Екстремно спиране на камиони!
Форум на българските шофьори
Понеделник, 29 Април, 2024, 01:58:56 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 2 3 [4]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Екстремно спиране на камиони!  (Прочетена 17245 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #45 -: Сряда, 25 Юни, 2014, 08:49:46 »
ОтговорОтговор

Спирачният път се увеличава  с увеличаването на масата и с увеличаването на скоростта.(Кинетичната енергия)
Като в Първият случай като аритметична прогресия. Във вторият случай като геометрична прогресия  изразяваща масата по квадрата на скоростта.
Сега  някой  да се заеме да направи изчисленията.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #45 -: Сряда, 25 Юни, 2014, 08:49:46 »

 Активен
Красимир Тодоров
Гост
« Отговор #46 -: Сряда, 25 Юни, 2014, 18:09:39 »
ОтговорОтговор

Годжи, малко не можах да те разбера, ама карай да върви. Аз си имам мой възгледи как да спирам, па вече всеки си знае. Не ми се влиза в спор за спирачките на Мерцедес специално.
Има един раздел от физиката, и макар ич да не ви требва да го знаете та да карате, казва се термодинамика и по точно първия и закон. Ама нема смисъл да го мислиме, карайте ка ви а казал даскала, първо на ритардер, после на крачната.
Аз мисля, че всеки камион ако му нагмечиш педала рязко както казваш, не Мерцедес да е, Зил да е, ще те лепне на джама... ама пак ти казвам, нема да споря.. А с горещи накладки не пожелавам на никой да спира.

ПС... не мом да се стърпим за топлите спирачки, значи в една система за да вкараш повече енергия на входа трябва да може да изкараш повече енергия на изхода. Това предполагам всеки го разбира. Когато в системата вече имаш натрупана енергия под формата на жега, понеже си си подгревал накладките какво следва? Системата започва да спира, ама не от 100 процента изпразнена от енергия, а от 30-40, тя вече е топла.
Също другото ми любимо е, че спирачки се натискат силно и закратко, а не плавно и задълго... некой да ми каже ква е разликата.
Спирачния апарат е машина за отнемане на енергия. Като в него имаш някаква енергия - топлина, той ще отнема по-малко, понеже капацитета му да отдава е фиксиран, не се разтега.  И децата се сетиха вече деба... Та незнам за мерцедес как е, но от гледна точка на енергията си е точно както ти го пиша.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #46 -: Сряда, 25 Юни, 2014, 18:09:39 »

 Активен
godji
Потребител герой
*****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 652
Теми: 10



Активност
0%

трактор автоматик


Ел. поща
« Отговор #47 -: Сряда, 25 Юни, 2014, 20:14:53 »
ОтговорОтговор

Сигурно не мога да го обясня както трябва затова не ме разбираш Усмивчица , обаче изобщо няма място за сравнение м/у зил и съвременните камиони! При зила е ясно - колкото повече натискаш толкова повече въздух влиза в цилиндрите , гумите ти блокират и той се движи като шейна и не спира , нито може да се управлява!  При новите камиони налягането се регулира според натоварването на камиона и скоростта с която водача натиска педала на спирачката , а ако се вкл. системата за принудително спиране за която става въпрос в темата не ми се мисли Усмивчица Повярвай ми жив човек това не може да го направи !
 Не знам какво сте я задъФкали тая физика - залепете учебника на педалите и тя да кара !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #48 -: Сряда, 25 Юни, 2014, 21:12:35 »
ОтговорОтговор

Също другото ми любимо е, че спирачки се натискат силно и закратко, а не плавно и задълго... некой да ми каже ква е разликата.
Разликата е, че има електроника  в комплект с  въздушни кранове (пълно празно на влекача и отделно на ремаркето) в комплект с двукамерен главен спирачен кран. А на предните спирачки нямаш кран пълно празно. За капак имаш и  кран влекач ремарке.
Отделно се прави  регулиране на ремаркето да има изпреварване 0.3bar.
  Въпреки всичко имаш и  различни луфтове по спирачките и  втулките, накрая и самите пружини в камерите, които връщат буталото стареят по различен начин.
 Та в един момент  при малко налягане на въздуха и старо ремарке с  разбити хебели и втулки..... Може да се окаже, че трябва определено количество въздух с определено налягане само за да обере хлабините и луфтовете.
 Тоест ремаркето вместо да има изпреварване се получава точно обратното.
А през това време влекача вече е започнал да спира.

