• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

С 85км/ч или 89км/ч

Започната от chefolini, Събота, 13 Април, 2013, 11:46:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Ето ти един икономичен и при 90 км/ч.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Цитат на: loshdancho - Неделя, 14 Април, 2013, 15:35:29
Ето ти един икономичен и при 90 км/ч.
А в този случай,тоест-при този диференциал,ако се кара с една половинка на долу с 75км,ч?Дали ще има разлика в харченето,отколкото примерно на 8-ма бърза с 90?

ivopifeca


dimich87

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 14 Април, 2013, 15:31:03
     Темата е каква е разликата между 85 и 89 км/ч. Не вярвам някой да променя изброените неща, при промяната на скоростта.

     Пак не ми стана ясно, как във формулата скоростта е на втора степен, ама по принцип е от трета.

     Няма ли на някой да му е по-икономичен при 90 км/ч?
Значи във формулата за силата която прилага въздуха върху камиона е на втора степен. За да получиш необходимата мощност за преодоляване на силата се умножава пак по скоростта
Дефакто става Pb=Fb*V=S.cx*V^3 и мощността се мери в KW,а скоростта m/s.

Цитат на: abator - Неделя, 14 Април, 2013, 12:08:03
Така ... темата я докарахме до икономията. Аз от тези формули нищо не разбирам. Та карах един Щаер с ниска кабина, при който най-икономичната скорост беше 76 км/ч. После карах едно ТГА с най-голямата кабина и там най-голямата икономия я постигнах при 85 км/ч. Та ако може да ми го сметнете и да ми го обясните как е станало това.  ;D
Не споменаваш и каква мощност имат длигателите на камионите. Ако се сравняват два камиона с едни и същи условия с  различна мощност на двигателите само, камиона с по-слабия двигател, ще има най-нисък разход при по-ниска скорост, докато другия при по-висока.

Разхода е много относително понятие. При увеличаване на скоростта от 0км/ч намалява, до достигане на най-икономичната скорост и след преминаването и се увеличава.

Roshko

Тези формули ако съм ги виждал някога, то е било толкова отдавна, че не е останал никакъв спомен.
Публикуваните тук сметки доволно доста се пропокриват с практическите ми наблюдения /общи неща/ споделени в първия ми пост, което идва да рече, че пътят до истината не е един...

loshdancho

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 14 Април, 2013, 16:27:39
А в този случай,тоест-при този диференциал,ако се кара с една половинка на долу с 75км,ч?Дали ще има разлика в харченето,отколкото примерно на 8-ма бърза с 90?
Зависи от товара.
При 90км и лек товар е икономичен, и то много, но при тежък не му достига мощност да поддържа скоростта и разликата в разхода е осезателна. Обаче ако при лек товар свалиш половинка  и караш 75 дига с 2-3л/100км.
Като разход много капризен, не обича високи обороти и тежко, но на лекото (10-16тона) беше приказка.
Най-икономичен е точно в тези обороти и скорост.
Ето какво се получава в действителност....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Неделя, 14 Април, 2013, 17:03:50
Значи във формулата за силата която прилага въздуха върху камиона е на втора степен. За да получиш необходимата мощност за преодоляване на силата се умножава пак по скоростта
Дефакто става Pb=Fb*V=S.cx*V^3 и мощността се мери в KW,а скоростта m/s.

     Колегата dimich87, смайваш ме понякога и сега. Чак се бях замислил с тази трета степен. Росен може и да се съгласи, в училище е наблягал на литература и други такива.
     Споменаваш за по-голяма мощност при по-голяма скорост. Ама да не забравяш, че енергията е мощност по време?! С пример казано, ако при 50 км/ч колата развива мощност 10 кВт, а при 100 км/ч 20 кВт. Енергията, респективно горивото за едно и също разстояние, ще са еднакви. И по-друг начин ще ти го напиша: С 50 км/ч, за 2 часа се изминават 100 километра. И със 100 км/ч, това разстояние се изминава за 1 час.
     Сега смятай:  Скорост х мощност х време - 13,(8)х10.1000х2х3600,  дали е равно на 27,(7)х20.1000х1х3600? Скоростта е в метра/секунда (в скобите е "в период"), мощността във Ватове и времето в секунди.

     Работата извършвана да кажем за 100 км е силата по преместването, мощността  е силата по скоростта. Вярно е, но изразходваното гориво, зависи от работата по разстоянието. И със сигурност, твърдя че съпротивлението на въздуха зависи от квадрата на скоростта (при тези скорости)!

