• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

История на MERCEDES

Започната от НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ, Неделя, 08 Май, 2011, 16:28:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Цитат на: kanchev59 - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 14:03:02
Колега,нямам представа кой какво е карал и колко.Знам само,че 20г.  като му погалех емблемата на Мерцедеса и ме откарваше там за където съм тръгнал.А от това повече незнам какво ми тябва :) ;) :)
Олеле, дръжте се!
Колега да поговорим малко за поддръжката в Мата и ако друга фирма има такава?!?!
Колко от вас са сменявали масло или гресирали?
  Так обаче е лесно, хвърляш го и да се оправят в сервиза, бил съм свидетел на обслужване и знам ....как ви доливат течност за чистачки, и как не можете да  набиете на накрайника едни скъсани къдрави маркучи.
Та е много лесно така да го хвалиш, Аз поне съм  карал мерцедеси при частници и знам колко е здрав и сигурен.
Единственият плюс му е , че има презапасяване от към здравина на трансмисията( след скоростите).
за самият EPS мога да те попитам колко му е живота, също колко е живота на амбреажният лагер на MP1, колко е живота на втулките по ходовата част.
Какъв е разхода на масло?
Какви са икономичните обороти в равно и в баир, съотнесени към температурата на двигателя?

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ivopifeca

Абе че са здрави...поне секи къде е работил с Мерцедес го потвърждава.

ivopifeca


kanchev59

#47
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 14:59:48
Олеле, дръжте се!
Колега да поговорим малко за поддръжката в Мата и ако друга фирма има такава?!?!
Колко от вас са сменявали масло или гресирали?
  Так обаче е лесно, хвърляш го и да се оправят в сервиза, бил съм свидетел на обслужване и знам ....как ви доливат течност за чистачки, и как не можете да  набиете на накрайника едни скъсани къдрави маркучи.
Та е много лесно така да го хвалиш, Аз поне съм  карал мерцедеси при частници и знам колко е здрав и сигурен.
Единственият плюс му е , че има презапасяване от към здравина на трансмисията( след скоростите).
за самият EPS мога да те попитам колко му е живота, също колко е живота на амбреажният лагер на MP1, колко е живота на втулките по ходовата част.
Какъв е разхода на масло?
Какви са икономичните обороти в равно и в баир, съотнесени към температурата на двигателя?




Браво моето момче.Радвам се за тебе и за другите,които са успели да видят нещо хубаво в живота си поне и за малко.Да така е:сервизна база като в СОМАТ няма да видиме скоро при някой друг.
Относно ремонтите мога да ти кажа само едно: Аз съм шофьор,а не монтьор!За икономичното каране също имам чувството,че може би съм по-добър от тебе,независимо от годините ми,но моля винаги давам път на младите.
 Имам само едно пожелание за Вас колеги,дано по-скоро и на Вас да ви подържат автомобилите както на мен в СОМАТ.И последно за който ме разбере:Недейте да "се навеждате" на чорбаджиите,като им ремонтирате таралясниците в свободното си време.За това си има сервизи.
  Лек път на всички.

     Коригиран цитат!

Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

Люси

Аз карах по едно време един "бабин убавец" МР1,България-Германия-България му доливах около 8л масло,но лично мое мнение че чорбаджиите ги купуват защото поддръжката е много по-евтина отколкото на другите марки камиони!!!
Примерно аз докато карах четириосният МАН на два пъти ми се налага да сменям гарнитури на главите,на манчо един комплект струваше 108 лева а мерцедесовите бяха 53 лева като разликата с мановия комплект бяха само гарнитурите за колекторите които си купувах отделно за 8 лева на глава и пак сметката ми излизаше 61 лева на глава а не 108,също така имаше и голяма разлика в цената на болтовете за главите ама сега не мога да се сетя за тях колко пари струваха но пак мерцедесовите бяха по-евтини!!!

grants

 

Ами аз искам да те попитам нещо колега? Ами ако не работеше във въпросната фирма в която си сега,ами в друга. В каквито ние работим. Кой ще ти подържа машината? Вярно шефа ще вземе части и не винаги ще я вкара в сервиза. И те извика, да помагаш за ремонта.Какво ще правиш тогава? А забравих ще кажеш че си ШОФЬОР а не МОНТЬОР.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

Люси

Честно казано и аз съм против това че шофьора трябва да си поддържа камиона,но като зависи хляба ти от това камиона да ти е здрав вече нямаш голям избор, аз манчо си го ремонтирах защото си беше мой иначе.....!!!

kanchev59

Браво!Браво!Радвам се,че поне един ме е разбрал,за какво става въпрос.  
За съжаление ,заради курсовете за Афганистан,бях принуден да напусна СОМАТ(Вили Бец) след 20г.работа.
За твоя информация наистина проверих доста фирмички с "велики" шефове.Не можахме да се разберем,защото абсолютно си прав,че още при пазарлъка им обяснявах най-сериозно,че монтьорски услуги не извършвам.
Ако те интересуват мога да ти ги изредя,но мисля че е безмислено.Но който търси намира и ето вече от година и половина си имам свестна работа.
Но стига толкова,че админчо ще каже това не е по темата.Ето от мене нещо последно по темата и лека и приятна вечер.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

