• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

АКТРОС- обучаване на EPS скорости

Започната от loshdancho, Вторник, 12 Април, 2011, 10:05:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

#15
Цитат на: godji - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:49:32
Точно щях да кажа че loshdancho е публикувал източника в друга тема , но той ме е изпреварил ! Имам един въпрос за тези скорости - в момента карам Актрос 2 с автоматично управление на скоростите ! Случвало ми се е да ми изпише съобщение в червено за неизправен датчик на съединителя (не помня кода на грешката)  и ме изпраща в сервиз  >:( а камиона си остава на предавката на която се движа и отказва да превключи дори и ръчно(направо си ме остава на пътя ) Като изчакам 10-15 мин се оправя сам! Като подам контакт си превключва бавната група и минава на N . Малко обучение ще ми свърши ли работа в такъв момент  ???
Мисля ,че няма да помогне в скучая . Дори да помогне това е временна мярка  пак в твоя случай . датчика или кабел към него не работят коректно и когато даде грешка  блокират скоростите.  Компютъра следи колко процента си натиснал педала и при  определени проценти  натиснат педал изпълнява командата за смяна на скоростите

Обучение се налага  в няколко случая
- Когато сте имали слаби акумолатори и при палене  стартера е "дръпнал "тока от компютъра ,чува се  звуков сигнал по време на палене и дисплея гасне за момент.Тогава блокират скоростите.Резултата е -Няма половинки и при опит за превключване на половинка  включва цяла скорост,  Тръгва да включва направо 8-ма  вместо 2-ра и няма задна скорост
- При смяна на  детайл или възел ,лост за скорости ,амбреаж, датчици и др.
Запиши номера на грешката( би трябвало да я пази в паметта влизаш  в диагностика и  после в системата  на която ти дава грешката после на събития и  там можеш да видиш запаметените грешки  ) и го  продиктувай в сервиз на мерцедес

КОРЕКЦИЯ!!!

Леле какво съм теле  godji  . Писал си ,че е с автоматични скорости!!!
А аз  ти говоря за педал на съединителя !! Него го има само  при  актрос  първа серия.

Сега по това което си писал.
Ако е имало външна намеса  преди ти да го караш (някои е пипал или сменял нещо) може  компютъра да дава грешка
тоест измерваните стойности не са винаги в границите зададени от производителя или измерени първоначално.
С обучението се извършва точно това -запознаване и обучение  на камиона с неговите възли и агрегати.
дори да нямаш педал  на съединителя  пак имаш  всичко  останало ,само че е с електронно управление.
При голямото обучение със сигурност влиза и обучение на съединителя при малкото не съм сигурен.
Така че можеш спокойно да пробваш ако  се оправи ОК. ако не сервиз...

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#15
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Извърти ли ми пак подобен номер със сигурност ще го пробвам ! Така или иначе нищо не губя :)

Цитат на: FH16 - Вторник, 20 Септември, 2011, 22:10:26
Цитат на: godji - Вторник, 20 Септември, 2011, 21:49:32
Точно щях да кажа че loshdancho е публикувал източника в друга тема , но той ме е изпреварил ! Имам един въпрос за тези скорости - в момента карам Актрос 2 с автоматично управление на скоростите ! Случвало ми се е да ми изпише съобщение в червено за неизправен датчик на съединителя (не помня кода на грешката)  и ме изпраща в сервиз  >:( а камиона си остава на предавката на която се движа и отказва да превключи дори и ръчно(направо си ме остава на пътя ) Като изчакам 10-15 мин се оправя сам! Като подам контакт си превключва бавната група и минава на N . Малко обучение ще ми свърши ли работа в такъв момент  ???

