Форум на българските шофьори
Събота, 01 Юни, 2024, 10:12:32
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Товарни автомобили
>
Общ раздел
>
Влекач с 2 или 3 оси?
Страници:
1
[
2
]
3
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Влекач с 2 или 3 оси? (Прочетена 15054 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +84/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #15
-:
Събота, 27 Април, 2013, 15:02:51 »
Отговор
Преди години карах няколко пъти един мерцедес 1831 с буге, ако не се лъжа е 97г. Беше със скрападжииска гондола. Товареше 15-тина тона желязо и самата гондола тежеше към 5т. В кабината си имаше изведени бутони за вдигане и пускане на бугето. Не се влияеше изобщо от товара. При маневриране с бугето си беше много тегаво, понеже беше и със самоблокиращ диференциал и при голям завой и тои се зацепваше. Ако не се вдигне бугето просто не искаше да се свива. Гондолата беше правена. Намери чорбаджията един кош от ремарке гондола. Заварявах и кука и две ролки за да стане за камиона. Беше с около 1,5м по-дълга от стандартния контейнер. Един ден натоварили го яко, с над 20т и задницата беше увиснала. След това отдолу рязах оригиналните греди и правих от двойно Т нови греди. И до сега си карат с този контейнер. Миналата година строшиха диференциала. Тогава им сложих обикновен. Не съм я карал с новия диференциала, но от страни се вижда че доста по-лесно се маневрира.
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #15 -:
Събота, 27 Април, 2013, 15:02:51 »
Активен
ivopifeca
Потребител герой
Рейтинг: +196/-2525
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 2183
Теми: 113
Активност
0.2%
ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #16
-:
Събота, 27 Април, 2013, 15:26:20 »
Отговор
Аз съм карал Ивеко Турбостар с буге,полуремарке цистерна,когато беше натоварена и при маневри понадигнеш за момент бугето,този камион си вървеше само напред почти,поради разположението на лафета,и при старите мерцедеси е така.Единствено имаш шанс ,ако си с бордово ремърке и товара е разпределен така,че на лафета да тежи малко-тоест при вдигане на бугето да не ти се вдигне предницата на камиона-разположението на лафета!При по новите и масови влекачи,където бугето е пред диференциала,по върви с вдигането при натоварен камион,ако е дооправяно да може да се дига и при тежки товари
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #16 -:
Събота, 27 Април, 2013, 15:26:20 »
Активен
American
Потребител герой
Рейтинг: +208/-111
Неактивен
Пол:
United States
Публикации: 834
Теми: 40
Активност
0.2%
General Lee
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #17
-:
Събота, 27 Април, 2013, 16:55:42 »
Отговор
При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс
Активен
smoking gun
ivopifeca
Потребител герой
Рейтинг: +196/-2525
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 2183
Теми: 113
Активност
0.2%
ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #18
-:
Събота, 27 Април, 2013, 19:53:59 »
Отговор
Цитат на: American в Събота, 27 Април, 2013, 16:55:42
При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс
Добре,винаги съм се чудел защо в Америка са толко дълги влекачите...защо са им толко мостове,и при това и двата двигателни,колко товарите,не са ли супер неманеврени,ако се докара там един европейски влекач с европейско полуремарке,няма ли да си върши пак работата
Активен
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +84/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #19
-:
Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03 »
Отговор
В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета. Трябва им по голяма движеща сила. А и при нас никаде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
http://remarketa.bg/wp-content/uploads/2010/06/Long.pdf
Тука може да се види в различните държави какво е изискването. за дължина.
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +2304/-323
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2148
Теми: 137
Активност
4%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #20
-:
Събота, 27 Април, 2013, 21:22:46 »
Отговор
Цитат на: dimich87 в Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
... А и при нас никъде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
...
От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
American
Потребител герой
Рейтинг: +208/-111
Неактивен
Пол:
United States
Публикации: 834
Теми: 40
Активност
0.2%
General Lee
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #21
-:
Събота, 27 Април, 2013, 21:41:18 »
Отговор
Да, ще върши работата, но незнам един европейски влекач колко му е дълго ремаркето.
Тук масовите товари са за 53 фита ремарке 16 метра. Тоест много често меже да се намират по-трудно товари за него.
Тука няма ограничение за дължината на влекача, и те ги правят дълги с големи слипери, даже някой са с кампер зад кабината.
