• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAN 26.414

Започната от Rammbon, Събота, 11 Август, 2012, 00:10:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Ще си пусна тема за моя Ман, защото за 5 дни разбрах, че предния шофьор е бил гамен. Изпочупил е доста екстри, оборудване, прибори, удобства и др.
1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът :(
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?

Rammbon


MagnuM

За почистване, има едни обезмаслители, малко са скъпи, но вършат работа, премахват дори и петната от дима на цигарите( при мен подейства)
За жегата от скоростния лост, вече при няколко камиона (МАН, явно е срещан проблем) Точно под маншона или някъде под лоста съм виждал да се слага увито голямо парче дунапрен.
А за моторната спирачка, виж дали ръчката е откачена (от пода към самата спирачка).

Надявам се да съм помогнал  :)
;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

MagnuM

;) Не е важно за къде пътуваш, важно е да си на пътя ;)
Новата страница на Българските шофьори!
https://www.facebook.com/pages/Bulgarian-TrucksDrivers/435921919851057

DeDo Vi

Цитат на: Rammbon - Събота, 11 Август, 2012, 00:10:05Ще си пусна тема за моя Ман, защото за 5 дни разбрах, че предния шофьор е бил гамен. Изпочупил е доста екстри, оборудване, прибори, удобства и др.
1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът :(
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?

1.Брей момче,като Ти гледам поставените въпроси,и се плашим!  
2.То не беха СКАНИЯ разни модели,то не беха гондоли,че и под наем мислим,че сега в 04 сутринта ABS те притеснява?,сега пък крана на парното?Така няма да се научиш никога,по-простата причина,че тук няма кой да Ти помогне в ефир!, освен ако нямаш телефоните на най-много 4 души регнати, тук!!!.
1.Първо посети железарския за спирателен кран 1/2!.
2.Като, остарее Лъва в Прайда има винаги по-млади!
3.Кабел от електрожен вързан,шаси-кабина МОЖЕ,и да свърши работа за да е точен уреда нооооо все пак е МАН!,НЕ Е 100%!
4.Погледни електро-клапана на моторната,защо недейства навелите или шлаувка за вятър!.
5.Ако,Ти раждаше акъло досега за 5 дни да беше вдигнал кабината, и да си решил проблема с пропадане на скоростният лост.Очаквам поста,Ти примерно:защо пистата на самолетоносачо не е напреки,а успоредна?

loshdancho

Цитат1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
От "хубавият" антифриз им заминават оригиналните кранчета, Ако не е изхвърлено  и вързан без него значи е блокирало, Дедати ти даде вариант- шибърен кран от железарски магазин , ако не нов от камионджииски магазин.
Цитат2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
Четка и кърпа... и търкай с препарат, такива поне и много във всеки супермаркет.
Цитат3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
Сваляш и купуваш нов комплект, като им гледаш Ом (4 или 8)
Цитат4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
Нов бутон, ако ти е скъп може да пробваш с шкодов(на ток) за моторна , но шкодовият е капризен и събира кал , след което блокира в натиснато положение.Освен това проблема може да не е от там... Може да е бушон, липса на въздух,скъсани кабели, магнитвентил и каквото се сетиш.
Цитат5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
Нямаш маса на таблото....., кабелите за маса на Мана са върху скоростите, може да има скъсани,ако ти се рови , варианта с кабел от електрожен  от кабината до шасито може да реши проблема, само че трябва да има дължина за да може да се вдига кабината.И все пак проблема може да е в самото табло
Цитат6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
Когато вдигнеш кабината, ще видиш скоростният лост с дунапреновият уплътнител..... там варианти много и все с още дунапрен подложен под  другият.
Цитат7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът Тъжен
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?
Сваляне и пране.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Много благодаря за помощта :)  Събрах идеи и ще действам.
DeDo Vi, вярно че смених няколко машини, но фирмата с гондолите ... доста хора избягахме от там, после карах на приятел камиона, докато си правеше ремонта у дома, идеи имах и имам за свой камион вероятно някога в бъдещето. А за това че съм писал в 4 сутринта е, че в сегашната фирма така тръгваме, за да се завърнем преди забраната от 12-13 ч. Поне вечер си спа у дома и съм на 5 дни работна седмица. Заплатата ще си видя след 40 дни колко ще е, но колегите ми не са се оплакали до сега. И се кара по регламент, без магнити , без шашми.
За ремонта по камионите, не ни дават да пипаме, има си сервизна база и само там, дори и за смяна на стоп, но само там. А ако го закарам в сервиза, и там са на заплати и се мотаят много, а и като некарам аз губя . Докато оправят разни неща, може и 1-2 дни  да отидат, а шофьорите само трябва да гледат и да не пипат.  Това което ме вълнува в моята машина, че си го направя, когато съм далеч от базата, хванат от забрана и чакащ да разтовари  и така.

