• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тол система в Беларус, Русия и Казахстан!

Започната от Тариката, Събота, 08 Юни, 2013, 10:50:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Monster

На входовете/изходите на южната/старата столица те спира полиция след това за 30 секунди те замерват на димомер/газанализатор и следва глобавтората снимка е миграционката за която стана въпрас.

Monster


3df

Нищо чудно за това замерване. Когато бях там това  - Алама ати си беше прекрасен красив град. От страни на улиците имаше канали (рекички) по които течеше чиста вода и охлаждаше въздуха. Навярно и сега е така. Има много зеленина в града. От центъра на града . Хотел Казахстан тръгва въжена линия - лифт до планината и пързалката Медео.
А тогава ни учеха, че нямало друга столица, като София да има толкова близко планина.

ТАм видях за първи път в живота си автобусна линия с дестинация 1600 км. Пътят Алама ата - Фрунзе - Бишкек 220 - 250 кмбеше, като във филма Лудия МАкс. Прав хубав път, а от двете страни изгоряла жълта трева все едно пустиня.
Ааа бензина А76 - 0.04 рубли (4 копейки литъра!!!)

3df


Haydutyn

  В Крим преди, може би сега също я има тролейбусна линия няколко стотин километра.
 КПП-тата в Азия като цяло не всички са международни, целогодишни и целогодишни едновремено.
   3df имаш ли снимков материал? Разкажи колко време си бил там какво си правил и т.н.

naum4o

Сложна работа е това - Азия. За стигнеш Бишкек най-бързо, ти трябва азербайджанска двуразова виза, която ти издават в Грузия, на основата на която ти издават Туркменска. После бичиш при Узбеките за виза и чак тогава взимаш и Киргизка. А през Русия е поне с 1500км повече. Въобще Мажджаре с гроздаре.
Преди 3-4 години бях преводач на една казахска делегация от спортисти - каратисти и боксьори. Много пара имат казахите, много ресурси и са много по-добре от нас. Изкупиха за роднините в Казахстан всички дрънкулки от търговците пред Александър Невски. Въобще не се пазарят, направо в долари плащат. С удоволствие бих поживял в Алмати или в Астана, от руснаците чувам, че към белите отношението е много добро и са добре приети навсякъде.
И на мен ми е интересна темата, колега 3df разкажи още подробности по престоя ти там, моля.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

3df

Много е за писане попилях се там за има няма две години. Новосибирск Иркутск Алма Ата, Медео Планините там Георгиевка Фрунзе. НАй ме е яд, че не повторих а трябваше да дръпна до Владивосток. ПО късно бях на юг от Владивосток. При братята Севоро и южно корейци. Измих си краката в Тихи океан. Не че Сев Корейците му викат Източно корейско море. А какви плажове там в Корея де малейй - с километри и празни , празни без един чиляк.

Та трябваше да скоча до Владивосток защото Самолетния билет ми струваше към 400 лева от които Букурещ Москва Букурещ  210 лв.
С останалите 190 - 200 лв пътувах Москва Новосибирск Алма Ата Фрунзе, Уфа Москва. А само разстоянието Москва Новосибирск е два пъти по голямо от това до Букурещ. Всички пътувания бяха с фиксирани дати. Новосибирск Иркутск с Влак.
Та на кратко
Москва Домодедово (вътрешното летище за цялата страна) има няма 70 - 80 км от Москва. Те разстоянията за нищо ги нямат.
В Георгиевка ще ходим на гости. Ама излизаме от селото и викам ама на там е Алама Ата на  250 км?
Аааа -рядом Викат - Рядом.
Рядом, Рядом на 80 км!!! в едно селце. МА как рядом бе тва си е далече.... ДАлече е някъде над 1000 км викат.
Георгиевка е на 20 -30 км от Фрунзе. Алма Ата на 250 , но ние се отчитаме в Джамбул щото сме в джамбулска област да ама той е на 500 км.??? Ами, какво вечерта на влака . Сутринта там вършим си работата и вечерта обратно.

