Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф?
Форум на българските шофьори
Вторник, 27 Септември, 2022, 05:03:08 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф?  (Прочетена 5509 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kiril_lz
Начинаещ
*

Рейтинг: +5/-5
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 43
Теми: 14



Активност
0%


Ел. поща
« -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 14:06:37 »
ОтговорОтговор

Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф, ще се извършва превоз за собствена сметка из страната?

Редактирано заглавие!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Неделя, 03 Февруари, 2013, 14:51:17 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен
Форум на българските шофьори
« -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 14:06:37 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 14:54:08 »
ОтговорОтговор

Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф, ще се извършва превоз за собствена сметка из страната?

     За превозни средства от категория "В", не се изисква тахограф.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 14:54:08 »

 Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +163/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #2 -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 16:15:17 »
ОтговорОтговор

До колкото съм чувал но не официално ако на микробуса  задната ос е с двойни гуми се изисква тахограф,питай където заверяват тахографи.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
abator
Потребител герой
*****

Рейтинг: +319/-8
Неактивен Неактивен

Публикации: 811
Теми: 51



Активност
0%


WWW
« Отговор #3 -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 19:38:01 »
ОтговорОтговор

Под 3,5 тона не ти трябва нито категория Ц, нито лиценз, нито тахограф. Един приятел има фирма, която извършва превози с бусове. Попълва пътен лист и товарителници. Други неща не му трябвали. Не му се чува за камиони. Твърди, че и така прави същите пари.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
SEMPER
Потребител герой
*****

Рейтинг: +282/-98
Неактивен Неактивен

Germany Germany

Публикации: 1266
Теми: 10



Активност
0%


« Отговор #4 -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 19:59:46 »
ОтговорОтговор

До колкото съм чувал но не официално ако на микробуса  задната ос е с двойни гуми се изисква тахограф,питай където заверяват тахографи.


Чиста проба Е Ш К , няма нищо вярно.
Освен всичко с Б категория няма начин да се изкара дигатална карта.

Единственият критерий е общия тонаж,който е вписан в талона.

Когато става дума за композиция с ремарке, се гледа общия тонаж на цялата композиция.


Има модели на Ивеко и Форд с двойна гума под 3,5 тона, но в повечето случаи двойна гума се слага на модели над 3,5 тона и от това най вероятно е роден този мит.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната
Гена
Младши потребител
**

Рейтинг: +17/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 96
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #5 -: Неделя, 03 Февруари, 2013, 22:09:25 »
ОтговорОтговор

Не ти трябва

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
juli76
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +14/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 100
Теми: 20



Активност
0%


« Отговор #6 -: Понеделник, 04 Февруари, 2013, 21:50:55 »
ОтговорОтговор

Тахограф не трябва дори и буса да разполага с такъв не е задължително да се използва, поне не в БГ.Притежавам микробус който е с двойни гуми  и регистриран до 3500кг. Води се автомобил с намалена товароносимост така е произведен в завода по номер на рамата.Всеки производетел предлага подобна опция.Въпреки че има тахограф по закон никой не ме задължава да го ползвам.Спирали са ме за проверка от ДАИ но освен документите на буса не са ми искали нищо друго.Макар че в повечето случай пускам пътен лист и товарителница,освен останалите документи придружаващи товара.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
galski
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Петък, 08 Март, 2013, 00:32:44 »
ОтговорОтговор

Доколкото аз знам как стоят нещата, не ти трябва ако е регистриран до 3.5т, дори да е с двойна гума съм срещал модели дето нямат тахо. Но ако е пък с единична гума и решиш да закачиш да речем платформа или някакво подобно ремарке ще ти е нужен защото композицията ще превиши 3.5т Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +262/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1422
Теми: 106



Активност
0%


« Отговор #8 -: Петък, 08 Март, 2013, 00:43:58 »
ОтговорОтговор

Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф, ще се извършва превоз за собствена сметка из страната?

Редактирано заглавие!
Тук е хубавото на тези бусове до 3.5т, че още закона не ги лови. Караш и за своя и за чужда сметка без лицензи, тахо, без дори товарителници. Е фактура , може да даваш за всичко, дори и само за престой .
Има бусове с двойна и единична задна гума, има и с по 2 задни моста, но ако по талон са М1 категория, си цар. Не те лови нищо, осван КАТ.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

chefolini
Младши потребител
**

Рейтинг: +31/-3
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 98
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #9 -: Петък, 08 Март, 2013, 17:56:46 »
ОтговорОтговор

Доколкото аз знам как стоят нещата, не ти трябва ако е регистриран до 3.5т, дори да е с двойна гума съм срещал модели дето нямат тахо. Но ако е пък с единична гума и решиш да закачиш да речем платформа или някакво подобно ремарке ще ти е нужен защото композицията ще превиши 3.5т Усмивчица
...абсолютно точно!!!...само мога да добавя вместо платформа ремърке (доста често срещан вариант напоследък с регистрации RO,PL,CZ),т.е обща маса на 7,5т.По изискване тахограф и задължително място за спане ако няма,квитанции(касови бележки) от хотели или място където е нощувал водача т.е правил пауза.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #10 -: Вторник, 07 Юни, 2022, 00:18:56 »
ОтговорОтговор

До колкото съм чувал но не официално ако на микробуса  задната ос е с двойни гуми се изисква тахограф,питай където заверяват тахографи.