ET VIT-93

Цитат на: Rammbon - Събота, 11 Август, 2012, 07:42:52
Много благодаря за помощта :)  Събрах идеи и ще действам.
DeDo Vi, вярно че смених няколко машини, но фирмата с гондолите ... доста хора избягахме от там, после карах на приятел камиона, докато си правеше ремонта у дома, идеи имах и имам за свой камион вероятно някога в бъдещето. А за това че съм писал в 4 сутринта е, че в сегашната фирма така тръгваме, за да се завърнем преди забраната от 12-13 ч. Поне вечер си спа у дома и съм на 5 дни работна седмица. Заплатата ще си видя след 40 дни колко ще е, но колегите ми не са се оплакали до сега. И се кара по регламент, без магнити , без шашми.
За ремонта по камионите, не ни дават да пипаме, има си сервизна база и само там, дори и за смяна на стоп, но само там. А ако го закарам в сервиза, и там са на заплати и се мотаят много, а и като некарам аз губя . Докато оправят разни неща, може и 1-2 дни  да отидат, а шофьорите само трябва да гледат и да не пипат.  Това което ме вълнува в моята машина, че си го направя, когато съм далеч от базата, хванат от забрана и чакащ да разтовари  и така.
:DВоди си записки,и по-тях стискайки листа лягай под дръгело ;D,защото някъде може да си в забрана,или в склад без нет ;) :D ;D.Как,че ровиш из хилядите теми,които си пуснал ??? ;D.Колкото до стопа влажна кърпичка,би Ти свършила работа след смяна на крушка ;D,ако можеш де :o ??? ;D-неоставя отпечатаци,и няма да се притесняваш за орязване от така чаканата заплата ;) ;D

Tihomir78

Цитат на: Rammbon - Събота, 11 Август, 2012, 00:10:05
Ще си пусна тема за моя Ман, защото за 5 дни разбрах, че предния шофьор е бил гамен. Изпочупил е доста екстри, оборудване, прибори, удобства и др.
1. Парното работи постоянно, и копчето за пускане и спиране липсва. Има дупка на неговото място.
Как да го намаля за сега или да го спра поне до зимата?
2. Целия таван е омазан от нечистотии.
С какво да го почистя , поне малко да има вид?
3.Едната тонколона е издънена.
Как да я демонтирам и да поставя нови?
4.Моторната спирачка не се включва. Копчето хлопа свободно.
Ремонт ? Или да го забравя?
5.Уреда за температурата залепва на макс и като го почукам 5-10 пъти , се появява реалната стойност.
Да го отворя и ремонтирам или нов? А как се отваря ?
6.От около скоростният лост духа жега, а маншона не е скъсан.
Как да го уплътня?
7.В кабината мирише на мечки и лълове. Имаше обелки от краставици и банани на пода до шофьорстата седалка. Дунапрена на леглото ... там е лежал лъвът :(
Идеи за почистване без да го свалям от камиона?


