• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за Мерцедес.

Започната от loshdancho, Сряда, 05 Декември, 2012, 06:18:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

monterei

Някой, ако иска линк за инструкция за експлоатация да казва. В страницата на Мерцедес за бодибилдери ги, включително и за новия Актрос.

Продължавам да не схващам за какво ми е показание за налягане в турбото на таблото. А пък за тези, които са преценили, че е изключително важно шофьора да е информиран за налягането в турбото, представям си колко още неща ще накичат по таблото, просто за да го имат - таблото ще заприлича на китайски касетофон от 90-те години, а предполагам с течение на времето и ще започне да мига също толкова ефектно.

monterei


Бриги Магнито

Ще мига ако има кой да му сменява крушките(диодите)


Бриги Магнито



godji

#17
Цитат на: ahil_73 - Петък, 07 Декември, 2012, 20:03:13
Данчо , братче  ти въобще карал ли си актрос? щото като ти чета питанията...не се заяждам ама няма начин да си шофирал такава машина и да не знаеш кое от къде ..  менюто е много подробно и много точно го е описал колегата плюс за което..
Не му задавай този въпрос ! За МР1 срещу него да бягаш не можеш да го стигнеш по знания :)



Цитат на: monterei - Петък, 07 Декември, 2012, 20:16:24
Някой, ако иска линк за инструкция за експлоатация да казва. В страницата на Мерцедес за бодибилдери ги, включително и за новия Актрос.

Продължавам да не схващам за какво ми е показание за налягане в турбото на таблото. А пък за тези, които са преценили, че е изключително важно шофьора да е информиран за налягането в турбото, представям си колко още неща ще накичат по таблото, просто за да го имат - таблото ще заприлича на китайски касетофон от 90-те години, а предполагам с течение на времето и ще започне да мига също толкова ефектно.
Всъщност е важно да виждаш колко надува турбината ! Аз по принцип карам на слух , но ако карам Волво целия индикатор е черен  (същевременно давам висок разход ) ! При Актрос и МАН  управлявам икономично без такава информация.
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

#18
Поредни публикации!!!
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

monterei

Цитат на: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 21:15:30
Всъщност е важно да виждаш колко надува турбината ! Аз по принцип карам на слух , но ако карам Волво целия индикатор е черен  (същевременно давам висок разход ) ! При Актрос и МАН  управлявам икономично без такава информация .

На мен ми е по-лесно с оборотомера. МР3 с малко желание дава яка икономия. Опиташ ли се да настъпваш, обаче, и да гониш Волвото, не е много готино за отчета  ;)

loshdancho

Цитат на: godji - Петък, 07 Декември, 2012, 17:58:59
Моментен разход има ! Само че не е даден като на другите камиони , за да не се стресира шофера като види моментен разход 200 и нещо на 100 . Показва с наличното гориво колко км можеш да изминеш ! Ако не те мързи можеш да си го сметнеш горе долу  :) Манометър за налягането в колектора според мен не му е и нужно , но пък има много готина глезотийка - от менюто на комп
Цитат на: LKW - Петък, 07 Декември, 2012, 19:31:08
Мислех да не ти отговарям но.....На тракторите незнам ,знам на Актросите(дано да се брой).На Актрос МР 1 показва само моментния разход на дисплея.С най-горното копче(от дясно на таблото ,до уредите).На Актрос МР2,3 копчетата са на волана(от ляво ,4 бр.).Стях се раководи менюто(2 са за отделните страници в менюто и 2 са за сменяне на папките във всяка отделна страница.Там са:
страница (Адблу , ниво акумулатори , въздух ,ниво масло)
страница (разход , работни часове , изминати километри(чисти на 11часа) ,време и пауза на каране)
страница ( радио или оделна песен) радиото може да се намаля с 2те десни копчета на волана
и други.
Разхода при МР 2,3 е от нулиране и от стартиране.Този от нулиране е по стабилен , а този от стартиране е по чуствителен (при изкачване ,спускане ,тонаж,постоянна скорост или постояно вариране)
а си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  :)
А сега да видим, кой бърка моментен разход L/100km със среден  разход  L/100km.
От всички Мерцедеси само MP1 EURO3 има моментен разход и то без първите серии(в тях няма модула в компа за измерване на моментен разход), след тях има само  дневен MP2MP,3(от палене) или от зареждане(нулиране). Оставащото гориво и прогнозата за оставащите километри с наличното гориво не е моментен разход.
А за налягането на турбото има датчик и показания от него , но са видими само на MP1 само през меню диагностика MR подменю измервани стойности.  Обаче не помня коя страница беше.....На следващите серии не можеш да влезеш в меню диагностика  по време на движение.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

monterei

Цитат на: loshdancho - Петък, 07 Декември, 2012, 23:09:38
а си правиш кой ден и в колко часа да си вкл. печката  :)

