• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Червена нафта

Започната от admin, Петък, 08 Февруари, 2013, 20:11:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

admin

Преди малко се сетих как ме бяха пратили с една композиция до Англия. В Германия обаче ме спряха Zoll, а в резервоарите беше слагана червена нафта. Добре, че провериха камиона само за цигари и наркотици и не пипаха горивото. Вашето мнение относно евентуални проблеми и глоби в такива случаи?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Люси

Ами ако е практика и в Европа да оцветяват горивото(което е малко вероятно според мен) сигурно глобите ще са сериозни,обаче там машинистите надали си носят маркучи за да "теглят"нафта!!! :)

Люси


Hino


Люси, оцветяват поради една единствена причина. Нафтата е абсолютно същата само е оцветена понеже е за селскостопански нужди ( за да се познава) и е по-евтина ( без акциз). Респективно може да се ползва само за такива нужди. Нищо че я продават ( масово в Бенелюкс)  направо на нормалните бензиностанции...

Админ, аз съм бил директен свидетел на такава случка. Дори бях преводач на наш шофьор. Случайно стана. Става в Англия. Спират го за проверка, проверяват нафтата и "здравейй" . При това говорих по телефона с шефа му които категорично му беше забранил подобни простотий ( а и шофьора си призна, че е деиствал самосиндикално). Резултата беше - някаква странна формула на изчисление на годишният пробег на камиона по някакъв среден разход на гориво по 6 месеца назад и на финала му написаха протокол с глоба 5600 или 6500 вечноумрели английски президента. Ако ги платил кеш почти на половина по-малко. Шефа му по телефона почна да заеква направо, а този индивид си каза " аз за 100-200 паунда гледай каква простотия направих"
Подобни случки знам не една и две в Бенелюкс.....
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

admin

Цитат на: Люси - Петък, 08 Февруари, 2013, 20:17:02
Ами ако е практика и в Европа да оцветяват горивото(което е малко вероятно според мен) сигурно глобите ще са сериозни,обаче там машинистите надали си носят маркучи за да "теглят"нафта!!! :)

Пропуснах да кажа, че камиона беше "гръцки" и още в Гърция беше зареждан с такава нафта. После допълвах с нормална. А в резервоара на хладилника си беше само червена.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

Цитат на: Hino - Петък, 08 Февруари, 2013, 20:23:51
Люси, оцветяват поради една единствена причина. Нафтата е абсолютно същата само е оцветена понеже е за селскостопански нужди ( за да се познава) и е по-евтина ( без акциз). Респективно може да се ползва само за такива нужди. Нищо че я продават ( масово в Бенелюкс)  направо на нормалните бензиностанции...



Hino, освен за тракторите,нафтата за отопление също е оцветена, тъй като и тя е без акциз - има няма евро литъра. Практически достъп до нея има почти всеки.

Аз досега не съм виждал проверка на горивото, но знам че глобата е хиляди хиляди евра.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Hino

Цитат на: SEMPER - Петък, 08 Февруари, 2013, 23:10:16
Hino, освен за тракторите,нафтата за отопление също е оцветена, тъй като и тя е без акциз - има няма евро литъра. Практически достъп до нея има почти всеки.

Аз досега не съм виждал проверка на горивото, но знам че глобата е хиляди хиляди евра.

О да, сигурно има и за други дейности оцветена нафта, безспорно. А иначе самата стойност на нафтата е 0,531Е , след това между 0,2 и 0,3Е е преработка, доставка и търговска печалба. Тотал за целият ЕС би било ( средна стойност) ПОД 80 ЕВРО ЦЕНТА !!!
"Хватката" е, че върху тази стойност се начислява вече "легалният безбожен рекет" представляващ акциз, и върху ТОЗИ ТОТАЛ и местното ДДС. И картинката я виждаме на бензиностанцийте  >:(!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

American

При нас също е червена нафтата (off road diesel) за комбайни трактори. Може да се сложи на някой селски бензиностанций, проверки никога не съм чул.
Другата е зелена (highway diesel) с около 10% по-скъпа.
В някой от северните щати се продава (winterized diesel) със сложени анти-гел добавки за ниски температури.
smoking gun

kanonir

Във Франция са ме спирали за подробна проверка ,тогава проверяваха и резервоара ,и понеже  те питаха за цигари и наркотици изобщо не се сетих за какво ми проверяват резервоара.След като се прибрах в базата в Швейцария споделих с колеги -и тогава ми казаха ,че е масова практика да се проверява за червена нафта. Има и схема по,която изчисляват на базата годишно каране по литри на резервоара и се получават едни суми свят да ти се завие -с което си ощетил икономиката на дадената държава.
Човекът е човек,когато е на път-жената е жена ,когато е по гръб!!!

