До колкото съм чувал но не официално ако на микробуса задната ос е с двойни гуми се изисква тахограф,питай където заверяват тахографи.
С двойни гуми наистина обикновено са за по-голяма товароносимост. Както има ремаркета до 750 килограма са О1, с две оси. В общият случай брой оси или двойни гуми не се коментират в законодателството. Има такива бусове регистрирани съвсем умишлено до 3,5 тона (F.1), а (G) е 3 300 килограма. Товароносимост е 200 кг. Ако действително след 2026 година променят закона (например над 2,8 тона тахограф) тези бусове ще станат до 5 тона, например.
Доколкото аз знам как стоят нещата, не ти трябва ако е регистриран до 3.5т, дори да е с двойна гума съм срещал модели дето нямат тахо. Но ако е пък с единична гума и решиш да закачиш да речем платформа или някакво подобно ремарке ще ти е нужен защото композицията ще превиши 3.5т
Точно така, полуремаркета и ремаркета (О4) с единична гума често е с товароносимост 4 тона едната. Ако бусът е с тахограф и без ремарке, попада извън обхват на регламента. Тахографът се поставя на извън обхват и се кара като лека кола. Със закачено ремарке над 750 кг (О2) се ползва тахографът.
Необходим е тахограф и категория "ВЕ" при закачено ремарке (О2) 750 - 3 500 кг. Но ако бусът, ремаркето и товарът е на водача (нетърговски), тогава може без тахограф. И да не е точно така много успяват да минават "между капките" без тахограф, но много и "горят".Тук е хубавото на тези бусове до 3.5т, че още закона не ги лови. Караш и за своя и за чужда сметка без лицензи, тахо, без дори товарителници. Е фактура , може да даваш за всичко, дори и само за престой .
Има бусове с двойна и единична задна гума, има и с по 2 задни моста, но ако по талон са М1 категория, си цар. Не те лови нищо, осван КАТ.
Да може да е М1 или N1, а и специален. Принципно е до 3,5 тона, но ако е регистриран с нетърговска цел, например кемпер, тогава е допустимо до 6 тона без тахограф.