Никоя
нормална западна фирма не се занимава с норми на горивото. Доста български
бели фирми спряха да го правят...
...
Само батко ти Райбер 777 може да дава разход 16/100
Винаги съм твърдял, че нормата не прави задължително лоша фирмата и дори е по-добрият вариант понякога. Общо правило, ако можеш да караш икономично и икономията се дава или заплаща е по-добре с норма. Ако не можеш и/или си на километър по-добре без норма. Обаче почти винаги, няма норма, но да е малко отклонението от изгорялото и налятото гориво. В този последния случай дори и много икономично да караш вероятно не ти се полага нищо, освен ако не сте се разбрали нещо, което ще прилича на норма. Преди много години четох: шефът на Дрийм Транс - дори и повече да гори, важното е да няма кражба. Тогава камионите (и доскоро) бяха ограничени на 80 км/ч, дали не ги е вълнувало горивото? Може да се настрои компютърът много точно или да се знае коефициентът на отклонението и пак да има плащане на гориво. А това може да стане и от бензиностанция. Значи бензиностанцията краде, шофьорът плаща.
Ако шефът е склонен да плати или даде икономията, за много това е добър вариант. С 2-3 литра на 100 километра е много възможно, а ако не е много наясно шефът, може и 5-6-7 на 100 километра, а на 10 или 15 хиляди месечно? И при цена на горивата изгодна за продаващия? Никак не е зле да бъдеш първи в класацията - Георги Минчев.
Може би 6-7 литра на всеки 100 км са много? Райнер седем седем седем, май твърдеше за 21/100 км с 27 тона и насрещен вятър. Но за един ДАФ, струва ми се в Бомекс, съм го чел за 18,2 л/100 км. Само че май този същият не можел да минава под ниски мостове (не достатъчно засилка). Ако не разполагате с камион, опитайте с Мерцедес Е клас, каране с 200 км/ч при него гори под 3 л/100 км. Принципно всичко което казва е "вярно", жалко че малко не му разбирам. Имал 35 години стажи непрекъснато кара камиони, а е карал такси, маршрутка и дори малко е получил за доктор, ей тук отгоре в Медицинския в Плевен. Направо комбайнер многостаночник ще е, хем кара камион, хем такси, хем маршрутка, а и за доктор учи. Той споменаваше, че е продавал по 500-600 литра седмично. Да речем, че 24-25 на сто км може да се докара и убеди шефа си, че гори 40-45 на сто км. При 3-4 хиляди км седмично, което е нищо понеже е голям карач. Дори, ако му слушаш приказките прави поне 30-35 хиляди месечно за да докара милионите за които твърди. Тогава, защо продава само по 500-600 литра седмично? Но при него може би се признават и тези на сън. Е може да е "врътнал" километража, така се прави най-голямата икономия. Ако няма GPS да се сравнят, защо пък не?! Дали пък благодарение на това, че е нямало GPS-и е можело да се навъртат и "превъртат" десетките милиони километри?
Все ми е било неудобно да им го кажа на "Шоферите" дето се подвизават по форумите ама ме нарекоха лъжец а това не се беше случвало досега и затова им написах за мнооогото години преди да са видели камион на живо ,,,, карахме и карахме със 110- 120 км в час,,, е и за тва пусни са лаф ,,,,,, Шофьори
Сега с тези регламенти и ограничени камионите на 90 км/ч и има такива правят по 20 хиляди месечно, като включва България и Румъния, а те обикновено не са високоскоростни (и помощ от "приятел" естествено). В месец с 31 дни може да се кара почти 209 часа. Тези 209 час, ако ги умножим по 110 или 120, ами като не е имало такива ограничения на времето за каране, ами като сложим и другите, този спал ли е през половината месец?
Цецо този, ако ми е батко, ти какъв ми се падаш? Ако искаш пак го спомени, ще ти пиша още половин ден.
Сещам се за още една норма. Приятелка на жена ми, мъжът й има и няколко камиона още преди много години й давал по 5 хиляди лева да харчи месечно. Какво да е недоволна от нормата, освен да е по-висока.
Преди много години майката на един мой братовчед се оплака от снаха си, че ако не похарчи хиляда лева за деня не се чувства човек. То беше преди много години и поне хиляда лева бяха пари.