• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Въпрос за товарителница

Започната от vasvvv, Четвъртък, 27 Юни, 2013, 17:03:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vasvvv

Здравейте колеги,
Досега съм возил само неща за собствена сметка,а там не се пишат товарителници и пътни листа.В понеделник или вторник ще трябва да карам багаж до гр.Белене.Товарът ще бъде лични вещи на позната на шефа(прибрала се от Испания с багаж и иска да и го закараме до Белене).Въпросът ми е:
1. как трябва да се оформи товарителницата и какъв придружаващ документ да нося с мен ,като        нямам нищо.
2.В графа изпращач кой трябва да напиша след като тя няма да бъде тук да се разпише, нито ще бъде в Белене да разтовари(багажът ще го получи майка й)
3.Съответно вероятноста бабата да има печат е нищожна :)  ,та само с подпис дали ще бъде проблем
4.Задължително ли се посочва цена на превоза
  Те станаха май много въпросите ,но ще ви бъда благодарен ако можете да ми помогнете в тази ситуация.

vasvvv


LKW

Колега драсни там нещо измислено колко да има нещо.Пиши изпращач името на госпожата и драсни нещо.На получател също.И си готов.
Единствения документ който съществува за този вид стока е Пакинг лист (лист с опис на стоката).Може да си го направиш сам.А най добре е било госпожата като е пращала стоката да го е направила.
Те това е , не се коси вози смело.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Rammbon

Защо не го превозиш този багаж, все едно е на вашата фирма, като за собствена сметка? Всичко е по-лесно. Нали няма от Испания до България да е превоза?

vasvvv

Да багажа ще го возя от София до Белене.А да го превозя все едно е на фирмата и аз си го мислех,но незнам дали ще хване "декищ" ,защото нямам как да докажа ,че е на фирмата поне да имахме обект там....! Гледам, че господата седят след Плевен на разклона за Никопол всеки ден.А за цената на превоза трябвали да се попълни или не го искат?

LKW

Задължително и цената на превоза и още по важно нещо пиши и часа на товарене и разтоварване с точност. ;D

Стоката от Испания с какво е дошла(вид документ)?Имали ЧМР и закрито или е или не?Другия вариянт е напиши си едно ЧМР и вози.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

djingov

И според мен е по-добре да е за собствена сметка,ако става въпрос за доказване на кого е стоката нито вашата фирма може да докаже,че е ваша нито тази жена.Тя да не би да пази фактури или касови бележки.

vasvvv

 ;D ;D ;D ;D  Абе колега LKW ти се смееш ама на мен ми се е свило всичко от притеснение ,че тия актове с тия заплати си е ....! :)
А питам за цената защото днес гледах една товарителница и там има такава графа.
Стоката е дошла с камион от Испания и е разтоварена в един наш склад в София.Имало е ЧМР ,но то най-вероятно си е в жената,при нас нищо не е оставено.Ако в товарителницата напишем примерно "Битово Обзавеждане" кашони бр..... кг.....   ,а в един пакинг лист опишем по-подробно всичко би ли било правилно или трябва в товарителницата да е изброено всичко? Извинете ме за глупавите въпроси ,но досега не ми се е случвало такова нещо и се притеснявам.

LKW

Аз ти казах какво да направиш , и никой няма да те глоби.Не пишеш никакви цени и тем подобни щуротии.Пишеш само "Изпращач" , "Превозвач" , "Получател" , "Какво возиш" , "Номер на камиона" , Номер на пътен лист ,Натоварване и разтоварване (дати ) . В "Забележка" пиши Пакинг лист , номер.
На пътния лист пиши номера на товарителницата и си готов.

Принципно когато камиона е дошъл от Испания в България (във вашия склат) и е разтоварил стоката някой трябва да му разпише ЧМРто и да си вземе екземпляр от него.Защото вашия склад се явява като междине получетел и като последователн превозвач(щом вие ще го возите).Ставате нещо като спедиция.

Пример:

Камион товари стока от държава Х , стоката е за 10 крайни получатели.Мястото от където камиона е натоварил , на шофиьора се дава едно основно ЧМР ( с общо тегло и брой колети-палети-кашони на стоката).Освен това основно ЧМР той получава толкова  на брой отделни ЧМР колкото са и крайните получатели.На всяко отделно ЧМР е описана стоката по отделно на всеки краен получате.
Камиона отива и разтоварва в държава Б , в дадена спедиция(цялата стока).Спедицията се явява междинен получател.Тя взима всички отделни ЧМРта и придружаващи те ги инвоиси(фактури) и други документи.Разписва общото ЧМР на шофьора и от него взима лист номер 2 ,може и някой от задните листове.Може там където камиона е натоварил да са му дали само едно основно ЧМР и отделни описи с вида на стоките и имената на фирмите(крайните получатели).След като стоката е разтоварена в спедицията (междинния получател) ,тя се разпредел по отделно за всеки клиен(краен получате).Ако спедицията има собствен транспорт , тя се явява и като последователен превозвач.Ако няма , а наема такъв който разкарва отделните стоки до крайните има получатели в границите на държавата Б.Дадения превозвач извършва национален транспорт.Спедицията му издава Товарителница ("Товарителница за обществен автомобилен транспорт в страната") ,също и описите за отделните стоки.Ако има отделни ЧМР може да се вози и с тях , като се добави в  графата "последователни превозвачи" името на превозвача.

