Метан
Форум на българските шофьори
Петък, 19 Април, 2024, 23:21:36 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Метан  (Прочетена 9638 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Scania Power
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 39
Теми: 4



Активност
0%

B,C,C+E


« -: Вторник, 12 Март, 2013, 00:51:09 »
ОтговорОтговор

Здравейте момчета искам да ви попитам какво ви е мнението за метановите уредби.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 12 Март, 2013, 00:51:09 »

 Активен
human1970
Младши потребител
**

Рейтинг: +20/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 69
Теми: 3



Активност
0%

« Отговор #1 -: Вторник, 12 Март, 2013, 20:30:25 »
ОтговорОтговор

Добро.
А ти момко какво конкретно имаш предвид - за обща култура ли питаш, искаш да си купуваш кола с метанова уредба или по някаква друга причина? Хубаво беше да поясниш.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Вторник, 12 Март, 2013, 20:30:25 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2368/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Вторник, 12 Март, 2013, 21:26:36 »
ОтговорОтговор

Здравейте момчета искам да ви попитам какво ви е мнението за метановите уредби.

Карам с метан вече над една година. Предимството е ниската цена на пробега. Недостатъците са малка автономност предвид недостатъчния обем на бутилката и осезаемо понижената мощност на двигателя. Препоръчвам ти да помислиш дали ще имаш дълги пътувания извън града, защото там ще усетиш истинска икономия. В града си харчи и е почти съпоставимо с моментната цена на пропан-бутана.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Scania Power
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 39
Теми: 4



Активност
0%

B,C,C+E


« Отговор #3 -: Сряда, 13 Март, 2013, 02:13:58 »
ОтговорОтговор

Значи аз си купих опел астра  комби 1.4  16V бензин / метан та реших да ви попитам какво ви е мнението за метана така за обща култура защото всеки  се прави на голям разбирач и казва че не било хубаво да си на метан и някакви такива тем подобни глупости.И да това че на дълъг път харчи малко това е вярно пробвах я моята количка Сливен-Бургас и я засякох 6-100 ми изгоря и аз съм много доволен от метана нищо че ми събира доста място с тея бутилки но комбинцето си е комбинце Ухилен Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
human1970
Младши потребител
**

Рейтинг: +20/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 69
Теми: 3



Активност
0%

« Отговор #4 -: Сряда, 13 Март, 2013, 13:23:13 »
ОтговорОтговор

Това вече е друго нещо.
От лятото и аз купих едно Деу Ланос с метанова уредба - 2 бутилки с общо около 50литра. Досега съм карал само коли с АГУ на пропан-бутан.
Лично аз съм доста доволен от метана. В Бургас има 7 места за зареждане с метан и цената е 1.79лв./кг. Като превключа от метан на бензин не усещам никаква разлика във вървенето. Цяла зима си паля колата на метан и няма никакви проблеми.
Единственото неудобство е, че трябва да се зарежда по-често ако тръгнеш на по-дълъг преход.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Scania Power
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 39
Теми: 4



Активност
0%

B,C,C+E


« Отговор #5 -: Сряда, 13 Март, 2013, 15:15:38 »
ОтговорОтговор

human1970 а ще можеш ли да ми дадеш някой сайт в който пише 1кг метан на колко литра се равнява защото според моите изчисления всяка от бутилките ми събира по 6кг и това тоест са 12г общо в двете бутилки.Ако може да ми намериш такъв сайт ще съм ти много благодарен за полезната информация.А искам да те попитам твоята кола колко оборота поддържа след като е загряла защото моята някъде почти към 1000 ги държи но понякога и по малко от 1000.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2368/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: Сряда, 13 Март, 2013, 15:38:58 »
ОтговорОтговор

40 литра са 7 килограма. А 7 килограма са около 10 кубични метра.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Scania Power
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 39
Теми: 4



Активност
0%

B,C,C+E


« Отговор #7 -: Сряда, 13 Март, 2013, 18:38:39 »
ОтговорОтговор

Ами 1кг метан на колко литра бензин се равнява ме интересува,четох в интернет че се равнявало на 5,6л ма не знам дали е точно така.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
human1970
Младши потребител
**

Рейтинг: +20/-1
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 69
Теми: 3



Активност
0%

« Отговор #8 -: Сряда, 13 Март, 2013, 19:50:09 »
ОтговорОтговор

Навсякъде в интернет е дадено, че 1кг. метан = 5,6 литра метан.
Другата особеност е, че лятото заради разширението на метана бутилките събират по-малко и съответно се изминават по къси разстояния от зареждане до зареждане. При мен лятото бутилките събират максимум 8кг., докато зимата 9кг.
Ето един сайт с местоположенията и цените на метан-станциите в Америка и Европа:
 http://www.cngprices.com/station_map.php

