• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Червена и жълта шлауфка (лула)

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 23 Октомври, 2012, 22:02:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Ма за какво требва да има по магазините ,като на никой не му трябва ..............

Илчев стара партия сме бацин с теб я ме светни как помпи това ремарке с командващият шлаух,оти по него въздух няма ако не си налегнал спирачки или дръпнал ръчна,питам ,че ми стана интересно,ако искаш ми мъцай ако ли пък не недей.
Апропо Бацко нищо не знае само си ломотим колко да спамим из темите.


Бриги Магнито



МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 28 Октомври, 2012, 07:24:47
Ма за какво требва да има по магазините ,като на никой не му трябва ..............

Илчев стара партия сме бацин с теб я ме светни как помпи това ремарке с командващият шлаух,оти по него въздух няма ако не си налегнал спирачки или дръпнал ръчна,питам ,че ми стана интересно,ако искаш ми мъцай ако ли пък не недей.
Апропо Бацко нищо не знае само си ломотим колко да спамим из темите.

     Нещо не съм видял питането, сега стана на въпрос за, шлауфките за това сега отговарям.
     За помпането не съм се затруднявал. В повечето случаи, като слизам гледам да задействам ръчната. Инак, както ми се избистриха нещата, разбрах, може и да се държи на спирачка. Чудех се като пуснех ръчната, защо блокира - тогава вече няма въздух. Сетил съм се, че ако можеш да караш на ръчна (да кажем на влекача задния мост не "държат" спирачките, без предните). Можеш да закачиш жълтата лула на мястото на червената. И ускоряване няма проблеми, за спиране само предния мост на влекача и моторна/ретардер.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ivopifeca

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:33:08
     Нещо не съм видял питането, сега стана на въпрос за, шлауфките за това сега отговарям.
     За помпането не съм се затруднявал. В повечето случаи, като слизам гледам да задействам ръчната. Инак, както ми се избистриха нещата, разбрах, може и да се държи на спирачка. Чудех се като пуснех ръчната, защо блокира - тогава вече няма въздух. Сетил съм се, че ако можеш да караш на ръчна (да кажем на влекача задния мост не "държат" спирачките, без предните). Можеш да закачиш жълтата лула на мястото на червената. И ускоряване няма проблеми, за спиране само предния мост на влекача и моторна/ретардер.
Сигурен ли си,или го изпита кои колела загреват,Милчо

admin

Цитат на: ivopifeca - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:37:49
Сигурен ли си,или го изпита кои колела загреват,Милчо

Колегата се казва Минко, а не Милчо и ако не престанеш моментално със спама, ще отнесеш отново бан! Дори няма да те предупреждавам с лични съобщения както преди!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ivopifeca

Цитат на: admin - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:50:48
Колегата се казва Минко, а не Милчо и ако не престанеш моментално със спама, ще отнесеш отново бан! Дори няма да те предупреждавам с лични съобщения както преди!
ААА това е полезно за шлауфките-мое си мнение-кои колела загреват при определени манипулации,не съм удобен ли нещо ???

