• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Влекач с 2 или 3 оси?

Започната от JoseCuervo, Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

JoseCuervo

Здравейте,
Имам следния въпрос към знаещите колеги тук; Защо едно време повечето влекачи бяха с по 3 оси, а сега с 2? Сега с по 3 оси са "малцинство". Единствено с по 3 сега се сещам имат тези с цистрените на ЛукОйл, като втория не е задвижващ.  Какво би обосновало покупката на такъв влекач с три оси?

Благодаря

JoseCuervo


Rammbon

3-осните са конструирани да носят по-голям тонаж, шаситата има по-устойчиви на усуквания и цепения.  2/4 гуми повече и 1 мост повече за подръжка.

Rammbon


imter

Би обосновало,ако влекача тегли ремарке за тежки товари,обикновено извън габаритни или гондоли ;).

Тариката

  Ивеко 350/400/420/430/450/460к.с.-10308cm³ и Рено 330/370/410/450-10837cm³ таркаляни от немци, австрийци и швейцарци здават вагажа на 500-600 хиляди и не могат да минат на ТЮФ заради димомер и шум на ДВГ-над 80 децибела и за това или продажба или ремонт! Исках да каза,че около 11000 кубика е слабичък.
  Най-добре да е 6 цилиндъра ДВГ или около 12000 кубика мотор да тегли композиция до 5 оси включително или до 44 тона.
  За всичко над 44 тона общо тегло ти трябва 8 цилиндъра камион-за да се износва по-малко, най-оптимално композицията да бъде над  6 оси-за да не те глоби джедая за претоварване на осите.
 
   Като на връщане/празен/ или с по лек товар поне 1 ос да е във въздуха/буге/, за да намалиш износването и разхода на Хенгера или каквто ти експлотираш!

ivopifeca

Цитат на: JoseCuervo - Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44
Здравейте,
Имам следния въпрос към знаещите колеги тук; Защо едно време повечето влекачи бяха с по 3 оси, а сега с 2? Сега с по 3 оси са "малцинство". Единствено с по 3 сега се сещам имат тези с цистрените на ЛукОйл, като втория не е задвижващ.  Какво би обосновало покупката на такъв влекач с три оси?

Благодаря
Покупката би се обосновала,само ако допустимата обща маса е над 40 тона.Иначе при влекач с три оси разходите са повече,отколкото същия само с две.И разбира се има и плюсове,при снеговете,когато си празен... ;)

dimich87

 Влекач с три оси, едбата да е буге, скакво ще вдигне повече разхода? Няколко пъти съм карал един щаер с трета ос буге и при товар около 4-5т си го карахме с вдигнато буге и не сме имали проблеми с претоварване. А като е понатоварен с 10-12т се караше с пуснато буге. Разхода не мога да го коментирам заради малкото и то при необходимост съм го карал, но при малко товар разликата между 2 и 3 оси си беше около 1-2л. Нека някой с повече опит да сподели. Сега има и със завиваща трета ос, която намалява съпротивлението.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Ако ще се кара тежък товар. Единствено за контейнери 40' (фута около 12,20 метра) и повече е, допустимо 44 тона за 6 оси. Това е за България, предполагам че и много други държави е така. При брезент гондоли, не става, там е 40 тона.
     Влекача е по-дълъг, лафета е на по-високо, трудно влиза в дължина и височина. Разхода е поне 2 литра спрямо двуосен.
     Общо взето, предимно за контейнери е оправдан! Само заради осово натоварване, не е оправдано.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ivopifeca

Цитат на: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 13:23:25
Влекач с три оси, едбата да е буге, скакво ще вдигне повече разхода? Няколко пъти съм карал един щаер с трета ос буге и при товар около 4-5т си го карахме с вдигнато буге и не сме имали проблеми с претоварване. А като е понатоварен с 10-12т се караше с пуснато буге. Разхода не мога да го коментирам заради малкото и то при необходимост съм го карал, но при малко товар разликата между 2 и 3 оси си беше около 1-2л. Нека някой с повече опит да сподели. Сега има и със завиваща трета ос, която намалява съпротивлението.
Като едната е с буге,няма да се вдигне разхода ли?И особено когато е долу?

