• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Инструкции за тахографи

Започната от grants, Вторник, 02 Октомври, 2012, 12:20:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

#15
Цитат на: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:24:41
Е как така щом си сложиш картата? Преди да почнеш да работиш, картата в джоба ли ти е била или под възглавницата? Има нещо дълбоко сбъркано в тези наредби и регламенти.


    Ако спиш в къщи, можеш да си я взимаш. Но дори тогава, ръчно можеш да въведеш като някаква работа, от спирането до прибиране в къщи. Както и отиване до работното място. Тогава времето от "начало на държава" до "край на държава", въобще няма да се равнява на работния ден.

    Тези изисквания, на какво се основават? В регламент 561, не съм срещал, че работното време почва откакто въведеш "начало" и свършва с "край"! Както и като минаваш река Дунав, с ферибот. От къде следва да въвеждаш  ферибот/влак?!
    Това последното има смисъл, за да оправдаеш прекъсване на нормалната почивка (11 часа или 3+9): "С две премествания, с обща продължителност, не повече от 1 час."


Цитат на: driver1 - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:31:30
 Баси! Толкова огромна ли е глобата за това!? Съчувствам ти, колега...Като знам колко често и аз забравям сутрин, или вечер да въведа тези данни - това ще ми е за урок и на мен.
 Доколкото знам големите глоби в Испания минават през съдия, който определя крайната сума. Освен това в решението ще бъде посочен и максималния срок в който ако платиш ще ползваш значително намаление.


    Как се оправяте с областите в Испания? Виждал съм публикувана карта с тях. А, как точно знаеш границата? За "леко" сбъркана вероятно е същата глоба. Има ли табели? В Румъния и България, има табелки, но и да не знаеш, не е от значение.

    За какво намаление може да очаква? В България, до две седмици плащане 30% намаление, Румъния до 48 часа 50%. За Гърция, също 50%, не помня и там ли два дена или седем.


     ... Намерих областите в Испания"

   
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

#15
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:07:50

     Ако спиш в къщи, можеш да си я взимаш. Но дори тогава, ръчно можеш да въведеш като някаква работа, от спирането до прибиране в къщи. Както и отиване до работното място. Тогава времето от "начало на държава" до "край на държава", въобще няма да се равнява на работния ден.

     Тези изисквания, на какво се основават? В регламент 561, не съм срещал, че работното време почва откакто въведеш "начало" и свършва с "край"! Както и като минаваш река Дунав, с ферибот. От къде следва да въвеждаш  ферибот/влак?!
     Това последното има смисъл, за да оправдаеш прекъсване на нормалната почивка (11 часа или 3+9): "С две премествания, с обща продължителност, не повече от 1 час."

     

За спането в къщи е ясно. Но не трябва ли да имаш после бележка за това спане и за това, че картата е била извадена?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:52:30
За спането в къщи е ясно. Но не трябва ли да имаш после бележка за това спане и за това, че картата е била извадена?

 В случай, че камиона не е местен от мястото му след изваждането на картата е безпредметно да се издава бележка - не виждам каква злоупотреба може да се случи.

admin

Цитат на: driver1 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:01:04
  В случай, че камиона не е местен от мястото му след изваждането на картата е безпредметно да се издава бележка - не виждам каква злоупотреба може да се случи.

Дали така мислят и "компетентните" органи, които понякога наистина приличат на органи и единствената им цел е отмъкване на някаква сума в посока от шофьора към държавния или личния бюджет. И в случая по-горе колегата се е разделил с 1500 евро заради някаква откровена глупост.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:52:30
За спането в къщи е ясно. Но не трябва ли да имаш после бележка за това спане и за това, че картата е била извадена?

     Не е необходима, не знам колко е точно периода, където е позволено. Мисля че, за 45 часа се иска.
     Като свършиш работа, можеш да си вземеш картата с теб, понеже има възможност да ти я откраднат. Ако не спиш в камиона, а е и, личен документ.
     При вкарване, на картата те "пита" искаш ли ръчно въвеждане? В такъв случай, въвеждаш от времето на изваждане на картата дейността, да кажем почивка. А, може и няколко дейности.
     В случай, че не се въведе, при разпечатка излиза знака "?" - което означава: "Неизвестна дейност".