     По-горе съм правил някакви сметки, ако някой не е съгласен. Да смята и да пише какво е намерил. А те бяха, че при движение с 85 км/ч, наместо 89-90 км/ч. Поради по-малкото съпротивление на въздуха от порядъка на 0,5 до 1,2 литра по-малко на 100 км. Отделно при пресечен терен, може да се оползотворява енергията от спускане. Докато при движение с 90 км/ч при всяко надвишаване се налага скоро намаляване до 90 км/ч.

     Както съм писал в по-предните публикации, това е едностранно полза само на работодателя и е крайно неприятно да се ограничават с по-малка скорост. Има други начини които да се следи с каква скорост се движи, но когато е необходимо за момент да може и движение с 90 км/ч.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 14 Април, 2013, 20:31:58
   Росен може и да се съгласи, в училище е наблягал на литература и други такива.
Тотално грешиш! Най-силният ми предмет беше физика, а най-слабият Български език и Литература! :P Просто даскалката ми направи известна услуга като дори ме остави на поправителен преди матурата. Това не е толкова важно. Езика ми се наложи да го уча когато започнах да го използвам, демек в интернет. Ти само не ми казвай, че формулите ги помниш от училише, що няма да мога да спя от смях!
Казвал съм го десетки пъти при други поводи в други среди, аз не съм теоретик, а практик.

Дамян Йончев

При мен рендака ако го крепя на 81-2 км. с 19 тона се прибрах на 30.2/100км. разход иначе на регулатор под 33 не иска да си помисли.. а мана със когото се водихме беше пак със този разход само че със 23 тона хартия. през Сърбия говоря.

Zaron

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 13 Април, 2013, 12:16:22
     При тези скорости, челното съпротивление зависи от квадрата на скоростта. От 85 км/ч на 89 км/ч или увеличение 1, 0471 пъти и на квадрат става 1, 096. Или почти 10% повече, от компонентата на съпротивлението на въздуха. За МАН от много отдавна са ограничени на 89 км/ч. При повечето е 90 км/ч, тогава идва около 1,121 или 12% повече. По съвсем приблизителни изчисления, между 5 и 10 литра на сто километра е разхода за въздушното съпротивление. Което ще рече между 0,5 и 1,2 литра/100 км. Това е при безветрие. Има също така един друг момент. При движение с 90 км/ч всеки лек наклон "прехвърля" над 90 км/ч и не е желателно да се кара продължително така. От което следва да се намалява скоростта, принципно спирачките не "харчат", освен моторната когато се "форсира" да "свали" предавки. Оттам се получава вече и по-голяма разлика.

     При условие, че при повечето заплащане е на километър, би следвало да се коригира ставката на километър! Инак е влошаване на условията на работника.

     Аз съм много против ограничаване на скоростта, изискване за движение с по-малка скорост, да. Но това нерядко (ограничаването) е опасно при изпреварване по двупосочен път.
При движение по еднопосочен път скоростта доколкото си спомням за тежкотоварни е 60 км/ч,,та ако камиона е ограничен на 85 спокойно може да изпревари.При нас също изискването е да караме с 80 км./ч. Води се в превод на Български ''Икономичен, безопасен и опазващ околната среда стил на каране''. Кара се курс.

Roshko

Цитат на: Zaron - Понеделник, 20 Май, 2013, 23:28:27
При движение по еднопосочен път скоростта доколкото си спомням за тежкотоварни е 60 км/ч,,та ако камиона е ограничен на 85 спокойно може да изпревари.При нас също изискването е да караме с 80 км./ч. Води се в превод на Български ''Икономичен, безопасен и опазващ околната среда стил на каране''. Кара се курс.

При този стил на каране направо им скъсвам нервичките на колегите, а най-вече на леките коли, без да съм карал курс... На мен ми е хоби от ученик /тук май се повтарям/.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Zaron - Понеделник, 20 Май, 2013, 23:28:27
При движение по еднопосочен път скоростта доколкото си спомням за тежкотоварни е 60 км/ч,,та ако камиона е ограничен на 85 спокойно може да изпревари.При нас също изискването е да караме с 80 км./ч. Води се в превод на Български ''Икономичен, безопасен и опазващ околната среда стил на каране''. Кара се курс.