Датчика за налягане на въздух,температура/налягане на масло или какво е?
Отказват да изключат при липса или грешни стойности налягане въздух.
Аз бих те посъветвала да направиш диагностика в оторизиран сервиз.Така ще знаеш какво точно не е в изправност.
Има повреди с които може да се прави компромис но има и такива с коита шега и отлагане небива.
Лек и безавариен път!
Става въпрос за датчика за изкл. съединител ! Правена му е стардиагноза , но пази грешката като минала , а  не актуална ! На дисплея за информация на водача няма стойностите на датчиците  както на Волвото (налягане , температура на маслото и там подобни) ! Единствената информация е за запасния въздух и кантара на двигателния мост . Лошото е че не мога да включа и аварийния режим за ръчно превключване от волана ! Мерси за пожеланията - ако се сбъднат няма да се налага да го обучавам :) Само м/у другото - днес минах покрай вашия сервиз :)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

ЦитатНа дисплея за информация на водача няма стойностите на датчиците  както на Волвото (налягане , температура на маслото и там подобни)
Има такава информация. Само че е в меню диагностика подменю  GS , подменю  измервани стойности.
Лошото е ,че са само като данни  на отделни страници и трябва да знаеш какво точно да гледаш?!?!
Повярвай дори в Balkan Star не знаят коя стойност какво означава!!
Лично съм ги питал. По лесно им е с Star diagnosa  там тестера сам прехвърля и обозначава всичко , така разбират какво му е. По лесно и по бързо е.
Аз лично съм си играл да търся   в меню диагностика  коя стойност какво означава.Бях намерил много неща само че за предишният модел и предполагам ,че няма да са ти от полза.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Цитат на: loshdancho - Сряда, 21 Септември, 2011, 21:41:36
ЦитатНа дисплея за информация на водача няма стойностите на датчиците  както на Волвото (налягане , температура на маслото и там подобни)
Има такава информация. Само че е в меню диагностика подменю  GS , подменю  измервани стойности.
Лошото е ,че са само като данни  на отделни страници и трябва да знаеш какво точно да гледаш?!?!
Повярвай дори в Balkan Star не знаят коя стойност какво означава!!
Лично съм ги питал. По лесно им е с Star diagnosa  там тестера сам прехвърля и обозначава всичко , така разбират какво му е. По лесно и по бързо е.
Аз лично съм си играл да търся   в меню диагностика  коя стойност какво означава.Бях намерил много неща само че за предишният модел и предполагам ,че няма да са ти от полза.
Поста ми беше към колежката :) Разглеждал съм живите данни , но те са с кодове и са неразбираеми (никаква полза от тях ) Не си прави труда да се ровиш ,не мисля да се ровя там където не ми е работа ! Нали и в сервиза трябва хляб да ядат :) А за Балкан стар - те там всичко правят със Стар диагнозата ! Стоял съм да гледам как ще ми обучат новия скоростен лост на камиона , а те го оправиха с лаптопа   :o  Случвало ми се е да обучавам лост на Унимог , но при него се прави като на МР1 . На двойка досега не ми се е налагало , пък ме е страх да пробвам ей така само за идеята  :-\
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Лошото е че  при о обучение има 3 варианта
1. вариант обучението е правилно
2. вариант обучението е не правилно и оставаш без скорости до момента ,в който върнеш обратно ключа  и изчистиш компютъра.
3.  обучението е грешно или  е налична актуална грешка  и оставаш  с блокирани скорости.
ЦитатСтава въпрос за датчика за изкл. съединител ! Правена му е стардиагноза , но пази грешката като минала , а  не актуална
Щом  блокират скоростите и свети червено не е отминала  а актуална за момент и тогава блокират скоростите.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

FH16

Цитат на: godji - Сряда, 21 Септември, 2011, 22:21:34
Цитат на: loshdancho - Сряда, 21 Септември, 2011, 21:41:36
ЦитатНа дисплея за информация на водача няма стойностите на датчиците  както на Волвото (налягане , температура на маслото и там подобни)
Има такава информация. Само че е в меню диагностика подменю  GS , подменю  измервани стойности.
Лошото е ,че са само като данни  на отделни страници и трябва да знаеш какво точно да гледаш?!?!
Повярвай дори в Balkan Star не знаят коя стойност какво означава!!
Лично съм ги питал. По лесно им е с Star diagnosa  там тестера сам прехвърля и обозначава всичко , така разбират какво му е. По лесно и по бързо е.
Аз лично съм си играл да търся   в меню диагностика  коя стойност какво означава.Бях намерил много неща само че за предишният модел и предполагам ,че няма да са ти от полза.
Поста ми беше към колежката :) Разглеждал съм живите данни , но те са с кодове и са неразбираеми (никаква полза от тях ) Не си прави труда да се ровиш ,не мисля да се ровя там където не ми е работа ! Нали и в сервиза трябва хляб да ядат :) А за Балкан стар - те там всичко правят със Стар диагнозата ! Стоял съм да гледам как ще ми обучат новия скоростен лост на камиона , а те го оправиха с лаптопа   :o  Случвало ми се е да обучавам лост на Унимог , но при него се прави като на МР1 . На двойка досега не ми се е налагало , пък ме е страх да пробвам ей така само за идеята  :-\