dimich87

Цитат на: ivopifeca - Петък, 26 Април, 2013, 19:53:28
Като едната е с буге,няма да се вдигне разхода ли?И особено когато е долу?
Относително нещо е разхода. Той може да се вдигне, но за сметка на по-голям товар. При положение че бугето е горе, няма да се вдигне разхода. А когато е долу се вдига с малко разхода, но за сметка на по-голям товар отгоре. Примерно соло камион с 2 оси има товароносимост около 8т, а с буге са 12т. Като се кара малък товар с 2 оси, като е с голям се пуска бугето. Дори и да е с 2 оси оказва влияние товара върху разхода. Така че тези 4т в повече са за сметка на няколко литра повече, но като цяло разхода за тон става по-малък. Така като се купува камион е добре да се знае какви товари ще се кара. При положение че няма да има нужда от 3-та ос не е необходимо да се плащат пари за тази екстра.

ivopifeca

Цитат на: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 20:06:50
Относително нещо е разхода. Той може да се вдигне, но за сметка на по-голям товар. При положение че бугето е горе, няма да се вдигне разхода. А когато е долу се вдига с малко разхода, но за сметка на по-голям товар отгоре. Примерно соло камион с 2 оси има товароносимост около 8т, а с буге са 12т. Като се кара малък товар с 2 оси, като е с голям се пуска бугето. Дори и да е с 2 оси оказва влияние товара върху разхода. Така че тези 4т в повече са за сметка на няколко литра повече, но като цяло разхода за тон става по-малък. Така като се купува камион е добре да се знае какви товари ще се кара. При положение че няма да има нужда от 3-та ос не е необходимо да се плащат пари за тази екстра.
И ако товара е до 25т бугето няма ли да падне долу?Като композицията е до 40т,какви бугета,какъв разход за тон,като се има в предвид,че до 40 тотал бугета не требват.Ми ако товара е 20т бугето горе ли че е?Май не,а като е долу разхода е къде?Ами ако са тези бугета с двоините гуми,ами тогава?

dimich87

Има камиони при които бугето не се пуска според товара, а се командва от шофьора. Така може да си го пуснеш когато сам прецениш. При положение че не е необходимо, не го пускаш. Ако няма възможност да се командва от шофьора, това е друга бира. Така че това са неща, които трябва да се преценят преди покупката. Както споменах в предния си пост, ако не се налага да се кара по-голям тонаж е неоправдано.

LKW

Композицията празна ли е , вдигнато ли е бугето разхода се намаля.Когато влекача или камиона(соло) няма буге теглото на товара натоварен около двигателния мост ляга на моста ,ако има буге натоварването се разпределя на двигателния мост и на бугето и натоварването ляга на двете оси(повече на двигателния , а по малко на бугето).Същото е и когато композицията е с ремарке с централна ос(хенгер).Част от теглото на ремаркето ляга на бугето.Всичко е заради натоварване на осите.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

ivopifeca

Цитат на: dimich87 - Петък, 26 Април, 2013, 21:28:07
Има камиони при които бугето не се пуска според товара, а се командва от шофьора. Така може да си го пуснеш когато сам прецениш. При положение че не е необходимо, не го пускаш. Ако няма възможност да се командва от шофьора, това е друга бира. Така че това са неща, които трябва да се преценят преди покупката. Както споменах в предния си пост, ако не се налага да се кара по-голям тонаж е неоправдано.
И кои са тия камиони,където при товар примерно от 20-25т можеш да си командваш бугето-дали да е горе ,или доле?Говоря без допълнителни намеси от еди кой си майстор,да си го направи за да може да си го вдига кога си поиска,чрез намеса по токовете,бре? ;)

nasko84

Карам цистерна тотала ми е 24т над 17т бугето не се вдига въобще а дори и да може да се вдигне ,,пренодително,, съм чувал че има неравномерно износване на гумите на двигателния от клатенето

ivopifeca

Цитат на: nasko84 - Събота, 27 Април, 2013, 12:36:20
Карам цистерна тотала ми е 24т над 17т бугето не се вдига въобще а дори и да може да се вдигне ,,пренодително,, съм чувал че има неравномерно износване на гумите на двигателния от клатенето
Точно това казвам и аз,че бугето при над определен товар не става да се вдигне...Леле а при тия влекачи,на които бугето е на последната ос и лафета е по средата между диференциала и бугето,там дори и да можеш да го вдигнеш познай-ти завиваш с волана а камиона ходи къде-направо ;)

ivopifeca