Аа гот беше по летищата . НАй празното летище беше в Бишкек - Фрунзе. Иначе Домодедово  Новосибирск Алма ата бяха,като Централна гара софия пред празник. Те самолетите им бяха невероятно евтини ползваха ги като градски транспорт. Не че влаковете им не бяха пълни и претъпкани. Ааа двуетажни вагони с легла като в нашите казарми. на два етажа да съберат повече хора ако има нужда.
ТАкива видях в Новосибирск. Ааа всички разписания бяха по Московско време . Пише влака тръгва в 20.30 а ти си смяташ каква е разликата в часове и отиваш в 17.00 щото в 17.30 влака тутутуут тръгва. е има и местен часовник , но всеки си смята.
Това важи и за самолетите. Та го разбрах в Новосибирск. ТАм спах в една кислородна станция на Транспортната болница (по късно може да пусна някои снимки)   от гуглето. А до тая болница имаше някакъв изчислителен център. Та ме води приятелят ми до него да видя жена му и колежките и (малее не ми се говори по тънката част , какъв живот беше малееййй) Та виждам ги говорим си и опаа кво да видя Едни големи машини сандъци познати и на тях пише ИЗОТ!!!
Наша изчислителна техника чак там в Новосибирск.
ТА вика ми приятеля иди на гарата и виж разписанието ако не вярваш за часа. Отидох и видях . Ама видях и друго  НА разписанието на влаковете времето за пътуване се дава в сутки = демек денонощия!!!  3 суток, 4 суток  Москва Пекин май беше 11 или 12 суток!! Луда работа. Преищя ми се да си взема един билет Новосибирск Пекин и обратно. Само на отиване да гледам от дясно на връщане да гледам от ляво . Това ми стигаше.
Та хубавото на  автогарите беше, че за нас чужденците да търсим стаята на Интурист (открехна ме един приятел, който не е вече жив - бог да го прости) Та вика Намираш стаята  и звъниш или чукаш. Като ти отворят само слагаш паспорта си пред лицето на готината рускиня - и си ТИ с главни букви ТИ.
На Домодедово ,като качиха всички дойде двойния Икариус  само за двама души и ни настаниха в самолета (2 ра класа нормална, но ни настаниха) В Новосибирск пак така. Народ ама народ все едно сте на кино  и някои вика - Земетресение... Така е на летището в Новосибирск. Казах на приятеля за Интурист. ТА той дойде да ме изпрати. Та добре, че дойде да купи от стаята бонбони и шоколад за хлапето.
Тогава в Новосибирск беше бедно магазините празни. Ресторантите .. не можеш да влезнеш без предварителна заявка.
Плодове сокове храни  бяха с 3 цени  в зависимост от региона.
Ако някакъв сок се произвежда в Казахстан се продава на една цена . Новосибирск е 2 зона - там цената е друга. има и 3 зона още по на север. Обикновено още по на север е по евтино и се дотираше от държавата за да останат хората на север да живеят. Парното почти безплатно Бензина А76 - 4 копейки.
Моите хора живееха в кислородната станция дето подава кислород на болницата. До станцията една голяма цистерна за кислород ама до преди 1 - 2 години не е работила. И са работили 6човека на 3 смени по 2 ма да сменят бутилки от камион , като им ги докарат. Моят приятел завършил физика - оправи системата и вече работят 2 ма души . Намалили персонала от 6 на 4  на книга - вдигнали си заплатите , дават и на шефа на болницата и всички доволни. Сложили един голям манометър а на 2.2 атмосфери един датчик . Ако падне стрелката до 2,2 атм. вкл. датчика. а той един училищен звънец
да вдига аларма. (слава богу не са имали проблеми само веднъж)
А те през това време подвързват книги на библиотеки за допълнителни средства.
ТА в Новосибирск по магазините бедно. Видях институтите атомни, физика, химия и тн Там е съсретедотчена научната мисъл на Русия.  ТА спомням си ядох веднъж салата от настъргани моркови полети с мед. Тука не бих хапнал такова ама там ми хареса.
Бях и на Обское море. Река об минава през Новосибирск. Ами нещо като Дунав. И аз виках от Дунава по широко нема. Ама има.
ТА на юг от Новосибирск се намира язовир на река ОБ . Та там дето бях до хоризонта се вижда само вода. Като море. Те за това му викат Обское море.
Брезови гори с километри. Дива природа необятна.
ТА ми дойде времето да слезна в Алама ата. Слезнах топло горещо. Ама като тръгнеш по улиците прохлада . дървета канали със студена вода. Отидох на пазара. А там всичко, което се ражда в България от рана пролет до късна есен го имаше през юли. Цели телета одрани окачени на едни куки  а месаря вика бабке от кое да ти дам. Тя сочи , а тоюй реже. Контраста е голям в Новосибирск празно , а в Алмаата исобилие. Влизам в един магазин. Наредени в средата хладилни ракли
, а в раклите .....о боже не може да бъде.......Пепси Кола......фулл пълно . Малее.... пепси кола в Алма ата на онова време ....малеееее....
Пускам радиото . Руски, Казашки, Китайски, Корейски и ......Немски радиистанции. МА викам кво става немски....тук....Казахстан....Азия....немски....

Да викат има много немци изселени от войната и корейци след корейската война.

Та за  Георгиевка . Фрунзе  Джамбул и Байконур друг път . А за Байконур това си е отделен град стигнах и до космодрума ама не до там дето изстрелват ракетите - него го видях от далече . Ходих до сградите и хангарите дето ги сглобяват.
Да не повярва човек , че от тази пустош човек се отправя към космоса.

Снимки не качвам щото има Гугъл Ърт там има достатъчно снимки и то съвременни от по ново време.

