• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т

Започната от dealmaker, Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ceko1969

Днеска специално ходих и питах в ДАИ Видин  - до 7.5 тона бруто на състава от теглещо и теглено МПС не трябва тахограф, това важело за БГ и конкретно за моя случай - с бус и единична платформа превозвам кошери на около стотина километра + чат-пат някой закъсал колега и къде какво изпадне нещо по дълго и не може да се събере в буса.

ceko1969


velizar

Цитат на: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11
Здравейте на всички БГ шофьори.


Искам да попитам компетентните в тази област колеги ако може и имат желание да споделят мнение по въпоса.

Имам Мерцедес  Спринтер  до 3,5т. който излиза оригинално без тахограф. Понякога закачам платформа която е с обща маса 2т. т.е композицията става 5.5т. Платформата и буса са регистрирани на физическо лице и товарите които возят (леки коли) също имат договори в които са на същото лице.Пътува се до Австрия и Германия.

Ще бъда много благодарен за отговор.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 83 от 2005 г., в сила от 18.10.2005 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Лиценз на Общността не се изисква за извършване на международни превози на товари с моторни превозни средства с товароносимост до 3,5 т или допустима максимална маса до 6 т и за извършване на превози за собствена сметка.

Аз така карам, без лиценз с бус и платформа за общо 3 коли. Цялата ЕС и Англия.

velizar


RFF

Колеги, изчетох темата, но остава въпросът, аз съм лицензирана пътна помощ, карам ИВЕКО ТУРБО ДЕЙЛИ 35-12, ако закача една платформа, трябва ли да слагам тахограф и как ще си изкарам дигитална карта с категория B+E?
Лек и безавариен път на всички!
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

admin

Цитат на: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 01:33:45
Колеги, изчетох темата, но остава въпросът, аз съм лицензирана пътна помощ, карам ИВЕКО ТУРБО ДЕЙЛИ 35-12, ако закача една платформа, трябва ли да слагам тахограф и как ще си изкарам дигитална карта с категория B+E?
Лек и безавариен път на всички!

В Регламент 561 ясно и точно е записано, че всичко над 3.5 тона е с тахограф. Разбира се, има и изключения и те са посочени също ясно и точно в член 13.
С категория В+Е няма как да дърпаш с този бус платформа и на нея да има автомобил. Ако платформата е до 750 кг общо тегло, тогава може. Не виждам обаче как ще стане.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

v1977

При категория В+Е категорията се запазва и не си в нарушение когато теглещото превозно средство е от категория "В", а тегленото ППС е над 750кг. допустима максимална маса, но общата максимална маса на композицията не трябва да надвишава 7.5т.
А при С1+Е общата е 12т.
За тахограф не съм сигурен.

admin

Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 11:59:11При категория В+Е категорията се запазва и не си в нарушение когато теглещото превозно средство е от категория "В", а тегленото ППС е над 750кг. допустима максимална маса, но общата максимална маса на композицията не трябва да надвишава 7.5т.
А при С1+Е общата е 12т.
За тахограф не съм сигурен.

Написал си доста неверни неща.
Значи да уточним, с категория В можеш да управляваш МПС с общо тегло до 3500 кг и ремарке с общо тегло до 750 кг, като сборът на двете не трябва да надвишава 4250 кг.
С категория В+Е теглещото МПС отново е до 3500 кг, но ремаркето също е до 3500 кг. Остава в сила условието общото тегло на състава да е до 4250 кг.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

v1977

#21
Извадка от поправките в ЗДП от 2012г.

В ,,чистата" категория В са моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 кг или пък е над 750 кг, но при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 кг;

В категория ВЕ са съставите от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 кг.

