Въпрос за АДР
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 16:47:14 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Въпрос за АДР  (Прочетена 11340 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Xanniball_1970
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 6
Теми: 2



Активност
0%

« -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 14:17:22 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги,предварително се извинявам ако тази тема не е за тука,имам такъв въпрос относно табелите за адр : кога трябва и кога не трябва да се отварят табелите за АДР ,какъв е минимума (на тонаж или пунктове се отчита) става въпрос за бордови камион .Онзи ден се сблъсках с тази дилема ,от документите дето ми ги даде изпращача не можах да разбера нищо щото бяха на немски,на ЧМР пишеше 1000 кг дойдох си с затворени табели Тъжен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 14:17:22 »

 Активен
miromiro6112
Начинаещ
*

Рейтинг: +8/-2
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 17
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #1 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 17:57:19 »
ОтговорОтговор

за различните вещества е различно. има таблица но няма начин да я научиш наизуст. би трябвало изпращача да ти каже, но по някога забравят. трябвало е да го попиташ

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 17:57:19 »

 Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1788/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 18:08:53 »
ОтговорОтговор

Е мнооо убаво ,еваларка ти праим ,ма кво ли ти требва ги отвараш тия табели,че вземе им изпадне пантата.

Чуй са,не съм специалистче оти ми изтече АДР,но пък съм дървенно философче,та да ти мъцнем.
Опасните в-ва са в UN  таблица със съответни номера,според спецификациите на някой в-ва те не са опасни ако са в умерени количества и съответната опаковка,пример кашон със пиратки,но ако тези пиратки са вече 10,20,30 кашона си става опасен товар и се вози по АДР по суша.

В твоя случай освен по документите дадени ти от фирмата която си товарил е могло да мернеш и на етикета кво пише (тва примерно) .
Ти не си отварял табели ,защото е 1 тон от 40т камион,обаче да те питам ако беше 10кг плутонии пак ли шеше да не ги отваряш?

Лично аз ако воза нещо си опасно ,независимо какво отварям табелките не ,че ше ме глобат,а поради факта,че като се мелнем нейде и си останем наместо ако се вестне некой колега пак повтарям колега решил да ме види жив ли съм умрел ли съм,да знае ,че има гадория и да има едно навпредвид,па нека като съм отворил табелките ме спират джадай и тем подобни и да дират докиментации триста и шейсет.

Тва баце ти го мъцам както виждаш като философче,не е подкрепено със съответните алинеи и параграфи,щото не ги знам,но от разумна човешка точка е така.

Един кибрит сам по себе си не е мноо опасен,един кашон с кибрит да му каеш майната му,но 24 т с кибрит си е друга история.


Те тва е от бацко.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


milenj
Начинаещ
*

Рейтинг: +17/-3
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 48
Теми: 1



Активност
0%


« Отговор #3 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:06:46 »
ОтговорОтговор

Според класа на опасност се определят и пунктовете.Над 980(мисля че толкова бяха или някъде там) пункта отваряш табели.Тези пунктове по принцип е длъжен да ти ги даде изпращача.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Xanniball_1970
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 6
Теми: 2



Активност
0%

« Отговор #4 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 19:58:07 »
ОтговорОтговор

Благодаря на всички ,а колкото за плутонии едва ли ще го транспортираш с начален адр( БАЦЕ аз па да ти мъцнем,оти май требе  толкова за атомна бомба ) но да не ставаме дребнави

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1788/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #5 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 20:05:55 »
ОтговорОтговор

Благодаря на всички ,а колкото за плутонии едва ли ще го транспортираш с начален адр( БАЦЕ аз па да ти мъцнем,оти май требе  толкова за атомна бомба ) но да не ставаме дребнави
Баце,тва че немам валиден АДР не значи,че па съм имал основен  Намигване

А ти от де знаеш колко требе за бомба,мое да е за земеделски нужди. Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


start
Начинаещ
*

Рейтинг: +16/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 19
Теми: 0



Активност
0%

114854752889164180769
WWW
« Отговор #6 -: Понеделник, 10 Декември, 2012, 22:59:06 »
ОтговорОтговор

Здравейте. Да кажа и аз няколко думи по въпроса. Отпред и отзад на всяко превозно средство превозващо опасни товари по шосе трябва да се поставят оранжеви табели. В случая при превоз на опаковани вещества отпред и отзад се слагат празни оранжеви табели с размери 30х40 см. Ако не се превозват опасни вещества табелите трябва да се махнат или да се покрият по подходящ начин. Дали едно вещество е опасно или не и дали е разрешено за превоз се определя от товародателя (изпращача) и се описва в превозния документ. Както колегата е споменал за някои опасни вещества има изключения и те могат да се превозват без да се спазват всички изисквания на ADR. Има изключения свързани с превоз на газове, превоз на течни горива, според максималното количество вещество превозвано на една транспортна единица и т.н. За всяко вещество тези количества са различни, а за някои вещества няма изключения. Водачът не е длъжен да определя тези неща, а това е в приоритета на консултанта по безопасност, а всяко предприятие занимаващо се с опасни товари е длъжно да има такъв. Така че, колега, не може да се отговори конкретно на Вашия случай, още повече, че и Вие не сте разчели какъв товар превозвате.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2109
Теми: 135



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #7 -: Вторник, 11 Декември, 2012, 02:47:53 »
ОтговорОтговор

     ...

