищо лошо за Сканията ама това ми е от личен опит които не е много  ;)

nasko84


loshdancho

ЦитатКаска го наричат старите шофьори в СоМат, защото чичко Бец ги качвал едно време по 2ма в кабина и било тясно като в каска и от там каска. Надявам се, че бецаджиите ще са съгласни с мен, защото лично са ми го казвали това бивши шофьори на СоМат
Хахаха,  ма така ли си чул?????

ЦитатТочна тази бецаджийска каска не съм имал щастието да карам, ама съм карал малко по дъртички от нея 1628, 1735, 1638, 1953 и мога да кажа, че са изключително здрави и надеждни камиони.
Значи не си карал въобще каска.....хахаха!
А кога си карам камиона.... Най-малко може да знаеш.....Щото вече сме модерни и си имаме лаптопи и телефони с интернет... А че е чайник.... говоря това, което съм изпитал на собствен гръб, а не съм чул от "старите шофьори на Со Мат"...
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Каски им викат защото наподобяват на дизайн на мотоциклетен шлем-обърнете внимание на кабината,дизайна...Не защото са тесни!Е тесни са,но не това е причината за прякора им.

loshdancho

И заради многото пластмаса, до тогава всичко е от желязо, а при каската са пластмасови калниците, бузите, решетка....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

emilpopoff

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 02 Май, 2013, 20:25:07
И заради многото пластмаса, до тогава всичко е от желязо, а при каската са пластмасови калниците, бузите, решетка....
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 02 Май, 2013, 19:30:14
Хахаха,  ма така ли си чул?????
Значи не си карал въобще каска.....хахаха!
А кога си карам камиона.... Най-малко може да знаеш.....Щото вече сме модерни и си имаме лаптопи и телефони с интернет... А че е чайник.... говоря това, което съм изпитал на собствен гръб, а не съм чул от "старите шофьори на Со Мат"...

Цитат на: martin stanev - Четвъртък, 02 Май, 2013, 11:06:58
Каска го наричат старите шофьори в СоМат, защото чичко Бец ги качвал едно време по 2ма в кабина и било тясно като в каска и от там каска. Надявам се, че бецаджиите ще са съгласни с мен, защото лично са ми го казвали това бивши шофьори на СоМат. Говорим за модел 38ца на табела, а 44ка под кабина, този модел кабина е малко по тясна, при нея няма страничните джобчета в калниците, има малко по широчки и височки кабини от тази и тя е със странични джобчета в калниците. Точна тази бецаджийска каска не съм имал щастието да карам, ама съм карал малко по дъртички от нея 1628, 1735, 1638, 1953 и мога да кажа, че са изключително здрави и надеждни камиони. Всичко що е Mercedes и е произвеждано до 95-96г. и е с патерица, а не EPS няма грешка, който е карал знае за какво става дума.

Сега малко извън темата, чета тука разни хуморески и приказки от Шехеразада от 1001 нощ. Каската чайник, самовар...........най големите глупости , които някога съм чувал точно за каската  много плюнки много нещо, аз се чудя тоя индивид колега ли е не е ли, защото ако е колега как намира време да си кара камиона, като по цял ден седи и кисне във Фейсбук и тук и постоянно плюе с голямо презрение Мечо без никой да му иска некомпетентното и ненужното мнение. Спами почти всички теми и не знам как не го е срам, като не разбира да пише врели некипели, ами вместо това да си седи в калдаръм коконовия раздел и да си пудри и гримира коконата, да и сменява токчета да и шие рокли, че току виж му изнивирила и да я води по конкурси за манекенки, че тя за нищо друго не става освен за изложения....а пък товарите ще ги вози Мечо, защото за това е създаден.

Нищо лично към никого, но никой не може да ми промени мнението и постоянно да ми налага неговите възгледи и мироглед, за неща които съм работил, живял и имам житейски опит. Харесвай това което харесваш, но уважавай мнението и на другите, а не постоянно да ръсиш бисери и да ставаш банален.