MB Actros

Аз също съм доволен от Мерцедеса,друг камион не съм карал и не мога да направя сравнение,но за 12г. само един път ме е оставял развали се (кран дехидратора).Всичките са с EPS и съм нямал проблем със скоростите,харчи 5л масло на 15 000х.км. не знам много ли малко ли е.В момента този влекач където карам го взех на 600 000х.км. и беше с масло 5W40 до 700 000х.км. харчеше 5л. на 10-12х.км.,след това почна по 5л. на 5 000х.км..Сменихме го с 10W40 и сега е 5л на 15 000х.км.   

grants

Цитат на: kanchev59 - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 17:13:03
Браво!Браво!Радвам се,че поне един ме е разбрал,за какво става въпрос.  
За съжаление ,заради курсовете за Афганистан,бях принуден да напусна СОМАТ(Вили Бец) след 20г.работа.
За твоя информация наистина проверих доста фирмички с "велики" шефове.Не можахме да се разберем,защото абсолютно си прав,че още при пазарлъка им обяснявах най-сериозно,че монтьорски услуги не извършвам.
Ако те интересуват мога да ти ги изредя,но мисля че е безмислено.Но който търси намира и ето вече от година и половина си имам свестна работа.
Еми какво да ти кажа освен едно БРАВО за това. Но пък съгласи се че не всички шефчета са еднакви. Смятам знаеш ПРИКАЗКАТА на повечето шефове каква е. Щом не искаш такива като теб много ти решаваш..Почти95% го казват.
Не всичко е пари,но всичко е с пари

ivopifeca

Досега не съм закъсвал с Мерцедес,ма съм карал предимно каски ;)

loshdancho

Цитат на: kanchev59 - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 16:21:45

Браво моето момче.Радвам се за тебе и за другите,които са успели да видят нещо хубаво в живота си поне и за малко.Да така е:сервизна база като в СОМАТ няма да видиме скоро при някой друг.
Относно ремонтите мога да ти кажа само едно: Аз съм шофьор,а не монтьор!За икономичното каране също имам чувството,че може би съм по-добър от тебе,независимо от годините ми,но моля винаги давам път на младите.
  Имам само едно пожелание за Вас колеги,дано по-скоро и на Вас да ви подържат автомобилите както на мен в СОМАТ.И последно за който ме разбере:Недейте да "се навеждате" на чорбаджиите,като им ремонтирате таралясниците в свободното си време.За това си има сервизи.
   Лек път на всички

Колега, попитах те конкретни неща касаещи здравината,дълговечността и експлоатационните качества на марката, определящи съвкупно крайното впечатление за камиона. Не видях отговор обаче, който да подкрепи мнението ти....
Да те попитам тогава за печките на Мерцедеса, стойката на шофьора, мудността в баир, Страничните джобове на каската и МП1, вратата и мястото за обувките, леглото на МП1, моментният разход като показание на таблото, парното на празен ход.


Поне за това се сещам в момента, ако искаш още чети тукhttp://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1850.0
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kanchev59

Колега тези въпроси трябва да ги зададеш на компетентните хора.За съжаление аз стигнах само до техникума В.Пик и немога да ти отговоря като специалист.Единственото,което мога и правя,когато видя закъсал колега е да му помогна с това което съм научил от практиката и от по-старите и патили хора.Другото е ако се видиме на някой паркинг,и можеш да изслушваш и други освен себе си,може да изпиеме по шише ракия и ще ти разкажа на дълго и широко всичко което знам и мога и нито грам повече
Но тук ми е доста трудно,защото от годините ми личи,че не съм се родил с клавиатура в ръцете и за да напиша нещо ми отнема доста време.
   Лек път на всички.
Живота е обидно кратък- днеска те има а утре те няма, затова живей кратко, но луксозно!

monterei

Цитат на: loshdancho - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 14:59:48
Олеле, дръжте се!
Колега да поговорим малко за поддръжката в Мата и ако друга фирма има такава?!?!
Колко от вас са сменявали масло или гресирали?
  Так обаче е лесно, хвърляш го и да се оправят в сервиза, бил съм свидетел на обслужване и знам ....как ви доливат течност за чистачки, и как не можете да  набиете на накрайника едни скъсани къдрави маркучи.
Та е много лесно така да го хвалиш, Аз поне съм  карал мерцедеси при частници и знам колко е здрав и сигурен.
Единственият плюс му е , че има презапасяване от към здравина на трансмисията( след скоростите).
за самият EPS мога да те попитам колко му е живота, също колко е живота на амбреажният лагер на MP1, колко е живота на втулките по ходовата част.
Какъв е разхода на масло?
Какви са икономичните обороти в равно и в баир, съотнесени към температурата на двигателя?



MP1 e революция в камионите за времето си бе човек. Не е надежден, а основната причина е в скапаните връзки на ел. частите и тези между тях. За сравнение с МР2 виж колко по-малко кабели има там. ЕПС-а е с най-бавното превключване, но е пък за '96 не ми е известно някой да има алтернатива. Може да има нещо по-интересно само в Скания тогава. Разход на масло в МР1 нямам никаква представа, но пък имам наблюдения при МР2 и МР3, които на 100000км може и да не долееш нищо. Не разбирам кого интересуват икономичните обороти в равно и в баир и температурата на мотора, но ако търсиш прегрял Актрос, постни, моля.
А пожелавам на всички шофьори да имат поддръжката от Мата. Чорбаджиите го разбират, ама по-бавничко.

Monster


dnovki

Баце,първо прочети историята на МАН и тогава говори за тоя тапициран трактор-Мерцедес!

dnovki