• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Малко помощ за полуремарке ?

Започната от mony124, Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mony124

Здравейте !

Търся добронамерен колега, който има възможност да ми покаже как се закача/разкача полуремарке, защото се учих на хенгер. От София съм и се отблагодарявам с бира !  :)


mony124


SOLAR

Цитат на: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14
Здравейте !
Търся добронамерен колега, който има възможност да ми покаже как се закача/разкача полуремарке, защото се учих на хенгер. От София съм и се отблагодарявам с бира !  :)

За какво е анкетата. Напиши въпроси на които може да се отговори.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

SOLAR


mony124

Анкетата е добавена погрешно от мен. Извинявам се !  :-\

Изгледах толкова много клипове, но ми трябва да видя процеса на живо. Затова е молбата... 

morskia86

Палиш колата, отиваш на първия паркинг и молиш някой колега да ти покаже.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14
Търся добронамерен колега, който има възможност да ми покаже как се закача/разкача полуремарке, защото се учих на хенгер.

     Каква точно е идеята? Има фирми в които не се разкача по няколко месеца. Ако всичко друго е ясно, в "движение" можеш да се усъвършенстваш. Ако е за изпит, за да започнеш, много е важно. Оставя се впечатление, че си "навътре" в професията и често е част от изпита при големите фирми.
     Колегата morskia86, дава добра идея. Със сигурност ще се навие някой да ти покаже.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

mony124

#5
Опитах, но ме изгониха !!! Сякаш те никога не са били "новобранци" ! :(



Така е... предстои ми изпит преди постъпване и не ми се иска да гледам като теле в железница...

mony124

#6
Поредни публикации!!!

LKW

Колега щом си се учил на хенгер да закачаш и откачаш и въобще да работиш с хенгер значи с прицеп ще ти е песен.
Пускаш си краката(преди това ако ти е кеф си вдигаш задницата на влекача) , махаш кабелите , отключваш лафета(отстрани на седлото на лафета има ръчка със зъбче ,тя служи за отключване).Дърпаш я докато не захапе зъбчето.Ако не иска да отключи освобождаваш паркинг спирачката на влекача.Така тя остава под по малко напрежение и по лесно отключва.И даваш напред.Има един тънак момент , понякога след като олекне задницата(вече лафета е минал ремаркето) се изправа нагоре и може да удари борда на ремаркето.Затова що усетиш ,че ключалката на лафета е минала царския болт може леко да свалиш задницата на влекача и газ.При закачане винаги проверчвай ръчката за отключваане на ключалката дали е издърпана(дали е захапало зъбчето) и щом закачиш тя штраква и влиза навътре(пак я провери).И един съвет при тия операций винаги слизай по няколко пъти , няма срамно.Закачал съм хенгер без мида на теглича , слезнах 5 пъти ,а виждах ,че ухото идва точно към штивта.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

driver1

      mony124, реших да ти споделя и своите препоръки след като забелязах някои нелепици в "съветите" отгоре. Още повече, че съм бил на подобен изпит и знам какво не се толерира.
     Преди всичко блокираш ремаркето от бутона, който обикновено е в задната му част. След това заобикаляш и отключваш лафета от ръчката му, целта на занятието е да направиш това в момент, когато механизма е в най-малко напрежение и най-лесно ще се отключи, както се каза и по-горе. Ръчките, според марката и модела на лафета могат да са два вида - едните просто изтегляш наляво и към себе си и после надясно, докато остане в отворено положение. Другия вид са тези с корда която изтегля предпазен палец. Тегли се кордата, едновременно с ръкохватката до застопоряване в отворено положение. Отиваш в кабината и повдигаш чрез възглавниците на диференциала частично (не докрай!) ремаркето. Минаваш отново отстрани и сваляш краката. Отначало на "бавните" обороти, а след това - на "бързите". При това трябва да обърнеш внимание каква е настилката - при мека земя, или недобре дрениран асфалт има опасност от потъване на краката при напълно натоварено ремарке. Ако имаш такива съмнения подложи подходящи гредички или нещо което ще увеличи площта на стъпване.
    Сега се връщаш в кабината и изтегляш влекача 50 до 80см. напред, като в момента на отключване на механизма на лафета спускаш възглавниците (но не докрай!). Едва сега слизаш и влизаш между кабината и борда на ремаркето (отляво!) като внимаваш да не стъпваш върху кутия за акумулатори, или на друго оборудване, ако не са съоръжени със специални протектори за стъпване. Разкачаш токовите кабели, кабела на АБС-а  и лулите за въздух като го поставяш в транспортните им гнезда. И...си готов!
    Закачването става в обратен ред, като се опитваш да запаметиш характерния звук при заключването на механизма. Но обезателно опитай леко, на скорост, да потеглиш напред. А най-добре е да погледнеш положението на ръкохватката. Ппри втория тип, който описах, освен, че трябва да е "потънала" в посока на лафета, трябва да е "паднал" и застопоряващия палец. Излишно е да напомням, че подхода на влекача към ремаркето и царския болт не бива да става силово, с прекален удар.
   Предложения от мен метод има и някои вариации, но твърдя, че е правилен от гледна точка на педанта, който би те оценявал като кандидат. А и да го прилагаш в практиката, мисля, че ще го оцениш.
  Дано съм бил полезен. Лек път!

loshdancho

Явно не Мехмед ще дойде при планината, а планината ако има интерес ще дойде при Мехмед...
Можеш да ми пишеш на лични съобщения да  се разберем и да ти покажа... а Аз ще снимам клип да го турнем да се види.
Ще ти покажа тънкости , които и Драйвъра не ги спазва.....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

Цитат на: loshdancho - Сряда, 22 Май, 2013, 21:30:27
Явно не Мехмед ще дойде при планината, а планината ако има интерес ще дойде при Мехмед...
Можеш да ми пишеш на лични съобщения да  се разберем и да ти покажа... а Аз ще снимам клип да го турнем да се види.
Ще ти покажа тънкости , които и Драйвъра не ги спазва.....


   Кажи и на мен за тънкостите? Винаги съм готов да науча нещо ново. Освен ако съм го знаел, но съм пропуснал да го напиша в препоръките си. Но ако чуя нещо непознато, честно ще си призная.

veselin233


redboy

Клипчетата не се отварят... поне при мен. >:(

veselin233


driver1

Цитат на: redboy - Сряда, 22 Май, 2013, 22:50:39
Клипчетата не се отварят... поне при мен. >:(

    redboy, ако си в чужбина Ви.БОКСА ще ти се зареди след Второ пришествие!

driver1