• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

На колко хиляди се сменя ангренажен ремък на дизелов автомобил?

Започната от ivopifeca, Събота, 14 Септември, 2013, 20:42:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Колата ми е дизел и е на 35000км от както съм сменил ремъка на ангренажа,трябва ли вече да го сменя,защото съм чувал че на дизела трябвало да се сменя на по-малък пробег,мерси за отговорите.

ivopifeca


admin

Цитат на: ivopifeca - Събота, 14 Септември, 2013, 20:42:14Колата ми е дизел и е на 35000км от както съм сменил ремъка на ангренажа,трябва ли вече да го сменя,защото съм чувал че на дизела трябвало да се сменя на по малък пробег,мерси за отговорите.

Принципно на 60000 км е препоръчително да става смяната. Изцяло зависи обаче от начина на експлоатация, вида на самия ремък и количеството обтяжни ролки. Виждал съм двигатели с голяма кубатура и тесни като ширина ремъци и малки двигатели с много широки ремъци. По отношение на повечето обтяжни ролки идеята е, че ремъкът е подложен на повече огъвания и според мен е предпоставка за евентуална повреда или скъсване.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ivopifeca

Добре де да го поизчакам до 50000 хиляди км.?Или да си го сменя по добре?

cecoa1

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 15 Септември, 2013, 12:19:12
Добре де да го поизчакам до 50000 хиляди км.?Или да си го сменя по добре?
Зависи. От доста неща. Голяма част от ремъците се сменят заедно с обтяжните ролки. Има и двигатели където се сменя(според "дебелите книги") и водната помпа когато тя се задвижва от ангренажния ремък.
В общи линии, ако си сменил с качествен ремък (и ролки) и нямаш друга работа да ги сваляш нещо, без проблеми ще си изкарат до 50 хиляди. За да си сигурен отвори капака на ремъка и го погледни, понякога може да видиш видими признаци че трябва да се смени, примерно ако е напукан, зъбите наранени, евентуално омаслен. Има случаи, когато поради неизправност в ролка или друго, ремъка може да се "избутва" аксиално и да трие в капака на ангренажа в резултат на което се износва неправилно и намалява неговата работна широчина - това също се вижда без никаква специална техническа подготовка.  В зависимост от конкретния двигател, повечето препоръки от заводите са за смяна на доста по-голям пробег - примерно от 70 до 120 хиляди километра(че и повече), но там се има предвид експлоатация в по-"бели" страни и смяната с оригинални консумативи в оторизираните сервизи(на съответните пресолени цени). Практиката е показала, че за нашите условия в зависимост от конкретната марка/модел/двигател на 50 до 70 хиляди километра е нормално и оправдано.
Сега, ако ще разглобяваш за друг ремонт, и цената на ангренажния комплект не те притеснява, може да е оправдано да го смениш и на по-малък пробег.

Все пак е важно, кажи каква е колата?

driver1

    Хм, тука говорите за някакви километри с които ме стряскате.
    Личната ми кола е Peugeot 207 HDI. Купена е от магазин. В момента е на около 100 000км. Косултирах се в сервиза където я обслужват и от там ми казаха, че вече трябва да помисля за смяна - нормалния период бил между 100 000 - 120 000км. Операцията щяла да ми струва около 450 евро. (става дума за Испания). А тук говорите за смени на 50 000км! Че то къде ще му излезе края с такива разходи?

admin

Мисля, че всичко е много относително по отношение смяната на ангренажен ремък. Никой до момента не каза, че е важно за пробега и какъв е ремъка като марка. Както и при другите части, така и при ремъците има скъпи и евтини, съответно качествени и некачествени. Никога не ми се е случвало да скъсам ремък, но и не го пожелавам на никого. Особено на път и при движение с висока скорост.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

ivopifeca


cecoa1

Не му знам на колко му се сменява ремъка на тоз' Фиат, но съм сигурен че знаеш къде и кой да питаш(там техния си форум, има човек фен баш на тези). И сменявай всичко което е предписано, че после труден ремонта и мотора екзотичен малко. В тази връзка нищо не пречи поне да си погледнеш ремъка и ако е наред си карай до 50 хиляди. Мое мнение без да им разбирам на Фиат(еле па баш с тоя мотор).

