• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

На колко хиляди се сменя ангренажен ремък на дизелов автомобил?

Започната от ivopifeca, Събота, 14 Септември, 2013, 20:42:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

emilpopoff

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 15 Септември, 2013, 16:10:39
Колата е ФИАТ КРОМА 1.9тдид
Цитат на: Yordan - Неделя, 15 Септември, 2013, 17:53:07
За крома 1.9тд 1993-97г. аутодатата ми дава, че се сменя ангренажният ремък на 120000км.
Другото което не видях да го пише в аутодатата но го знам е, че ремъка ако е минал 5 год. пак се сменява независимо, че няма километрите.
Може и моята AUTODATA да е "ментак", ама дава за всички 1.9-ки на Крома на всеки 32000 мили(около 51500 км) проверка или ако се налага смяна, а на всеки 60000 мили(около 96 500 км) директна смяна.
Цитат на: Rammbon - Неделя, 15 Септември, 2013, 20:14:23
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.
По принцип колега за качеството на ремъците в Бг си прав, но ако говорим за качествени марки като GATES( особено усилената XS-серия). DAICO, CONTITECH и т.н .интервала на смяна на ремъците зависи от предписанията на конструктора и устройството на газоразпределителния механизъм и у-вото на горивната с-тема (имам предвид за дизелите най-вече). Затова и съвременните дизели(комънрейл) имат такиваа големи интервали на смяна по 240 000 км или 10 год. не толкова заради повишенто качеството на ремъците колкото до устройството на газорапредилителния механизъм защото при повечето съвремнни дизели ремъка задвижва само в единия вал(най-често изпускателния вал) а той предава движението на всмукателния чрез верига и пиньони или само чрез запчатки- това намалява опъна и натоварването в/у ремъка, при комънрейлите при една голяма част помпата за високо налягане не зацепена или е в/у "гърба" на разпределителния вал-това също намалява натоварването в/у ремъка, ролковите повдигачи на клапаните са с иглени лагери, което индиректно също намалява натоварването.

emilpopoff


Tihomir78

Преди имах Темпра 1.9 TDS, мисля че мотора е като на Кромата и по спомени смяната на ангренажа го даваха на 40000км. За бензиновите интервала беше по-голям. Смяната на маслото я дават на 7500км, а масления филтър на 15000км.

Tihomir78


Dilyan_Zagorchev

Двата мотора нямат нищо общо,освен че са на Фиат.По тази логика и на дедрата ми мотора 1.9 тдс е като на кромата.Въпросния 1.9тдид май беше първия дизел с директно впръскване ако не се бъркам.
За смяната питай колегата VET от фиат форума,той има същата

redboy

Аз преди няколко месеца сменявах ролки и ремъци за дизелак и майстора,който ми ги сменява каза,че ремъците,които съм взел са много добри и го попитах на колко хиляди да ги сменям и каза,че амбреажа спокойно ще изкара 70-80 000км,а пистовият поне 50 000 км,ама аз тръгна ли да сменям пистовия,като ми разкачат всичко отпред ще сменя и амбреажа,а не след 10 000 да я карам пак. И така средно на 60-70 000км ще сменям всичко.

ivopifeca

Цитат на: harpiata - Понеделник, 05 Декември, 2016, 21:09:59
Двата мотора нямат нищо общо,освен че са на Фиат.По тази логика и на дедрата ми мотора 1.9 тдс е като на кромата.Въпросния 1.9тдид май беше първия дизел с директно впръскване ако не се бъркам.
За смяната питай колегата VET от фиат форума,той има същата
Точно така,мотора 1.9 тдид се слага единствено на Крома,докато мотора на Темпрата 1,9 тд е идентичен като на,Типо,Дедра,делта,Алфа 146-145,155...Мотора на Крома-та си е само на нея и е много по добър от по горе назованите...А на темпри типота,делти,дедри,мотора е също много добър,но не колкото на Кромата ;)

Hasan Alimehmed


Joro Stoqnow

 Tihomir78, предполагам си се объркал като си казал .."Смяната на маслото я дават на 7500км, а масления филтър на 15000км" ?!?!

SEMPER

Стой  далече от новата Крома, Хасане.
С две думи така стоят нещата :
Взимаш ФИАТ - получаваш Опел

Цялостно купето е опелско, бензиновите двигатели също. Единствено дизеловите двигатели са фиатски, не са лоши, но реално са остарелите вече 1,9 и 2,4

Ако искаш Фиат - загледай се в новото Браво, там нещата комплексно са доста по добри - и дизелите, и бензините.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Nachinaesht

Хасане, виж във форума на Фиат, там ще получиш повече информация. Тука сме повече камионджии, а колата е доста рядко срещана. Ето една тема за колата: http://www.axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php?t=2870&sid=2aa12b774097b2a11af1bba053043888
И не слушай какво говорят "опелофобите". Опел имат много здраво окачване, за разлика от други прехвалени марки. А и чаркалъците са ефтинджоз.

Dilyan_Zagorchev

Да,но при новата Крома опелското окачване май не държало много като чета форума

Dilyan_Zagorchev