     Май в Германия, е толкова скоростта по национал. В България, всичко с ремарке освен туристически, за леки коли и АДР. Е 70 км/ч! Нормално е 79-80 км/ч, почти без да си нарушил. Тогава времето на изпреварване е двойно по-голямо (при 85 км/ч ограничител).
     Имал съм в предвид за движение по магистрала. При такива скорости над 80 км/ч по национал. Повишения разход ще идва от повечето ползване на спирачка, защото колкото и да не ти пречи в селата не можеш да караш с 90 км/ч, не толкова от челното съпротивление.
     За "изискването" за някаква скорост и ограничител са съвсем различни. Ако заплащането на километър е съобразено с максималната скорост, като в случая 80 км/ч. Става, но да си ограничен и не рядко да изпадаш в "критични" ситуации, тогава не е добре.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

dimich87

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 21 Май, 2013, 02:44:20
     Май в Германия, е толкова скоростта по национал. В България, всичко с ремарке освен туристически, за леки коли и АДР. Е 70 км/ч! Нормално е 79-80 км/ч, почти без да си нарушил. Тогава времето на изпреварване е двойно по-голямо (при 85 км/ч ограничител).
     Имал съм в предвид за движение по магистрала. При такива скорости над 80 км/ч по национал. Повишения разход ще идва от повечето ползване на спирачка, защото колкото и да не ти пречи в селата не можеш да караш с 90 км/ч, не толкова от челното съпротивление.
     За "изискването" за някаква скорост и ограничител са съвсем различни. Ако заплащането на километър е съобразено с максималната скорост, като в случая 80 км/ч. Става, но да си ограничен и не рядко да изпадаш в "критични" ситуации, тогава не е добре.
Аз като цяло съм против ограничителите и то точно заради рисковете при изпреварване. На магистралите ограничението за товарните автомобили е 100км/ч. Така София-Пловдив (около 150км) с камион е около 2 часа и отгоре с въртенето из града. При положение че може да се ползват тези 100км/ч времето ще намалее по 2 часа. Равносметката е до половин час по-малко.
След като се получава по-бързо предвижване по-магистралата, може да се кара в рамките на ограничението и по извънградските пътища. Така общото време ще е пак същото.
Разхода на гориво е доста относително нещо и зависи от релефа на трасето. Пример мога да дам от последната седмица.
Пътувах на 13 и 14-ти Русе-Разград-Варна–Албена (до една вила, където спахме) и Русе. Целия маршрут по километраж 510км. Разхода ми с автомобил беше 32л нафта, скорост на движение извънградско 90-100км/ч, на магистралата 120-130км/ч. Вчера Пътувах Русе-София–Русе. 670км, разхода ми на гориво 34л нафта, скорост извънградско 90-100 и на магистралата 120-130.
Обаче в посока Варна постоянно подаване на газ, докато посока София има доста изкачвания и спускания. При спусканията си връщам газта и по-този начин се спира притока на гориво към двигателя. Така се получава разликата в разхода.

Zaron

Здравейте колеги, Според мен целта на ограничаването с 85км/ч. е не само за икономия на гориво, но и за по голяма безопастност по пътищата. Целта на този " BBS " тренинг който ни задължават Немци, Холандци и др. да караме е точно с тази цел. Аз карам цистерна АДР и постоянно ни следят и по-пътищата и началството и т.н. Та моля Ви не бъдете агресивни когато попаднете на магистрала със забранено изпреварване зад някоя цистерна и се "влачите" с 80км/ч. Не знаете колко много печелите карайки с тази скорост. Пример:
   - При спиране за проверка от страна на която и да е проверяваща администрация в която и да е държава, най-малкото гледат с добро око на Вас като видят, че сте спазвали ограниченията.
   - После идват разходите както колеги са ги описали по горе и не на последно място личната безопастност и безопастността на другите.
  С пожелания за лек и безавариен път.

driver70

Цитат на: chefolini - Събота, 13 Април, 2013, 12:08:49в същото време си задавам въпроса защо един сериозен процент карат на 89..при положение че на 85 има икономия!?
Ами,защото гонят термини,говоря за часови термини.За икономията спор няма,но когато шефа не го е еня за разхода,а само да не изпуснеш термина,тогава и ти не се интересуваш от икономия.

Boroman21

На цистернаджиите аз им съчувствам , все пак и на тях не им се иска да се влачат.Иначе има и индивиди немци каращи с 80 и в следващия момент като видят чужда регистрация да ги изпреварва веднага или на ограничител или изобщо и те му махат бушона.
Иначе за ограниченията аз не съм съгласен  , прекалено е голяма разликата в скоростите на леките и на товарните автомобили.Повечето инциденти по аутобаните са именно удар в бронята на ремаркето и то именно заради  разликата в скоростта.Трябва нещо да се направи по въпроса  или едните надолу или другите на 100км/час.По националите е същата работа , там даже е още по-опасно и заради другите участници в движението  на пътя. За икономия и дума не може да става  , особено след като пропуснеш няколко термина и си на червено а може и без работа да си вече.

Boroman21