• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Налягане на турбо

Започната от буната, Четвъртък, 11 Юли, 2013, 22:33:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

буната

Здравейте, колеги. Интересува ме какво трябва да е налягането на турбината на Скания 113М, 380 коня?

буната


Механик-водач

Достатъчно ,за да осигури повишен дебит на въздуха . ;)
Около 1-2 бара/атмосфери ,но не виждам защо ти трябва да го знаеш ...
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

Механик-водач

Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

znamc

Е ти как го каза 1-2 все едно... никаква разлика  ;D на мен също ми е интересно, ако някой знае, нека сподели.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Механик-водач - Четвъртък, 22 Август, 2013, 19:02:31
Достатъчно ,за да осигури повишен дебит на въздуха . ;)
Около 1-2 бара/атмосфери ,но не виждам защо ти трябва да го знаеш ...

     По спомени налягането от турбо-компресора беше 0,1; 0,2 бара над атмосферното. Сега четох, че при леките коли е около 0,4 - 0,6 бара над атмосферното. При камионите по-скоро ще е по малко. Само предположение.

    Колегата пита, вероятно защото няма никаква "тяга" този камион и иска да го премери. Преди година карах 114L и беше много зле с вървене.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

буната

Интересува ме, понеже променям турбината на 113 и искам да знам колко трябва да бъде. Наложи се да сменям глави и другите са с различни изпускателни  тръби и турбина.

emilpopoff

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 22 Август, 2013, 23:47:01
    По спомени налягането от турбо-компресора беше 0,1; 0,2 бара над атмосферното. Сега четох, че при леките коли е около 0,4 - 0,6 бара над атмосферното. При камионите по-скоро ще е по малко. Само предположение.

   Колегата пита, вероятно защото няма никаква "тяга" този камион и иска да го премери. Преди година карах 114L и беше много зле с вървене.
Цитат на: буната - Неделя, 25 Август, 2013, 15:51:37
Интересува ме, понеже променям турбината на 113 и искам да знам колко трябва да бъде. Наложи се да сменям глави и другите са с различни изпускателни  тръби и турбина.

Колега, 0.4, 0.6 са на по-старите колици( дизелови) повечето комън рейли са масово 1.15-1.2 бара над атмосферното(имаше и изключения като моята преди ремапа 0.85, сега 1.3) налягане, при тежките машини не съм много компетентен защото само повъртявам геврека и не съм имал много свободно време(пък и като не е мой камиона не ми се играе да закачам "часовниците" от колата и да му гледам колко помпи "турбалана") защото ми е втора работа и в почивните ми дни от основната.Но до колкото съм чел преди, още средата на 90-те налягането на турбото е някъде 1.3-1.5 бара , при Магнум 1 с "маковия" EE9 V8, май минаваше и малко над 1.5 бара.

Yordan

Може би това ще ти свърши работа : http://www.myholsetturbo.com/holsethx50.html
Твоето турбо би трябвало да е - HX50
Попаднах и на това в нета. Ако някой ще прави ремонт на турбото  : http://www.dieselusa.com/productinfo/HX50_52_55.pdf
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

буната


буната