• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Италиански автомобили

Започната от driver1, Неделя, 15 Септември, 2013, 13:08:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

emilpopoff

Цитат на: ivopifeca - Понеделник, 14 Октомври, 2013, 21:22:03
Хаха, Пагани се изкара все едно е единствената суперкола-която е взела немски агрегат,единствената супер италянска кола ???Все едно италянците не правят мотори ли?Марката Де Томазо е използвала агрегат на ФОРД някога,тогава италянците не са могли да направят мотор ли?Самият Хенри Форд,какво е правел,като е видел Алфа ромео?Много смях хаистина...Почетете малко за последните модели италянски коли ;)Навремето дин наш автомобилен състезател каза -най добрата спортна електроника за коли е...италянската и въобще най добрите коли за спорт са именно от Италия :)
Броня стърчи,фуга не е...абе той цял свят поверява на тези хора дизайна си,ти намери точно какво да подчертаеш.

Причина за редакция: Сляти публикации!

Колкото и да звучи надменно, но бях решил да не влизам в полемика в темата ,,Италиански автомобили" с колеги, които не са карали италианска кола(камо ли множествено число на думата италиански автомобил) . ИСКАМ ДА БЪДА КРИСТАЛНО ЯСНО РАЗБРАН, НЕ СЪМ УЛСТРАС(БОЛЕН ФЕН) НА ИТАЛИАНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ, напротив във всеки от по-горните си постове НЕ съм спестявал нищо негативно на италианските возила.
Относно примера с ПАГАНИ според мен не е от най-удачните защото двг-та поне за моделите от преди 2-3 години бяха разработвани от АМГ(а не от "конфекцията" Мерцедес) СПЕЦИАЛНО и ЕДИНСТВЕНО  за ПАГАНИ и не се вграждаха в нито един Мерцедес дори в АМГ версия. А относно защо ПАГАНИ е с немски двг-та, а не с италиански има и обективни причини защото няма кой да позволи на Хорацио Пагани да сложи италиански двг т.е ФЕРАРИ(защото и Мазератита са с дефорсирани осмаци от Ферари) колкото и да плати, по простата причина,че Пагани е работил не малко години за Ферари и е напуснал и създал собствена марка според своите виждания, много по различни от тези на Ферари. Никой в Маринело не е забравил "предателството"(според тях разбира се) на Пагани, затова че няма да има ПАГАНИ с италиански V12.
Аз мога да дам и пример в обратната посока Ауди S8(5.2 V10) двг от Ламборгини Галярдо, Ауди RS 6(по-променен и турбиниран мотор пак от Галярдо), Ауди R8(5.2 V10 едно към едно от Галярдо, дори цялото R8 ползва платформата на Галярдо, да се по похваля  :D преди 4 години имах възможност да се докосна до една така красавица-R8 5.2 V10 Кабрио) .Но в крайна  сметка в това няма нищо лошо, просто всеки автомобилен концерн прави това което му е най-изгодно финансово и няма смисъл да харчи милярди евро да разработки, при положение, че може да ги купи по изгодно.
По принцип не съм фен на италианците като нация дори напротив, но за едно нещо според мен заслужават адмирации че успяха да обединят почти всички италиански марки(с изключени на Ламборгини) под една "шапка" и то италианска тази на Фиат-леки коли(ФИАТ, ЛАНЧА, АЛФА, МАЗЕРАТИ, ФЕРАРИ) , товарни (Ивеко), мотоциклети(АПРИЛЯ,ДЖИЛЕРА, ПИАДЖО, БЕНЕЛИ, за съжаление по продадоха някои акции на Дукати мисля,че май беше на ВАГ) .
А относно MAGNETI MARELI  съм на друго мнение може и да доставят елктрониката във Ф1, но при "простосмъртните" автомобили си правят доста бъгове особено при "комповоте" на роботозираните(пилотираните) скоростни кутии, при инжекционните с-теми са малко по-добре, за дизелови с-тема незнам да правят или поне аз не съм се сблъсквал със съвременна лека кола с горивна с-тема MAGNETI MARELI .

emilpopoff


driver1

    Още в самото начало, когато дадох примера с ПАГАНИ подчертах, че това е висшия пилотаж в автомобилостроенето и не може да бъде ползвано като аргумент. Както и ФЕРАРИ, ЛАМБОРГИНИ и т.н. Тук темата е за масовите италиански автомобили и като такива следва да се сравняват с други масови автомобили. А подобно сравнение не е в тяхна полза, особено по отношение на германските. За дизайна - да, номер едно са.

driver1


admin

Цитат на: driver1 - Вторник, 15 Октомври, 2013, 22:48:03
    Още в самото начало, когато дадох примера с ПАГАНИ подчертах, че това е висшия пилотаж в автомобилостроенето и не може да бъде ползвано като аргумент. Както и ФЕРАРИ, ЛАМБОРГИНИ и т.н. Тук темата е за масовите италиански автомобили и като такива следва да се сравняват с други масови автомобили. А подобно сравнение не е в тяхна полза, особено по отношение на германските. За дизайна - да, номер едно са.