Yordan

За крома 1.9тд 1993-97г. аутодатата ми дава, че се сменя ангренажният ремък на 120000км.
Другото което не видях да го пише в аутодатата но го знам е, че ремъка ако е минал 5 год. пак се сменява независимо, че няма километрите.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

Rammbon

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 15 Септември, 2013, 16:10:39
Колата е ФИАТ КРОМА 1.9тдид
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.

ivopifeca

Цитат на: Rammbon - Неделя, 15 Септември, 2013, 20:14:23
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.
Ще го направя,защото колата си заслужава,без рискове ;)

Yordan

Това дето съм го написал в горния пост е как го дава производителя. След това всеки сам си преценява ако се смени по-рано разбира се, че ще е по-сигурно но пък излиза и по-скъпо. Аз също си смених по-рано ремъка преди време когато си купих колата поради обясними причини, но при свалянето на старият ремък видях, че е било безсмислено. Сега просто на около 30000км свалям горният капак и го преглеждам (не че много може да се разбере как е ама  :) ) така пише в книгата да се проверява на тези км. В Испания по принцип като сменяват ремъка сменят и водната помпа дори и да не е необходимо да се сменя. По този начин си спестяват пари за допълнително отваряне на мотора ако се прецака помпата, но тук сервизите са скъпи за разлика от бг. Има я и другата крайност веднъж един колега от Еквадор ми каза, че ангренажен ремък не се сменя  :o. Неговата логика е такава - Взима кола на изплащане и я кара без да влага повече пари в нея (дори и масло не сменяват) горе долу гледа да му издържи докато я изплати и си взима друга.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

simo


rolly_s

Цитат на: simo - Понеделник, 16 Септември, 2013, 01:11:04
И тука само разбирачи. Защо не станете монтьори, бе момчета?
Човекът пита,търси помощ и информация, и няма нужда от подобни безсмислени мнения,коѝто в случая са спам.За да ползвате форума като говорилня-използвайте чата.Успех!
Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш

emilpopoff

Колега напиши- марка, модел, година на производство и кубатура на двг и ще ти върна сервзния интервал, през които дават проверка или директно смяна. ;)
Цитат на: ivopifeca - Събота, 14 Септември, 2013, 20:42:14
Колата ми е дизел и е на 35000км от както съм сменил ремъка на ангренажа,трябва ли вече да го сменя,защото съм чувал че на дизела трябвало да се сменя на по-малък пробег,мерси за отговорите.
Цитат на: driver1 - Неделя, 15 Септември, 2013, 15:15:03
 Хм, тука говорите за някакви километри с които ме стряскате.
   Личната ми кола е Peugeot 207 HDI. Купена е от магазин. В момента е на около 100 000км. Косултирах се в сервиза където я обслужват и от там ми казаха, че вече трябва да помисля за смяна - нормалния период бил между 100 000 - 120 000км. Операцията щяла да ми струва около 450 евро. (става дума за Испания). А тук говорите за смени на 50 000км! Че то къде ще му излезе края с такива разходи?
Колега ПСА(Пежо-Ситроен) дават даже доста по-големи интервали за смяна на ангренажната група- по принцип при HDI двг-тата от 2-ро поколение(каквото е и твоето 207) смяната става при "нормални условия Европа" на 240 000 км или 10 години, което от двете събития настъпи първо(Испания влиза в региона "нормални"), а при "тежки условия Европа"(това е източна Европа, сиреч и нашата мила Татковина) 180 000 км или 10 години, което от двете събития настъпи първо. По принцип в AUTODATA дават малко по къси интервали, от тези които препоръчва конструктура, поне за няколко марки съм сигурен, защото съм виждал сервизната документация на няколко марки(бил съм в техните представителства) и мога да го твърдя от първо лице.
По принцип при комънрейлите от първо поколение пробега от конструктура е някъде около 160 000 км. , а при роторните вече нещата са доста по занижени маркаче съм виждал сервизна документация на 1.9 D(DW8 мотор, не го бъркайте с 1.9 XUD9, XUD8, на ПСА) на ПСА където дават 90 000 км.

emilpopoff