• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Volvo работи с метан и дизел (+видео)

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 02 Май, 2011, 19:36:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

  В София, Градските автобуси с допълнително слагани метанови уредби. Могат да работят, само на нафта, нафта и метан - около 30 към 70, съотношение, но не могат само на метан (природен газ). Най-малкото, нафтата се ползва за запалване на горивната смес (дизела е двигател със самозапалване). Преди около 3 години, внесоха чешки Тедом, изцяло на метан. Предполагам, че са със запалителни свещи, бях питал шофьор на Икарус изцяло на метан (единствен освен Тедом), не знаеше. Метана не е много удобен за съхранение, понеже е в газообразно състояние, пропан-бутана е в течно състояние. А не знам, ако всички карат на метан, дали тогава цената ще такава. Напомня ми, за вица: "Чапай и Петка, ги подгонила мечка, бягали и Петка запитал - Чапай, мислиш ли, че ще надбягаме мечката. Той отговорил - не, но ще надбягам теб". Извода е, че обикновено първите са добре (особено важи това при Финансовите пирамиди - там първите са добре). В случай, че караме метанови возила, единствено положително е, че шефовете не могат да кажат, че сме им откраднали нафтата. Това съвсем не значи, да ти сложи нереална норма и шофьора да помага, за част от горивото.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

auto_g1zi

#16
Момчета вече и във Варна можем да се похвалим с автобуси на метан! ;D  А за да се превърне в ежедневие, движението на този тип камиони, като че ли ще трябва да се преустроят повечето бензиностанции в Европа ;)

Причина за редакция: Правопис

auto_g1zi

#16

Trucker_Boy

Цитат на: auto_g1zi - Събота, 07 Май, 2011, 11:21:04
Момчета вече и във Варна можем да се похвалим с автобуси на метан! ;D  А за да се превърне в ежедневие, движението на този тип камиони, като че ли ще трябва да се преустроят повечето бензиностанции в Европа ;)

Причина за редакция: Правопис

Напълно съм съгласен с теб.Може би това преустрояване за което говориш няма да стане в близките 5 години. :)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Момци не мое да захапем нещо,значи дизела като гориво е добре познат има био ,мио и т.н. тоест ако свърши нефта който е изчерпаем като суровина,спокойно може да се забърка от ,,рапица,, и др. растения ,даже и от пшеница ако щете,относно екологията четох темица тук имало ЕВРО 6 мислим и към екологията ,че го докара.
Метана е газ ,който не е изчерпаем ,защото може да се произведе сам и от оборска тор примерно,относно екология бем ли го май излизаше вода от ауспуха във вид на пара(не съм запознат).
Тъй,че не мое да вденем аджеба освен цената може би на производство кое е по-екологично или по-технологично.
Бе с две думи въобще не мога да зацепа за какво иде реч у тая тема,тоест каква е идеята освен фактите,като:
1 VOLVO не са измислили топлата вода
2 Като е на метан не може да ми кажат,че съм краднал нафта,което пък си противоречи,защото ако дръгелите са на метан,то и колите са на метан,тъй че.........бе как и да е.
Та за какво си абиме тук мастилото,некои,че ме светне ли?

admin

Доста оборска тор ще ти трябва обаче, за да събереш достатъчно метан и да го използваш за камион. Иначе съм чел, че в Германия ползват оборската тор за производство на метан и с него захранват трактори. А те пък от своя страна произвеждат топлина и електричество през зимата, когато не се ползват на полето.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Събота, 07 Май, 2011, 17:08:19
Доста оборска тор ще ти трябва обаче, за да събереш достатъчно метан и да го използваш за камион. Иначе съм чел, че в Германия ползват оборската тор за производство на метан и с него захранват трактори. А те пък от своя страна произвеждат топлина и електричество през зимата, когато не се ползват на полето.
Шеф за Германия не знам,но братята от бившето СССР си прават газчица от тор,даже шиткат и инсталацийки за домашно ползване .

