• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Малко помощ за полуремарке ?

Започната от mony124, Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mony124


mony124


loshdancho

Драйвър- аз действам по обратният начин:
Първо откачам кабелите и маркучите(винаги първо червеният маркуч), с това  действие на модерните ремаркета се блокират  цилиндрите и не е нужно да дърпам червеният бутон( а и на гондолите е голямо разстоянието между кабината и ремаркето) после откачам лафета (защото ако повдигна краката  царският болт е под напрежение   и трудно  отключва лафета ), след което  пускам краката  само на бързите  колкото да  опрат в земята и чак тогава спускам влекача надолу за да не го  мъча да помпа и въртя безсмислено  на краката.
Така откаченото ремарке е на  нормално транспортно  ниво и после не е нужно да целя нивото с диференциала при закачане, просто си давам назад на транспортно ниво спокойно и закачам.  След това повдигам малко  диференциала за да увиснат краката във въздуха и да ги вдигна  по-лесно.
  Обаче при пълно бордово ремарке номера не става, защото ремаркето ще провисне много и няма да мога да изляза напред, тогава за да не вдигам на бавните на краката(или ако не мога да вдигна на диференциала повече) спускам възглавниците на ремаркето за да се повдигне отпред и отвори процеп между лафета и плочата на ремаркето.
Най важното е при момента на излизането от под ремаркето да има луфт между плочата на ремаркето и лафета иначе може да остане влекача без калници.
Не знам да ли е правилен начина  и на работа, но  съм го доизкусурявал с времето и  до това съм достигнал.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Аз не мога да разбера каква е идеята да се напомпва влекача за да се откачи ремаркето , така че начина на Данчо според мен е по-практичен от гледна точка на това че после е по-лесно закачането !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

driver1

Цитат на: godji - Петък, 24 Май, 2013, 13:08:43
Аз не мога да разбера каква е идеята да се напомпва влекача за да се откачи ремаркето , така че начина на Данчо според мен е по-практичен от гледна точка на това че после е по-лесно закачането !

    Идеята е, че при разкачване на натоварено бордово ремарке то, в зависимост от марката, по-малко, или повече "провисва" отпред. Предварителното повдигане е именно за да компенсира това провисване. Защото при много натоварено отпред ремарке, то може да провисне толкова много, че хода надолу на изпуснатите възглавници на диференциала да не е достатъчен за да се подпъхне лафета под ремаркето и дори да се счупят калниците.
    Методът на Лошданчо е приемлив за ремарке тип "гондола" - там конструкцията е друга и няма провисване, той сам си го е написал това. Чети по-внимателно!
    А бе, хора! Тук уж сме все шофьори, но някои изказвания и въпроси изглежда са на хора, които гледат камиони само по телевизията!

godji

Какво значение има колко е провиснало ремаркето ! Транспортното ниво на влекача си е едно и също ! Ако успееш да отлепиш лафета при спадане на влекача после със сигурност ще влезеш под него , а и гаранция няма да счупиш калниците ,защото влекача няма да отскочи нагоре !

Ако ме слагаш в последното си изречение да знаеш че прицеп никога не съм карал и затова питам , а ако разкачиш хенгера в напомпено положение на влекача доста пъти ще се поразходиш до кабината докато улучиш мидата! Аз винаги разкачвам на транспорт , а краката на ремаркето ми изобщо не са с латерни ,а на щифтове !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

driver1

Цитат на: godji - Петък, 24 Май, 2013, 21:45:35
"...да знаеш че прицеп никога не съм карал..."


   А защо спориш тогава?
   Ще обясня още веднъж: сваляйки надолу възглавниците, заедно с рамата на влекача провисва и ремаркето. В последна сметка се отлепя лфета от плочата на ремаркето и влекача излиза безпроблемно напред. Ако подходиш назад при закачването в транспортно състояние на диференциала, ако не си бил повдигнал преди разкачането ремаркето, неизбежно ще удариш калниците, или лафета. Как да го обясня по-ясно?

ahil_73

Данчо е прав ..говоря от опит и гондола влачих и ремарке .Безспорно е най удачния начин за разскачане както за гондола така и за ремарке.Влекача има достатъчно ход във вертикално положение за да избегне провисването на ремаркето. Лека и здрави гуми ... ;) и да не ви дава господ алчен маджарин на Надлаг  ;)

driver1

Цитат на: ahil_73 - Петък, 24 Май, 2013, 22:24:25
Данчо е прав ..говоря от опит и гондола влачих и ремарке .Безспорно е най удачния начин за разскачане както за гондола така и за ремарке.Влекача има достатъчно ход във вертикално положение за да избегне провисването на ремаркето. Лека и здрави гуми ... ;) и да не ви дава господ алчен маджарин на Надлаг  ;)

        Ох, не'ам нерви вече!
     А бре, нали спора е затова - при закачването да подходиш в транспортно положение на влекача, БЕЗ ДА СВАЛЯШ ВЪЗГЛАВНИЦИТЕ! Това е, защото преди това, при разкачването си повдигнал ПРЕДВАРИТЕЛНО, ремаркето и си компенсирал провисването.

godji

Ми те някои влекачи затова си имат един бутон на таблото , дето ги вдига или сваля по няколко см .   ;)

Цитат на: driver1 - Петък, 24 Май, 2013, 22:02:26

   А защо спориш тогава?
   Ще обясня още веднъж: сваляйки надолу възглавниците, заедно с рамата на влекача провисва и ремаркето. В последна сметка се отлепя лфета от плочата на ремаркето и влекача излиза безпроблемно напред. Ако подходиш назад при закачването в транспортно състояние на диференциала, ако не си бил повдигнал преди разкачането ремаркето, неизбежно ще удариш калниците, или лафета. Как да го обясня по-ясно?
Пробвам те  8)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

mony124

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 23 Май, 2013, 21:27:12
Драйвър- аз действам по обратният начин:
Първо откачам кабелите и маркучите(винаги първо червеният маркуч), с това  действие на модерните ремаркета се блокират  цилиндрите и не е нужно да дърпам червеният бутон( а и на гондолите е голямо разстоянието между кабината и ремаркето) после откачам лафета (защото ако повдигна краката  царският болт е под напрежение   и трудно  отключва лафета ), след което  пускам краката  само на бързите  колкото да  опрат в земята и чак тогава спускам влекача надолу за да не го  мъча да помпа и въртя безсмислено  на краката.
Така откаченото ремарке е на  нормално транспортно  ниво и после не е нужно да целя нивото с диференциала при закачане, просто си давам назад на транспортно ниво спокойно и закачам.  След това повдигам малко  диференциала за да увиснат краката във въздуха и да ги вдигна  по-лесно.
  Обаче при пълно бордово ремарке номера не става, защото ремаркето ще провисне много и няма да мога да изляза напред, тогава за да не вдигам на бавните на краката(или ако не мога да вдигна на диференциала повече) спускам възглавниците на ремаркето за да се повдигне отпред и отвори процеп между лафета и плочата на ремаркето.
Най важното е при момента на излизането от под ремаркето да има луфт между плочата на ремаркето и лафета иначе може да остане влекача без калници.
Не знам да ли е правилен начина  и на работа, но  съм го доизкусурявал с времето и  до това съм достигнал.


Искам да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на loshdancho !!! Затова, че отдели от времето си, откликна на молбата ми и показа тънкости, за които си нямах и на идея !

mony124