Цитат на: driver1 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:01:04
  В случай, че камиона не е местен от мястото му след изваждането на картата е безпредметно да се издава бележка - не виждам каква злоупотреба може да се случи.

     И да е местен, проблема е на фирмата! Картата е "чиста", даже ако е в гаража и се наложи местене, може да се "наруши" почивката. А на практика водача наистина почива, във вкъщи.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

LKW

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:07:50

     Ако спиш в къщи, можеш да си я взимаш. Но дори тогава, ръчно можеш да въведеш като някаква работа, от спирането до прибиране в къщи. Както и отиване до работното място. Тогава времето от "начало на държава" до "край на държава", въобще няма да се равнява на работния ден.

     Тези изисквания, на какво се основават? В регламент 561, не съм срещал, че работното време почва откакто въведеш "начало" и свършва с "край"! Както и като минаваш река Дунав, с ферибот. От къде следва да въвеждаш  ферибот/влак?!
     Това последното има смисъл, за да оправдаеш прекъсване на нормалната почивка (11 часа или 3+9): "С две премествания, с обща продължителност, не повече от 1 час."



     Как се оправяте с областите в Испания? Виждал съм публикувана карта с тях. А, как точно знаеш границата? За "леко" сбъркана вероятно е същата глоба. Има ли табели? В Румъния и България, има табелки, но и да не знаеш, не е от значение.

     За какво намаление може да очаква? В България, до две седмици плащане 30% намаление, Румъния до 48 часа 50%. За Гърция, също 50%, не помня и там ли два дена или седем.

     


Това изискване се основава на опита ми ,на опита на хората които са ме учили да работя с дигитален тахограф.Опита които сме имали при проверки от контроли органи.Така съм учен да работя с дигитал ,така го правя , така го правят и много други колеги и досега не съм имал проблеми.Никога не съм въвеждал времето от гаража до нас и от нас до гаража( а и никой не ми го е искал).Ако ти кажеш утре слагам дигитал и на личната ми кола.Независимо дали минавам на Оряхово или на Дюнкерк винаги слагам на ферибот.
Картата в гнездото на тахографа ли е   не ти трябва бележка , не зависимо от 9 , 24 ,48 или 248 часа е там.В момента моята карта е в тахографа , на 27.12.12 съм приключил работния си ден тръгвам на 1.1.13(в момента картата прави пауза).За този период не ми трябва бележка.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: LKW - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:28:46

Това изискване се основава на опита ми ,на опита на хората които са ме учили да работя с дигитален тахограф.
...
Независимо дали минавам на Оряхово или на Дюнкерк винаги слагам на ферибот.
Картата в гнездото на тахографа ли е   не ти трябва бележка , не зависимо от 9 , 24 ,48 или 248 часа е там.В момента моята карта е в тахографа , на 27.12.12 съм приключил работния си ден тръгвам на 1.1.13(в момента картата прави пауза).За този период не ми трябва бележка.


    Не съм имал в предвид, че и аз не правя така. Само че, обикновено слагам само "край". Въпроса е: В кой документ се изисква?

    За ферибота, на Дюнкер, мисля че е, също като на Дунав, нямаш каюта. Което е същото. По-горе обясних, за какво смятам се ползва. Иначе и аз го слагам на ферибот/влак на Дунав. Че съм чувал, нашите даяджии, да се "хвалят", че взимат по 250 евро на чехи, които не са го сложили. Опитах да питам един в ДАИ - Плевен, но избяга.

     Ясно, като не вадиш картата, какви бележки! И моята е от 2,5 месеца, тахографа. И ще я извадя скоро, че ще я сменям.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Цитат на: LKW - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:28:46

Никога не съм въвеждал времето от гаража до нас и от нас до гаража( а и никой не ми го е искал).

