• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Euro-6 вече е тук

Започната от Trucker_Boy, Понеделник, 02 Май, 2011, 19:48:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy



Новото поколение двигатели се нарича Blue Efficiency Power и ще се произвежда в завода на Daimler в Манхайм. Първият член на това ново поколение е 12,8-литровият агрегат Mercedes-Benz OM 471. Неговата най-важна характеристика е, че това е първият двигател, получил типово одобрение като отговарящ на строгите изисквания за екологичност на стандарта Евро-6, който ще стане задължителен за европейските товарни автомобили от началото на 2014 година. Жестоките изисквания за намаляване на азотните окиси и твърдите частици се постигат с редица нови технологии. Ето какви...
Криза или не, светът продължава да се развива. Това се отнася и за тежкотоварната автомобилна индустрия, в която производителите на товарни автомобили, особено в Европа, са съсредоточили усилията си за реализиране на стандарта за емисиите Евро-6, който вече поставя физически най-ниските възможни граници на вредни емисии от дизеловите двигатели за тежки автомобили.
В този смисъл обявеният на 17 март от Daimler Trucks старт на производството на първите Евро-6 двигатели от ново поколение е логична, макар и малко изпреварваща стъпка. Daimler обаче като най-големият производител на тежкотоварни автомобили вече е готов не само с разработката на новото поколение двигатели, но и с цялостния производствен процес. За да започне новото производство, в завода в Манхайм са инвестирани няколко стотици милиона евро, като годишният капацитет на производствената линия е над 100 000 агрегата.
Двигателите Blue Efficiency Power са разработени ,,от нулата". Първите дискусии по въпроса са стартирали още през 2002 г., а началото на реалния процес на разработване е поставен преди 5 години в Щутгарт. В този процес непрекъснато е бил използван опитът на Daimler Trucks извън Европа, а именно двигатели със същия основен дизайн, отговарящи на стандарта EPA 10 (близък по изисквания до европейския Евро-6), които вече от 2007 г. се вграждат в североамериканските товарни автомобили Freightliner, а от миналата година тази платформа се използва и от Fuso в Япония. Това показва, че вече има натрупан значителен опит, което при разработката на нов двигател е от съществена важност. Георг Вайберг, ръководител на Truck Product Engineering в Daimler Trucks, изрази този опит в цифри - досега в САЩ и Япония са продадени 70 000 двигателя от новото поколение, които са изминали над 50 млн. километра.
Независимо че използва принципно същия дизайн, новата гама Mercedes-Benz OM47x двигатели е предназначена специално за работа в Европа и притежава и множество различни компоненти - дюзите за впръскване, турбокомпресорът, управляващата електроника, системата за отработените газове и др. - общо двигателите се различават с повече от 200 компонента от тези, произвеждани в Северна Америка или Япония.




Двигателите от новата гама са редови, 6-цилиндрови и оформят три моделни серии с различен обем. Първата серия, която влиза в производство, е 12,8 литровият OM471, като възможните изходящи мощности са четири в интервала от 421 к.с. до 510 к.с., а максималният въртящ момент варира от 2100 до 2500 Н.м. Специалистите от Mercеdes-Benz твърдят, че максималният въртящ момент е наличен още при 1100 об./мин, а също така благодарение на стръмната крива на характеристиката непосредствено преди основния работен обхват, голяма част от максималният въртящ момент е наличен и при работа на двигателя с 1000 об./мин. и дори в зависимост от профила на пътя двигателят ще може да работи добре и в интервала между 800 и 900 об./мин, което съответно ще доведе до положителен ефект върху разхода на гориво.
Цялата статия - http://kamioni.bg/rdetails/3/62/1/1494   :)

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

wolves

Тракерчо,тия камиони са от миналото лято вече в движение,така,че това не е новост ;D

wolves


Trucker_Boy

Цитат на: woolves - Понеделник, 02 Май, 2011, 19:56:41
Тракерчо,тия камиони са от миналото лято вече в движение,така,че това не е новост ;D

Може и да не е новост, но на мен са ми интересни новите поколения двигатели които максимално се стремят да опазят околната среда   :)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

wolves

Хубаво е това тракерчо,само ти спамнах,че съм ги виждал по пътищата.Инак добре правиш,да не се скоси бре ей?

Trucker_Boy

Цитат на: woolves - Понеделник, 02 Май, 2011, 22:10:39
Хубаво е това тракерчо,само ти спамнах,че съм ги виждал по пътищата.Инак добре правиш,да не се скоси бре ей?

Не защо бре приятел ?
Радвам се когато повече потребители пишат в форума. :)

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори