• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

На шефа Сканията

Започната от Красимир Тодоров, Неделя, 30 Декември, 2012, 12:09:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Красимир Тодоров

Така е купена, и вече 160 000 км, без някакви индикации че не е добре
Впрочем имаше едни уплътнения издухани на тръбата на интеркулера, та в Полша в скания сервиз е била, та от там знаем тия подробности

Красимир Тодоров


Rammbon

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:09:37
Това карам аз. Тука е когато я купуват преди време в Холандия. Сега е по-амортизирана, ама си върви... милион и триста хиляди и още не се предава
С какво масло го карате, в смисъл, вие си го сменяте или го карате в сервиз на Скания? И какво е маслото?
Чидил съм се дали е по-добре да се вземе Скания на 800 000км реални  или ново Волво на което само гаранционното му обслужване на година е 12 000лв за някъкви си 130 000км. Защото на това Волво за да му е ОК гаранцията, се обслужва само в сервиз на Волво с уж оригинални части с цени , като за богати европейци. А на употребяваната Скания, вече не е в гаранция и може да се ремонтира навсякъде . А цената на такава Скания ще е към 25 000лв примерно, а на Волвото е 184 000лв.

Rammbon


American

Цитат на: Rammbon - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:19:02
А цената на такава Скания ще е към 25 000лв примерно, а на Волвото е 184 000лв.
Според мен отговора на тоя въпрос се крие в това дали ги имаш парите кеш, за да купиш един от двата.
Ако да, новото волво е за прадпочитане.
Ако не, (трябва да се плащат лихви, и се крие опасност та ти го вдигнат камиона) по добре недей.

Другото нещо е че евтината стара скания за 25К може да се изплати двойно за много по кратък срок.
smoking gun

loshdancho

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 20:10:54
Така е купена, и вече 160 000 км, без някакви индикации че не е добре
Впрочем имаше едни уплътнения издухани на тръбата на интеркулера, та в Полша в скания сервиз е била, та от там знаем тия подробности
Турбините Катерпилар се слагат за да  свири при превключване в ауспуха, С тях е най-ефектно(така поне разправят гърците), но изкарвали малко време година- година и половина. Ама нали всичко е ЕШК та ще се окаже и  това мит.  
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

monterei

Цитат на: Rammbon - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:19:02
С какво масло го карате, в смисъл, вие си го сменяте или го карате в сервиз на Скания? И какво е маслото?
Чидил съм се дали е по-добре да се вземе Скания на 800 000км реални  или ново Волво на което само гаранционното му обслужване на година е 12 000лв за някъкви си 130 000км. Защото на това Волво за да му е ОК гаранцията, се обслужва само в сервиз на Волво с уж оригинални части с цени , като за богати европейци. А на употребяваната Скания, вече не е в гаранция и може да се ремонтира навсякъде . А цената на такава Скания ще е към 25 000лв примерно, а на Волвото е 184 000лв.

Малко отклонение от темата - какво е това ново Волво със 12000лв. обслужване за 130000км? Да не му сменяте катализатора? И една особеност относно гаранцията - къде пише, че трябва да я правиш в сервиз на Волво? Ако толкова настояваш да е сервиз на Волво - и за това си има решение - не ползвай българските ;D

kron

Малко пресилено ми се вижда 12000лв за година за обслужване на волво.Сметката е проста 2 смени на масло на двигателя с филтри да завишим малко цената по 1000лв,до като е ново да те излъжат смяна на масла на скорости и диференциал което пак прави едни 1000лв за двете.И всичко прави 3000лв и едни 1000лв да завишим нещо си друго да правят та да ги докараме до 4000лв.А по въпроса дали ново Волво или стара Скания разбира се че новото е с приоритет стига да ги има паричките защото ако ги няма то за какво се задава въпроса кое ;D

Rammbon

За тези 130 000км , 3 пъти се сменят маслата. Първото е на 20000км, после на 60000км, но до сега са общо 3 пъти. Едно гаранционно обслужване ни струва по 1800лв , после на 30 000км има едни диагностики, и там едни пари и тотала за края на годината излиза 12000лв с ДДС. Камионите автомат. Въртят само в BG и затова използваме сервизите на Волво в страната. Преди бяхме в сервиза в Пловдив, но там са трагедия, а уж в Бургас било по-добре. Задавам тези въпроси, защото ми мирише на голяма измама и съм тръгнал да търся от къде идва това. Дали от сервиза или от моя предшественик.
А за Скания или ново Волво, не е само за по 1 бройка, за по 8. Шефовете обмислят варият да вземат още 8 камиона, но с това гаранционно обслужване ...
По старите ни камиони Волво са на по 600000км от чисти нови и за тези 6 г са се изплатили,при норма 20% овехтяване на година.   Дали са със син или златен договор в сервиз на Волво, пак е много скъпо .

Красимир Тодоров

Колеги, масло сменяваме на около 50000 км, караме с Приста, наливно в туби от 10-11 л. тия от минералната вода. Една туба струва 24 или 26 лв. значи смяна масло е около 100 лв + филтри и отваряне на центрофугата за проверка. При последното отваряне беше много чиста. Тоест и маслото и мотора са ОК
Определено бих си взел Евро3 камион за 25 000 лв, при положение че не караме Австрия и Германия, навсякъде другаде пътните такси са еднакви.
Ако с тези умрели навла камиона беше 180000лв, незнам как щеше да се изплати. За тия пари можеш да вземеш 6-7 композиции и то добри и да правиш повече пари от колкото с един влекач.
Едно време карах в Испания вътрешно, аз карах е4, ама имахме много камиони е3 и си работеха славно по пътищата.
Относно чупенето - разбира се че един нов камион не се чупи така често и има гаранция зад себе си, но и старите не са такива крехки, говоря за сканията. Има си няколко болежки, които ако ги следиш няма ядове. Не е такава "калдаръм кокона", както обясняват всички, специално тая дето аз я карам и на сняг върви и на лош път е вървяла, малко по-внимателно разбира се.
А и при разлика 150 000 лв между мойта Скания и едно ново Волво или друго - ами началника не му броя, ама едва ли е дал повече от 5000 лв по тоя камион, не броя гуми и други консумативи... кви 5000 лв, не вярвам...
Взехме една Скания 124 от Скания България с мотива, че е обслужен камион - изключително зле беше, какво ли не и се счупи, даде сума пари по нея в последствие, разбира се пак не говорим за огромни суми, но възглавници, спирачки, един въздушен кран за 1200 лв помня че смени, та смени ли го или само електроника, не помня. Освен това толкова ми се струваше зле, като съм я карал в сравнение с 164, че направо незнам. Цитирам началника: "По-добре да си я вземем "отгоре", ще гледаме внимателно, па какъвто ни е късмета". Отива се с кола, за 2-3 дена се обикалят 2-3 държави - Холандия, Белгия, Германия и т.нат... харесват се 3-4 камиона и от тях се избира един, пазарлъци големи, припадане, театър, хващане за сърцето, плащане и чао! Колко толкова ще изхарчиш???
На моята осмачка и липсва само един оптикруз и заспива - според Скания оптикруз кутиите са една от предпоставките за икономично шофиране, а и си е удобно.

kron

Ей колега браво вие сте от икономичните фирми скоро не бях чул някой да кара с  Приста,всеки знае него си ама ако от там ще избиваме не ми се струва че си заслужава,но все пак да уточня че не знам какво е качеството на маслото може и да е на ниво ;).А като цяло за работа в България и страните около България ефект няма от нови камиони,за Европа нещата стоят по друг начин не само заради таксите ами и за сигурността на камиона от към техническата част че едно влиза в сервиз по онея държави бая бърка в джоба.А за това дали да се купува камион или кола карана в Българска фирма все по нещо има икономисано спестено всичко се чака до последно и тогава се стяга поне в доста фирми е така,а в Европа онея не се замислят дали да сменят някой кран с нов примерно ;)

kron

Не знам колега бая се оливат тея от волво :o,получил съм 3 нови МАНа първо обслужване се прави от 5000-10000км без смяна на масла само притягане на сглобки на 2та притягане на главите на мотора.Второ обслужване на 60 000км мисля че беше смяна масло двигател и клапани(не е задължително по преценка на сервиза не сме регулирали клапани до 300 000км)и това е.За цена ще те излъжа но не е такава баснословна сума 12 000лв :o

Красимир Тодоров

Цитат на: kron - Понеделник, 31 Декември, 2012, 12:47:54
Ей колега браво вие сте от икономичните фирми скоро не бях чул някой да кара с  Приста,всеки знае него си ама ако от там ще избиваме не ми се струва че си заслужава
Цитат на: kron - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 06:26:16
Както каза Бригадира темата не е как се слагат вериги но хайде,та без да обиждам някой колеги но тея кои ги слагат за 3 минути хич не са слагали вериги ;D.
Приятелю, не беше ли ти тоя дето ме оплю в една друга тема, сега коментираш, че караме с лошо масло? Не ти се сърдя, но помня..
Не виждам какво и е на Пристата, поне  не е менте като други известни марки. Относно качеството, смятам че е добро, след като общо с всички камиони няколко милиона километра сме навъртели с това масло, без проблеми. Аз мисля че се обосновах добре защо стара, но кадърна евро тройка отколкото някакво ново кекаво Ивеко (да ме прощават феновете му) НА 4-5000 км доливам по литър-два масло, сега зимата особено, като припалваме на място го пипа повече (ясно защо, все пак е милионерка)
Моята скания специално иска само масло и гуми. Наскоро сменихме всички дискове и накладки, което си е смяна на консумативи и ремонтен комплект на възд.компресор.  При Илко в Кривина правих ремонт на тръбата на интеркулера за 30 лв.. Това е от последните 2 години, другото е каране, каране, каране и пак каране. Сега е при Илко в сервиза със дълъг списък - смяна на спирачен цилиндър и да ми види защо нямам аутомоторна и ауторетардер... на 2-ри ще видя какво е свършил.
Това е като разходи по тоя камион, просто тия скании не се чупят толкова

Dido

Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:50:51
Колеги, масло сменяваме на около 50000 км, караме с Приста, наливно в туби от 10-11 л. тия от минералната вода. Една туба струва 24 или 26 лв. значи смяна масло е около 100 лв + филтри и отваряне на центрофугата за проверка. При последното отваряне беше много чиста. Тоест и маслото и мотора са ОК
Определено бих си взел Евро3 камион за 25 000 лв, при положение че не караме Австрия и Германия, навсякъде другаде пътните такси са еднакви.
Ако с тези умрели навла камиона беше 180000лв, незнам как щеше да се изплати. За тия пари можеш да вземеш 6-7 композиции и то добри и да правиш повече пари от колкото с един влекач.
Едно време карах в Испания вътрешно, аз карах е4, ама имахме много камиони е3 и си работеха славно по пътищата.
Относно чупенето - разбира се че един нов камион не се чупи така често и има гаранция зад себе си, но и старите не са такива крехки, говоря за сканията. Има си няколко болежки, които ако ги следиш няма ядове. Не е такава "калдаръм кокона", както обясняват всички, специално тая дето аз я карам и на сняг върви и на лош път е вървяла, малко по-внимателно разбира се.
А и при разлика 150 000 лв между мойта Скания и едно ново Волво или друго - ами началника не му броя, ама едва ли е дал повече от 5000 лв по тоя камион, не броя гуми и други консумативи... кви 5000 лв, не вярвам...
Взехме една Скания 124 от Скания България с мотива, че е обслужен камион - изключително зле беше, какво ли не и се счупи, даде сума пари по нея в последствие, разбира се пак не говорим за огромни суми, но възглавници, спирачки, един въздушен кран за 1200 лв помня че смени, та смени ли го или само електроника, не помня. Освен това толкова ми се струваше зле, като съм я карал в сравнение с 164, че направо незнам. Цитирам началника: "По-добре да си я вземем "отгоре", ще гледаме внимателно, па какъвто ни е късмета". Отива се с кола, за 2-3 дена се обикалят 2-3 държави - Холандия, Белгия, Германия и т.нат... харесват се 3-4 камиона и от тях се избира един, пазарлъци големи, припадане, театър, хващане за сърцето, плащане и чао! Колко толкова ще изхарчиш???
На моята осмачка и липсва само един оптикруз и заспива - според Скания оптикруз кутиите са една от предпоставките за икономично шофиране, а и си е удобно.
Колега знаеш ли колко струва филтъра за картерните газове?Не е лошо при смяна на маслото да сменяш и него.
Не е важно какъв камион караш,важното е да е с осем цилиндъра и да е Шведски

loshdancho

Всичко зависи от качеството  маслото. Има и Шел, който не става, но има и синтетика за по 90 000-100 000км.
  Фирмите, които продават маслото, знаят точно кое масло за колко хиляди е. Но малко  спестяват тази информация.
Ако си вземеш  масло в оригинална опаковка, на нея има код, под който маслото е сертифицирано за отделната марка.
И по този код фирмата производител на автомобила е определила за колко километра максимум може да се използва.
Това в туби за по 50 000км малко ми  се вижда на око работата, а това, че центробежният филтър е чист  не означава нищо.
На хубавите масла се слагат присадки, за почистване на мотора,  против коксообразуване, против разпенване, против киселинност,... поне за тези се сещам в момента.
  Чистият филтър може да е признак за добър мотор, или  за липса на присадки или  слаби присадки.
Консумацията на маслото също може да е от лошо масло или от заминал мотор...
Така, че всичко е строго...... фирмено решение, който плаща той си поръчва.
Щом му доливаш масло 500гр. на 1000км това си е разход на масло.
Въпроса е защо го харчи  и дали това е проблем за фирмата.
Специално аз карам камион на 1 100 000, който за 40 000км харчи 6л масло, и го намирам това за нормално.
Като го напълня на максимум до смяна не доливам. А да то кажа марката... и идея си нямам...

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Карал съм камион от друга марка,на които се е наливало само "Приста",смея да твърдя,че по нищо не отстъпва на прехвалените марки.Имал съм разговор с химик,който за времето си караше сравнително нов автомобил,той не искаше и да чуе за друга марка.Тогава той ми каза,че Приста-та добива най-добрите си смазочни качества след 10 000 км и нагоре,това за лек автомобил.Това дали е наистина така ???Мой познат бракува дизелова ФИАТ Арджента на 720000,караше си я само с български масла,а си я беше докарал 90-те години от Италия на 175000км.

Красимир Тодоров

Преди време си карах предната кола само с българско масло Приста. Сегашната я карам на лики моли, заради присадките, но му дигнаха цената и съм ги зарязал. Иначе е добре, че зимно време лики молито си стои рядко, не се сгъстява така както другите, точно заради добавки. ама 18 лв/л ми е много
Та за сканията - а, сещам се че миналата година и сменихме счупен лист на ресор, то по тия пътища е така.

Красимир Тодоров