Има ограничение обаче в някой щати за разтоянието от царския-болт до последната ос на ремаркето, и то за Калифорния е 40 фита, тук на видеото той показва как.
http://www.youtube.com/watch?v=UcV2OylZ79I
На видеото той показва как се слайдват осите на ремаркето за Калифорния, после слайдва лафета ако е необходимо.
Незнам при вас но тук е много строго да не се надвишава тежеста въху осите.
Ако ме хванат на weight-station-а че съм претоварен, там оставам. Или трябва да премествам на ръка неща, или трябва да се обадя да дойде празен камион и с палет-джак да се преместят няколко палета в празния камион. Иначе няма мърдане от там.
Как регулирате тежестите там, ако са ви натоварили кофти мотокаристите ?
Активен
smoking gun
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +84/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #22
-:
Събота, 27 Април, 2013, 22:38:48 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 27 Април, 2013, 21:22:46
От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.
Активен
American
Потребител герой
Рейтинг: +208/-111
Неактивен
Пол:
United States
Публикации: 834
Теми: 40
Активност
0.2%
General Lee
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #23
-:
Неделя, 28 Април, 2013, 04:09:56 »
Отговор
Цитат на: dimich87 в Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета.
Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".
Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.
Тука има видео:
http://www.youtube.com/watch?v=CmdJPyBCb7I
Коригиран Ютуб линк!
«
Последна редакция: Неделя, 28 Април, 2013, 07:48:41 от МИНКО ИЛЧЕВ
»
Активен
smoking gun
dimich87
Старши потребител
Рейтинг: +84/-22
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 456
Теми: 5
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #24
-:
Неделя, 28 Април, 2013, 09:02:43 »
Отговор
Цитат на: American в Неделя, 28 Април, 2013, 04:09:56
Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".
Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.
Тука има видео:
http://www.youtube.com/watch?v=CmdJPyBCb7I
Коригиран Ютуб линк!
Аз докато бях в САЩ съм виждал камион със самосвален кош и зад камиона две ремаркета самосвални, видимо по-къси от полуремаркето и си бяха дву-три осни хенгери. Виждал съм и камион с фургон и зад нето закачено полуремарке върху колесар с лафет. Виждал съм и Камион фургон с закачени две ремаркета хенгер. Масово се кара с влекач и две полуремаркета. Тези примери които дадох бяха на камиони без спален отсег зад камиона.
Активен
American
Потребител герой
Рейтинг: +208/-111
Неактивен
Пол:
United States
Публикации: 834
Теми: 40
Активност
0.2%
General Lee
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #25
-:
Неделя, 28 Април, 2013, 15:46:47 »
Отговор
С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.
Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.
С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.
Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.
По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
Активен
smoking gun
ivopifeca
Потребител герой
Рейтинг: +196/-2525
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 2183
Теми: 113
Активност
0.2%
ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #26
-:
Неделя, 28 Април, 2013, 20:48:07 »
Отговор
Цитат на: American в Неделя, 28 Април, 2013, 15:46:47
С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.
Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.
С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.
Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.
По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
жалко че не сте камионджии в щатите,като скандинавците...много сте назад,като ви гледам.как си бутате сами нещата...нищо не става от Америка,незнам на чий гръб живеете....леле малеее
Активен
Haydutyn
Пълноправен потребител
Рейтинг: +25/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 212
Теми: 12
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #27
-:
Сряда, 08 Май, 2013, 13:16:34 »
Отговор
Задвижване 6х2 c завиващо „буге”
Активен
Haydutyn
Пълноправен потребител
Рейтинг: +25/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 212
Теми: 12
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #28
-:
Вторник, 21 Май, 2013, 20:09:51 »
Отговор
Задвижване 6х2 c завиващо „буге”
Активен
dino412
Старши потребител
Рейтинг: +126/-8
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 472
Теми: 5
Активност
0%
Re:Влекач с 2 или 3 оси?
«
Отговор #29
-:
Сряда, 22 Май, 2013, 15:19:55 »
Отговор
Цитат на: dimich87 в Събота, 27 Април, 2013, 22:38:48
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.
От 2003г(ако не се лъжа за годината) насам има промяна в ЗДвП и на кампозиция с едно ремарке или полуремарке не се разрешава теглене на друго ППС (в това влиза и второ ремарке) независимо от дължината.Това го казвам от личен опит.До тогава с Шкодите масово си теглехме по две ремаркета.
Активен
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.
Етикети:
Страници:
1
[
2
]
3
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...