Mandor

Нещо не е така. Защото излиза че 2 тона ремарке, закачено за 3 тонен бус, до 8+1 места е много.Същото ремарке, закачено за малко фиатче, което няма и тон, е само за кат "В".
Това кои спирачки са оразмерени повече, и кой има сила да тегли ремаркето е друга тема.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

admin

Цитат на: Mandor - Неделя, 01 Декември, 2013, 20:46:34
Нещо не е така. Защото излиза че 2 тона ремарке, закачено за 3 тонен бус, до 8+1 места е много.Същото ремарке, закачено за малко фиатче, което няма и тон, е само за кат "В".
Това кои спирачки са оразмерени повече, и кой има сила да тегли ремаркето е друга тема.

Идеята на категория В+Е е да можеш да теглиш ремарке с общо тегло над 750 кг.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ceko1969

Това ограничение до 4250 кг  от къде го четете???

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:03:26
Това ограничение до 4250 кг  от къде го четете???


     Категория В са моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 кг, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 кг или пък е над 750 кг, но при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 кг (може теглещо 2 500 кг и ремарке 1 750 кг и е за категория В);

В категория ВЕ са съставите от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 кг.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: ceko1969 - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:03:26
Това ограничение до 4250 кг  от къде го четете???

Закон за движение по пътищата

Чл. 150а.

6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;
7. категория ВЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 kg;

Регламент 561

1. Настоящият регламент се прилага към автомобилен превоз:
а) на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното
средство, включително всяко ремарке или полуремарке, над-
хвърля 3,5 тона, или

б) на пътници с превозни средства, които са конструирани или
трайно адаптирани за превоз на повече от девет лица,
включително водача, и са предназначени за тази цел.

Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато
маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не
надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените
сили, службите за гражданска защита, противопожарните
служби и силите, отговарящи за поддържането на обществе-
ния ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи,
възложени на тези служби
, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, изпол-
звани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел,
използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински
цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи
дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на
техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или
възстановени превозни средства, които не са въведени в екс-
плоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с
максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, изпол-
звани за превоз на стоки с нетърговска цел;

и) търговски превозни средства, които имат исторически статус
съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се
управляват и които се използват за превоз на пътници или
стоки с нетърговска цел.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ceko1969

Цитат на: RFF - Неделя, 01 Декември, 2013, 01:33:45
Колеги, изчетох темата, но остава въпросът, аз съм лицензирана пътна помощ, карам ИВЕКО ТУРБО ДЕЙЛИ 35-12, ако закача една платформа, трябва ли да слагам тахограф и как ще си изкарам дигитална карта с категория B+E?
Лек и безавариен път на всички!

Последно това бусче + плаформа може ли да се кара с В+Е и без тахограф???

v1977

#28
Цитат на: admin - Неделя, 01 Декември, 2013, 21:06:48
Закон за движение по пътищата

Чл. 150а.

6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;
7. категория ВЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 kg;

Регламент 561

1. Настоящият регламент се прилага към автомобилен превоз:
а) на стоки, когато максимално допустимата маса на превозното
средство, включително всяко ремарке или полуремарке, над-
хвърля 3,5 тона, или

б) на пътници с превозни средства, които са конструирани или
трайно адаптирани за превоз на повече от девет лица,
включително водача, и са предназначени за тази цел.

Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато
маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не
надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените
сили, службите за гражданска защита, противопожарните
служби и силите, отговарящи за поддържането на обществе-
ния ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи,
възложени на тези служби
, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, изпол-
звани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел,
използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински
цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи
дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на
техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или
възстановени превозни средства, които не са въведени в екс-
плоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с
максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, изпол-
звани за превоз на стоки с нетърговска цел;

и) търговски превозни средства, които имат исторически статус
съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се
управляват и които се използват за превоз на пътници или
стоки с нетърговска цел.

Е добре де 4250кг.е 3500+750=4250. То тогава не би ли следвал "В"+"Е" да е 3500+3500=7000кг?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:22:52
Е добре де 4250кг.е 3500+750=4250. То тогава не би ли следвал "В"+"Е" да е 3500+3500=7000кг?

     Така де! Само не знам как ще си извади дигитална карта с ВЕ - категория! За случая над 3,5 тона, когато ще ползва тахограф.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!