• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Волво 6х6

Започната от monterei, Понеделник, 27 Август, 2012, 23:15:12

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: FH16 - Сряда, 29 Август, 2012, 09:09:22
Бацко,такова животно има....но колкото аз разбрах въпроса,толкова разбрахте и моя отговор :(
На теб факултативно ще ти разясня "пуш-муш" и "таг-маг" що е  ;)
Въпреки,че не подлежим на обучение ми се чини,че мое да устискам неколко лекции само от са да се спазарим изпит после да няма.

И са ако има некой де да ни осветли кво човъркаме у таз тема ша е мноо супер.
До са установихме ,че шеш по шеш е реалност и до там,ма шеше да е арно да знаеме ко се случва с тва шеш по шеш,че си заодиме пеш.

Те тва е тема неясен въпрос ,но дискусията се вихри.
;)


Бриги Магнито



monterei

хора, просто някой, ако има информация за раздатъчната кутия на 6х6, да каже. Ако не здраве ...

monterei


!na

Цитат на: monterei - Сряда, 29 Август, 2012, 20:20:09
хора, просто някой, ако има информация за раздатъчната кутия на 6х6, да каже. Ако не здраве ...

Информация за какво за трансферната кутия?


My truck runs on diesel, I run on 100% passion

monterei

Едностепенна или двустепенна е раздатъчната кутия. В случая със старозагорските самосвали, които един колега спомена, поради някаква причина са направени по такъв начин, че не могат да вдигнат повече от 60км/ч. това доколкото схващам е заради въпросната раздатъчна кутия, която при Волво (поне при ФМ) ограничава. При МАН, например, раздатката е двустепенна и нямат никакъв проболем да си карат адекватно и на пътя и извън него. Волво не е върха на сладоледа при строителните и се надявам, че тази недомислица при новия модел е отстранена (затова някъде написах, че рекламата можеше да е по-добра от отбелязания специален жълт цвят). Доколкото разбирам Ина работи във Волво т.е. колеги, най-точно може да провери. Или пък има и един колега - FH, може би и той би могъл да провери.

monterei

Цитат на: !na - Петък, 31 Август, 2012, 13:22:11
Информация за какво за трансферната кутия?




трансферна кутия - нямам идея какво означава. най-вероятно говорим за едно и също

Бриги Магнито

Цитат на: monterei - Петък, 31 Август, 2012, 22:57:32
трансферна кутия - нямам идея какво означава. най-вероятно говорим за едно и също
Mоре май си лафите за едно и също,ма я разясни откъв зор раздатъчна кутия ше е на степени,че са па я се задзверих.
Питам чистосърдечно не съм запознат с предаването на движение на преден мост при дръгелите,ма ми стана интересно ,че има и степени,също да ме светнете тия степени как се включват кат при Рашън с допълнителен лост или па е по-модерно с бастър копче.
Ако некой има желание да ме осветли по въпроса секстра ако ли не ,че го преживеем некак си.

Айде па ако сакате,че ви шепнем за силоотводна кутия маде ин Рашън технолоджи. ;)
Също некой запознат да ме светне що Татра имат сес по сес па си нямат силоотводна кутийка или пък имат ?


!na

Цитат на: monterei - Петък, 31 Август, 2012, 22:54:05
В случая със старозагорските самосвали, които един колега спомена, поради някаква причина са направени по такъв начин, че не могат да вдигнат повече от 60км/ч. това доколкото схващам е заради въпросната раздатъчна кутия, която при Волво (поне при ФМ) ограничава.

Нямам представа откъде са ти наблюденията, но тъй като за втори път пишеш, че Старозагорските самосвали не могат да вдигнат над 60 км/ч, искам да поясня, че това не е вярно.

Дори попитах шофьорите, които ги карат, да не би нещо да им е правено допълнително, защото фабрично такова нещо няма. Отговорът и от тях е, че няма такова нещо, но пък имат изисквания за макс скорост от 40 км/ч в обекта, на който в момента работят. Дано някой от тях е регистриран в този форум и се включи, за да потвърди.

По другите въпроси ще се поинтересувам и ще отговоря.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

monterei

и аз ще поразровя тук-там и ще дам инфо. Ровя от няколко дни за снимка, схема или нещо подобно, но ще излезе. Ина, възможно е да вдигат и повечко километри, но тогава  предавателното отношение на задния мост ще е около 4, което не е удачен вариант за оф-роуд. В комбинация с 9 литровия мотор става още по-забавно. Ще потърся при МАН и МБ и ще пратя инфо за Бриги

Бриги Магнито

Цитат на: monterei - Събота, 08 Септември, 2012, 22:02:56
и аз ще поразровя тук-там и ще дам инфо. Ровя от няколко дни за снимка, схема или нещо подобно, но ще излезе.
Баце за VOLVO еле па за SCANIA снимковият материал е доста трудна работа,мисля ,че им е фирмена политика да не тече инфо свободно към нета.
VOLVO пак цъцнат по някоя и друга снимка или схема,ма  пуста SCANIA е мъка голяма.
Мерцедес и Ман ,може би и ДАФ търси техни произведения на изкуството.
Обаче ми се струва ,че грешиш с тия 60км/ч виж навиваш ме,че 90км/ч са им много и ако ги достигат е с цената на дзверско форсиране на моторетката.
Също мисля(а няма с кво) че при ключено предно предаване скоростта на дръгелите не се изменя драстично в сравнение при задвижване от само заден мост с изключено предно предаване.
Но определено ако откриеш нещо за степени по предаване движение на преден мост ще ме ограмотиш,лично аз никога не съм срещал и може би се дължи на факта,че нямам допир до такъв род дръгели.