А сега да видим, кой бърка моментен разход L/100km със среден  разход  L/100km.
От всички Мерцедеси само MP1 EURO3 има моментен разход и то без първите серии(в тях няма модула в компа за измерване на моментен разход), след тях има само  дневен MP2MP,3(от палене) или от зареждане(нулиране). Оставащото гориво и прогнозата за оставащите километри с наличното гориво не е моментен разход.
А за налягането на турбото има датчик и показания от него , но са видими само на MP1 само през меню диагностика MR подменю измервани стойности.  Обаче не помня коя страница беше.....На следващите серии не можеш да влезеш в меню диагностика  по време на движение.


не знаех за МР1-чката, за другото си мнооогооо точен.

loshdancho

А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Boroman21

Цитат на: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 00:30:01
А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?


Ама гараранция 50% не знаят защо е зелено , жълто или бенбено ;D

monterei

Цитат на: loshdancho - Събота, 08 Декември, 2012, 00:30:01
А сега да ви зачегъртам защо не му е нужен манометър за турбото?
Насока ..... има едни зелени диоди в оборотомера.
Някой знае ли как въобще работят и какво показват ?


Карам в зелената зона на оборотите. Светне ли, обаче, моментално превключвам , че иде ламята спаска   ;)

loshdancho

Цитат на: monterei - Събота, 08 Декември, 2012, 11:59:48
Карам в зелената зона на оборотите. Светне ли, обаче, моментално превключвам , че иде ламята спаска   ;)
Абсолютно не го приемам за отговор! И оставам с впечатлението, че всички Трактористи са наистина такива.
Системата е много интелигентна и е направена за улеснение на шофьора... стига да знае кое и кога да гледа.
Ето ви малко снимчици, дано  някой се  опита поне да ги разчете и обясни кое, кога, къде и защо святка в зелено.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Не си спомням  истинското име на системата дадено от Мерцедес , но по принцип когато светнат диодите е време да се превключи предавка - по-голяма или по-малка ! Ако диодите светнат преди стрелката на оборотомера се качва предавка ( двигателя е разтоварен и се форсира излишно )  , ако светнат след стрелката се сваля предавка ( прекалено е натоварен и е крайно време да се свали предавка - е това е трактористите :)  ) При скоростни кутий като моята ( с автоматично упр-е ) тази система не работи на автоматичен режим , а само на ръчен !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Мда точно така, с малка но важна подробност :
Зелените чертички святкат под стрелката когато е достигнат оптимален режим за мотора според натоварването.
 И над стрелката когато не може да се постигне оптимално натоварване.
ЦитатАко диодите светнат преди стрелката на оборотомера се качва предавка ( двигателя е разтоварен и се форсира излишно
)
Но в определени случай това си е и икономичен режим, тоест мотора е достигнал момент в който е оптимално натоварен, но релефа и ограниченията не ни позволяват да набираме още и да сменим по-голяма предавка. Продължаваме да си караме на същата предавка и да си пеем. Точно това е на втората снимка 1100 об/мин-1 максимално К.Д.П. най-малък разход и си караме с 50 км/ч. градско.
В баир се получава същото, но при по-високи обороти(което не е икономично, но оптимално според Мерцедес). Първата снимка.
Когато обаче го изпуснеш и си на 1100об/мин-1 и подадеш рязко газ и камиона не може да поеме, тоест не му стига сила да набере се получава точно обратното диодите святкат  точно на мястото, което трябва да заеме оборотомера. Третата снимка.

 Така ми беше обяснено в Балкан Стар- диодите светят под стрелката когато е достигнат оптимален режим за мотора според натоварването и над стрелката когато не може да се достигне оптимален режим според натоварването.
А информацията за натоварването идва от оборотите на двигателя, педала за газта и налягането във всмукателния колектор(турбо режим).
Значи ако камиона е в турбо режим и не може да набира  светят диодите над стрелката.
Ако камиона излезе от турбо режим( подали сме малко газ) но все още поддържа скоростта или набира светят под стрелката.
За това и не му е нужно да има  манометър за турбината.
ЦитатПри скоростни кутий като моята ( с автоматично упр-е ) тази система не работи на автоматичен режим , а само на ръчен !
Няма и да свети защото камиона сам си избира предавка и това  не е информация която те интересува  когато си в автоматичен режим. Просто камиона е винаги на най- подходящата според компютъра прердавка.
По същата причина не светят под стрелката и на директна.... няма по оптимална за движението от нея, а и няма на коя по-голяма да превключиш. 
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Не каза взех ли си изпита :) или да ти снимам диплома издадена от Балкан стар  ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Разбираш от Трактори и отсрами цялото АПК.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.