stoil nedev

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 23 Ноември, 2012, 22:33:08
     Нещо не съм видял питането, сега стана на въпрос за, шлауфките за това сега отговарям.
     За помпането не съм се затруднявал. В повечето случаи, като слизам гледам да задействам ръчната. Инак, както ми се избистриха нещата, разбрах, може и да се държи на спирачка. Чудех се като пуснех ръчната, защо блокира - тогава вече няма въздух. Сетил съм се, че ако можеш да караш на ръчна (да кажем на влекача задния мост не "държат" спирачките, без предните). Можеш да закачиш жълтата лула на мястото на червената. И ускоряване няма проблеми, за спиране само предния мост на влекача и моторна/ретардер.
Как как ,,, нищо не разбирам ??? Първо: Ако всичко е както трябва жълтата от камиона ще я сложиш на червената на ремаркето когато си видиш ушите без огледало. Същото важи и за червената, има и на камиона и на ремаркето на всяка от шлауфките по един жлеб така поставен че да не се бъркат жълта с червена.
Второ: Повечето влекачи при пускане на ръчната спирачка блокират и двата моста.
Трето : Полуремаркето при пусната ръчна спирачка променя положението си спрямо влекача.
На ретардер и един мост да спираш си е безобразие най-малкото , да не използвам друга дума. Ако въобще потеглиш, поне така както си го описал!?
Дори на 50 % да съм разбрал всичко написано на 100% е абсолютно несъвместимо.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16
     Как как ,,, нищо не разбирам  Първо: Ако всичко е както трябва жълтата от камиона ще я сложиш на червената на ремаркето когато си видиш ушите без огледало. Същото важи и за червената, има и на камиона и на ремаркето на всяка от шлауфките по един жлеб така поставен че да не се бъркат жълта с червена.

     Това не съм го знаел. Без особени затруднения можеш да ги размениш, поне с това ремарке което бях, по-точно шаси с контейнер.


Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16
     Второ: Повечето влекачи при пускане на ръчната спирачка блокират и двата моста.

     Това също не го знам. Благодаря, ще се интересувам. Наистина ли мислиш, че ще опитвам на ръчна да карам?! Януари, камиона ще направи една година.


Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16

     Трето : Полуремаркето при пусната ръчна спирачка променя положението си спрямо влекача.


     Каква е причината? Това съвсем не го разбрах.


Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16

     Дори на 50 % да съм разбрал всичко написано на 100% е абсолютно несъвместимо.


     Ако прочетеш цялата тема, ще си по-скоро на 100% наясно. Тъкмо мислех, че съм вече наясно и вече съм замислен!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Цитат на: stoil nedev - Петък, 23 Ноември, 2012, 23:30:16Как как ,,, нищо не разбирам ??? Първо: Ако всичко е както трябва жълтата от камиона ще я сложиш на червената на ремаркето когато си видиш ушите без огледало. Същото важи и за червената, има и на камиона и на ремаркето на всяка от шлауфките по един жлеб така поставен че да не се бъркат жълта с червена.
Стара ти е информацията, само на швейцарската система и старите български ремаркета.Вече разликата е само в цвета.

ЦитатВторо: Повечето влекачи при пускане на ръчната спирачка блокират и двата моста.
И все си мисля, че при пускане на ръчната ......разблокираме, би трябвало да е:при задействане
Напротив, на много малко; на Волво задължително(но не блокира ремаркето), при останалите влекачи е опция при закупуването .
ЦитатТрето : Полуремаркето при пусната ръчна спирачка променя положението си спрямо влекача.
Това и аз не го разбрах??
ЦитатНа ретардер и един мост да спираш си е безобразие най-малкото , да не използвам друга дума. Ако въобще потеглиш, поне така както си го описал!?
За теб може,  ама си видял малко,Пример-швейцарски влекач, работеше само с командата за ремаркето вързана на мястото на постоянния въздух, ако не знаеш швейцарската система командата изпуска въздух за да надуят спирачките.
 
ЦитатДори на 50 % да съм разбрал всичко написано на 100% е абсолютно несъвместимо.
Не е препоръчително, даже опасно, но си е съвместимо.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

М да швейцарски вариант па нашенски,па жълти лули,па червени,некой мое ли ме светне къв чешит е спирачна система за ремарке с един маркуч(лула) ?


