• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Разход МАН ТГА 480, 2004 г. автоматик

Започната от krume, Сряда, 05 Юни, 2013, 23:11:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kron

При ман както и при други камиони има характерни места където се пука интеркулера и започва по малко да омаслява.При ман в горен ляв ъгъл на радиатора почва по малко и в процеса на работа се увеличава,както споделих имахме камион с пукнат интеркулер и то много до такава степен че се чуваше как свири,да датчик има но не свети грешка.За агр-клапата ако не работи веднага светва грешка и започва да пуши черен пушек,така че и това отпада мисля.И пак идваме на клапаните ама то знае ли се не всичко може да знае чичо доктор ;D ;D ;D

kron


emilpopoff

Колега сигурно си прав за реглажа на клапаните и имаш няколко + от  мен  :) , ако колегата потвърди, че от това е бил висок разхода.Пък и да не го напише пак ще се отчета със + , защото си запознат със марката.
Но за интеркулера не съм много съгласен, миналата година сменях направо пръснат(с голяма пукнатина) кулер на бус, който въобще не беше омазан, както и се случвало като "новобранка" да се хващам за омазан кулер, а то се оказва скъсан маркуч(съединение) което влиза или излиза от кулера или просто разхлабени скоби за на маркучите от или след кулера и да омасляват кулера. А турбо нагнетяването(пълнененто) при колите, бусовете и камионите е на един и същи принцип, даже при колите има "пряк" и "дълъг" път на всмукване, вихрови клапи на всмукателите, и т.н неща които май до колкото знам все още не се вграждат серийно в тежката техника. А за това ми е думата,че няма характерни места на "пукване" на кулера, сменял съм кулери на един и същи модел коли(работим с една определена марка) , с едни и същи тип двигател и кулерите са били с пробойни на различни места. А за EGR-a си прав до някъде , че трябва да пуши доста черно и да записва грешка, но невинаги е така, защото ЕГР-а не клапа а е клапан(елктроклапан, който има и механична част поне съвременните, на старите модели бяха управлявани с вакуум от електровакуумен клапан) управляван от ЕКУ-то и се отваря според режима на работа на ДВГ-то( на празен ход и на МАКС обороти е напълно затворен) и преди да се повреди тотално стои в някакво междинно положение и не индикира грешка на таблото, но при закачане с диагностика показвана колко процента е отворен. А за датчика за абсолютно налягане на всмукателния колектор принципа на работа е пак същия както при леките коли, и неговата "работа" е в съвкупност с други датчици да определя налягането на турбото и оттам количеството впръскано гориво според надува на турбото. И затова например ако турбото направи лягане 1.2 бара, а покрай датчика се засече 0.95, т.е има пробив на кулера примерно, ще влезе в авария(или поне при диагностика) ще покаже  грешка "твърде ниско налягане на турбото".Защото при комънрейл моторите и при някой от последните роторни ГНП този датчик освен абсолютно налягане отчита и температурата на нагнетения от турбото и вече охладен въздух от кулера и според тази стойност, пак в съвкупност с други датчици определя количеството впръскано гориво, и затова ми е думата, че този датчик е важен и  при съвременните комънрейл автомобили без неговите коректни данни мотора не може да работи 100% ефективно.  Пиша това съвсем добро намерено и нямам идеята да се заяждам, просто излагам своята позиция  ;)

emilpopoff


krume

Колеги,регулирах клапаните и камиона почна да работи по добре но разхода не падна.500 км от които половината празен 38 средно дойде,изписа ми грешка 03778-10 сега ще проверявам какво е.Ако някой е имал такава грешка да каже.Мисля,че е нещо с налягането на горивото или има теч някъде.

kron

По всяка вероятност това е за дюзите,има една малка вероятност да е клапана за горивото но малка .Когато е напънат на баир камиона и светва и губи мощност,грешката предполагам е с ЕДЦ отпред.

vasko_iq

До колкото сам запозна ЕДЦ-то си е проблем на МАН.Чичо ми кара ТГА 430 автомат и имаше почти същите проблеми,и смениха всички дюзи в сервиз МАН в Гърция и се оправи за сега няма ядове до колкото знам,ама беше доста скъпо.

loshdancho

Цитат на: krume - Вторник, 18 Юни, 2013, 22:33:09
Колеги,регулирах клапаните и камиона почна да работи по добре но разхода не падна.500 км от които половината празен 38 средно дойде,изписа ми грешка 03778-10 сега ще проверявам какво е.Ако някой е имал такава грешка да каже.Мисля,че е нещо с налягането на горивото или има теч някъде.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

nevega

Колеги имам MAN 18.480 TGX от няколко дни сутрин след като запали светва една червена лампа със едно зъбно колело и знака ВНИМАНИЕ. След няколко минути огасва сама. Някой може ли да каже нещо за причината?
Търся някакво тъководстрво също, че камиона го имаме от скоро.

kron

Хаа колега здравей,лампата с зъбното колело е за скоростната кутия.Има два варианта да светва или в жълто или в червено,причината поради която ти светва сутрин е че ти е паднал въздуха и когато вдигне въздух лампата гасне,не бой се тва не е техническа неизправност.Но лично мое мнение е отстрани си течовете на въздух по системата камиона ще ти се отплати  ;D

nevega

Благодаря колега
Не знам при вас как е но в Ямбол голям проблем със сервизие, ако някой знае читав сервиз в Бургас или Сливен нека сподели


kron

Колега то в България читави сервизи няма пък ти търсиш по нашия край,по принцип специалисти много като гледам ама не са много за вярване.Ако имаш някакви въпроси питай ако мога ще помагаме не ги разбирам много ама неволята учи,ама за сервиз не питай последно чух че в София са задобрели ама само слух.

nevega

Благодаря колега със сигурност ще се възползвам :)

За сега лек път на всички колеги

nevega