Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф?
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 06:49:46 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Бус до 3.5 т - трябва ли да бъде с тахограф?  (Прочетена 8109 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 06 Юни, 2022, 23:18:56 »
ОтговорОтговор

До колкото съм чувал но не официално ако на микробуса  задната ос е с двойни гуми се изисква тахограф,питай където заверяват тахографи.

     С двойни гуми наистина обикновено са за по-голяма товароносимост. Както има ремаркета до 750 килограма са О1, с две оси. В общият случай брой оси или двойни гуми не се коментират в законодателството. Има такива бусове регистрирани съвсем умишлено до 3,5 тона (F.1), а (G) е 3 300 килограма. Товароносимост е 200 кг. Ако действително след 2026 година променят закона (например над 2,8 тона тахограф) тези бусове ще станат до 5 тона, например.


Доколкото аз знам как стоят нещата, не ти трябва ако е регистриран до 3.5т, дори да е с двойна гума съм срещал модели дето нямат тахо. Но ако е пък с единична гума и решиш да закачиш да речем платформа или някакво подобно ремарке ще ти е нужен защото композицията ще превиши 3.5т Усмивчица

     Точно така, полуремаркета и ремаркета (О4) с единична гума често е с товароносимост 4 тона едната. Ако бусът е с тахограф и без ремарке, попада извън обхват на регламента. Тахографът се поставя на извън обхват и се кара като лека кола. Със закачено ремарке над 750 кг (О2) се ползва тахографът.

     Необходим е тахограф и категория "ВЕ" при закачено ремарке (О2) 750 - 3 500 кг. Но ако бусът, ремаркето и товарът е на водача (нетърговски), тогава може без тахограф. И да не е точно така много успяват да минават "между капките" без тахограф, но много и "горят".


Тук е хубавото на тези бусове до 3.5т, че още закона не ги лови. Караш и за своя и за чужда сметка без лицензи, тахо, без дори товарителници. Е фактура , може да даваш за всичко, дори и само за престой .
Има бусове с двойна и единична задна гума, има и с по 2 задни моста, но ако по талон са М1 категория, си цар. Не те лови нищо, осван КАТ.

     Да може да е М1 или N1, а и специален. Принципно е до 3,5 тона, но ако е регистриран с нетърговска цел, например кемпер, тогава е допустимо до 6 тона без тахограф.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 06 Юни, 2022, 23:18:56 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!