• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.

Започната от taurus, Сряда, 26 Септември, 2012, 16:39:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

taurus

Търсим бордово камионче до 3,5т, 4-4.2м, 92-95г някъде; до 5-6хил.лв.
Няма да се ползва нонстоп (професионално) а по-скоро за лични цели, на първо време.

След дълго издирване засега сме се спряли на Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade. Други идеи?

Как са като разход, подръжка, части (за последния знам, че трудно се намират, но са били здрави).

В и около София - къде може да има автокъщи с такива модели? От кои страни е препоръчително да са внос? Ходихме към Карлово, но само едно Ивеко (8000лв) ни допадна, но е над бюджета. ::)


taurus


ИванТ

За толкова стари товарни автомобили, достъпът до резервни части е от решаващо значение, затова и от изброените варианти Ви препоръчвам именно Mercedes T1, в подходящата за Вас модификация. Истината е, че тези автомобили все още се срещат масово и фирмите, внасящи резервни части за тях са достатъчно и поддържат прилична складова наличност. Всъщност, винаги мога да Ви помогна, тъй като съм работил в този икономически сектор.
Като други идеи е възможно да отбележим и Citroen Jumper, Peugeot Boxer и FIAT Ducato, също с приличен достъп до резервни части и консумативи.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

taurus

Намерихме две-три оферти...  8)
Kaкво ви е мнението за MB 310 ('90г) и 310 ('89г) /с двигател от 124 и нов акумулатор/?
Какво трябва да се гледа при избора и преди закупуването на такъв автомобил? С двойна гума мислим да бъде.
По принцип ще се гледа на канал и диагностика.

ИванТ

Ако новият акумулатор е поне 80 Ah, защото толкова е необходим за този автомобил. Иначе модификацията 310D, не се предлага със сдвоени гуми на задния мост, дори и с бордова каросерия. Ако търсите такъв вариант, то решението е 409D или 410D.
Съветвам Ви, да огледате детайлно най-вече купето (каросерия, кабина, шаси) на автомобила за корозия. Ясно е, че няма как да бъде в перфектно състояние при тези години, но може да бъде повод за намаление на цената.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

SEMPER

310 няма как да е с двойна гума

С двойна гума са 410,409,но те са с обща маса 4,7 тона и ги ловят много законови изисквания


Този двигател е пословично здрав и устойчив към калпави карачи.

Спокойно може да навърти милион километри само с реглаж на нафтената помпа.

Каросерията също е яко здрава, търпи безропотно яки претоварвания,не случайно на тези камиончета има викат катъри.


За гледане при купуване - кормилната кутия обикновенно прави луфт, но не е болка за умиране,друго за което се сещам е че на някои модификации единия шарнир е закрепен неразглобяемо към щангата и заради един шарнир се сменя цяла щанга.

Понеже са наистина много издръжливи,при покупка най много трябва да се внимава за свръхпробег - обичайните неща дето се проверяват за издухан двигател.

След покупка се спестява от смяна на ангренаж. ;)

Ванката ме изпреварил  ;D

Мястото на акумулатора е под седалката и спокойно се побира и стотак.

На моето има изведени клеми за втори акумулатор под пасажерската седалка, но не знам дали това са някакви серийни модификации или е някаква доработка конкретно за моя.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

ИванТ

Да, по-добре е акумулаторът да е 100 Ah.
Малък проблем е износващият се висящ лагер на карданния вал, но цената му не е сериозна, на този Mercedes T1 207D: "WDB60137110661783", то струва: 138.00 лв на марката Febi Bilstein, като е в комплект с опората. Разбира се, съществуват и по-евтини алтернативи.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

taurus

Цитат на: taurus - Събота, 29 Септември, 2012, 14:52:38

Kaкво ви е мнението за  310 ('89г) /с двигател от 124 и нов акумулатор/ (слагани са му по две пластини и е товарен с 2т?
Ще вземем и доверен човек, който се занимава с ремонт на коли.

Ford Transit 97, 210000, 2.8, 100к.с. Турбо. 6000 - добър ли е?

За  LT-тата четох, че били здрави?! Много малък е избора и затова се оглеждаме и за други марки/модели.

Има едно 310, което ни устройва като цена и дължина на каросерията, но е 1+1, за да стане на 1+2 теста струвал 200лв, а отделно седалката и други неща - колко ще струва?!  Модификацията може ли и сами да си я направим?




ИванТ

Има някакво несъответствие, няма Ford Transit, произвеждан преди 2006 година с двигател по-голям от 2496 кубически сантиметра (2.5 DI, 2.5 TD). Вероятно става въпрос за Ford Transit 2.5 TD с двигател "4EB" или "4EC" и мощност от 74 kW.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

SEMPER

Цитат на: ИванТ - Неделя, 30 Септември, 2012, 11:57:25
Вероятно става въпрос за Ford Transit 2.5 TD с двигател "4EB" или "4EC" и мощност от 74 kW.


Някои модели дизелови фордчета имат една уникална система за подгрев - имат една свещ в колектора и паленето през зимата си е яко прецакване. Съвета ми е да бягаш далеч от тях. По спомен такива май бяха само атмосферните двигатели, предполагм Ванката ще може да каже по точно.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Brix

Ивеко. Държалив и непретенциозен мотор, добро шаси. В този клас не мога да намеря нищо лошо в тях, освен че ще ти цъфнат хемороидите.

grants

Незнам какво вие мнението за Ивеко но моето е отрицателно карал съм ИВЕКО ДЕЙЛИ И НИКОГА повече страшно скъпи части и се трошеше през ден /поне нашето което карахме/ последния път хвърли съединител и шефа като разбра колко кинти е и го продаде така взе  Мерцедес-310 и се родихме всичките.Дано и вие имате късмет. Успех.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

taurus

Привет,
Взехме си МБ 310 '89  :)
Има няколко проблема, огледалата са по-малки, ще се сменят сигурно.
Седалките са  1+1 - сега издирваме двойна (още една единична дали ще може да се добави?) , после технотест :-\ По принцип правят ли проблеми ако си сложа двойната седалка с коланите - но без теста?

В София (евентуално Пловдив), но по-добре да се пробва с камиона на място
къде има автоморги с такива части?

taurus


taurus