И все пак Мечо си е номер-1 :) поздрави, лек път на всички колеги и успешен ден  :)

   Малко извън темата "Каска" не съм карал но от старите Мерцедеси съм карал 410, 609, 811, Атего(1323, 1317) и Актрос MP1, нещото което ми е направило впечатление, е че на място понякога са работили с часове особено зимата, не могат да стигнат и 50 градуса особено Атегото и 609-ката, но лятно време по баира натоварен работата става "сто мерцедеса"  :) т.е 100 градуса. Естествено не винаги и не всички, които съм карал. Но другото интересно което забелязах при Мерцедесите бе , че има разлика от температурата индикирана на таблото и измерената с диагностичен уред(лапай топ  :) със сервизна програма за диагностика) например на таблото показва около 80 но диагностичния уред работа 10-11 градуса нагоре и така до 100 градуса. Между другото шофьорлъка не ми е основното препитание (вече) , работата ми е  свързана с леки автомобили  при нас рядко идват Mерцедеси, но съм си правил експеримента като дойде някой да го "закача" и пак този номер стрелката на таблото е "залепнала" за 90 градуса ,но на диагностичния уред нещата пак са различни единия път беше 97, другия път 102 градуса . За себе си имам обяснение на тази "аномалия", даже според мен не е и дефект а умишлено търсен ефект от производителя(поне при леките автомобили, защото съм виждал тази "аномалия" и при други марки леки автомобили). А иначе за здравина са си здрави но старите машини(MP1-цата не e сред тях поне за мен). Затова , че съм склонен да вярвам на себе си(както в циничния виц) и на колегата Данчо.

martin stanev

Актрос и Атего не съм карал, ама за по дъртите кютуци на Мечо мога да гарантирам, че не греят. Катерил съм баири с по 35-40т. товар по някой път и по повече и повече от 85 градуса не са мърдали. Една 35ца в началото, като и се качих да я карам почна да ми грее, ама след като и сменихме виското тоест перката и измих обилно радиатора греенето спря. Та немога да се съглася с колегата Данчо, че Мечо е бил чайник, ако беше такъв за тия години дето съм ги карал с тия тонажи все някой щеше да даде фира. Единствените мизерии от дъртия Мечо ми бяха от една 38ца, за 5год служба с нея, може би смених над 20 ресьора по нея ама не мога да се сърдя на камиончето, след като винаги беше товарен по 30-40 тона, след това шефа я продаде 38цата и купи уж по як камион Скания 450 коня в началото много и се радвах много бягаше, ама и там като почнаха едни ремонти карета, полуоски-по едно време вече ме беше страх да спра на някой баир и след потягляне да не се скъса полуоска, също така ми се е късала амбриажната ос, скоростите ги сваляхме 2 пъти да се оправят, да не говорим, че зимно време в някой кучи студ под 0, ако я оставя 2-3 дена без да я препаля няма палене, след това, а уж беше v8. И до там беше с коконата, щото в повече ми идваха ремонтите, щото бях шофьоро-монтьор и толкова не карах колкото претягах. С Мечо тия проблеми съм ги нямал, палеше в студовете, ако ще да не е палил над 1 седмица, спирах и си тръгвах в баира без проблем.

Та тъй Данка, можеш да си плюеш на воля колкото си поискаш, ама не мога да ти се вържа на глупостите, и аз и видях хаира на лайняната ти кокона, аз същите негативи които ти имаш срещу Мечо ги имам срещу Дафа, ама мнението си го пазя за мен и не съм влезнал в дафовия раздел и да раздавам плюнки като побъркано злобно човече дето си няма работа.

ivopifeca

Така е за паленето Мерцедеса,дори при екстремен студ,няма отказване :)

nasko84

Тея които аз ги карам също на място ако работят немогат да дигнат повече от 50градуса а иначе карам предимно по проходите и не ми се е случвало да греят,големи кътъри са старите мерцедеси според мене :)

ivopifeca

Това е най-коравия катър-камион,а и също един от най-неудобните и изморяващи...което си е,просто си е така,но като цяло един изключителен камион!