И като спомена дизайна, не ти ли се струва, че някак много бързо дизайна на италианските коли става демоде? В началото големи възклицания, няколко години по-късно нищо особено.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Вторник, 15 Октомври, 2013, 22:51:59
И като спомена дизайна, не ти ли се струва, че някак много бързо дизайна на италианските коли става демоде? В началото големи възклицания, няколко години по-късно нищо особено.


   Не знам, не ги следя толкова внимателно. Но тях и французите ги признавам - измислят доста, понякога и излишни глезотийки по колите си. Немците са доста зле в това отношение. Пак подчертавам - за масови коли говоря.

drago_pavlov

Цитат на: admin - Вторник, 15 Октомври, 2013, 22:51:59
И като спомена дизайна, не ти ли се струва, че някак много бързо дизайна на италианските коли става демоде? В началото големи възклицания, няколко години по-късно нищо особено.
По какво съдиш?
По безсмъртния дизайн на голф 2 ли?

По-скоро имаш предвид "външен вид", "репутация", "дали лови окото" и т.н. отколкото дизайн.
Какво имам предвид? Едно 10 годишно BMW или един 10 годишен мерцедес все още изглеждат лъскави и "нови", а една алфа или един фиат след 3-4 години изглеждат като средностатистическа кола... Тук идва момента да ги разграничим - луксозни от масови; след като направим тази разлика годините нямат значение...
Един 5 годишен голф е същата кочина като един 5 годишен фиат, от към актуалност на дизайна.

admin

Цитат на: drago_pavlov - Сряда, 16 Октомври, 2013, 08:28:59
По какво съдиш?
По безсмъртния дизайн на голф 2 ли?

По-скоро имаш предвид "външен вид", "репутация", "дали лови окото" и т.н. отколкото дизайн.
Какво имам предвид? Едно 10 годишно BMW или един 10 годишен мерцедес все още изглеждат лъскави и "нови", а една алфа или един фиат след 3-4 години изглеждат като средностатистическа кола... Тук идва момента да ги разграничим - луксозни от масови; след като направим тази разлика годините нямат значение...
Един 5 годишен голф е същата кочина като един 5 годишен фиат, от към актуалност на дизайна.

За Голфа съм съгласен, но я кажи нещо за дизайна на Мерцедес 190 и 124. Почти 30 години след излизането на двата модела дизайна е все така привличащ вниманието.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

drago_pavlov

Цитат на: admin - Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:42:11
За Голфа съм съгласен, но я кажи нещо за дизайна на Мерцедес 190 и 124. Почти 30 години след излизането на двата модела дизайна е все така привличащ вниманието.
Но това не е заради дизайна, а заради репутацията.
Ако питаш някой рали състезател за него същата "сантиментална актуалност" има Делта Интеграле примерно...
"Всичко е относително" както е казал мъдреца  :)

динко

Кефи ме тая тема,понеже често влизам във фабриките които произвеждат компоненти не само за FIAT а за много други марки автомобили.Толкова разработки по двигатели,шасита и т.д.Хюндай още им ползва дизел мотора,Тата съвместно разработват двигател със сгъстен въздух,ще се чуе много скоро.Те това се върши от италиански работници и инженери и с тая работа си издържат семействата,ние само критикуваме че е по лесно.Те също не си харесват много автомобилите ама за таквиз пари такава кола. ;)

ivopifeca

Цитат на: admin - Сряда, 16 Октомври, 2013, 09:42:11
За Голфа съм съгласен, но я кажи нещо за дизайна на Мерцедес 190 и 124. Почти 30 години след излизането на двата модела дизайна е все така привличащ вниманието.
Дизайна на 190-124?Името Бруно Сако,да ти говори нещо?Нещо да ти говори,че дизайна,да не кажа на 80% от автомобилите по цял свят е поверен на италянци?Опелите Кадет,Астра и т.н?Сеата откакто стана актуален- дизайнера Валтер да Силва,който е?-Един от бившите дизайнери на Алфа Ромео...Корейските автомобили?Немски,френски,таджикистански ???

nasko84

Моето мнение е че италианските автомобили са хубави за каране до към 100-150 хил. км това го казвам от личен опит от там на татъка не си заслужава да се инвестират средства във тях всичко вече е свършило.
Виж със немските там вече е друга бира  ;)

Тариката

Цитат на: nasko84 - Петък, 18 Октомври, 2013, 15:26:34Моето мнение е че италианските автомобили са хубави за каране до към 100-150 хил. км това го казвам от личен опит от там на татъка не си заслужава да се инвестират средства във тях всичко вече е свършило.Виж със немските там вече е друга бира
Техници и инжинери казват, че частите на френските и италиански коли с 4 цилиндъра са изчислени на огъване,изкълчване,смачкване,челно, радиално биене и т.н. да издаржат до около 200 000 километра. Френските и италиански производители печелят от резервни части,а не от продажби!

