• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Нов MAN ?

Започната от Trucker_Boy, Четвъртък, 30 Август, 2012, 21:26:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

monterei

Прав си.
мен ме дразни целия I-свят. Малко, че тия с телефоните бръмчат непрекъснато, ама някой шведски маркетолог не можа да измисли нещо друго по-интересно. ЕПЦ-то, обаче не е пауършифт. Абе всъщност, както и да е. Сега ще чакаме и фолксваген да изкара камион, да обедини МАН и Скания, или прочее щуротия - например на стане СКАМАН, МАНСКА. После Волре(но) или Револвер - Рено:Волво:версия ;D

monterei


Бриги Магнито

Абре я глъмавия да пиПам нечо мое ли,EPS доколкото ми е известно е съкращание на Electronic Power Shift,та как да му викат освен powershift  ,че ми кае те ли?

:D :D :D :D
Инак ми аресвате ,мъцайте за технологиите кой кога какво?

Арно е да не мъцате само за сегашнио момент ми и за миналите времена.

Аз ,че Ви ударим едно рамо с една топла вода наречена turbo

та те Ви малко фирмета кой кога го е внедрил :
Saurer 1938г.
Scania 1951 г.
Меrcedes Benz 1953 г.
Volvo 1954 г.
DAF 1959 г.

Само да мъцнем,че турбото е измисленно доста преди това,тъй че кой кога ръга нещо за сефте у неговия дръгел как да го представи освен нововъведение.

:D :D :D :D


Бриги Магнито



loshdancho

Я дай по модели, щото прословутия 1632, 2236  е без турбина. А ти ми кажи до коя година се произвежда.
Щъркелите също.
Да не се окаже, че става въпрос за  нещо друго, а не камион.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 19:23:52
Я дай по модели, щото прословутия 1632, 2236  е без турбина. А ти ми кажи до коя година се произвежда.
Щъркелите също.
Да не се окаже, че става въпрос за  нещо друго, а не камион.

:D :D :D :D та повним ли кой модел беше,ма те четни линка отдолу не съм го писал аз:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine

Не е лошо да се обърне Фнимание ко се случва през 73-та  ;)


loshdancho

1953: Turbo diesel truck for Mercedes in small series.
Мисля, че не е нужен превод в ефир...


1942 Tatra started production of Tatra 111 with air-colled V12 diesel ingine.
1943-'46: The Common-rail (CRD) system was invented (and patented by) Clessie Cummins
Много ме изненада

Ето ти превод в ефир:
Представи турбо версия на техния MK26 камион ПобедаIn 1951 MAN, въпреки че никога не е бил пуснат в масово производство. [11] Серийното производство на турбо дизелови камиони, започнало през 1954 г., когато и двете MAN 750TL1 и Volvo Титан Turbo бяха въведени на пазарите



The first turbocharged diesel truck was produced by Schweizer Maschinenfabrik Saurer (Swiss Machine Works Saurer) in 1938
Това е първото турбо, друг е въпроса колко е било успешно и дали се е наложило, Същото се получава с турбокомалнинг на SCANIA  Първо е вграждано с самолети от II-та световна.Може след години да се наложи  с подобрена версия от друга фирма
Но за  такова развитие няма да има   принос на  SCANIA...
Така, че за мен опита на SAURER си остава само опит без реални последици.
A prez 1951год. SCANIA-VABIS  представя двигател с турбо, който реално започва да се предлага от 1954год.
http://www.hansreckweg.dk/truckerlinks/engelsk/scania.htm

Къде е MERCEDES  камиони през това време, в кой модел двигател(ОМХХХ)  се предлага турбо вариант за 1-ви път.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

 :D :D :D Уоу впечатли ме особенно с няколко фрагмента ,значи смоул серииес не означава бусче,а просто буквано означава в малки серии,това е така може би ,защото им е слаб инженерният състав или може би ,защото не са били сигурни да го слагат,това съмнение се поражда от факта,че по ония времена,а и много след това на мода е била дълговечността на мотора.
С първото турбо на Заурер ,трябва да се разбира,че се води като първото турбо монтирано в камион,но не че тогава е сътворенно турбото или както по-надолу в речта ти пише интеркулера,по спомен ,мисля,че в сайта който ти постнах за година на техното създаване се приемаше или 1903 или 1905 г. ,но тъй като ги разбираш нещата да те светна ,това не е така  ;) турбото е създадено 1898 г.  ;)


Всеки производител на дръгели сам решава какво да ръга в собственият си модел,но абсолютно всички производители следят кое от многото се представя или приема добре от пазара и съответно гледа тези топли води да присъстват в неговото творение.

Всичко това е Уично мнение  оf course.

A господин ЛошДанчо да го светна ,че двигателите ОМ  са много по назад във времето и предшествениците им носят имена като L,LK ,O  и т.н. естественно така съм чувал.