Въвеждане на пътя от/до превозното се изисква когато смяната на водачите или получаването на камиона е на място различно от местдомуването (гаража на фирмата) или адреса на местживене на шофьора. Времето прекарано в път се записва като друга работа или на разположение. вече ми писна да го повтарям.
Цитат2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

abator

За начало и за край съм поставял дигитала на европейска общност. Според вас това грешно ли е?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: abator - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:59:32
За начало и за край съм поставял дигитала на европейска общност. Според вас това грешно ли е?


    Не мога да си спомня кога се въвежда ЕО. Имам инструкции, за работа с тахограф. Ще се консултирам, как мога да ги кача.
    Ето обозначенията на страните:
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Намерих точно това упътване, което си качил.http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dtco.vdo.de%2Fgenerator%2Fwww%2Fde%2Fde%2Fvdo%2Fdtco%2Fservice_support%2Fdownloads_updates%2Ftachographs_and_accessoires%2Fdigital_tachograph%2Fflc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf%3Fredirect%3Dfalse&ei=l9PgUISXJ6Sl4ATS5YCYBg&usg=AFQjCNHvR_PbPmYlfXKKhVjgwRLmwLRxNQ&bvm=bv.1355534169,d.Yms&cad=rja Но е 2,8 мегабайта и не ми е възможно да го кача.
Абатор не видях нищо обозначено като EU,  видях само EUR означаващо останалата час на Европа???
А колко съм бил кьорав... имало ЕС
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 31 Декември, 2012, 02:06:48
Намерих точно това упътване, което си качил.http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dtco.vdo.de%2Fgenerator%2Fwww%2Fde%2Fde%2Fvdo%2Fdtco%2Fservice_support%2Fdownloads_updates%2Ftachographs_and_accessoires%2Fdigital_tachograph%2Fflc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf%3Fredirect%3Dfalse&ei=l9PgUISXJ6Sl4ATS5YCYBg&usg=AFQjCNHvR_PbPmYlfXKKhVjgwRLmwLRxNQ&bvm=bv.1355534169,d.Yms&cad=rja Но е 2,8 мегабайта и не ми е възможно да го кача.



     Точно това имах в предвид. Нека всеки, който иска да си го изтегли!
Това е упътване за работа с тахограф Сименс-ВДО. С мишката, десен бутон и се натиска "Запазване като..."


     Можете да го приложи те "на практика", да "ръчкате" на воля, без опасност от глоби! Ето оттук си изтеглете симулатор:
http://www.ctolimited.com/corporatetheorytest/tacho.asp
Сваля се Simulatorversion4.exe
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

комбайнер

Цитат на: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

     Здравей, колега! Не е ясно за какво точно е акта, който са ти направили.
За невъвеждане на страните на тръгване и спиране, или за невъзможност да се установи работното време, или и за двете.
За мене въвеждането на страните на тръгване и спиране е важно, без въвеждане си НЛО във времето и пространството. Нормално е да има санкция.
А данни за работното време има в тахографа – от края на дневната пауза до началото на следващата дневна пауза. Не трябва да се бърка с моменти на въвеждане на страните.
Аз често забравям преди тръгване това въвеждане и след 10-15 км, спирам и пиша.
Друг път въвеждам ,,тръгването" около половин час по-рано. Като съм доста изморен, след спиране забравям въвеждането на ,,края". Случвало се е да въведа ,,края" непосредствено преди ,,началото".... ;D
Едва ли съм за разстрел или обесване. Дишам спокойно и свободно, и ако ме ,,посочат"за виновен, ще се опъна напреко.... ;D ;D ;D

EvgeniKirov

Аз знам как да работя с тахограф! Денят е започнат от колегата ми който изпуска да смени буквата съответна за страната в която сме, след това се качвам аз поставям картата си и ме глобяват след известно време. Искам да обжалвам сумата, защото е максималната. Ако някой може да ми препоръча адвокат, ще съм благодарен. Весели празници!

EvgeniKirov

Цялата работа е заради буквата на страната.

EvgeniKirov