Позицията се изчислява въз основа на сигналите които приема от спътниците, изпращат сигнал с данни за конкретния спътник (от системата наGPS) и времето. Времето се измерва в порядъка на наносекунди (една милиардна от секундата). Тези данни се пращат през СИМ карта и това е всичко за GPS-а. Визуализацията се прави на монитор и не е невъзможно да са грешни координатите и да даде превозното средство да се движи по море или по върховете на планина. Данните могат да се предават и чрез спътници, но няма да са тези от системата на GPS. Но е толкова скъпо, че в транспорта едва ли някой ползва. Преди години системата за проследяване в градския транспорт беше по радиовръзка на 30 секунди изпращане на координатите, преди това чрез АКРУ на определени места за София Автотранспорта.
От връзката която си дал най-долу, GPS има участие само за местоположение и респективно скоростта, без мобилни данни от СИМ карта няма да може шефът да "гледа".
"ВЪЗМОЖНОСТИ:
Проследяване в реално време на местоположение, скорост, посока, поведение на водача, маршрути, престои, гориво и много други.
Оптимизиране разхода за гориво. Информация за налично гориво, изразходено гориво, среден разход и изминати километри.
Контрол при злоупотреби с източване на гориво.
Връзка към бордови компютър/CANBUS: отчитане на точни данни за изразходено количество гориво, ниво на гориво, изминато разстояние, обороти, температура на двигателя и други.
Идентификация и проследяване на ремаркета.
Идентификация на водач, задаване на маршрути на движение, следене за отклонения.
Дистанционно сваляне данните от тахограф.
Задаване на маршрути на движение, следене за отклонения. По този начин се отчита над 25% намаляване броя на изминатите километри от тук се намалява разхода за гориво.
Мониторинг и известяване при непозволени събития и злоупотреби.
Връзка с GARMIN за двупосочна комуникация с водача за задаване на маршрути и задачи за изпълнение.
Интегриране на информация от външни системи, агрегати, помпи, врати, товарен или хладилен отсек и други.
Дефиниране и изчертаване на географски зони, задължителни и /или забранени, обозначаване с име и тип.
Добавяне на допълнителни обекти и зони върху маршрутна карта и контрол на посещенията в тях.
Завеждане на статични обекти - офиси, складове, магазини, системата автоматично разпознава тези места в маршрутите и престоите.
Въвеждане на забрани и ограничения за нерегламентирани престои и зони.
Интеграция с карти за гориво от големите петролни вериги.
Избор от 7 вида географски карти с висока резолюция, реален изглед на местоположение и информация за трафика в реално време, лицензирани от Google Maps и Open Street.
Обновяване на информацията от системата в рамките на секунди и архив на информацията за 2 години."
Забележка от мен: пише за предотвратяване злоупотреба с гориво. Предполагам, ако нещата с мярка - няма злоупотреба. Така или иначе без помощта на GPS.
Прикачвам снимките към публикацията, в случай че изчезнат от сайта който в момента ги предоставя. Втората снимка и на двете публикации е Джи Пи Ес - а, ако сте "родени" за шофьори, ще получите: панически атаки, безсъние, тревожност месеци след виждането. Както много отдавна ни плашеха с Дядо Торбалан, тогава циганчета с милиционери, сега с полицаи. Ако това е вярно за вас, родени сте за шофьори.
Отдавна е измислено, когато нещо не разбирате или му забравите названието, казвайте му -
таковата! Пример: Онова там таковата мери температура, онова другото таковата мери нивото на горивото, онова таковата следи тахографа, онова таковата където пиша по него, онова таковата следи местоположение. Ето тук за последното таковата е GPS.
Според мен много по-интелигентен разговор е с използването на думата "таковата", чисто българска е, само където не е евро-гей-атлантически ориентирана за "правилно" ориентирани и "прогресивните".