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2368/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: Сряда, 13 Март, 2013, 20:25:39 »
ОтговорОтговор

Ето и файл с местоположението на метанстанциите за iGO.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter


* BG-CNG.kml (16.46 KB - свалено 249 пъти.)
Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
stoil nedev
Старши потребител
****

Рейтинг: +299/-158
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 416
Теми: 5



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #10 -: Четвъртък, 14 Март, 2013, 10:58:53 »
ОтговорОтговор

Ако си инжекцион, и си сложиш хубава уредба за такъв двигател ти гарантирам че няма разлика в мощността!  А относно другото ....... да караш на газ е много по-добре за продължителността на живота на двигателя. Имал съм и имам кола на газ ( пропан-бутан обаче) и няма никакъв проблем за мотора пък бил той и над 500 000 км.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2368/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #11 -: Четвъртък, 14 Март, 2013, 11:18:49 »
ОтговорОтговор

Ако си инжекцион, и си сложиш хубава уредба за такъв двигател ти гарантирам че няма разлика в мощността!  А относно другото ....... да караш на газ е много по-добре за продължителността на живота на двигателя. Имал съм и имам кола на газ ( пропан-бутан обаче) и няма никакъв проблем за мотора пък бил той и над 500 000 км.

Има разлика в мощността при мен въпреки инжекционната метанова уредба. Особено се усеща при изкачване на наклон.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
!.!.!
Старши потребител
****

Рейтинг: +148/-75
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 477
Теми: 101



Активност
0%


« Отговор #12 -: Четвъртък, 14 Март, 2013, 13:07:49 »
ОтговорОтговор

По мои наблюдения при работа на газ  моторът отделя значително по-вече конденз, за това мисля е добре да се ползват масла точно за такъв вид експлоатация.А как може да се избегне преждевременното загниване на генерацията нямам идея.От друга страна ДВГ на газ работи доста по-меко заради не толкова мощната детонация. По-малкото, и липсата на сяра и други вещества кои се съдържат в течните горива също е +. От личен опит съм се убедил,че ако се сгъсти мотора КПД нараства а стойностите се изравняват при работа на бензин с не сгъстен и на газ със сгъстен мотор.Ако ползваното гориво е пропан-бутан дори е възможно да върви доста по-добре от нормален бензинов мотор. Разхода също пада поради намаленият обем на всмуканата горивна смес,по-доброто и сгъстяване(газът е с ниска плътност в сравнение с бензина) от там по-пълното изгаряне. С  две думи газта работи по-добре при по-голяма степен на сгъстяване, но и това си има граници ако се пресгъсти се получава принудителна детонация,в леките случаи се чува доста силно аванса,за другите е ясно.........около 15-17 атмосфери за бензинов мотор е идеално.      

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Аз съм си Аз. Свиквайте. Усмивчица
Scania Power
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 39
Теми: 4



Активност
0%

B,C,C+E


« Отговор #13 -: Петък, 29 Март, 2013, 22:23:49 »
ОтговорОтговор

Момчета възникна  проблем с метана,през един мрачен и дъждовен ден стана авария с колата.След като ми я измереха с волт метъра се оказа че имам проблем с динамото а предишния ден преди да разбера за проблема с динамото ми се изтощи нацяло акумулатора.Свалих го и оставих колата няколко часа без акумулатор след това сложих един друг оборотен акумулатор за да мога да я закарам на сервиз.Сутринта като отивах на работа реших да прехвърля на метан обаче  лампичката ми само премигаше без да спира помислих си че не е загряла като хората(уредбата ми е направена автоматично да прехвърля).Навръщане пак същата работа днес я закарах  на майстор и ми казаха че настройките на метановата уредба са се загубили поради това че съм я оставил доста време без акумулатор и също така споменаха за някакъв уред който можел да запазва самите настройки на уредбата и като сложиш например другия акумулатор ти само си ги въвеждаш с уреда.Та въпросът ми е наистина ли проблемът може да е от това че съм я оставил доста време без акумулатор?И може ли да ми кажете в Пловдив дали се занимават с метанови уредби TARTARINI. И да спомена метановата ми уредба е обикновенна не е инжекцион.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2368/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: Петък, 29 Март, 2013, 23:28:08 »
ОтговорОтговор

Скоро си купувах нов акумулатор и се оказа, че оригиналната планка за закрепване не върши работа. Докато си направя нова, колата беше със свален акумулатор може би два часа. Не е имало никакъв проблем с настройките на метановата уредба.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!