• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за тахограф на Спринтер 3,5 т

Започната от dealmaker, Петък, 18 Януари, 2013, 07:58:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dealmaker

Здравейте на всички БГ шофьори.


Искам да попитам компетентните в тази област колеги ако може и имат желание да споделят мнение по въпоса.

Имам Мерцедес  Спринтер  до 3,5т. който излиза оригинално без тахограф. Понякога закачам платформа която е с обща маса 2т. т.е композицията става 5.5т. Платформата и буса са регистрирани на физическо лице и товарите които возят (леки коли) също имат договори в които са на същото лице.Пътува се до Австрия и Германия.

Ще бъда много благодарен за отговор.

dealmaker


SEMPER

Ако въпроса ти е дали трябва да слагаш тахограф - мисля че да

Поне за Германия трябва, а не мисля че в останалите държави от EU ще е по различно.

Може да е за смях, но аз съм карал тук  с дигитално тахо Нисан Навара композиция с едно душманско ремарке.

Другото,което трябва да те притеснява са кантарите

Ако Спринтера е втора серия,мисля че няма автомобил който може да му се качи, ако е тройка - евентуално някаква малолитражка може да понесе, но пак има шанс да си претоварен на втора ос.

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

admin

След като общото тегло надвишава 3.5 тона, тахографът е задължителен.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dealmaker


admin

Цитат на: dealmaker - Петък, 18 Януари, 2013, 14:14:41
Спринтера е 311

В талона ясно и точно е отбелязано максималното тегло на всяко превозно средство.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

На 311 и едно куче да вържеш на теглича и прехвърляш 3,5т

По спомен третата серия на мерцедесите е с общ тонаж съвсем близко до 3,5
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

vasvvv

Имаме спринтер 2008г. 315 цди.В големия талон пише 3500 ,а в състав 5500.Преди няколко седмици и аз се чудех за същото като колегата и проверих.Абсолютно е задължително да е оборудван с тахограф и скоростограничител.Въпросът е ,че на мен рядко би ми се налагало да закачам ремърке и какво правим когато съм без?????

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: vasvvv - Петък, 18 Януари, 2013, 16:36:34
Имаме спринтер 2008г. 315 цди.В големия талон пише 3500 ,а в състав 5500.Преди няколко седмици и аз се чудех за същото като колегата и проверих.Абсолютно е задължително да е оборудван с тахограф и скоростограничител.Въпросът е ,че на мен рядко би ми се налагало да закачам ремърке и какво правим когато съм без?????

     Тогава превключваш на "извън" (OUT - начало).
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Я дай повече информация за тези бусови тахографи, че ми стана интересно.
Къде и как се превключва на OUT и ако картата е в него какво става, или ако има шайба в него...
  После ако натовариш трябва ли да пишеш ръчно шайба или докато е стояла си е писала друга работа...

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 18:57:42
Я дай повече информация за тези бусови тахографи, че ми стана интересно.
Къде и как се превключва на OUT и ако картата е в него какво става, или ако има шайба в него...
  После ако натовариш трябва ли да пишеш ръчно шайба или докато е стояла си е писала друга работа...



     Кой питаш? И други публикации днес се чудя кого имаш в предвид!

     Това е във "въвеждане на автомобил" първото "OUT - начало". Начало извън обхвата на Регламента. И после "край" - като е в обхвата отново. Това може да се постави и като е на сервиз и фактурата, за доказване.
     За картата мисля, че може да е извадена и съответно за периода бележка, а като е вътре имаш регистрирана дейност. А именно: "Управление извън регламент 561".

     С шайба нямам идея как става, ама там можеш ли да сложиш на "ферибот/влак"? Различно е!
     А, за каква "друга работа" имаш в предвид? След закачане на ремаркето, да. Когато си "извън обхват" и ДАИ, не би следвало да могат да те проверяват. И това е "управление извън обхват на регламент 561", а не "друга работа".
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

loshdancho

Става дума  като го превключиш на OUT къде на шайбата се отбелязва.
Тоест като после ме проверяват примерни и тази шайба как да я оправдая.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 23:21:35
Става дума  като го превключиш на OUT къде на шайбата се отбелязва.
Тоест като после ме проверяват примерни и тази шайба как да я оправдая.

     На шайба май няма! Дигиталния тахограф е проблем да се кара без карта, освен когато е "извън" - вероятно за това има това положение. С аналогов, не е проблем, да се кара без шайба. 
     Не се сещам друг начин, освен с бележка. С такова МПС, е много вероятно да си и собственик и няма да е трудно. А и, разликата в километража е лесно обяснима, предполагам!
     Имаше тема, колко почти е невъзможно в България, да имаш малък камион над 3,5 тона, като частно лице. Само с фирма и много други неща.

     Тази композиция е от категория "В+Е"? А, има изисквания, ако композицията е над 3,5 тона да е оборудван с тахограф!

     Камионите от близкото минало и които в момента се движат, като: ГАЗ, ЗИЛ, КРАЗ и т.н. Сложени ли са тахографи?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dealmaker

Говорил съм с колеги които карат редовно коли от Германия и Австрия и казват че когато колите и буса и платформата на на името на човека който кара са били са лична употреба т.е няма търговска цел до 6 тона не се изисквало да има тахограф.

dimich87

Цитат на: dealmaker - Събота, 19 Януари, 2013, 22:48:35Говорил съм с колеги които карат редовно коли от Германия и Австрия и казват че когато колите и буса и платформата на на името на човека който кара са били са лична употреба т.е няма търговска цел до 6 тона не се изисквало да има тахограф.
В закона има нещо написано за товарни автомобили с максимално допустима маса 6 тона и полезен товар до 3,5т.
Камионите от близкото минало като газките са с максимално допустима маса 6,8 тона и полезен товар 3,5 тона. Иска се за тях тахограф. Другите руски камиони са с доста по-голяма маса.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dealmaker - Събота, 19 Януари, 2013, 22:48:35
Говорил съм с колеги които карат редовно коли от Германия и Австрия и казват че когато колите и буса и платформата на на името на човека който кара са били са лична употреба т.е няма търговска цел до 6 тона не се изисквало да има тахограф.


     Ако цитирам:


ГЛАВА І
УВОДНИ РАЗПОРЕДБИ
Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
"з)  превозни средства или комбинации от превозни средства с максимално допустима
маса, непревишаваща 7,5 тона, използвани за превоз на стоки с нетърговска цел; "

     Там някъде, автомобили придружаващи спортни състезания, кемпери и други подобни. Те изглежда попадат в изключенията. Ако за буса закачиш, платформа и качиш няколко ATV-та, може и да отивате по горите да се возите. Платформа за коли, не ми прилича, за "лична употреба".
     Все пак, ако познаваш хората, вероятно е така!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!