• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Теглене на ремарке

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Сряда, 28 Август, 2013, 21:06:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Интересува ме да споделят опит хора които са теглили ремарке с лека кола. Имам предвид опит десетки хиляди километра.

     Конкретния въпрос ми е, удачно ли е да се тегли ремарке над един тон с кола. Която е автоматик, само че с хидротрансформатор. Защото при по-новите със сух съединител, съм сигурен, че няма проблем.

     Колата която сега ползвам, е Mercedes 220 CDI, 2000 година. Ремаркето, което евентуално ще "дърпам" е каравана. И дали ще ме "издържи" да кажем 20'000 километра.

     Принципно, мнението е че, дизела е по-добре пред бензинов (с газ). Скоро видях бус Мерцедес, Вито (може би) беше на газ. Теглеше платформа за мотори и разхода бил 10-11 с два тона ремарке. Ако е вярно, цената е добра!

     П.П. Има промени в Закона след 19.01.13, като се разширява действието на "Б" категория. И с "Б" категория може да се тегли композиция до 4'250 килограма (3'500 + 750), има особености да е вписано в талона допустима маса на композицията, в графа F3, на големия талон.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Явно тук няма такива хора. Ето тук: http://www.kemper-club.com/forum/viewtopic.php?t=2693&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Има много и си отговорих на повечето въпроси!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

ceko1969

Дърпам с бус Фиат Дукато 2.5 ТДИ еденична платформа за коли и сравнително малка каравана (3/2/2м). Караваната изобщо не я усещам (нито като вървене, нито като разход), платформата много слабо се усеща в завсимост от типа на колата която се превозва на  нея, макар че освен коли  съм возил хедер за комбайн Нива и по 40 листа ламарина дълга 6.50 м. и тогава разхода на гориво малко се покачи, но не от тежината на товара а от това че трябваше да се движа доста бавно. Преди няколко дни взех назаем от приятел едно двуосно ремарке с брезент и се хванах за главата -  празен и срещу слаб вятър имах чувството че едвам лазим (ремаркето е по високо от буса с около 40-50 см.). Според собственика на ремаркето, разхода му със същия бус бил 12-14 на сто (при максимално около 9 при мен с платформата или караваната).

dimich87

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 28 Август, 2013, 21:06:44
         П.П. Има промени в Закона след 19.01.13, като се разширява действието на "Б" категория. И с "Б" категория може да се тегли композиция до 4'250 килограма (3'500 + 750), има особености да е вписано в талона допустима маса на композицията, в графа F3, на големия талон.
Това не е сега написана промяна. Аз още като учих закона и листовките при вземането на книжка си беше така. Това е 2005 година.
Но това означава че теглещото МПС трябва да има максимално допустима маса 3500кг. Не може кола 2500кг да тегли ремарке 1,750кг само с "Б".
Относно издържането на съединителя, ще издържи, но ресурса му се намалява значително. Проблемите са при потегляне и маневриране на полусъединител.
Веднъж като потеглиш за съединителя няма затруднения.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: dimich87 - Неделя, 29 Септември, 2013, 14:21:34
Това не е сега написана промяна. Аз още като учих закона и листовките при вземането на книжка си беше така. Това е 2005 година.
Но това означава че теглещото МПС трябва да има максимално допустима маса 3500кг. Не може кола 2500кг да тегли ремарке 1,750кг само с "Б".

     Мисля е точно от началото на тази година. С този пример който си дал. Първо необходимо е да е записано в талона: "Максимална маса на състав". Да кажем е 4 900 кг. Когато ремаркето и теглещото МПС, са до 4 250 кг е само "Б" категория. Ако е над тази маса е "Б+Е".
     И това е голямо облекчение за тези с каравани. Защото практически няма под 750 кг, което беше изискването по стария Закон!


Цитат на: dimich87 - Неделя, 29 Септември, 2013, 14:21:34
Относно издържането на съединителя, ще издържи, но ресурса му се намалява значително. Проблемите са при потегляне и маневриране на полусъединител.
Веднъж като потеглиш за съединителя няма затруднения.

     Всичко се товари по "силовото" предаване и разхода е близо 50% по-висок.
     Когато за първи път обслужвах кутията, майстора тогава каза, че не е хубаво да тегли ремарке такъв автоматик. Така ми е и останало.
     Но както и колега се изказа, ако не е добре нямаше да им монтират фабрично тегличи на Мерцедес!
     
