• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Караме с включени фарове през цялата година

Започната от bo4a, Петък, 20 Юли, 2012, 18:02:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimich87

Не всички коли имат трети стоп. В тези двете дето бях нямаха, а аз също щях да се блъсна в кола която няма трети стоп. А камиони, бусове и автобуси има много без трети стоп. Баща ми преди 2 години един влезе при дифиренциала по този начин.

dimich87


loshdancho

Имах взиман-даване точно на камион с оригинални дневни фарове, конструктора е решил точно по същият начин.... само фарове без други светлини,няма габарити,  при(запалването на двигателя) пускането на фаровете при тази модификация не се намалява светлината на дисплея през деня, но в тунел не виждаш дисплея и уредите,вечер когато си пуснеш фаровете си имаш и габарити и осветление на дисплея, през деня не можеш да включиш дълги, а само да присветнеш.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Юли, 2012, 16:12:10
Не всички коли имат трети стоп. В тези двете дето бях нямаха, а аз също щях да се блъсна в кола която няма трети стоп. А камиони, бусове и автобуси има много без трети стоп. Баща ми преди 2 години един влезе при дифиренциала по този начин.


Виж ся - ФОРД-модел Т пък въобще не е имал стопове. Означава ли това, че ако настигнеш такъв трябва да се бухнеш в него като последния аджамия? Просто виждайки МПСто пред себе си трябва правилно да прецениш какво да очакваш от него, съобразно марката и модела и да прецениш дистанцията.

Бриги Магнито

Цитат на: driver1 - Неделя, 22 Юли, 2012, 16:30:48
Виж ся - ФОРД-модел Т пък въобще не е имал стопове. Означава ли това, че ако настигнеш такъв трябва да се бухнеш в него като последния аджамия? Просто виждайки МПСто пред себе си трябва правилно да прецениш какво да очакваш от него, съобразно марката и модела и да прецениш дистанцията.
E не така де Драйвер ;)


g_dandy

Основната цел на този перкопиран от чужди законодателства закон е повече приходи в хазната /или в нечии джобове/ от глоби за невключени светлини през деня. Поредната лъжа на властта,че и дреме за безопасността на електората,подобна на много други - като цигари,здравеопазване и т.н. Нормално ли е да произвеждаш цигари,а да забраняваш употребата им и да опасваш кутиите с надписи колко били опасни? Нормално ли е да овориш за мир,а да бълваш свръхмодерни оръжия,които са в състояние да затрият Земята за секунди? Нормално ли е да говориш за здравето на хората,а да правиш цените на лекарствата и на медицинските услуги достъпни само за богоизбраните? И още доста такива въпроси си задавам!

driver1

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Юли, 2012, 17:22:20
E не така де Драйвер ;)


Не се напиняй - това е направено за да може тази (вероятно реплика?) да се движи на самоход по пътищата.
  Освен това, поразгледай малко снимките в Гугъл откъдето си копнал и тази и ще се убедиш, че твоята е от доста по-късен модел на Форд.

Бриги Магнито

Цитат на: driver1 - Неделя, 22 Юли, 2012, 17:41:11
Не се напиняй - това е направено за да може тази (вероятно реплика?) да се движи на самоход по пътищата.
Бе язека да пробам,мое пък и да е ориджинъл. ;)
Иначе ми аресва тва де си писал на превод означава он не видел колата че ше удари па стопове дири.

Къв беше лафо на Сърбино за мигач као мъдо


dimich87

Не съм съгласен с вас че със стопове и без стопове трябва да може да се спре. Реакцията при виждане на стоповете е доста по-бърза от колкото да се усети че автомобила отпред спира. Ако някой го може, значи е телепат и знае какво ще направи шофьора отпреде.
Аз преди месец с колело се блъснах в кола, която ме изпревари и веднага след това подаде мигач, и спря. Реаквията на спирачките ми беше мигновенна след като видях мигача за спиране, но и спирането на автомоби беше леко по диагонал и затваряйки ме. Аз се оттървах невредим, ама новото пежо 407 беше одрано по целия десен заден калник. Идиота почна да се кара с мене.

Бриги Магнито

Баце чуй са да ти шепнем нещо пък ти се съгласявай или не .
Значи един след друг се движат два камиона примерно подържайки абсолютно еднаква скорост дотук нищо страшно,но идва баир и поради да кажем малка мощност или пък повече товар предният ще намали своята скорост повече от задният ,а и това ще се случи и по-бързо от задният в този случай няма стопове .
Това е един пример има и друг,тук из форума има споменати или зачекнати тъй наречените забавители на скоростта като моторни спирачки,интардери,ретардери,телми и прочее към тях ако прибавим и спирачният ефект от мотора(двигателя) подсилен или намален от трансмисията се появява друг вариант за промяна на скоростта на движение не съпроводен в повечето случай от светване на стопове.
Връщането на крака от газта е също фактор за промяна на скоростта особено в изкачване.
Да факт е стоповете дават предупреждение,че скоростта се променя към забавяне,но не може да разчиташ на стоповете само.