emilpopoff

Цитат на: emilpopoff - Четвъртък, 02 Май, 2013, 23:33:42
   Малко извън темата "Каска" не съм карал но от старите Мерцедеси съм карал 410, 609, 811, Атего(1323, 1317) и Актрос MP1, нещото което ми е направило впечатление, е че на място понякога са работили с часове особено зимата, не могат да стигнат и 50 градуса особено Атегото и 609-ката, но лятно време по баира натоварен работата става "сто мерцедеса"  :) т.е 100 градуса. Естествено не винаги и не всички, които съм карал. Но другото интересно което забелязах при Мерцедесите бе , че има разлика от температурата индикирана на таблото и измерената с диагностичен уред(лапай топ  :) със сервизна програма за диагностика) например на таблото показва около 80 но диагностичния уред работа 10-11 градуса нагоре и така до 100 градуса. Между другото шофьорлъка не ми е основното препитание (вече) , работата ми е  свързана с леки автомобили  при нас рядко идват Mерцедеси, но съм си правил експеримента като дойде някой да го "закача" и пак този номер стрелката на таблото е "залепнала" за 90 градуса ,но на диагностичния уред нещата пак са различни единия път беше 97, другия път 102 градуса . За себе си имам обяснение на тази "аномалия", даже според мен не е и дефект а умишлено търсен ефект от производителя(поне при леките автомобили, защото съм виждал тази "аномалия" и при други марки леки автомобили). А иначе за здравина са си здрави но старите машини(MP1-цата не e сред тях поне за мен). Затова , че съм склонен да вярвам на себе си(както в циничния виц) и на колегата Данчо.
Колеги, май темата отиде в друга посока. Аз никъде не съм написал, че каската е "чайник" или друг съд за топлене на вода, просто съм се съгласил с колегата Данчо, че дори и "Каската" може да стигне 100 градуса по баира. А и най-важното е да се изясни какво е "греене" или "загряване" за мен пиково(моментно достигане на малко по-висока темп. на работа при свръх натоварване, за мен е такова изкачването на наклон(баир) лятото с товар по-голям от този по спецификация и със стара машина с не ревизирана не знам откога охладителна с-тема) не проблем и загряване.
Според мен 100-те градуса не са нещо страшно, даже гарантирам,че съвременните леки автомобили и то с дизелови(комън рейл 1-во, 2-ро пък и 3-то поколение) двг-та при изкачване продължително на наклон с газ "до дупка", с пуснат климатик и темп. на въздуха около 30 и повече градуси достигат и 102-108 градуса(при положение, че термостатите им са на 82-85 градуса и в 90% от времето работят в темп. режим 85-87 гр.) и нито влиза в авариен режим, нито светва някакъв "чек" на таблото. А да не говоря за случаите, при които стрелката на таблото(ако въобще има така при по-голяма част новите автомобили) за темп. на охладителната течност "услужливо" и "успокояващо" водача е "залепнала" 90 гр. и не помръдва от там и с милиметър колко и да юркаш колата, при положение, че диагностичния уред показва разлика от няколко градуса(това е при нялко поне марки), но това съм писал вече няма да се повтарям.
Весели празници !

loshdancho

Да така е , катър е само и единствено заради презапасяването от към здравина на трансмисията.
Мерцедес бяха последната фирма , която слезе от редукторите. А редуктора е нещо което се използва в тежки условия и тежки товари, но е по-скъпо за поддръжка и сложно за ремонт, отделно по-високото тегло за въртящите се части води до по-голям разход, и по голяма мудност.
За удобството съм го казал отдавна...В кабината си  все едно в мотокар, волана ти седи в скута и не може да се завърти  по височина достатъчно.
За вървенето.... нямам думи .... по муден камион едва ли има, дори в следващите модели е спазена традицията.
За загряването:
Сега слушайте внимателно и асимилирайте-  Мерцедес е един от най-бавнооборотните камиони, за да е икономичен се кара в 1100об/мин-1...но опитай да го караш на толкова в баир и да видиш дали ще загрее....
Парадокса е , че ако е над 1500 об/мин-1 не грее но тогава харчи и не само гориво, а даже и масло.
Стигам до извода, че радиатора му е с малък.
Дори и при следващите модели е същото: зимата катеря Витиня на 1100об/мин-1 и не грее разхода е малък, но това не мога да го постигна лятно време. Така, че.... си остава чайник.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

