Влекач с 2 или 3 оси?
Форум на българските шофьори
Събота, 01 Юни, 2024, 10:12:32 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Влекач с 2 или 3 оси?  (Прочетена 15054 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +84/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #15 -: Събота, 27 Април, 2013, 15:02:51 »
ОтговорОтговор

Преди години карах няколко пъти един мерцедес 1831 с буге, ако не се лъжа е 97г. Беше със скрападжииска гондола. Товареше 15-тина тона желязо и самата гондола тежеше към 5т. В кабината си имаше изведени бутони за вдигане и пускане на бугето. Не се влияеше изобщо от товара. При маневриране с бугето си беше много тегаво, понеже беше и със самоблокиращ диференциал и при голям завой и тои се зацепваше. Ако не се вдигне бугето просто не искаше да се свива. Гондолата беше правена. Намери чорбаджията един кош от ремарке гондола. Заварявах и кука и две ролки за да стане за камиона. Беше с около 1,5м по-дълга от стандартния контейнер. Един ден натоварили го яко, с над 20т и задницата беше увиснала. След това отдолу рязах оригиналните греди и правих от двойно Т нови греди. И до сега си карат с този контейнер. Миналата година строшиха диференциала. Тогава им сложих обикновен. Не съм я карал с новия диференциала, но от страни се вижда че доста по-лесно се маневрира.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Събота, 27 Април, 2013, 15:02:51 »

 Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #16 -: Събота, 27 Април, 2013, 15:26:20 »
ОтговорОтговор

Аз съм карал Ивеко Турбостар с буге,полуремарке цистерна,когато беше натоварена и при маневри понадигнеш за момент бугето,този камион си вървеше само напред почти,поради разположението на лафета,и при старите мерцедеси е така.Единствено имаш шанс ,ако си с бордово ремърке и товара е разпределен така,че на лафета да тежи малко-тоест при вдигане на бугето да не ти се вдигне предницата на камиона-разположението на лафета!При по новите и масови влекачи,където бугето е пред диференциала,по върви с вдигането при натоварен камион,ако е дооправяно да може да се дига и при тежки товари Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Събота, 27 Април, 2013, 15:26:20 »

 Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +208/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.2%

General Lee


« Отговор #17 -: Събота, 27 Април, 2013, 16:55:42 »
ОтговорОтговор

При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #18 -: Събота, 27 Април, 2013, 19:53:59 »
ОтговорОтговор

При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс Усмивчица
Добре,винаги съм се чудел защо в Америка са толко дълги влекачите...защо са им толко мостове,и при това и двата двигателни,колко товарите,не са ли супер неманеврени,ако се докара там един европейски влекач с европейско полуремарке,няма ли да си върши пак работата Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +84/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #19 -: Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03 »
ОтговорОтговор

В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета. Трябва им по голяма движеща сила. А и при нас никаде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
http://remarketa.bg/wp-content/uploads/2010/06/Long.pdf
Тука може да се види в различните държави какво е изискването. за дължина.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2304/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2148
Теми: 137



Активност
4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #20 -: Събота, 27 Април, 2013, 21:22:46 »
ОтговорОтговор

... А и при нас никъде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
...

     От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
     Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +208/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.2%

General Lee


« Отговор #21 -: Събота, 27 Април, 2013, 21:41:18 »
ОтговорОтговор

Да, ще върши работата, но незнам един европейски влекач колко му е дълго ремаркето.
Тук масовите товари са за 53 фита ремарке 16 метра. Тоест много често меже да се намират по-трудно товари за него.

Тука няма ограничение за дължината на влекача, и те ги правят дълги с големи слипери, даже някой са с кампер зад кабината.

Има ограничение обаче в някой щати за разтоянието от царския-болт до последната ос на ремаркето, и то за Калифорния е 40 фита, тук на видеото той показва как.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=UcV2OylZ79I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=UcV2OylZ79I</a>

На видеото той показва как се слайдват осите на ремаркето за Калифорния, после слайдва лафета ако е необходимо.
Незнам при вас но тук е много строго да не се надвишава тежеста въху осите.
Ако ме хванат на weight-station-а че съм претоварен, там оставам. Или трябва да премествам на ръка неща, или трябва да се обадя да дойде празен камион и с палет-джак да се преместят няколко палета в празния камион. Иначе няма мърдане от там.

Как регулирате тежестите там, ако са ви натоварили кофти мотокаристите ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +84/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #22 -: Събота, 27 Април, 2013, 22:38:48 »
ОтговорОтговор

     От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
     Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +208/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.2%

General Lee


« Отговор #23 -: Неделя, 28 Април, 2013, 04:09:56 »
ОтговорОтговор

В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета.

Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".

Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.

Тука има видео:
 <a href="http://www.youtube.com/watch?v=CmdJPyBCb7I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=CmdJPyBCb7I</a>

Коригиран Ютуб линк!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Неделя, 28 Април, 2013, 07:48:41 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

smoking gun
dimich87
Старши потребител
****

Рейтинг: +84/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 456
Теми: 5



Активност
0%

« Отговор #24 -: Неделя, 28 Април, 2013, 09:02:43 »
ОтговорОтговор

Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".

Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.

Тука има видео:
 <a href="http://www.youtube.com/watch?v=CmdJPyBCb7I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=CmdJPyBCb7I</a>

Коригиран Ютуб линк!
Аз докато бях в САЩ съм виждал камион със самосвален кош и зад камиона две ремаркета самосвални, видимо по-къси от полуремаркето и си бяха дву-три осни хенгери. Виждал съм и камион с фургон и зад нето закачено полуремарке върху колесар с лафет. Виждал съм и Камион фургон с закачени две ремаркета хенгер. Масово се кара с влекач и две полуремаркета. Тези примери които дадох бяха на камиони без спален отсег зад камиона.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +208/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.2%

General Lee


« Отговор #25 -: Неделя, 28 Април, 2013, 15:46:47 »
ОтговорОтговор

С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.

Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.

С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.

Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.

По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2183
Теми: 113



Активност
0.2%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #26 -: Неделя, 28 Април, 2013, 20:48:07 »
ОтговорОтговор

С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.

Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.

С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.

Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.

По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
жалко че не сте камионджии в щатите,като скандинавците...много сте назад,като ви гледам.как си бутате сами нещата...нищо не става от Америка,незнам на чий гръб живеете....леле малеее Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Haydutyn
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +25/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 212
Теми: 12



Активност
0%


« Отговор #27 -: Сряда, 08 Май, 2013, 13:16:34 »
ОтговорОтговор

Задвижване 6х2 c завиващо „буге”

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Haydutyn
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +25/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 212
Теми: 12



Активност
0%


« Отговор #28 -: Вторник, 21 Май, 2013, 20:09:51 »
ОтговорОтговор

Задвижване 6х2 c завиващо „буге”

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
dino412
Старши потребител
****

Рейтинг: +126/-8
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 472
Теми: 5



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #29 -: Сряда, 22 Май, 2013, 15:19:55 »
ОтговорОтговор

За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.

От 2003г(ако не се лъжа за годината) насам има промяна в ЗДвП и на кампозиция с едно ремарке или  полуремарке не се разрешава теглене на друго ППС (в това влиза и второ ремарке) независимо от дължината.Това го казвам от личен опит.До тогава с Шкодите масово си теглехме по две ремаркета.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.
Етикети:
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!