Колега като гледам доста неща имаш за правене, та и имам доста опит с аМАН-те та ще се опитам да помогна.
1. По въпроса за парното пробвай с някоя от другите врътки да го спреш, ако пак не става може би проблема е в крана, все пак зависи дали твоя модел е с климкатик или без.
2. За почистване на тавана имаше един течен препарат SILAN, с който доста кабини сме почистили, които са били меко казано гнусни. Разтваряш малко в вода, разбъркваш хубаво да стане на пяна и с пяната нанасяш с четка и търкаш. След това обираш с сух парцал резултата е все едно някоя бабичка го е карала ..........  ;D ;D ;D ;D ;D
3. При тези манове развиваш капачето за тонколоната и гледаш дали е повредена или не. ремонт няма как да направиш сменяш с нова, но все пак провери дали ти идва сигнал дотам да не е проблем с кабелите и връзките.
4. За моторната ти писах в една друга тема. Бутона е електрически така че можеш да си изведеш кабелите на таблото и да сложиш какъвто и да е незадържащ бутон или да използваш някой свободен.
5. За уреда за температурата това е често срещан проблем при тези МАН-ве. Често правят проблеми и показателите за въздуха. Сменя се целия блок. Но едва ли на шефа ти му се дават пари.
6. Вдигаш кабината и под скоростния лост има нещо като дунапрен който е доста скъсан. Подлагаш му още дунапрен или парцали. Ако и това не помогне провери дали кабината ти е правилно регулирана. След това ще усетиш че и шума спада доста.
7. Леглото почистваш с същия препарат както тавана и седалките, но пак напомням с пяната. Сега е лято и бързо ще изсъхне.
Лека и безаварийна.

Rammbon

Всичко е ремонтирано и е ОК.
Сега идва следващият проблем. Често ми изгарят крушките на мигачите само  на ремаркето , макар че смених всичките 21W крушки на колата с нови, но тези на ремаркето горят всеки ден, че днес и 2 пъти на десния.
Какво ще е проблемчето?

Tihomir78

Цитат на: Rammbon - Вторник, 14 Август, 2012, 19:34:08
Всичко е ремонтирано и е ОК.
Сега идва следващият проблем. Често ми изгарят крушките на мигачите само  на ремаркето , макар че смених всичките 21W крушки на колата с нови, но тези на ремаркето горят всеки ден, че днес и 2 пъти на десния.
Какво ще е проблемчето?
Ако не е добре закрепен целия стоп от "хубавите" пътища от тръскането изгарят, а вариант е и лоша връзка затова по често да ти изгаря.

admin

Цитат на: Rammbon - Вторник, 14 Август, 2012, 19:34:08
Всичко е ремонтирано и е ОК.
Сега идва следващият проблем. Често ми изгарят крушките на мигачите само  на ремаркето , макар че смених всичките 21W крушки на колата с нови, но тези на ремаркето горят всеки ден, че днес и 2 пъти на десния.
Какво ще е проблемчето?

Да не би да си купуваш някакви ментета и просто да е съвпадение, че са изгорели точно на ремаркето?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Rammbon

Как се пуска печката? Като запаля показва точно време, вероятно ще мога да я нагласям за пускане по нагласено време , за в бъдеще. Но как да я пусна, че онази вечер на 10 градуса ... :(  умрях от студ в Родопите ?
Има 5 бутона, всеки за какво е ?

kron

Колега пуска се от третото по ред копченце с червеното пламъче ;D.А ако желаеш да ти се пусне примерно в 5 сутринта натискаш копче 2 с Р-символа ,появява се час с мигащо число 1,2 или 3 отпред пред чеса с двете стрелкички копчета 4 и 5 настройваш чеса чеса мига после мига за кой ден от седмицата автоматично си избира следващия и като е готова спира да мига чеса и на дисплея остава програма с число 1 примерно и пламъчето на копче 3 мига, и печката тръгва примерно в 5 сабален ;)

Rammbon

Благодаря колега :)
А въртящото копче е направено  за градуси, примерно от 18 до 30 или не на друг принцип ?

Tihomir78

Цитат на: Rammbon - Сряда, 29 Август, 2012, 21:35:24
Благодаря колега :)
А въртящото копче е направено  за градуси, примерно от 18 до 30 или не на друг принцип ?
Нещо такова, при Скания са написани , а тука не ама колко повече въртиш толко по-топло.  ;)

ivopifeca

Много си го лъснал отватре,евала!Абе и тая бангия че я оставяш,ама ти правим евала-мераклия си ;)

ivopifeca