Корекция: Повече за въпроса може да прочетете и на http://mazeto.net/index.php?topic=424.0 примерно

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#21
Най-добрата алтернатива за задвижване според мен :


Естественно в клипчето става въпрос за автобусче,но мисля ,че ще стане и за камионче.
На вниманието на сите онбашии комбинирания вариант ,ще ви намали ,,липсите на течни горивца,, на половина  ;) мислим да се възползвате от това решение. :) :) :) :) :) :)

П.П. Всички електокаристи,ватмани и тролейкаджии ,момци стегайте се,шоферите,че минават на ток.

Koрекцийка:Ако горното автобусче не ви кефи ето ви и още едно предложение,което има хибрид в гамата си.

Trucker_Boy

Ето още една статия от Volvo :



Газът, който се използва в съвременните автомобили, е известен като CNG (Compressed Natural Gas) или компресиран природен газ, а CBG представлява биогаза. Газът е компресиран при много високо налягане – 200-250 бара. С такъв компресиран газ четиритактовите двигатели на Ото в съвременните работещи на газ камиони и автобуси с 30 процентна ефективност могат да изминат около 140 до 200 километра преди да заредят отново. Ако същото количество газ се използва с метан-дизелова технология, това разстояние ще бъде с 50 процента по-голямо. CNG/CBG има предимството на вече съществуваща мрежа за разпространение и е идеален за дистрибуция в града и за работа на разстояния до 400 километра.
Ако вместо да бъде компресиран, метанът бъде охладен до 160 градуса под нулата, той се втечнява и обемът му намалява наполовина.
В това състояние той е познат като LNG/LBG и представлява метан-дизелово гориво с оптимални характеристики. Проблемът е, че все още няма газостанции за втечнен метан в страни, като Швеция например. В други държави, и по-специално във Великобритания, има много такива. LNG/LBG е необходимост при превозите на по-дълги разстояния. Това налага разширяване на дистрибуционната мрежа в сътрудничество с газоснабдителните дружества.
С втечнения метан и смесения в съотношение 75:25 дизел, камион, който извършва междуградски превози и превози на дълги разстояния засега ще може да изминава 500 километра без да презарежда с гориво, а в близко бъдеще това разстояние ще бъде увеличено на 1000 километра.
Съвременните автомобили с четиритактови двигатели на Ото, работещи на газ, имат по-висока първоначална стойност и по-високи разходи по отношение на поддръжката и използваното гориво, което изисква непрекъснато субсидиране от държавата. От друга страна метан-дизеловите двигатели сами по себе си ще бъдат конкурентноспособни в много страни, където газа е 30 процента по-евтин от дизела.
Полеви изпитания със 7- и 13-литровите двигатели на Volvo бяха проведени с горивна смес, състояща се от 70 процента газ и 30 процента дизел.
В сътрудничество с много доставчици на гориво Volvo Trucks се ангажира да разшири мрежата от газостанции, за да е в крак с нуждите на големия брой такива камиони, които се движат по пътищата. Това ще създаде необходимите предпоставки за масовото им въвеждане на пазара.


Източник: www.autoclub.bg
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

antoniyu

Браво много се изписа за този метан,да взема да напиша и аз нещо.
Кой ли е платил за разработката на този двигател(за камион)?Лично според мен това си е дело на Братушките така мисля,завладяха Европа с този метан това Набуко,Южен поток,Северен поток,Среден и т.н. защо е всичко това-всички да зависят от Русия,а сега и транспорта да зависи това е хубаво но.Карал съм автобус на метан само да видя как е и останах разочарован,няма тази мощност както е само с дизел,поддръжката е доста повече и при по-големи температури на аварийни това си е моето мнение.
Има доста варианти ако се мисли за екология(ток,магнит,вода и др) но големите държави нямат полза от това.   
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

antoniyu

цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.