Ако се товари стока от държава която попада по режим TIR-karnet и се разтоварва в спедиция в държава Г която не е по режимTIR-karnet и тази спедиция се явява междинен получател , защото стоката е за краен получател в държава К , съшо не попадаща в регламента TIR и транспорта ще се осъществи от държава Г до К през страни извън регламента TIR , стоката се обмитява в митница на страна Г в склада на спедицията(стоката остава "митническа").Тогава задълженията на превозвача който е превозил стоката от държава по ТИР режим до страна Г отпадат.Тогава стоката се поема от следвашт превозвач(не се явява последователен) ,издава се ново ЧМР и се прави транзит Т1 .Тогава митницата освобождава стоката от спедицията.Докато не завърши тази процедура камиона превозвашт стоката от страни Г до К  не може да напусне спедицията със стоката.При пристигане на камиона в страна К трябва да посети митническо бюро и спедиция(заради транзитаТ1 и инвойсите към стоката) избрани от спедицията в страна Г.Днес товарих точно такава стока от Иран в София за Англия.

Е тетова е целата галимация кой му аресва да чете кой не да не чете .
Са че ви поздравим с една песма за настроение и конкретно одвулетворение .
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

vasvvv

НАЗДРАВЕ LKW много мазно парче да си жив и здрав.Бях ти гледал едни твои клипчета и май казваш,че си от Надежда и аз съм от там ,от 6 част.Благодаря ти за отговорите и лека!!!

Roshko

Цитат на: vasvvv - Четвъртък, 27 Юни, 2013, 17:03:05
Здравейте колеги,
Досега съм возил само неща за собствена сметка,а там не се пишат товарителници и пътни листа.В понеделник или вторник ще трябва да карам багаж до гр.Белене.Товарът ще бъде лични вещи на позната на шефа(прибрала се от Испания с багаж и иска да и го закараме до Белене).Въпросът ми е:
1. как трябва да се оформи товарителницата и какъв придружаващ документ да нося с мен ,като        нямам нищо.
2.В графа изпращач кой трябва да напиша след като тя няма да бъде тук да се разпише, нито ще бъде в Белене да разтовари(багажът ще го получи майка й)
3.Съответно вероятноста бабата да има печат е нищожна :)  ,та само с подпис дали ще бъде проблем
4.Задължително ли се посочва цена на превоза
  Те станаха май много въпросите ,но ще ви бъда благодарен ако можете да ми помогнете в тази ситуация.

Колега, ти шеф нямаш ли си или ти си си шеф? Такива въпроси и решения не са ли негова отговорност или аз бъркам? То е хубаво да знаем нужните документи, но както забелязвам и тук не се знае, че ЧМР е международна товарителница, а ти ще правиш национален превоз. Има ли лиценз за транспорт вашата фирма? Ако нещо не дай Боже се случи с багажа по пътя какво става, ти ли ще го плащаш? Ами ако е скъп?

LKW

Цитат на: vasvvv - Четвъртък, 27 Юни, 2013, 22:14:12
НАЗДРАВЕ LKW много мазно парче да си жив и здрав.Бях ти гледал едни твои клипчета и май казваш,че си от Надежда и аз съм от там ,от 6 част.Благодаря ти за отговорите и лека!!!

Мерси.Да от Надежда съм, 3 част.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 27 Юни, 2013, 22:20:38
Колега, ти шеф нямаш ли си или ти си си шеф? Такива въпроси и решения не са ли негова отговорност или аз бъркам? То е хубаво да знаем нужните документи, но както забелязвам и тук не се знае, че ЧМР е международна товарителница, а ти ще правиш национален превоз. Има ли лиценз за транспорт вашата фирма? Ако нещо не дай Боже се случи с багажа по пътя какво става, ти ли ще го плащаш? Ами ако е скъп?

Бате не ме интересува какво виждаш.Но пък аз виждам , че има още неща да учиш.Както и аз де.Човек научен няма.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Roshko

Цитат на: LKW - Четвъртък, 27 Юни, 2013, 22:36:43
Бате не ме интересува какво виждаш.Но пък аз виждам , че има още неща да учиш.Както и аз де.Човек научен няма.

Към теб не съм се обръщал! Естествено че всеки има да учи, само Бог е съвършен!

Roshko