• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т

Започната от dealmaker, Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

v1977

Май най добре е колегата с бусчето и платформата да се разходи до областният ДАЙ за справка по неговият казус Така ще си спести много ненужни глоби,нерви и главоболия.
Лично мое мнение.

v1977


RFF

Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:56:41
Май най добре е колегата с бусчето и платформата да се разходи до областният ДАЙ за справка по неговият казус Така ще си спести много ненужни глоби,нерви и главоболия.
Лично мое мнение.
Това май трябва да направя! Когато имам резултат, ще го пусна тук, за да могат и други колеги да го видят, ако имат интерес!
Лек и безавариен път на всички колеги!
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

RFF

0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

ceko1969

Като четем някой постове по горе, ми се струва че май само съм се набутал с 300 лева за В+Е категория, интересното в случая е, че при движение с бусче до 3.5 тона + платформа с една кола върху нея (2450 кг брутно тегло по голям талон) са ме спирали КАТ и не съм имал проблеми с категориите, а минавайки покрай органите на ДАИ явно не съм  представлявал интерес за тях -  просто ме гледаха с празен поглед минавайки покрай тях и никой не ме спирал, чак пък толкова да съм късметлия  ??? ??? ???

v1977

Така сетих се за един приател,който върти с бус и платформа из Европа.Не съм го чувал отдавна та реших хем да го чуя,хем да събера полезна информация за колегата.
Човека в момента е в Италия,и утре тръгва към БГ.Каза следното:
"Със кат.В+Е съм. Мога да карам МПС до 3.5т.+ремарке до 3.5т.Като композицията не трябва да надвишава 7т.бруто.Имам тахограф и го ползвам само когато съм с ремаркето,защото тогава надвишавам 3.5т. и регламеннта го изисква. Т.к. нямам спално помещение в буса,взимам бележки от паркинзи и мотели за доказателство при контроли че съм почивал".
Колега дано съм ти помогнал.Но въпреки това мисля че е добре да се разходиш до ДАЙ за да не те подведа с нещо,ако не съм разбрал както трябва.
Поздрави! Успех!
Леки пътища на всички колеги!

RFF

Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 23:42:31
Така сетих се за един приател,който върти с бус и платформа из Европа.Не съм го чувал отдавна та реших хем да го чуя,хем да събера полезна информация за колегата.
Човека в момента е в Италия,и утре тръгва към БГ.Каза следното:
"Със кат.В+Е съм. Мога да карам МПС до 3.5т.+ремарке до 3.5т.Като композицията не трябва да надвишава 7т.бруто.Имам тахограф и го ползвам само когато съм с ремаркето,защото тогава надвишавам 3.5т. и регламеннта го изисква. Т.к. нямам спално помещение в буса,взимам бележки от паркинзи и мотели за доказателство при контроли че съм почивал".
Колега дано съм ти помогнал.Но въпреки това мисля че е добре да се разходиш до ДАЙ за да не те подведа с нещо,ако не съм разбрал както трябва.
Поздрави! Успех!
Леки пътища на всички колеги!
Благодаря за информацията колега!
Леки и безаварийни на всички колеги!
0898677590
ПЪТНА ПОМОЩ
ДЕНОНОЩНО

admin

Цитат на: v1977 - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:22:52
Е добре де 4250кг.е 3500+750=4250. То тогава не би ли следвал "В"+"Е" да е 3500+3500=7000кг?

И ти не четеш внимателно какво се пише в темата. Да, може теглещото МПС да е до 3.5 тона и тегленото ремарке да е също до 3.5 тона. Което общо прави 7 тона. До тук си наред единствено с категория В+Е. От там нататък композицията трябва задължително да има ТАХОГРАФ, както и ЛИЦЕНЗ!

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 01 Декември, 2013, 22:41:05
     Така де! Само не знам как ще си извади дигитална карта с ВЕ - категория! За случая над 3,5 тона, когато ще ползва тахограф.

И защо смяташ, че няма да си извади дигитална карта с категория В+Е? То е очевадно, че му трябва карта с тази категория. Преди 5 години като си вадих моята карта все още нямах С+Е, а само С. Питаха ме за какво ми е дигитална карта и отговорът ми беше, че ще докарвам нови влекачи от Германия.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

noj

Здравейте колеги. Срам не срам ще питам.Трябва ли Е категория, ако пътувам за Холандия с Вояджър и закача ремарке да тегля лек автомобил?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: noj - Неделя, 02 Февруари, 2014, 20:04:22
Здравейте колеги. Срам не срам ще питам.Трябва ли Е категория, ако пътувам за Холандия с Вояджър и закача ремарке да тегля лек автомобил?


     Категория "В" е до 3,5 тона или състав общо до 4,25 тона (ремарке и теглещото). Мисля за да се възползваш от последното, е необходимо да ти е вписано в големия талон в графа F.3. - допустима маса на състав от ППС-та. Много е възможно да ги надхвърлиш и тогава "В+Е".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

mony124

РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета (текст от значение за ЕИП)


Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените сили, службите за гражданска защита, противопожарните служби и силите, отговарящи за поддържането на обществения ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи, възложени на тези служби, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, използвани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел, използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или възстановени превозни средства, които не са въведени в експлоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, използвани за превоз на стоки с нетърговска цел;
и) търговски превозни средства, които имат исторически статус съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се управляват и които се използват за превоз на пътници или стоки с нетърговска цел.

mony124