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито



stoil nedev

Цитат на: loshdancho - Събота, 24 Ноември, 2012, 05:53:15
Стара ти е информацията, само на швейцарската система и старите български ремаркета.Вече разликата е само в цвета.
И все си мисля, че при пускане на ръчната ......разблокираме, би трябвало да е:при задействане
Напротив, на много малко; на Волво задължително(но не блокира ремаркето), при останалите влекачи е опция при закупуването .Това и аз не го разбрах??За теб може,  ама си видял малко,Пример-швейцарски влекач, работеше само с командата за ремаркето вързана на мястото на постоянния въздух, ако не знаеш швейцарската система командата изпуска въздух за да надуят спирачките.
Не е препоръчително, даже опасно, но си е съвместимо.
Единственно мога да се съглася че съм написал неправилно "пускане" - само за това си прав . Трябвало е  да напиша задействане на ръчната ОК.
Относно лулите: Оня ден сутринта малко ми се спеше, та закачам МАН 480 ТГХ модел 2011г. към Крьоне , производство същата година ,кабели и шлауфки отзад пооплетени малко. Хванал съм жълтата да я слагам на червената ..... е не можах поради причината която написах по -горе. Не че не знам кое къде се слага , просто се заблудих а и си спомних подобна ситуация преди години . Пак не се получи.
Швейцарската система: знам такава изключително стара и допотопна, не съм я виждал -вярно.
Относно влекача- все някой нещо е направил "помагарил" ако нещо си не е било в ред за да го продадат.
Преди време карах из СНГ пространството Волво ФХ 12 420 от 1995г. При задействане на ръчната сперачка на влекача , блокираха всички мостове на камиона и на полуремаркето. Абсолютно убеден съм понеже се наложи веднъж в Турция да сменям бърдук и отделно от това мембрана на ремаркето което беше "Фрьоф" ако си спомням правилно.
И последно -промяна на положението на ремаркето спрямо влекача при задействане на ръчната спирачка- Имал съм в предвид че , при празно ремарке след като задействуваш ръчната, при блокажа на колелетата се издуват нагоре и възглавниците и така задницата му е доста по-нависоко . На 80 % от полуремаркетата е така.
А карането т.е. спирането на влекача само с ползуването на един мост , понеже другия нещо си му има е полуготово самоубийство . Чорбаджия оставил камиона в това положение е за обезглавяване. Или шофьор продължаващ да шофира така продължително време и не е направил нищо , абсолютно е за същото!!! Мое лично мнение не го налагам на никой!
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

loshdancho

Е Бригадира ще ти каже дали блокира ремаркето когато влекача е VOLVO щом не ми вярвате.
Това, че си сменял и е било блокирало не означава, обезателно, че причината за блокирането е ръчната.Когато падне въздуха на ремаркето и то е с големите блокиращи цилиндри, ще блокира, но това няма  да е поради това, че си дръпнал ръчната, а поради това, че няма въздух да свие пружината в цилиндъра.
Тука има и представители на марката, и най-добре могат да кажат: Има ли влекач VOLVO на който при дърпане на ръчната му блокира ремаркето?
По мой сведения няма такъв оригинално но е въпрос на  квалифициран въздухар да почне да блокира.
Специално съм питал в Горубляне братята дали може да се получи и отговора беше:
-Може стига да му се заплати и го прави.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

stoil nedev

loshdancho, ти си технически грамотен човек, просто споделям някой неща в които съм уверен от личен опит.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

Бриги Магнито

Па Бичкията бутате из шамарите,а той е у потрес.
Четем тука как с комадваща лула се пълни спирачна система,четем тука как на ръчна Ви държели сите търкала,не че няма такива,но да Ви светнем на 90% от ремаркетата след 2002 г. на ръчна държат само два моста.
Са относно влекач Волво дали като му дръпнете ръчната ще фане и ремаркето,да Ви светнем,че фане чак кога му избега ветъро,но ако при вас лови нема грам да се учудим.
За да фане требва да се дърпа и ръчна и онуй на таблото инак дедов,че държи само влекачо.
Апропо оня ден гледах един колега как си регулира тресчотките на влекача,пича въртеше болта на спирачният цилиндър,тва сигур е нов метод,бем ли го.

Обаче арно пишете кой какво,продължавайте,че мноо си простеем,требва ви гоним със знанията.


Бриги Магнито