monterei

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 09 Септември, 2012, 08:27:37
Баце за VOLVO еле па за SCANIA снимковият материал е доста трудна работа,мисля ,че им е фирмена политика да не тече инфо свободно към нета.
VOLVO пак цъцнат по някоя и друга снимка или схема,ма  пуста SCANIA е мъка голяма.
Мерцедес и Ман ,може би и ДАФ търси техни произведения на изкуството.
Обаче ми се струва ,че грешиш с тия 60км/ч виж навиваш ме,че 90км/ч са им много и ако ги достигат е с цената на дзверско форсиране на моторетката.
Също мисля(а няма с кво) че при ключено предно предаване скоростта на дръгелите не се изменя драстично в сравнение при задвижване от само заден мост с изключено предно предаване.
Но определено ако откриеш нещо за степени по предаване движение на преден мост ще ме ограмотиш,лично аз никога не съм срещал и може би се дължи на факта,че нямам допир до такъв род дръгели.
Та поразрових тук-там и най-накрая се убедих, че т.нар. "трансферна кутия" си е раздатъчна кутия на прост български език. Двустепенната кутия всъщност е с три вала. Задвижва се чрез планетарен редуктор и има две положения на работа - при работа на обикновен път с едно предавателно число, а при работа при офроуд с друго по-голямо предавателно число. Превключването става при спрял автомобил (може би само от нормален път на офроуд). Компенсира и разликата на скоростта на въртене на гумите от предния и задния мост.
Обикновено при самосвалите при офроуд предавателното число на задния мост е около 5-6:1, което с такава раздатъчна кутия ти позволява да си имаш самосвал и за работа по асфалт, и офроуд, без това да води до форсиране на мотора например, както си отбелязал. Т.е. когато трябва да са в офроуд предавателното чилсо се променя и става по-голямо, а камиона е по-стабилен и проходим. Обаче, точно при тези самосвали в стара загора, раздатъчната кутия не е такава. Що е така, нямам представа. Не мога да намеря схема или чертеж, но нещо ми подсказва, че на най-обикновен краз или виетнамка раздатката е подобна.

loshdancho

Цитат на: monterei - Понеделник, 24 Септември, 2012, 22:42:36
Та поразрових тук-там и най-накрая се убедих, че т.нар. "трансферна кутия" си е раздатъчна кутия на прост български език. Двустепенната кутия всъщност е с три вала. Задвижва се чрез планетарен редуктор и има две положения на работа - при работа на обикновен път с едно предавателно число, а при работа при офроуд с друго по-голямо предавателно число. Превключването става при спрял автомобил (може би само от нормален път на офроуд). Компенсира и разликата на скоростта на въртене на гумите от предния и задния мост.
Обикновено при самосвалите при офроуд предавателното число на задния мост е около 5-6:1, което с такава раздатъчна кутия ти позволява да си имаш самосвал и за работа по асфалт, и офроуд, без това да води до форсиране на мотора например, както си отбелязал. Т.е. когато трябва да са в офроуд предавателното чилсо се променя и става по-голямо, а камиона е по-стабилен и проходим. Обаче, точно при тези самосвали в стара загора, раздатъчната кутия не е такава. Що е така, нямам представа. Не мога да намеря схема или чертеж, но нещо ми подсказва, че на най-обикновен краз или виетнамка раздатката е подобна.
Да защото и Краз и ГАЗ имат военно приложение, в западните машини раздатка със степени съм виждал само при военен Щаер 6Х6 и Ман 8Х8..... камиона става с 8+половинки много бавни скорости и на 8-ма бърза  движи с 40км/ч. при включена  бавна степен на раздатката.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Бацета малко съм си глъм ,та ако ми мъцнате на нашенски у крайна степен имат ли демултипликатор тез дръгели или немат ?
Тва офроуд,асфалт ми звучи като лаф на форум офроуд,намаляването на предавателното число не е задължително да е за офроуд,ми по-скоро когато имаш нужда от поечко силица независимо дали катериш или пускаш.
Та некой от гоУемите седем ползва ли щуротия като руското творение наречено демултипликатор?


!na

Не знам чие творение е, но да, ползва се активно  :)

НАШЕТО ЧЕТВЪРТО ПОКОЛЕНИЕ AMT
AMT или автоматизираната ръчна трансмисия на Volvo беше усъвършенствана отново и отново, за да предложи по-голяма икономия и по-интелигентни функции в помощ на водача. Тя представлява 12-степенна електронно управлявана скоростна кутия с делител/демултипликатор, която предлага избор между ръчна и автоматична смяна на предавките. Автоматичната има две настройки: ефективна и икономична.

Източник: http://www.volvotrucks.com/trucks/bulgaria-market/bg-bg/aboutus/every-drop-counts/Pages/i-shift.aspx
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

monterei

Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 25 Септември, 2012, 19:16:26
Бацета малко съм си глъм ,та ако ми мъцнате на нашенски у крайна степен имат ли демултипликатор тез дръгели или немат ?
Тва офроуд,асфалт ми звучи като лаф на форум офроуд,намаляването на предавателното число не е задължително да е за офроуд,ми по-скоро когато имаш нужда от поечко силица независимо дали катериш или пускаш.
Та некой от гоУемите седем ползва ли щуротия като руското творение наречено демултипликатор?
еми май за едно и също говорим.

monterei

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 24 Септември, 2012, 22:50:02
Да защото и Краз и ГАЗ имат военно приложение, в западните машини раздатка със степени съм виждал само при военен Щаер 6Х6 и Ман 8Х8..... камиона става с 8+половинки много бавни скорости и на 8-ма бърза  движи с 40км/ч. при включена  бавна степен на раздатката.
Точно така де. то няма кой знае каква между шаси за самосвал и военно.

monterei