Ако проблема е в датчик това веднага се отчита от компютъра като разминаване на стойностите, късо на маса, късо на плюс , скъсан кабел, изгорял датчик, постоянно даващ сигнал, и т.н.
Ако проблема е механичен, се получава : неизпълнение на команда, примерно алгоритъм на комютъра:
Команда за включване , време за включване, изчакване, изпълнение , отчитане на резултата.
Ако това не се случи по някаква механична причина процеса се повтаря(при по-старите модели 3 пъти) и ако не включи в зададеното време се изписва резултата (грешката).И точно там е тънкостта в написаното за това , че се изисква квалифициран сервиз. Там могат по съвсем друг начин да проверят.
Ако все пак искаш да се увериш дали проблема е механичен или компютрър има начин:
прави се с ръчното ( аварийно включване) принудително включване на скорост. N, 2.L,H 5.R. Ако и от там не иска да включи си има специални приспособления за механично включване на скорости групи и задна представляват болт с дълъг , тънък край без резба, който се навива директно в скоростите и включва принудително вилките.
Това ще покаже къде точно е проблема, но съществува риск проблема да се задълбочи и стане фатален за самите скорости.
Точно това е идеята на блокирането на включването-да се предпазят скоростите от по-големи аварии.
Пак ти казвам ако проблема е токов това ще се отчете като грешка в меню диагностика под меню GS под меню събития с означение( а) отпред.
Ако е механичен компютъра отказва да изпълни зададената команда с цел по малко аварии, така му е зададено от производителя.
Като механични проблеми са износване на гумичките на въздушните цилиндри и самите цилиндри в които са буталата , които избутват вилките. Тогава почва да пада въздуха, не се изпълнява командата за включване и се стига до отказ от самата команда. Компа го разбира и оставаш на изключена като се изписва кода на грешката за неизпълнение на командата.
Вилки, синхронизатори, фиксатори, муфи, кученца на вилките избирачи и т.н. Всичко това е механично и компютъра съди за него по времето на изпълнение на зададената команда ако то е в границите добра ако не следва отказ от командата ( мига мига и те изхвърли на изключена).
Навежда ме мисълта, че проблема ти се крие в редуктора за групите или в механизма за задействането му в задната част на скоростите.
Има ли ( имаше ли) виене преди да стане аварията? Пада ли въздуха докато се опитвате да включите на малкият блок?
Мига ли индикатора когато се опитвате да включите на скорост .