• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Смяна на ДВГ с нов

Започната от Rammbon, Сряда, 11 Септември, 2013, 11:45:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Представителства има, това добре. Но как се заменя или сменя  двигател по фабричен  дефект , който е само на 159680км, а камиона е на 2 г ?
Представете си , че сте си купили камион на изплащане и на втората година двигателя се счупи. Карате гаранционният камион в представителството и там откриват, че проблема е фабричен. Следва да се замени мотора с нов. Но минават 2 или 3 месеца . Трябва да плащате кредита , а не работите с машината и не вадите пари. Минава и четвътрият месец и пак нищо. Проблем, още не са пратили двг от Германия, а камиона май е правен в Турция.
В такъв случай как бихте действали?

Rammbon


American

Обади се на институцията която те е финансирала за камиона и поискай да ти спрът плащанията докато не се оправи камиона, бъди нервиран и нахален, но не и груб. По този начин те самите може да "натиснат" сервиза да го оправи по-бързо.
Те нямат интерес да го вземат от теб този камион защото в това състояние няма да намерят друг на когото да го дадат.
smoking gun

American

smoking gun

Тариката


doco78

Въпросния камион да не се намира в сервиза в Бургас база Сомат ако е той вчера трябва да е престигнал

Rammbon

Сега да видим за колко време ще сменят мотора .

doco78

Ми мисля да го сменя за два и половина ако не ми мине котка път  ;)

emilpopoff

Цитат на: Rammbon - Сряда, 11 Септември, 2013, 11:45:52
Представителства има, това добре. Но как се заменя или сменя  двигател по фабричен  дефект , който е само на 159680км, а камиона е на 2 г ?
Представете си , че сте си купили камион на изплащане и на втората година двигателя се счупи. Карате гаранционният камион в представителството и там откриват, че проблема е фабричен. Следва да се замени мотора с нов. Но минават 2 или 3 месеца . Трябва да плащате кредита , а не работите с машината и не вадите пари. Минава и четвътрият месец и пак нищо. Проблем, още не са пратили двг от Германия, а камиона май е правен в Турция.
В такъв случай как бихте действали?
По принцип щом е гаранционно мпс-то и констатиран дефект по гаранция(в твоя случай смяна на двг) ако до определен срок( за марката която аз работя са 24 дни) не се отстрани проблема се дава оборотен автомобил, а по принцип ако си прочетеш внимателно гаранционните условия ще трябва да видиш тази ,,клауза'', пък и с Комисията за защита на потребителите пак може да се посъветваш, но все пак си прочети ВНИМАТЕЛНО гаранционните условия защото там може и да е упоменат по-голям срок, от този който съм ти написал който е валиден само за марката, за която аз работя.

p.s Колега ако си подписал бланката с гаранционните условия като "селски кмет" не КЗП ами президента няма да може да помогне, за съжаления тези условия са така направени,че са в полза на конструктора, дистрибутора и т.н по-веригата, а за клиента остава .... . Това е бг действителността.

bizzart

#7
Ами не си купуваш Актрос.Скъса вал или излезе биелата през блока.

doco78

Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан  на 5 цилиндър мотора е сменен вече  ;)

Rammbon

Новият двигател работи много по-добре от стария , а и усеща се по-голяма тяга. Дори турбото е чисто ново :)
Лошото е само, че 4 месеца стоя в сервиза, но това вече е минало.

doco78

 ;)
ЦитатЛошото е само, че 4 месеца стоя в сервиза, но това вече е минало.
Кризата в фирмата е голяма а и продължава за жалост.Безаварийно каране  ;)

Rammbon

Цитат на: doco78 - Четвъртък, 19 Септември, 2013, 21:36:08
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан  на 5 цилиндър мотора е сменен вече  ;)
Само незнам , защо като влекача минава гаранционно техническо обслужване не регулираха клапаните  ??? Вероятно клапана на 5-и цилиндър е бил по-натегнат, за да се случи белята . И от сервиза не са обяснили на водачът, кога да мине на следващо обслужване , за смяна на маслото 5W40 и др.

emilpopoff

Цитат на: Rammbon - Понеделник, 23 Септември, 2013, 18:32:26
Новият двигател работи много по-добре от стария , а и усеща се по-голяма тяга. Дори турбото е чисто ново :)
Лошото е само, че 4 месеца стоя в сервиза, но това вече е минало.
Цитат на: doco78 - Четвъртък, 19 Септември, 2013, 21:36:08
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан  на 5 цилиндър мотора е сменен вече  ;)

Колега, радостно е че сагата е приключила с щастлив край. Но имам съмнения дали турбото е фабрично ново или според мен е рециклирано от конструктора(сигурен съм, че знаеш за двата вида части и възли предлагани от производителите, който според тях(производителите) имат еднакви качества и съответно еднаква гаранция, но различна цена, няма да обяснявам кой от двата вида части са по-евтини като себестойност за производителя на съответната марка) . Дано моето "Тома Неверническо" мислене да е грешно.Истинския отговор го знаят само хората направили поръчката на гаранционните части и възли.
И другото ми съмнение как са прекарали по гаранция и турбото при положение, че проблема констатиран от оторизирания сервиз извършващ ремонта е дал становище за  извършване на гаранционен ремонт и подмяна на съответния възелЗадрал ролков повдигач на всмукателен клапан  на 5 цилиндър мотора е сменен вече  ;) и не било констатирано, че турбото е било засегнато от съответния дефект.
[/quote] Явно немците са развързали кесията защото имат някаква сервизна кампания свързана  при подмяната на двг с този проблем да се прави в комплект и турбокомпресора  или някой в БГ на "своя" глава е направил подарък и е прекарал по гаранция и "турбалан".Това е моето мнение защото си имам някакво скромно понятие от гаранционни ремонти на няколко марки макар, че са представители на леките и лекотоварни автомобили, но принципите на работа са сходни.