И Аз се чудех.... но при чисто нова гондола на 0км. и влекач технически изправен на 100%  при качване на гърбав  кантар празен и спиране  върху него..... бугето продължаваше да се върти..... с още малко натиск върху педала и  бугето се заковаваше.
Странна работа са това спирачките.

  Та пак на темата рязко  и бързо  натискане или плавно и продължително....
При бързото и рязко се пали повърхностният слой, а при плавното и продължителното може да не хващат всички колела.....
Пълно щастие няма!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2261/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2128
Теми: 136



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #49 -: Неделя, 20 Юли, 2014, 13:47:49 »
ОтговорОтговор


 Има и формули ама по тях е Илчев. Но по прости изчисления не са по големи 40пъти от дисковете на лекият автомобил.
Ако беше без значение масата(кинетичната енергия) то и влака би спрял за 30-40м от 90км/ч. въпреки малките си накладки и големите си дискове(колела).
Да ама не би.

     Все съм си мислил, че влака спира по трудно заради малкият коефициент на триене желязо - желязо. Вероятно на заледено, колите и камионите спират за по-дълго защото някоя площ намалява!!!



Спирачният път се увеличава  с увеличаването на масата и ... Като в Първият случай като аритметична прогресия.

     Търся каравана от много време, ще инвестирам в Трабант и съвсем малка каравана 600-700 кг. Ще премахна излишното желязо, да остане само мукава композицията да е под 1 тон, в този случай дали има значение, ако е без спирачки караваната (нали масата е най-важно)? Ще преправя скоростомера да показва в километри, ще взема един тахометър от моторетка и ще го преправя на оборотомер и да показва в обороти. Ще ги "напудря" и ще ги застраховам за много пари като антики! И конкретният план: Тръгвам по пътя и като духне попътен вятър та да мога да вдигна към 100 км/ч (опa грешка, 100 км) и като ме застигне някое 2,5 - 3 тонно Бе Ем Ве или Мерцедес те пряко сили спират при тази скорост за 35 метра, при мен ще имам, два и половина три пъти по-малък спирачен път. И когато разстоянието е малко ще "набия" едни спирачки. И след няколко дена ще взема застраховката за много по-скъпа каравана. И разбира се това да остане между нас си!



     На тези където на скоростомерите пише km/h или на тахометъра "rpm, 1/min или min-1" . Само за тях: Масата не влияе пряко на спирачният път, влияе при неизправни спирачки, като дори не рядко при празно ремарке въобще не се задействат (ще се получи по-малка маса, по-голям спирачен път). Също така, ако имаме пет осна композиция (случаен пример) и спира само един мост и увеличим общата маса два пъти и върху тази ос която работи натоварването се увеличи точно два пъти, ще спре за практически едно и също разстояние.

     Имам въпрос към тези, при които масата влияе на близо първа степен за спирачният път и тези със скоростта в километри и честотата в обороти: На Луната, ускорението е шест пъти по-малко от земното. Следователно теглото, а може би масата е шест пъти по-малка. Е, особено за последното е много интересно как ще е спирачният път спрямо този на Земята? Интересно е дали бъдещата наука ЕШК е разисквала този въпрос!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #50 -: Неделя, 20 Юли, 2014, 19:09:00 »
ОтговорОтговор

Масата влияе, но не може да се опише по някакъв закон, защото променя много от факторите. Това че понякога се получава еднакъв спирачен път при пълно и празно е заради промяната на коефицента на сцепление точно поради увеличаване на масата.
Истината е в кинетичната енергия. При два пъти по-голяма маса имаме два пъти по-голяма кинетична енергия. Ако не се промени коефицента на сцепление по някакъв начин то следва и по-голям път. Ефективността на спирачките се влошава при във втория случай.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2261/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2128
Теми: 136



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #51 -: Петък, 25 Юли, 2014, 23:07:01 »
ОтговорОтговор

Масата влияе, но не може да се опише по някакъв закон, защото променя много от факторите...