American

Имате ли там IFTA ?

При нас, за да карам във всички 48 щата, едно от условиата е да имам IFTA license.
За какво става въпрос:
Във всеки щат трябва да слагаш толкова нафта колкото е необходимо за разтоянието което ще изминеш в същия.
Това никога неможе да се постигне точно, затова има таблица с проценти които плащаш на щата ако си сложил по-малко или въобще не си сложил.
Попълва се на тримесечие и се плаща такса.
Някой щати ти плащат пари, други ти взимат, в крайна сметка струва около $300 на тримесечие.
Има малки стикери които се лепят на камиона отстрани, които показват че има IFTA лиценз.
smoking gun

Hino

  :D :D :D Това само американец може да го измисли, честно. Наистина извинявай, че ти го казвам, въобще не е с лоши чувства ама...... тази крепост на демокрацията Америка и това ли са измислили....майко мила :-))) ;D Направо чист комунизъм..... ::)
А да попитам случайно, задължават ли те къде да спираш до тоалетна....къде и какво точно да ядеш ;D ;D.
Сори ама просто..... :D ;)!

И не, "ние там" в тая Европа такива неща, все още, нямаме. Има места като Италия, Англия където нафтата без отстъпките е 1,7-1,8е/л , и места като Полша, Австрия, Люксембург където е 1,25-1,35 бруто  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

loshdancho

Цитат на: American - Събота, 09 Февруари, 2013, 04:26:46
Имате ли там IFTA ?

При нас, за да карам във всички 48 щата, едно от условиата е да имам IFTA license.
За какво става въпрос:
Във всеки щат трябва да слагаш толкова нафта колкото е необходимо за разтоянието което ще изминеш в същия.
Това никога неможе да се постигне точно, затова има таблица с проценти които плащаш на щата ако си сложил по-малко или въобще не си сложил.
Попълва се на тримесечие и се плаща такса.
Някой щати ти плащат пари, други ти взимат, в крайна сметка струва около $300 на тримесечие.
Има малки стикери които се лепят на камиона отстрани, които показват че има IFTA лиценз.
Имаше преди доста време и в Европа такива измислици.
Можеше да се влезе в една държава само с 200 литра плюс 100л. за хладилника.
Безмитни бензиностанции, вътрешни договори между страните( България -Гърция= 600л) в Турция беше подобно...
Сега тази практика е останала в азиатската част Турция- Грузия, Иран..... , но  никъде не ти връщат пари... само взимат ако си  в повече.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

SEMPER

Имам някакви бегли спомени, че преди време когато дизела в Румъния наистина беше на някакви символични цени, май още на влизане на границата ти взимаха едни пари заради това че ще ползваш евтина нафта
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

American

Да, забравих да кажа че никаде не се плащат начисляват такси (данъци) ДДС и др. на нафтата.
Това е единствения начин да се плати такса на нафтата, IFTA.

Транспортните фирми сме (tax exempt) което означава че не плащаме никакви данъци и такси на касовите бележки и фактурите.

Това важи за части и услуги, гуми консумативи, всичко свързано с камиона.

Това не ни освобождава разбира се накрая на годината ако сме на печалба си плащаме щатски и федерални данъци.
smoking gun

loshdancho

Цитат на: American - Събота, 09 Февруари, 2013, 16:45:31
Да, забравих да кажа че никаде не се плащат начисляват такси (данъци) ДДС и др. на нафтата.
Това е единствения начин да се плати такса на нафтата, IFTA.

Транспортните фирми сме (tax exempt) което означава че не плащаме никакви данъци и такси на касовите бележки и фактурите.

Това важи за части и услуги, гуми консумативи, всичко свързано с камиона.

Това не ни освобождава разбира се накрая на годината ако сме на печалба си плащаме щатски и федерални данъци.
Мазало!
Тука има.....(фактури) тука нема....печалба!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

abator

Един колега ми разправя, че в Германия са го проверявали дали има минимум 200 литра в резервоара. Имало такова изискване. Аз лично не съм случвал до сега такива проверки.

abator