martin stanev

#57
Цитат на: loshdancho - Събота, 04 Май, 2013, 20:29:16
Да така е , катър е само и единствено заради презапасяването от към здравина на трансмисията.
Мерцедес бяха последната фирма , която слезе от редукторите. А редуктора е нещо което се използва в тежки условия и тежки товари, но е по-скъпо за поддръжка и сложно за ремонт, отделно по-високото тегло за въртящите се части води до по-голям разход, и по голяма мудност.
За удобството съм го казал отдавна...В кабината си  все едно в мотокар, волана ти седи в скута и не може да се завърти  по височина достатъчно.
За вървенето.... нямам думи .... по муден камион едва ли има, дори в следващите модели е спазена традицията.
За загряването:
Сега слушайте внимателно и асимилирайте-  Мерцедес е един от най-бавнооборотните камиони, за да е икономичен се кара в 1100об/мин-1...но опитай да го караш на толкова в баир и да видиш дали ще загрее....
Парадокса е , че ако е над 1500 об/мин-1 не грее но тогава харчи и не само гориво, а даже и масло.
Стигам до извода, че радиатора му е с малък.
Дори и при следващите модели е същото: зимата катеря Витиня на 1100об/мин-1 и не грее разхода е малък, но това не мога да го постигна лятно време. Така, че.... си остава чайник.

Ама те тук не съм съгласен и няма какво да асимилирим.
Загрявал ти е в баира защото си го карал на 1100 об/мин.....той Мечо ти е подсказвал, защо грее, ама............ще се научиш да го караш и тогава ще говориш, че е чайник.
За манджата сам си го каза-с редуктори ли е ще манджори....няма начин.
Ще ме натовари началника примерно, от Доспат или Сърница с 50-60 кубика дървен материал (дето до ония ден са го кацали и чуруликали пилетата,а сега ми в камиона и още вода тече от него) за Варна примерно и на връщане ще ми шляпне 30-35т. шикер от Девня за Пловдив примерно , и аз да минавам Стара планина и в 2те посоки да катеря баири с 1100 об/мин..........ееее Данкааа????????
На равното 1200-1500 об/мин, на баир под 1500 об/мин не падам-това са му на Мечо най разумните об/мин. и проблеми никога не съм имал с греенето. Не возим прежди и пуканки, за да го карам в баира на 1100 об/мин и да искам да не грее.
За масълцето....ми кво да ти кажа, здравите Мечоци дето карах почваха да го барат маслото, като му дойде време за смяната........сещаш се какво ти говоря, когато шефа вика........айде и тоя курс и ония курс, че сега няма време и те от нямане на време нимаха примерно 7-8к км.- е те тогава Данка ми е погорявал Мечо масълце. Инак една 38ца дето карах и сълзяха всички гарнитури на главите и отделно и турбините правиха локви където и да спра и шефа беше решил да я продава и я тъпчех почти година и половина с М10Д, че файда от сменяване на масло там нямаше 1000км-1л. масло, а последните 2-3 месеца по 2-3 литра на 1000км. а и на шефа не му се даваха пари да я прави и така си замина за Сирия.

Коригиран цитат!

loshdancho

А  има други камиони (VOLVO, MAN,SCANIA), кото съм ги карал с 1100 об/мин на Витиня  с 25тона и стрелката не мърда от 90-91 градуса...даже на VOLVO  и MAN  изключва перката на моменти... сам си прави сметка кое грее и кое е ч....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

martin stanev

Цитат на: loshdancho - Събота, 04 Май, 2013, 22:29:35
А  има други камиони (VOLVO, MAN,SCANIA), кото съм ги карал с 1100 об/мин на Витиня  с 25тона и стрелката не мърда от 90-91 градуса...даже на VOLVO  и MAN  изключва перката на моменти... сам си прави сметка кое грее и кое е ч....

Какво общо имат Вола и Коконата с Мечо, това са камиони с други скорости и трансмисии и работят на съвсем други предавателни числа. Сам го каза одеве има ли редуктор си иска оборот в баира. Това се опитвам да ти обясня брее Йордане, че Мечо в баир с хубав тонаж не можеш го кара на 1100 об/мин и да искаш да не грее. Мечо в баир си иска оборот. Натовари го с пуканки и тогава го карай, ако щеш и на 1000 об/мин в баира и няма да ти грее.
Да отбележа, че говоря за дърт Мечок, а не за Актрос, аз Тракторс както вие го наричате не съм карал и нямам никакви познания там, но на дъртия Мечо се изградих и възпитах, като шофьор и говоря това , което съм преживял.

martin stanev