Лично аз ако воза нещо си опасно ,независимо какво отварям табелките не ,че ше ме глобат,а поради факта,че като се мелнем нейде и си останем наместо ако се вестне некой колега пак повтарям колега решил да ме види жив ли съм умрел ли съм,да знае ,че има гадория и да има едно навпредвид,па нека като съм отворил табелките ме спират джадай и тем подобни и да дират докиментации триста и шейсет.

     ...


     За съжаление, не би могло да се направи такова подсигуряване: "За всеки случай ще ги отворя."
     По българското законодателство, ако си АДР и не си отворил табелите глоба до 3'000 лв. Ако не си АДР и си отворил табелите, също глоба до 3'000 лв.

     Рядко, но возя и АДР. Последния път "получих" готово ремарке, с големи количества вещества с UN номера. Под всяко от тях пишеше "Limited quantities'' (ограничени количества). До колкото си спомням на всяка опаковка се изисква да пише: LQ оградени в ромб. Товарното пространство беше пломбирано, по документи беше "ограничени количества", не можех да видя товара. Като разтоварвах, питах дали е АДР. Отговориха: Да.

     Мога да препоръчам, ако се минава през Австрия с АДР. Никакви експерименти. Бил съм свидетел да глобяват българи, над 2'000 евро. За подробности в документите, не груби нарушения!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1788/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: Вторник, 11 Декември, 2012, 07:48:53 »
ОтговорОтговор

Илчев това твойто малко като на пътнио полицай на Казичене на моста ми иде.
При табелка ,,извънгабаритен товар,, и празен камион ми се репчи що е отворена,а като му мъцаш,че принципно целата композиция е извънгабаритната щото пълна празна е дълга 22 метра не го тресе,но щом казваш така да е.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: Вторник, 11 Декември, 2012, 20:28:46 »
ОтговорОтговор

Илчев това твойто малко като на пътнио полицай на Казичене на моста ми иде.
При табелка ,,извънгабаритен товар,, и празен камион ми се репчи що е отворена,а като му мъцаш,че принципно целата композиция е извънгабаритната щото пълна празна е дълга 22 метра не го тресе,но щом казваш така да е.
 

Прав е Минко. Аз миналата година возих стара хартия и тя се води лек АДР. Та в тази връзка трябваше да отварям табелите с буквата А когато съм товарен и да ги затварям, когато не съм.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Xanniball_1970
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 6
Теми: 2



Активност
0%

« Отговор #10 -: Неделя, 16 Декември, 2012, 19:14:17 »
ОтговорОтговор

Здравейте , днес се върнах от курс  Намигване пак с АДР ,и ми поясниха как стоят нещата-1000 пункта отваряш,под 1000 не,количеството не е от значение .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
start
Начинаещ
*

Рейтинг: +16/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 19
Теми: 0



Активност
0%

114854752889164180769
WWW
« Отговор #11 -: Четвъртък, 20 Декември, 2012, 03:07:02 »
ОтговорОтговор

Здравейте , днес се върнах от курс  Намигване пак с АДР ,и ми поясниха как стоят нещата-1000 пункта отваряш,под 1000 не,количеството не е от значение .

Здравейте, колега. Може би не сте го разбрали добре. Разбира се, че количеството е от значение. Ще се опитам да обясня накратко. Става въпрос за изключенията свързани с количествата превозвани в една транспортна единица. Товарите в ADR са разделени в 5 транспортни категории - 0, 1, 2, 3 и 4. В т. 1.1.3.6.3 на приложение А от ADR е дадена таблица където са дадени максималните количества вещества според транспортната категория, които могат да се превозват без да се спазват всички изисквания на ADR, включително и глава 5.3 където са дадени начините на обозначаване на превозното средство със знаци за опасност и оранжеви табели. От тази таблица се вижда, че за транспортна категория 0 няма изключения, т.е. тези вещества се превозват задължително по ADR. До 20 килограма или литра от веществата от транспортна категория 1, могат да се превозват без спазване на някои изисквания от ADR. За втора транспортна категория са 333 килограма или литра, а за ТК 3 са 1000. За ТК 4 няма ограничения за количеството. Сега за тия 1000 пункта за които говорите. Когато превозваме вещества от различни транспортни категории за да ги уеднаквим ги приравняваме към 1000. Така за количествата от първа ТК ги умножаваме по 50 - 20х50=1000, от ТК 2 ги умножаваме по 3 - 333х3 е приблизително 1000, за ТК 3 умножаваме по 1 - 1000х1=1000. И след като сумираме нашите стойности ако сумата е по малка от 1000 може да не поставяме табелите Усмивчица. И понеже е трудно да се обясни накратко ето и един пример. Имаме товари за превоз от ТК 1 - 5 кг., от ТК 2 - 100 литра и от ТК 3 - 400 килограма. Тогава 5х50+100х3+400х1=950. По малко е от 1000, следователно може без табели, ако беше повече от 1000 тогава трябва да има табели.
И препоръчвам да питате консултанта по безопасност, какъвто трябва да има всяка фирма занимаваща се с превоз на опасни товари.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #12 -: Четвъртък, 20 Декември, 2012, 04:30:12 »
ОтговорОтговор