American

Цитат на: doco78 - Четвъртък, 19 Септември, 2013, 21:36:08
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан  на 5 цилиндър мотора е сменен вече  ;)
Невярвам някой да смени двигател заради какъвто и да било чарк в главата ;D
smoking gun

doco78

ЦитатСамо незнам , защо като влекача минава гаранционно техническо обслужване не регулираха клапаните  Ъ? Вероятно клапана на 5-и цилиндър е бил по-натегнат, за да се случи белята . И от сервиза не са обяснили на водачът, кога да мине на следващо обслужване , за смяна на маслото 5W40 и др.
Първо проблема не е в регулирането на клапаните, а в това че ролката на повдигача е блокирала по незнайна причина в леглото на повдигача ако си виждал ролков повдигач и е блокирал и задрал в леглото  и износил разпределителния вал.(Евентуалната причина е  паднала циментация на материала на самата ролка или производствен дефект на самия ролков повдигач)  При гаранционно техническо обслужване и при първата смяна на масло се регулират клапаните.И да е натегнат това не може да се случи поради простата причина че имат голям толеранс 60/40  +/-10 хлабина.Второ не може да не са обяснили на шофьора кога да смени маслото.Елементарно е да отвори сервизната книжка и да види кога се прави смяна на масло при нов автомобил,защото двигателя е ЧИСТО НОВ ЗА ВГРАЖДАНЕ В НОВ АВТОМОБИЛ а не е тауш ремонт ако знаеш какво е това(върнат двигател по някаква причина  и рециклиран и са монтирани рециклрани части).И накрая по спомени първата  смяната на това масло е около 120 000 км.Но всичко зависи от терена по който се кара автомобила или по зададеното във WS-системата за техническо обслужване.
Цитат
Колега, радостно е че сагата е приключила с щастлив край. Но имам съмнения дали турбото е фабрично ново или според мен е рециклирано от конструктора(сигурен съм, че знаеш за двата вида части и възли предлагани от производителите, който според тях(производителите) имат еднакви качества и съответно еднаква гаранция, но различна цена, няма да обяснявам кой от двата вида части са по-евтини като себестойност за производителя на съответната марка) . Дано моето "Тома Неверническо" мислене да е грешно.Истинския отговор го знаят само хората направили поръчката на гаранционните части и възли.
И другото ми съмнение как са прекарали по гаранция и турбото при положение, че проблема констатиран от оторизирания сервиз извършващ ремонта е дал становище за  извършване на гаранционен ремонт и подмяна на съответния възелЗадрал ролков повдигач на всмукателен клапан  на 5 цилиндър мотора е сменен вече  Намигване и не било констатирано, че турбото е било засегнато от съответния дефект.
Явно немците са развързали кесията защото имат някаква сервизна кампания свързана  при подмяната на двг с този проблем да се прави в комплект и турбокомпресора  или някой в БГ на "своя" глава е направил подарък и е прекарал по гаранция и "турбалан".Това е моето мнение защото си имам някакво скромно понятие от гаранционни ремонти на няколко марки макар, че са представители на леките и лекотоварни автомобили, но принципите на работа са сходни.
ПРочети какво съм писал по горе мотора е ЧИСТО НОВ а не е тауш.НЯМА РЕЦИКЛИРАНИ ЧАСТИ единственото което се прехвърли от стария мотор е съединителя комплект,тръбите за хидравлика на кормилната система ,генератор,два фланеца за водно охлаждане  понеже двигателя е оборудван с ретардер и кабелния сноб за(високо напрежение) за динамо и стартер и който отива към електрония блок на двигателя MR(PLD).Затова комплектовката на мотора е по този начин .Можеше да бъде поръчан без глави и всякъкви периферни агрегати.Но аз си мисля че по този начин това е плюс за конкретния клиен няма да назовавам името.
ЦитатНевярвам някой да смени двигател заради какъвто и да било чарк в главата Ухилен
В случая проблема не е в главата ако си запознат с устройството на двигател мерцедес бенц модел MP3.Проблема е в леглото на повдигача и разпределителния вал.  
И накрая ще продължите ли да си чешете езиците, защото края на сагата приключи с добър край за клиента. А относно това че,автомобила не е работил през това време и е бил в сервиз в опциите на лизингодателя ако има такъв имаше някакви клаузи че може да бъде спрян лизинга(защото съм я ползвал тази опция в предната Фирма), и както и един друг колега по горе беше казал в темата.
Дано съм бил изчерпателен и пийте по бира и със здраве  ;)


doco78