динко

Тариката,да те светна нещо за италианските мотори.Колянов вал-коване и обработка Англия,блок отливка в Португалия и още много други компоненти идват от цял свят не и от България.Никой производител не е безразличен към дефектите затова има гаранции след тях-нова пак трудно постижима мечта за голяма част от нас,а колко още машинария излиза от Италия бедна ти е фантазията,но ние си цитираме разни мнения...

nasko84

Цитат на: Тариката - Петък, 18 Октомври, 2013, 17:25:08
Техници и инжинери казват, че частите на френските и италиански коли с 4 цилиндъра са изчислени на огъване,изкълчване,смачкване,челно, радиално биене и т.н. да издаржат до около 200 000 километра. Френските и италиански производители печелят от резервни части,а не от продажби!
На 100% споделям мнението ти,след определен пробег стават като бездънни ями,все нещо им има  ;)

emilpopoff

Цитат на: nasko84 - Петък, 18 Октомври, 2013, 15:26:34
Моето мнение е че италианските автомобили са хубави за каране до към 100-150 хил. км това го казвам от личен опит от там на татъка не си заслужава да се инвестират средства във тях всичко вече е свършило.
Виж със немските там вече е друга бира  ;)
Цитат на: emilpopoff - Неделя, 06 Октомври, 2013, 00:26:59
Колега, за Фиат Уно 1.3 дизел съм съгласен и за уточнието за Германия съм съгласен, защото това което бях написал беше само за първите 5 години след обединението( според мен присъединяването, защото пак според мен могат да се обединяват само равно поставени субекти т.е държави) защото само това ми изникна в главата докато писах поста си.
А иначе 1.3 miltijet(него съм имал в предвид в горния си пост) на Фиат въобще не лош мотор, даже напротив до колкото си спомням става най-добрия дизел до 1400 кб. см като изпреварва традиционно силни марки в малките дизели като ПСА и ТОЙОТА. Този двг е един от най-продаваните малки дизели в Европа монтира се освен на всички марки на концерна ФИАТ, така и в GM(Опел-Корса,Комбо и новата им баничарка която си чист Фиат Добло с опелска емблема, а  пък в "бившият" СААБ  1.9 multijet) в "малките баничрки на ПСА(ПЕЖО СИТРОЕН)- БИЙПЪР И НЕМО, в СУЗУКИ СУИФТ, а в ГРАНД ВИТАРАТА и SX4 1.9 MULTI JET.
По прицип Фиат е един от най-големите производители на шасита в Европа пък и на едно от челните места в света. GM(Корса-Гранде Пунто, баничарките им-ДОБЛО, FORD(Фиаста и КА-това е на базата на ПАНДА), PSA(баничарките им БИЙПЪР И НЕМО, БУСОВЕТЕ ИМ ДЖЪМПЕР И БОКСЕР дори 3.0 HDI на Джъмпер и Боксер си е 3 литров Ивеко мотор) Бусовет на Рено от край време са с италиански дизели.
Но това не променя мнението ми, че подценяват предпродажбената си подготовка.
Цитат на: Тариката - Петък, 18 Октомври, 2013, 17:25:08
Техници и инжинери казват, че частите на френските и италиански коли с 4 цилиндъра са изчислени на огъване,изкълчване,смачкване,челно, радиално биене и т.н. да издаржат до около 200 000 километра. Френските и италиански производители печелят от резервни части,а не от продажби!
Момчета(обръщам се към Вас така защото съжденията ви относно тази тема не отиват на зрели мъже) прочете какво съм написал в поста си преди 2 седмици и даже съм го "копнал", и ми кажете кой от тези двг-та да изкарва (според вас е проектиран) 100 000-150 000 км и ремонта да му  да е безбожно скъп при 100 000-150 000, макар, че това може да се каже за 99% процента от съвременните мотори(на леки автомобили) но пробега е някъде около 250 000 км? Готов съм да по-споря за всеки от споменатите от мен двг-та дори и за френските. Очаквам да назовете конкретни мотори и конкретни тежки ремонти и повреди.Ако не го на привите, всичко написано от вас е просто ,,еди кой си ми каза ... " .

ivopifeca

Моторите и на двете ми италиански коли са над 300 000-фиата е дизел,алфата е бензин ::)

ivopifeca