Здравейте, колега. Може би не сте го разбрали добре. Разбира се, че количеството е от значение. Ще се опитам да обясня накратко. Става въпрос за изключенията свързани с количествата превозвани в една транспортна единица. Товарите в ADR са разделени в 5 транспортни категории - 0, 1, 2, 3 и 4. В т. 1.1.3.6.3 на приложение А от ADR е дадена таблица където са дадени максималните количества вещества според транспортната категория, които могат да се превозват без да се спазват всички изисквания на ADR, включително и глава 5.3 където са дадени начините на обозначаване на превозното средство със знаци за опасност и оранжеви табели. От тази таблица се вижда, че за транспортна категория 0 няма изключения, т.е. тези вещества се превозват задължително по ADR. До 20 килограма или литра от веществата от транспортна категория 1, могат да се превозват без спазване на някои изисквания от ADR. За втора транспортна категория са 333 килограма или литра, а за ТК 3 са 1000. За ТК 4 няма ограничения за количеството. Сега за тия 1000 пункта за които говорите. Когато превозваме вещества от различни транспортни категории за да ги уеднаквим ги приравняваме към 1000. Така за количествата от първа ТК ги умножаваме по 50 - 20х50=1000, от ТК 2 ги умножаваме по 3 - 333х3 е приблизително 1000, за ТК 3 умножаваме по 1 - 1000х1=1000. И след като сумираме нашите стойности ако сумата е по малка от 1000 може да не поставяме табелите Усмивчица. И понеже е трудно да се обясни накратко ето и един пример. Имаме товари за превоз от ТК 1 - 5 кг., от ТК 2 - 100 литра и от ТК 3 - 400 килограма. Тогава 5х50+100х3+400х1=950. По малко е от 1000, следователно може без табели, ако беше повече от 1000 тогава трябва да има табели.
И препоръчвам да питате консултанта по безопасност, какъвто трябва да има всяка фирма занимаваща се с превоз на опасни товари.
АДР-а ми е изтекъл отдавна, че даже не помня кога. Но за изчерпателното обяснение браво +1.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1788/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #13 -: Неделя, 30 Декември, 2012, 21:34:13 »
ОтговорОтговор

Готин Ядосан Бацета въртехте таз тема и я затрихте те така на пъто като Дападжия гумите на ремаркето.
Обаче имам ПиПане едно,та:
Некой,че ме светне ли,карал съм АДР (достатъчно количество) да отварям табелките естественно със съответните документи към него в това число CMR или товарителница,обаче свалям го и се оказва,че ремаркето с което съм го мъкнал тоз АДР не е почистено,а пък вече е празно(тоест не ми треба никъв документ,вече) та след като немам докимент за АДР оти съм празен,но пък самио дръгел все още не е обезопасен ше ли сака да отварям/поставям табелки за АДР и ако требва да ги къцам ,ше ли ми мъцнете ше ли ме уважат съответните органи с некой акт след като немам вече никъв документ ?

П.П. Малко смотано го написах,ма ако сте го вденали и имате желание ,метнете по едно мнение.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2109
Теми: 135



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #14 -: Неделя, 30 Декември, 2012, 21:53:28 »
ОтговорОтговор

Готин Ядосан Бацета въртехте таз тема и я затрихте те така на пъто като Дападжия гумите на ремаркето.
Обаче имам ПиПане едно,та:
Некой,че ме светне ли,карал съм АДР (достатъчно количество) да отварям табелките естественно със съответните документи към него в това число CMR или товарителница,обаче свалям го и се оказва,че ремаркето с което съм го мъкнал тоз АДР не е почистено,а пък вече е празно(тоест не ми треба никъв документ,вече) та след като немам докимент за АДР оти съм празен,но пък самио дръгел все още не е обезопасен ше ли сака да отварям/поставям табелки за АДР и ако требва да ги къцам ,ше ли ми мъцнете ше ли ме уважат съответните органи с некой акт след като немам вече никъв документ ?

П.П. Малко смотано го написах,ма ако сте го вденали и имате желание ,метнете по едно мнение.

     За авария ли става на въпрос? Как го приемаш за нормално, да е "мръсно"?

     Спомням си, че се коментираше в АДР-а, празна непочистена цистерна, е под АДР. Ако превозваш непочистени опаковки, също. И се "пуска" CMR или товарителница.

     Ако не си под АДР и за "всеки случай", си отворил табелите. Както бях писал по-горе, глоба - до 3'000 лв.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!