Лично професерско мнение,не те обвързвам с него просто го излагам.


bo4a

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 21 Юли, 2012, 13:51:41
Едно ПТП с причина на настъпването му ,,Не виждане на сивият автомобил ,мейби"  ;) :D :D :D :D

Дивият си е див.
Малоумният си е малоумен.
Кьоравият си е кьорав.
Фаровете са за да светят,а през деня е светло...............


Както мъцнах свиркайте кога да Ви светнем белким ме видите


П.П.Некой ,че ме светне ли членчето с тегленето на ППС как ще се измени частта със запалени светлини или си отпада по дефолт и вече никво сецане само пътни помощи разни  :D :D :D :D :D

Е като беше на фарове него ли избухаха челно?

dimich87

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Юли, 2012, 20:38:43
Баце чуй са да ти шепнем нещо пък ти се съгласявай или не .
Значи един след друг се движат два камиона примерно подържайки абсолютно еднаква скорост дотук нищо страшно,но идва баир и поради да кажем малка мощност или пък повече товар предният ще намали своята скорост повече от задният ,а и това ще се случи и по-бързо от задният в този случай няма стопове .
Това е един пример има и друг,тук из форума има споменати или зачекнати тъй наречените забавители на скоростта като моторни спирачки,интардери,ретардери,телми и прочее към тях ако прибавим и спирачният ефект от мотора(двигателя) подсилен или намален от трансмисията се появява друг вариант за промяна на скоростта на движение не съпроводен в повечето случай от светване на стопове.
Връщането на крака от газта е също фактор за промяна на скоростта особено в изкачване.
Да факт е стоповете дават предупреждение,че скоростта се променя към забавяне,но не може да разчиташ на стоповете само.

Лично професерско мнение,не те обвързвам с него просто го излагам.
Всичко което описваш е ясно като бял ден, но тези забавители на скоростта и ефекта от върната газ не са рязка промяна на скоростта.
Я си представи пешеходец излязал да пресича, има няма 15-20 метра трябва да се спре. Без да забележиш светлините на стоповете, няма как да спре следващото МПС. В подобни ситуации може да не участва човек на платното и пак да се наложи рязко спиране. Аз точно зад МПС спиращо поради дълбока дупка на пътя, съответно насрещно движение и невъзможност да се заобиколи. Не може в такава ситуация да се реагира мигновенно и буквално спрях на 20-тина см. Скоростта ми на движение беше около 90км/ч. Веднъж се возих и изкочи куче на платното, шофьора спря рязко за да не удие кучето, но зад нас човека не е забелязал стоповете и се нацепи в нас. Баща ми с камион пътува и животни излизат на платното след завой. Спира пак рязко и резолтата е кола под диференциала. Оправданието на шофьора е че не се забелязват стопове.
П.П. Верижните катастрофи се получават от забавянето на спирането във всяко следващо МПС, докато последния не бутне предния и започват да се бутат напреде всички.

Бриги Магнито

Тц не ме навиваш баце с пешеходеца дори и при рязко спиране нормалният шофьор ще разбере и без стопове че трябва да намаа спирачките,но тук идва момента наречен време за реакция,който е и причината за описаните от теб верижни спирания.
За да не се получава това се прилага най-елементарната мярка,нарича се спазване на дистанция,но ..........

Спирането баце е тема на друга тема тук лафат за фарове. ;)


dimich87

И аз за фаровете говоря, че при постоянно включени фарове, светят габаритните светлини отзаде и в ясен слънчев ден при описаните ситуации не се разбира от МПС-тата зад него.
А за теглене на повредено МПС, как ще се сигнализира?

Бриги Магнито

Цитат на: dimich87 - Неделя, 22 Юли, 2012, 21:47:06
И аз за фаровете говоря, че при постоянно включени фарове, светят габаритните светлини отзаде и в ясен слънчев ден при описаните ситуации не се разбира от МПС-тата зад него.
А за теглене на повредено МПС, как ще се сигнализира?
Признавам добри въпроси и добро сещане за габаритните светлини,силно се надявам взети под въпрос от изготвителите на този закон,но за съжаление по съм склонен да вярвам на мнението изложено по-нагоре,че въпросната законова промяна е просто прекопирана от нейде си и май ,май не е вложена много мисъл,а от това обикновено патят или загиват хора.


DeDo Vi

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 22 Юли, 2012, 21:55:45
Признавам добри въпроси и добро сещане за габаритните светлини,силно се надявам взети под въпрос от изготвителите на този закон,но за съжаление по съм склонен да вярвам на мнението изложено по-нагоре,че въпросната законова промяна е просто прекопирана от нейде си и май ,май не е вложена много мисъл,а от това обикновено патят или загиват хора.

Баце, добре я развихте темата, ама я се замислете малко, дали ни трябва закон за да караме на запалени фарове целогодишно. Като караш из България не ти ли прави впечатление, че доста голяма част от колите се движат на фарове и през лятото? Загледай се. Явно на много българи им е станало навик вече. Няма да споменавам други държави където се кара на фарове от доста години вече и този модел на поведение по пътищата дава положителен ефект. ЯВНО.
Лично аз си карам на фарове и даже и не се замислям, включвам ги автоматично и подсъзнателно, и хич не ми дреме за тоя зад мен дали ми е видел стоповете. Никога не се е удрял някой в мен.

DeDo Vi