     С двойни гуми наистина обикновено са за по-голяма товароносимост. Както има ремаркета до 750 килограма са О1, с две оси. В общият случай брой оси или двойни гуми не се коментират в законодателството. Има такива бусове регистрирани съвсем умишлено до 3,5 тона (F.1), а (G) е 3 300 килограма. Товароносимост е 200 кг. Ако действително след 2026 година променят закона (например над 2,8 тона тахограф) тези бусове ще станат до 5 тона, например.


Доколкото аз знам как стоят нещата, не ти трябва ако е регистриран до 3.5т, дори да е с двойна гума съм срещал модели дето нямат тахо. Но ако е пък с единична гума и решиш да закачиш да речем платформа или някакво подобно ремарке ще ти е нужен защото композицията ще превиши 3.5т Усмивчица

     Точно така, полуремаркета и ремаркета (О4) с единична гума често е с товароносимост 4 тона едната. Ако бусът е с тахограф и без ремарке, попада извън обхват на регламента. Тахографът се поставя на извън обхват и се кара като лека кола. Със закачено ремарке над 750 кг (О2) се ползва тахографът.

     Необходим е тахограф и категория "ВЕ" при закачено ремарке (О2) 750 - 3 500 кг. Но ако бусът, ремаркето и товарът е на водача (нетърговски), тогава може без тахограф. И да не е точно така много успяват да минават "между капките" без тахограф, но много и "горят".


Тук е хубавото на тези бусове до 3.5т, че още закона не ги лови. Караш и за своя и за чужда сметка без лицензи, тахо, без дори товарителници. Е фактура , може да даваш за всичко, дори и само за престой .
Има бусове с двойна и единична задна гума, има и с по 2 задни моста, но ако по талон са М1 категория, си цар. Не те лови нищо, осван КАТ.

     Да може да е М1 или N1, а и специален. Принципно е до 3,5 тона, но ако е регистриран с нетърговска цел, например кемпер, тогава е допустимо до 6 тона без тахограф.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #11 -: Сряда, 08 Юни, 2022, 21:58:41 »
ОтговорОтговор

   Необходим е тахограф и категория "ВЕ" при закачено ремарке (О2) 750 - 3 500 кг...

     Това за категория "ВЕ" е вярно, в случай че бусът е точно 3,5 тона. Тази категория е за състава по-голям от 4 250 килограма допустима маса и евентуално код 96 за 3 500 - 4 250 килограма състав - не е ясно колко го има у нас последното. При по-лек бус може да се закачи ремарке категория О2 без "ВЕ" на водача.


"Тахографи трябва да се монтират на всички превозни средства над 3,5 тона, които извършват автомобилен превоз на товари, и на превозни средства, които могат да превозват над 9 души (заедно с водача), с някои изключения. От 1 юли 2026 г. тахографите ще трябва да бъдат монтирани също така и в превозни средства над 2,5 тона."

    Да може да е М1 или N1, а и специален. Принципно е до 3,5 тона, но ако е регистриран с нетърговска цел, например кемпер, тогава е допустимо до 6 тона без тахограф.

     Имам спомен до 6 тона, ама в документи пише до 7,5 тона или състав. Освен това, от 2,5 тона ще бъдат с тахографи от 1.07.26 година. Засега в много случаи състав тип "В+Е" който може да е до 7 000 килограма допустима маса, може да е без тахограф. Или единично до 7 500 килограма.

     Ето всички изключения:

"Правилата на ЕС относно времето на управление не се прилагат за:

редовни пътнически услуги по маршрути с дължина до 50 километра
превозни средства с максимално допустима скорост от 40 км/ч
армията, службите за гражданска защита и противопожарните служби
превозни средства за пътна помощ в радиус от 100 км от базата им
специализирани превозни средства, използвани за хуманитарна помощ, извънредни ситуации, спасителни операции или медицински цели
превозни средства, използвани от силите за поддържане на обществения ред
превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на техническо разработване, ремонт или поддръжка, и нови или възстановени превозни средства, които не са въведени в експлоатация
превозни средства или комбинации от превозни средства под 7,5 тона, използвани за превоз на стоки с нетърговска цел
търговски превозни средства с исторически статут в държавата от ЕС, в която се използват, ако с тях се осъществява превоз на пътници или стоки с нетърговска цел."


     И още цитати от регламент 561/2006 за изключенията:

ГЛАВА IV
ИЗКЛЮЧЕНИЯ

Член 13

г) превозни средства или комбинации от превозни средства с
максимално допустима маса, ненадвишаваща 7,5 тона,
използвани от доставчици на универсални услуги съгласно
определението в член 2, точка 13 от Директива 97/67/ЕО на
Европейския парламент и на Съвета от 15 декември 1997 г.
относно общите правила за развитието на вътрешния пазар на
пощенските услуги в Общността и за подобряването на
качеството на услугата (1) за доставка на пратки като част от
универсална услуга.
▼B
02006R0561 — BG — 02.03.2015 — 002.004 — 10
(1) ОВ L 15, 21.1.1998 г., стр. 14.

и) превозни средства с 10—17 места, използвани изключително за
превоз на пътници с нетърговска цел;

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!