• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Влекач с 2 или 3 оси?

Започната от JoseCuervo, Сряда, 17 Април, 2013, 19:30:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimich87

Преди години карах няколко пъти един мерцедес 1831 с буге, ако не се лъжа е 97г. Беше със скрападжииска гондола. Товареше 15-тина тона желязо и самата гондола тежеше към 5т. В кабината си имаше изведени бутони за вдигане и пускане на бугето. Не се влияеше изобщо от товара. При маневриране с бугето си беше много тегаво, понеже беше и със самоблокиращ диференциал и при голям завой и тои се зацепваше. Ако не се вдигне бугето просто не искаше да се свива. Гондолата беше правена. Намери чорбаджията един кош от ремарке гондола. Заварявах и кука и две ролки за да стане за камиона. Беше с около 1,5м по-дълга от стандартния контейнер. Един ден натоварили го яко, с над 20т и задницата беше увиснала. След това отдолу рязах оригиналните греди и правих от двойно Т нови греди. И до сега си карат с този контейнер. Миналата година строшиха диференциала. Тогава им сложих обикновен. Не съм я карал с новия диференциала, но от страни се вижда че доста по-лесно се маневрира.

dimich87


ivopifeca

Аз съм карал Ивеко Турбостар с буге,полуремарке цистерна,когато беше натоварена и при маневри понадигнеш за момент бугето,този камион си вървеше само напред почти,поради разположението на лафета,и при старите мерцедеси е така.Единствено имаш шанс ,ако си с бордово ремърке и товара е разпределен така,че на лафета да тежи малко-тоест при вдигане на бугето да не ти се вдигне предницата на камиона-разположението на лафета!При по новите и масови влекачи,където бугето е пред диференциала,по върви с вдигането при натоварен камион,ако е дооправяно да може да се дига и при тежки товари ;)

ivopifeca


American

При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс :)
smoking gun

ivopifeca

Цитат на: American - Събота, 27 Април, 2013, 16:55:42
При нас е обратното, повечето са триосни, и много по-рядко са двуосни. Обикновенно двуосни използват само фабрики за чипс :)
Добре,винаги съм се чудел защо в Америка са толко дълги влекачите...защо са им толко мостове,и при това и двата двигателни,колко товарите,не са ли супер неманеврени,ако се докара там един европейски влекач с европейско полуремарке,няма ли да си върши пак работата ???

dimich87

В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета. Трябва им по голяма движеща сила. А и при нас никаде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
http://remarketa.bg/wp-content/uploads/2010/06/Long.pdf
Тука може да се види в различните държави какво е изискването. за дължина.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
... А и при нас никъде не е записано колко броя ремаркета може да се влачат. Единствебото ограничени е дължината да не превишава 22м.
...

     От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
     Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Да, ще върши работата, но незнам един европейски влекач колко му е дълго ремаркето.
Тук масовите товари са за 53 фита ремарке 16 метра. Тоест много често меже да се намират по-трудно товари за него.

Тука няма ограничение за дължината на влекача, и те ги правят дълги с големи слипери, даже някой са с кампер зад кабината.

Има ограничение обаче в някой щати за разтоянието от царския-болт до последната ос на ремаркето, и то за Калифорния е 40 фита, тук на видеото той показва как.


На видеото той показва как се слайдват осите на ремаркето за Калифорния, после слайдва лафета ако е необходимо.
Незнам при вас но тук е много строго да не се надвишава тежеста въху осите.
Ако ме хванат на weight-station-а че съм претоварен, там оставам. Или трябва да премествам на ръка неща, или трябва да се обадя да дойде празен камион и с палет-джак да се преместят няколко палета в празния камион. Иначе няма мърдане от там.