Ааа, godji ,сега минус ли да ти слагам....защо не се обади ??? . Нямам необходимата апаратура за диагностика на Мерцедес,но кафе и студена вода имам ;).Следващия път да се обадиш  :)

godji

#22
Ми ще се обадя но  :-[  не съм си забравил наградата :) мога да понеса едно минус - че
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

kobrata-kalugerovo

Тази седмица ми се налага да свалям скорости заради семеринга на двигателя и след това докато не направих обочението 7 ма исключаше а другите влизат без амбряш и изгуби автопилота ;)

jana_gym

Здравейте мили хора. Много моля за помощ. Помощта се отнася до това че имам проблем със EPS скоростите на моя камион - не включва малките скорости, както и задна скорост. Вчера бях в Балкан стар, но при обучението на скоростите излизаше грешка GS 10, както и GS 23, които не мога да разбера какви са. Свалиха ми компютъра и пробваха с оборотен компютър да направят обучението, но отново не се получи и отговорът накрая беше че скоростите трябва да се свалят и да се ремонтират, което е много дълъг и скъп процес. Би ли могъл някой да ми даде допълнителна информация. Благодаря ви предварително :)

kobrata-kalugerovo

Цитат на: jana_gym - Вторник, 27 Ноември, 2012, 13:57:22
Здравейте мили хора. Много моля за помощ. Помощта се отнася до това че имам проблем със EPS скоростите на моя камион - не включва малките скорости, както и задна скорост. Вчера бях в Балкан стар, но при обучението на скоростите излизаше грешка GS 10, както и GS 23, които не мога да разбера какви са. Свалиха ми компютъра и пробваха с оборотен компютър да направят обучението, но отново не се получи и отговорът накрая беше че скоростите трябва да се свалят и да се ремонтират, което е много дълъг и скъп процес. Би ли могъл някой да ми даде допълнителна информация. Благодаря ви предварително :)
Колега аз имам всички синволи на грешките за Актрос но са в камиона утре вечер ще пиша


loshdancho

В това , което е написано в ръководството- при повторение на тази грешка само сервиз.
Иначе ми мирише на спукан редуктор, може проблем с включването на муфата, вилка или проблем по синхронизатора на редуктора. Но това ще се види когато се разглобят.Не ми се вярва да те работят.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

jana_gym

Добре, но аз имам и друг въпрос. Възможно ли е проблема да е от компютъра?

loshdancho

Ако е компа нямаше да имаш абсолютно никакви скорости, даже при грешно обучение изчезва (N) от таблото.
Грешките, които се изписват когато се прави обучение на скоростите са фатални и не позволяват обучението да се проведе.
Ако проблема е в компа просто няма да имаш нищо, нито скорости нито обучение.
В този случай  има вариант компа на камиона да изпише, че нямаш скорости... никакви, дори монтирани на шасито...
Подобен случай имаше в сервиза в който работех лаптопа изписа: Няма мотор... Проблема беше невключена букса на компа на мотора.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

jana_gym

Много ти благодаря за полезната информация. Предполагам че с това се занимаваш и заради това си толкова компетентен. Аз бих казала и че днес камиона включваше задна без проблем. Останаха само малките скорости които не се включват, което ме изумява. свалиха компютъра едни момчета и искаха да сложат оборотен за да тестват, но нямат същия модел, а по - нов и отново не се позволява да се проведе обучение на скоростите.

jana_gym