Накарах ви да погледнете 73 г точно заради интеркулера ,Лошио е прав може и преди това тук таме някой да го е монтирал,но масово се започва след 73 -75 година ,а това е с близо 70-80 години след като е измислен въпросният интеркулер по принцип от инженерче в света.


loshdancho

 Господин малки серии да не се прави на разбирач на wikipedia, а да каже на кой мотор , и коя година започват масовото производство на турбо моторите в МЕРЦЕДЕС.
Щото за първи  модел ми се върти в главата 85 год с двигателя V8-330HP ХХ33, чак след това излизат V8-350HP,V8- 440HP(435), V8-480HP(485)  прословутият двигател 442.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 15:27:45
Господин малки серии да не се прави на разбирач на wikipedia
Е то е ясно ,че има по-големи разбирачи я умеем само по телефона  :D :D :D :D
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 15:27:45
  а да каже на кой мотор , и коя година започват масовото производство на турбо моторите в МЕРЦЕДЕС.
Щото за първи  модел ми се върти в главата 85 год с двигателя V8-330HP ХХ33, чак след това излизат V8-350HP,V8- 440HP(435), V8-480HP(485)  прословутият двигател 442.
Търсим им телефона,че питам и ,че ти обадим,друго кво ти се върти да видим мое ли го попритегнем или пък напрао да го заварим.


Бриги Магнито

OM 352  ;),но преди него има и други ,за малки камиончета е обаче  ;)
интересното е че е маде ин 53г.,но ако ти се рови търси си и OM 312  ;),ако и той е с турбо значи уикито е излъгало.Ако ти се рови търси и мотор с обозначение TLF 15/36 TA  ;) Апропо скивай и ко става с OM352 през 1964 г.  ;)



loshdancho

Technische Daten:
MOTOR:
Typ: OM 352 AV mit Abgasturbolader von Eberspächer,   Baumuster: 353.913-10-011646
Arbeitsverfahren: Viertakt-Diesel
Zylinderanordnung: 6 Zylinder, stehend in Reihe
Bohrung: 97 mm        Hub: 128 mm        Gesamt-Hubraum: 5675 cm³
Verdichtungsverhältnis: ca. 16,2
Kompressionsdruck (bei warmem Motor): mindestens 19,6 bar
Nutzleistung: 124 kw (168 PS) bei 2800/min        Max. Drehmoment: 490 Nm bei 1600/min
Nenndrehzahl: 2800/min        Leerlaufdrehzahl: 600/min
Einspritzfolge: 1-5-3-6-2-4
Abspritzdruck der Einspritzdüsen:
neue Düsen: 196 + 10 bar
gelaufene Düsen: mindestens 177 bar
Förderbeginn (Grundeinstellung): 23° v.o.T.
Ventilanordnung: hängend, je Zylinder 1 Einlaß- und 1 Auslaßventil
Schmiersystem: Druckumlaufschmierung
Ölpumpe: Zahnradpumpe
Ölkühlung: Wärmetauscher
Ölfilter: Kombinierter Haupt-Nebenstromfilter
Öldruck: bei max. Motordrehzahl: mindestens 2,5 bar
Öldruck: Leerlauf: mindestens 0,5 bar


Не става много ясно от укито кога е точната дата на първият  турбо мотор.
Бил измислен по вемето на II-световна(серия 300), пък после през 1964 се появява негов наследник(ом 352),и чак накрая се казва:
OM 352A вариант, снабден с турбокомпресор, или OM 352LA, който е снабден с интеркулер и турбокомпресор. (Списък на двигатели на Mercedes-Benz,) А кога е това не се казва.
А ето в какво се монтира,



ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Монтира се и в : ;)
Поразрови повечко  ;)


loshdancho

Съжалявам, но отново не ми е ясно за годината... не и ли извадиш инфо за година на производство и модел  не  можеш да ме убедиш,  Има толкова много вариации в Мерцедес, че ум да ти зйде.
От личен опит мога да ти кажа, че в един блок има много видове мотори според частите вътре  в тях, примерно лагри  за турбо мотор и за без турбо, бутала с бронзови втулки и без тях за мотори без турбо( или за по слабите примерно до 350к.с), разпределителни валове  няколко вида, турбини поне три вида, всмукателни колектори 2-3 вида топлообменници 2 вида  и каквото се сетиш още.
За това  нямам доверие на укито, не казва точната година, а накрая споменава  по между другото , че имало и мотори с турбо и интерколер... да де ама  е използван прототипа на мотор без турбо, в коя година става промяната?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Петък, 05 Октомври, 2012, 23:15:59
Съжалявам, но отново не ми е ясно за годината... не и ли извадиш инфо за година на производство и модел  не  можеш да ме убедиш,
Нещо си се объркал ми се струва аз не убеждавам никой в нищо само когато съм писал нещо наизуст и некой се запъне над мойто писание гледам да позамажем работа .
Убеждават немските инженери и уично мен са ме убедили отдавна в некой неща. ;)
Темата е МАН а най-вече ти включи Мерцедеси,Волва и прочее ,та я по превърнахме в тема достойна за раздел Мерцедес,не мислиш ли,защото аз тук за МАН  в близките 5-6 поста и  дума не видях.



Бриги Магнито