Как регулирате тежестите там, ако са ви натоварили кофти мотокаристите ?
smoking gun

dimich87

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 27 Април, 2013, 21:22:46
     От много отдавна е забранено повече от едно ремарке. И много държави в Европа е така. Изключения Норвегия, Финландия, Швеция и в Холандия има с по две ремаркета. Ограничението за дължина не е съвсем произволно 22 метра. За композиция с полуремарке е 16,50 метра, а с ремарке 18,75 метра.
     Пиша по спомени, ако има спор ще правим справки.
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.

American

#23
Цитат на: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 20:16:03
В САЩ много често се кара с 2 полуремаркета или камион с две ремаркета.

Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".

Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.

Тука има видео:


Коригиран Ютуб линк!
smoking gun

dimich87

Цитат на: American - Неделя, 28 Април, 2013, 04:09:56
Те винаги са полуремаркета, под първото влиза влекача, а под второто или третото се слага "доли".

Долито прадставлява ос с двойни гуми лафет и теглич, има си бутилка с въздух и спирачки, светлини също. С негова помощ, полуремаркето се превръща в ремарке.

Тука има видео:


Коригиран Ютуб линк!
Аз докато бях в САЩ съм виждал камион със самосвален кош и зад камиона две ремаркета самосвални, видимо по-къси от полуремаркето и си бяха дву-три осни хенгери. Виждал съм и камион с фургон и зад нето закачено полуремарке върху колесар с лафет. Виждал съм и Камион фургон с закачени две ремаркета хенгер. Масово се кара с влекач и две полуремаркета. Тези примери които дадох бяха на камиони без спален отсег зад камиона.

American

С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.

Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.

С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.

Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.

По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
smoking gun

ivopifeca

Цитат на: American - Неделя, 28 Април, 2013, 15:46:47
С две 28 фита ремаркета, десните завой на кръстовище се взимат много по-лесно отколкото с едно 53 фита. Те вървят след теб в почти същата траектория.
Когато обаче шофьор който е работил няколко години на 2 х 28 фита ремаркета, и после му дадеш 53 трябва много да внимава първите няколко дена, качват гумите на ремаркето по тротоарите, бутат светофари, стоп знаците, може да стане голема беля.

Мисълта ми е че с две 28 фита никога не се връща назад, неможе, стават поразий, пробвал съм. Тоест трябва да има инфраструктура където да може да се "върти" с тях.

С две ремаркета от по 28 фита, ни е позволено навсякъде, но с три не.

Има магистрали където е разрешено и там в началото и в края на магистралата има големи паркинги където се сглобяват тройките. До там пристигат двойки, откача ги, взима празни и се връща обратно, друг шофьор добавя още едно и продължава, или други комбинаций.

По същата логика в България може да се разреши само по магистралите да се дърпат по-дълги композиций.
жалко че не сте камионджии в щатите,като скандинавците...много сте назад,като ви гледам.как си бутате сами нещата...нищо не става от Америка,незнам на чий гръб живеете....леле малеее ;D

Haydutyn

Задвижване 6х2 c завиващо ,,буге"

Haydutyn

Задвижване 6х2 c завиващо ,,буге"

dino412

Цитат на: dimich87 - Събота, 27 Април, 2013, 22:38:48
За България единственото изискване е композицията да не надвишава 22м. Може и 10 ремаркета да закачиш, стига да не минаваш дължината. Това е от около година въведено. Понеже сега се ослушвам за изкарване на "С+Е" и в листовките ми направи впечатление броя на ремаркетата че е повече от едно. Допитах се до Живко Гелков, един от 4-мата души в България които правят технически експертизи по катастрофите, познава доста добре закона и е преподавател по курса за даяджии. Така той ми каза че в закона е казано единствено изискването за дължина.
То в тази дължина трудно може да се впише камион с 2 ремаркета, закона е е бил изменен заради земеделската техника.

От 2003г(ако не се лъжа за годината) насам има промяна в ЗДвП и на кампозиция с едно ремарке или  полуремарке не се разрешава теглене на друго ППС (в това влиза и второ ремарке) независимо от дължината.Това го казвам от личен опит.До тогава с Шкодите масово си теглехме по две ремаркета.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.