Пак ми се ходи там. В Америка и Европа знам, какво ще видя , но Русия - Казахстан са необятни дива природа не освоена и не замърсена.
Между другото Казахстан по територия е колкото даже по голям от Европа.
За сега толкова.

Monster

  Руската Федерация въведе система за плащане по пътищата http://platon.ru/ru/.

Haydutyn

Цитат на: Monster - Събота, 05 Декември, 2015, 14:16:30
 Руската Федерация въведе система за плащане по пътищата http://platon.ru/ru/.
Итука машинка, в един момент цялото предна стъкло ще стане с машинки от 12 тона общо тегло. 1,5293 руб./км до 29 февруари 2016 . От 1 март 2016 года до 31 декември 2018 года 3,06 руб./км. От 2019 - 3,73 руб./км.

Monster

  За да не правя нова тема... откога влизат електронните товарителници за Русия и дали са задължителни за чуждите/неруски композиций?

Tarykata

Цитат на: Monster - Понеделник, 04 Февруари, 2019, 14:04:14За да не правя нова тема... откога влизат електронните товарителници за Русия и дали са задължителни за чуждите/неруски композиций?
От август или от декември година ще са задължителни за камиони с руска регистрация-обсъжда се дали за каботажа или за международните превози.
   За камионите с неруска регистрация електронните товорителници не са задължителни. В момента има по избор дали да е електронна и в зависимост от начина на обмитяването. Все още няма 100% яснота по въпроса.

Monster

    В РФ отмениха лицензирането в транспортния бранш без значение дали става въпрос за локомотив, кораб или камион. Камиона си е твой - физическо лице и си работиш така!. Ако си подиспълнител на някого с негова карта за гориво работиш и не плащаш два пъти ДДС. Нямаш разходи за счетоводител ползваш фирмения. Като си сключил договор с тях те те осигуряват. Ако си със самосвал даже нямаш разходи за диспечер/диспонент, спедитор/. При бордова, хладилна и т.н. композиция плащанията са с ДДС, особенно след Електронната товарителница сектора ще излезе на светло. Единствения минус, ако си самонает, е че работата е непостоянна.

Tarykata

   В България има мнение, че Евразийския Съюз са изостанали. Да не се окаже обратното.
   В Казахстан първи въведоха първи турникетите в училиката. С карта се влиза, с карта плащаш в лафката-така родителите следят какво ядат децата. Видеокамерите в училищата са вързани с интернет и родителите могат видят децата в реално време.
   На Бакад-околовръсното на Алма-Ата първи въведоха димомер/газанализатор.
   Тия евробюрократи грам акъл нямат! Населението на Китай е 1,5млрд.,населението на Русия е 148млн. Е какъв проблема Китай да изхрани Русия??? Даже няма нужда Брикс да помага! Благодарение на контра-санкцийте казахите смениха подвижния състав от стари камиони на последния или предпоследния модел. Още преди да се създаде Евразийския Съюз са създадени смесени Казахо-Киргиски фирми за да се ползват киргиските разрешителни за Китай и Германия.
   Отделно завода за локомотиви слагат старите, но и новите серий двигатели. Локовотивите обслужват "Новия път на коприната" така стават жива реклама на завода и продажбите растат.

Haydutyn

   Защо да не си създадът собствена марка луксозен автомобил? Порше ще помогнат с разработката. Не е ли хитро? Лимузината на Путин освен къса и дълга база ще има микробус, джип та даже и хеликоптер Аурус.

Monster

Цитат на: Haydutyn - Петък, 22 Март, 2019, 16:41:26
   Защо да не си създадът собствена марка луксозен автомобил? Порше ще помогнат с разработката. Не е ли хитро? Лимузината на Путин освен къса и дълга база ще има микробус, джип та даже и хеликоптер Аурус.
Това е да си баровец да си направиш собствена марка хеликоптери!!! КЛАС-както викат руснаците.

Haydutyn

Цитат на: Monster - Четвъртък, 28 Март, 2019, 15:12:27Това е да си баровец да си направиш собствена марка хеликоптери!!! КЛАС-както викат руснаците.
Мой познат беше в Беларус и има много неща които можем да научим от тях.
  МТЗ и днес е в топ 10 на най-големите тракторни заводи в света. Най-евтиния трактор е с размерите на АТВ и струва 2000долара.
  Белореските чорапи струват 3лв. но издържат поне 4 години.
  Часовниците Лъч и до днес съществуват като ги продават на космически цени.
 
 

Tarykata

Цитат на: Monster - Четвъртък, 28 Март, 2019, 15:12:27Това е да си баровец да си направиш собствена марка хеликоптери!!! КЛАС-както викат руснаците.
За хеликоптера още няма цена, но за късата база стартира от 18 млн. рубли.http://careta.info/tag/kortezh/

Tarykata