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

SEMPER

Аз редовно тегля 4 метра ремарке с бус или джип.

Доскоро теглех с Спринтер 313 , сега тегля с Рено Мастер, същата мощност , обаче с предно.

Спринтер не го усещаше, докато с Мастера имам чувство,че някой постоянно ми бие шутове отзад.

Колко се вдига разхода, нямам идея, тъй като на никой не му пука колко харчат. Мисля,че Реното е по икономично, но това са само предположения,не е засичано реално.

Тегля го  и с бензинов и дизелов джип с ръчки, с дизеловия категорично се тегли по леко, но като цяло си е по голяма мъка, сравнено с буса. Въпреки, че са по мощни, диферинциала на  товарната машина си казва думата.

Разхода там го изписва на дисплея, без ремарке да речем е около 8-9, с ремаркето става 11-12, като ремаркето и по магистралата трябва да се кара с 90 км. Като го изпъна с 140км обаче разхода отива към 20 почти. Караваната е по висока и по зле от към аеродинамика, така че разхода ще е по големичък. Ако се търси икономия - задължително най  дясната лента, и зад колегите. Така и с ушатите няма да има проблеми.

За автоматик нямам опит, сега шефа взе един Туарег с DSG кутия. Питах го дали е удачно да се тегли с тази кутия, той ме погледна учудено и каза, че даже е по добре. Обаче още май не го е прежалил да му закача ремаркето. ;)

Минко, мерцедеса ще я дърпа караванката,не бери грижи. Само че - бавно и славно, то с каравана нямаш и бърза работа. Освен това, мисля че по баирите ще тръгва да грее,няма смисъл ти обяснявам, все пак си карач и знаеш какво се прави.

p.s.

Аз мисля , че за теглене на каравана е най подходяща кола от типа на Скудо,Пикасо,Ванео, Еспейс - някакъв еднообемен по височък автомобил.
Поне по логика би завихряла по нагоре въздуха след себе си, и  караваната би имала по малко челно съпротивление.

А за фабричните тегличи - това е Е Ш К  ;D

Тази екстра се закача от дилъра,който продава колата.

Поне аз нито в Ауди, нито в БМВ не съм видял по поточните линия да има пункт за монтиране на тегличи. Също не съм видял и готови коли да излизат от завода с теглич.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

boyanatt

Здравейте,
бус 5 тона по талон може да тегли 2 тона с ремарке. Общо 7 тона (по талон).
Проблем ли е да тегли ремарке 3,5 тона, ако ремаркето тежи 500 кг + товар 1500кг, което не надвишава 2000 кг.

Много ще съм благодарна, ако имате информация кой е закона за това?

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: boyanatt - Вторник, 29 Април, 2014, 16:03:29
Здравейте,
бус 5 тона по талон може да тегли 2 тона с ремарке. Общо 7 тона (по талон).
Проблем ли е да тегли ремарке 3,5 тона, ако ремаркето тежи 500 кг + товар 1500кг, което не надвишава 2000 кг.

Много ще съм благодарна, ако имате информация кой е закона за това?

     В графа F.3 пише допустима маса на състав. Като извадиш допустимата за буса и това е ремаркето. Май може да има проблем. Мен ме предупредиха да си търся каравана която се включва в общата допустима маса. Макар необорудвана може да е доста по-малка от фактическата!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

naum4o

При липса на Е категория, законът казва:
При категория В - общата маса на автомобила плюс ремаркето, не може да надвишава 4250кг. Ако автомобилът тежи 1000кг, обаче, ремаркето може да тежи 3250кг. Друг е въпросът дали ще успее да го дърпа :D. Важното, в случая, е общият състав  да не надвишава 4250кг.
При C категория е малко по-различно. Дори камионът да тежи 10т. ремаркето не може да е по-тежко от 750кг. Няма обща маса на състава при C категория. Има само ограничение за ремаркето - до 750кг.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: naum4o - Вторник, 29 Април, 2014, 20:14:12
...При C категория е малко по-различно. Дори камионът да тежи 10т. ремаркето не може да е по-тежко от 750кг. Няма обща маса на състава при C категория. Има само ограничение за ремаркето - до 750кг.

     Така е, мисля е безспорно необходима е "С+Е". Дали може да закачи ремарке с фактическа маса която е в норми, допустима, не?! Ако полицаите разполагаха с уред да установят масата на товара, тогава по би станало. Обикновено в забрани се използва общо допустима маса! Само за температурната е фактическата маса.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!