• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Търся си шофьор

Започната от dand79, Петък, 16 Ноември, 2012, 21:17:24

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

DENINI

За Гумите е ясно,за винетките също,вериги,колани,акумулатори.Това е задължително.Да обясня сега само малка част от разликите.Данъчната и социалната политика са в основата.После се минава през банковата система.Като се запознаеш с тези неща ще имаш отговора.

DENINI


ivopifeca

Колко романтично-мистичен отговор-Като се запознаеш,ще получиш отговора.Това е некъв системен необуздан ребус,чакаи да завършим в Кеимбридж,че съм жаден за отговора ти ;)

ivopifeca


dand79

Цитат на: admin - Неделя, 18 Ноември, 2012, 11:36:26
Много пъти съм се чудил как транспортните фирми например в Германия оцеляват, купувайки Евро-6 камиони и плащайки по над 2000 евро заплати при навла, сходни с навлата, получавани и от български превозвачи? Като участник в транспортния бранш би ли могъл да анализираш ситуацията и да ми помогнеш да се ориентирам?

Аритметиката е много проста. 30-40% от цената на чисто нов закупен автомобил се собсидира от държавата, акциза от изразходваното гориво им се възтановява, работяр за 1,50-2 ЕВРО на километър и не ги чакап по една година и да се молят на спедиции и пишман фирми за изработените си пари.

admin

Цитат на: DENINI - Неделя, 18 Ноември, 2012, 11:49:34
За Гумите е ясно,за винетките също,вериги,колани,акумулатори.Това е задължително.Да обясня сега само малка част от разликите.Данъчната и социалната политика са в основата.После се минава през банковата система.Като се запознаеш с тези неща ще имаш отговора.

Това като отговор на моето питане ли да приема?


Цитат на: dand79 - Неделя, 18 Ноември, 2012, 11:55:08
Аритметиката е много проста. 30-40% от цената на чисто нов закупен автомобил се собсидира от държавата, акциза от изразходваното гориво им се възтановява, работяр за 1,50-2 ЕВРО на километър и не ги чакап по една година и да се молят на спедиции и пишман фирми за изработените си пари.

Нещо не ми се връзват нещата. Нали уж и двете държави сме в ЕС и правилата са еднакви за всички? ;)
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dand79


Нещо не ми се връзват нещата. Нали уж и двете държави сме в ЕС и правилата са еднакви за всички? ;)
[/quote]

Питаи другаря Станишев къде потънаха наще пари за развитие, а останалото си е политика на държавата!!!

DENINI

Тук за елементарно ДДС като стане въпрос и вече има проблем.Проверки,разправии.Правят всичко възможно да те откажат да си го търсиш.За акциз на гориво абсурд.Аз като калкулирам тук по 1.5 и започват да пищят.Плащането е залължително на минумум 15дни.Има и такива които плащат на ръка,но там винаги има главоболия големи.Те и затова плащат на ръка.И не са пазарят много много.

driver1

Цитат на: dand79 - Неделя, 18 Ноември, 2012, 11:55:08
Аритметиката е много проста. 30-40% от цената на чисто нов закупен автомобил се собсидира от държавата, акциза от изразходваното гориво им се възтановява, работяр за 1,50-2 ЕВРО на километър и не ги чакап по една година и да се молят на спедиции и пишман фирми за изработените си пари.

   Мисля, че се опитваш да коментираш неща от които и понятие си нямаш. Я ми посочи страна в която акциза за горива се възстановява? Има едно изключение - това е т.нар. "червена нафта", това е безакцизно (а не с възстановяем акциз) гориво, използвано от селскостопанската техника и агрегатите на хладилните камиони превозващи храни. Бъркаш акциз с ДДС. А ДДС-то се възстановява навсякъде. Друг е въпросът за размера му и срока за възстановяване. В коя държава от ЕС цената е поемана до 30-40% от нея? Аз не знам за такава. Трето: 2 евро на километър? Звучи ми фантастично. Мога да кажа как е в Испания - навло след комисионата на спедитора 0.90-1.20 в зависимост от типа на товарите - известно е, че на хладилниците навлата са по-високи, но пък и разходите също. Общо взето българските превозвачи в Испания са поставени при същите условия като местните по отношение на приходите, а разходите им (на нашите) за осигуровки, лицензи, застраховки, раб. заплата, са неизмеримо по-ниски. Питам: в чий джоб отива разликата?

!.!.!

Цитат на: dand79 - Събота, 17 Ноември, 2012, 19:11:47
Кабината е прана в БГ септември месец кара се бос!!! Гуми на 80%, светлини - основни фарове ксенонови останалите стандартни, течове няма - все пак се кара Европа, ремонти в сервизи на Ивеко, товарите до 24т - има и по 500кг и по 24т, средно се правят около 13 000км, снимки отвън... може да го видиш на аватара, а от вътре нямам, не го карам аз та да снимам и да сложа нови снимки.

Три, и трите са тук, а аз си карам единия.

Благодаря на dand79 за изчерпателните разяснения.
Аз съм си Аз. Свиквайте. :)

Roshko

Драйвъра както винаги безупречен! По горе се споменават само благинките и то лекинко преувеличени. Удобно се пропускат данъците в Германия, мислим ДОД не е плосък 10%. В наща мила рОдинка всеки се опитва да изклинчи от нещо. Ако счетоводителя си е на място, в час и всичко е по закон не виждам за какво има да се притеснява от данъчни проверки. Доста наши съседки и не само си регистрират камионите в България или близка по политика и условия за бизнес бивша соц. република, но рядко в Германия! Защо?
Това ми се струва като поредния опит да ни се внуши, че не бива да искаме по-високо заплащане, даже и сега е високо. Ма хората искат да изкарат с 5 камиона повече от немеца с 50. Е нема къ да стане!

rider777

Една проста аритметика,,,при 10 000 км ти остават чисти между 4 и 5 иляди евра на месец,,, ако километрите са петнайсетина иляди сметайте сами ,,,,,, лакомията на някои е голема,,,, са да не почнат да ми отговарят собствениците на камиони, че ще ми докарат некой инфаркт от смех.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

dimich87

Аз не съм в бранша на работодателите, карам от време на време, когато е налага камион. Но сметката за мене е много проста и не виждам как се изкарват толкова много пароци от собствениците на камиони. Един дръгел средно гори около 30л нафтичка. Много зависи от условията и товара, понякога може и по-малко, но може и доста отгоре да са. 30л*2,50лв/л=75лв/100км. Това са около 0,80лв/км за гориво. Цената на консумативите (масла, филтри, гуми, акумулатори, резервни части и др.), винетки, застраховки и документи е колкото цената за гориво. До тука равносметката е 1,60лв/км. Шофьора взема заплата 0,20лв/км и става сметката 1,80лв/км. Е от тука нагоре е печалбата на чорбаджиите. Само че не е чиста печалбата, ами от тези пари трябва да се отделят и за изплащане на камиона, или ако е изплатен за да се закупи нов, понеже стария става една гробница в която се наливат пари и не се възвръщат.
Ако някой си мисли че е толкова лесно да купи камион и да му носи пари, моля да заповяда и да не дава акъл на хората които са си заложили всичко.

DENINI

Някой да има да коментира

Roshko

Цитат на: dimich87 - Неделя, 18 Ноември, 2012, 17:24:21
Аз не съм в бранша на работодателите, карам от време на време, когато е налага камион. Но сметката за мене е много проста и не виждам как се изкарват толкова много пароци от собствениците на камиони. Един дръгел средно гори около 30л нафтичка. Много зависи от условията и товара, понякога може и по-малко, но може и доста отгоре да са. 30л*2,50лв/л=75лв/100км. Това са около 0,80лв/км за гориво. Цената на консумативите (масла, филтри, гуми, акумулатори, резервни части и др.), винетки, застраховки и документи е колкото цената за гориво. До тука равносметката е 1,60лв/км. Шофьора взема заплата 0,20лв/км и става сметката 1,80лв/км. Е от тука нагоре е печалбата на чорбаджиите. Само че не е чиста печалбата, ами от тези пари трябва да се отделят и за изплащане на камиона, или ако е изплатен за да се закупи нов, понеже стария става една гробница в която се наливат пари и не се възвръщат.
Ако някой си мисли че е толкова лесно да купи камион и да му носи пари, моля да заповяда и да не дава акъл на хората които са си заложили всичко.

Точно тъй! От тази равносметка можем да си извадим следния извод. Или си взимаме едно камионче и печелим малко повечко от колкото сега с тройно по-високи рискове, или си кютаме на минимален риск на 1500 евра. С 3-5 камиончета или ставаш крадец на труд или си оставаш беден но честен, задлъжнял, както и съсипан от нерви...
Аз вече имам "инвестирани" близо хиляда лева в транспортен + сервизен бизнес, а колко са такива като мен... МНООООГО!!!

DENINI

Като не става с 5 камиончета купи си 15 направо.

loshdancho

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Неделя, 18 Ноември, 2012, 18:33:35
Точно тъй! От тази равносметка можем да си извадим следния извод. Или си взимаме едно камионче и печелим малко повечко от колкото сега с тройно по-високи рискове, или си кютаме на минимален риск на 1500 евра. С 3-5 камиончета или ставаш крадец на труд или си оставаш беден но честен, задлъжнял, както и съсипан от нерви...
Аз вече имам "инвестирани" близо хиляда лева в транспортен + сервизен бизнес, а колко са такива като мен... МНООООГО!!!
От таз равносметка трябва да си извадим извода:
-Трябват си топки, а не  сметки....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.