     Първото изречение можех да се съглася, ако не беше продължил. Да повторя бавно какво съм писал досега. Дал съм пример с някакво идеализиране. Посочил съм и формулата от която зависи спирачният път, само породен от силата на триене (при Формула и Дракстер е нещо различно). Това е най-доброто което може да се постигне с тази сила. И това не е цел да се ограмотява някой. Беше отговор на: "Елементарно пропорционално е на масата!"
     Една верига е толкова здрава колкото най-слабото звено. Би следвало най-слабото да е сцеплението между гумите и пътя и затова колкото и мощни спирачки да се сложат след като блокират колелата колкото и усилия да се прилагат едната част от веригата е достигнала границата. Всъщност най-голяма сила на триене има при покой, в този случай когато се въртят гумите.

     Спомняш ли си преди колко величини мереше в килограми? Би следвало да можеш да посочиш нещо съвсем конкретно. Дай някакъв идеализиран вариант и какъв е степенният показател на масата (ЛошДанчо казва от първа степен) или какъв е коефициента пред масата. Моето мнение е, че степента е нула или коефициента е реципрочната стойност на масата!



...Това че понякога се получава еднакъв спирачен път при пълно и празно е заради промяната на коефицента на сцепление точно поради увеличаване на масата...

     Казваш коефициента се променял. Сама по себе си масата не създава триене. Създава се от притискането, обичайно нормалният натиск и наравно съвпада с теглото. Коефициента на триене или коефициента на сцепление е характеристика между две вещества и не се променя от масата нито от натиска, може да се промени, ако има нещо между двете повърхности (вода, масло, пясък...).
     Именно затова когато се увеличи масата, пропорционално се увеличава и силата на триене (тази която спира), съответно масата не участва. И разстоянието за спиране е еднакво при различни маси в идеалният вариант.




Истината е в кинетичната енергия. При два пъти по-голяма маса имаме два пъти по-голяма кинетична енергия. Ако не се промени коефицента на сцепление по някакъв начин то следва и по-голям път. Ефективността на спирачките се влошава при във втория случай.

     Намали масата четири пъти и увеличи скоростта два пъти. Имаме равни кинетични енергии. Какво става с разстоянието за спиране? Нагледен пример: Трабант се движи със 100 км/ч и Мерцедес Ес класа с 50 км/ч! За мен е четири пъти по-голямо разстоянието! При равни енергии. Какво би се случило на Луната? Енергията същата ли е?

   Мисля идеализиране (приемане за несъществени някои неща) е все пак някакво описване. И много по-добро от всичките аргументи досега: Чувал съм, че е еди как си... Е, имаше малко опит. Реално е добре, всеки за себе си и конкретната машина да знае как се държи. Както споменах с празно ремарке може въобще да не се задействат спирачките. И препоръчвам да не се вярва, ако си с Трабант или Фият 126Пе, че ще спре пъти за по-късо разстояние от тежки луксозни коли!



П.П. Дали бях достатъчно ясен в предната публикация. В тази тема и като цяло предишните мнения се отнасят за хора, поне които знаят в какво се мери скоростта. Инак е съвсем нормално да сме на съвсем различни мнения и не желая да им ги налагам, щом така им харесва. Мисля по няколко пъти като съм написал е достатъчно и това което пише имам предвид, не си измисляйте или странно да тълкувате. Ясно е какви са аргументите на мълвата. Естествено на практически никой въпрос не ми се отговори. Наблягаше се много, че с по-голяма маса спирачният път е пъти по-голям. По-често е малко по-голям и може да е фатален. Както и никой не отговори за обратният вариант за по-леко. Затова за този случаи препоръчвам практически опити с Трабант и Фият
 на безопасно място. Ама кой как иска!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: 1 2 3 [4]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!