През 1928 г. Хуберт "Хъб" ван Doorne
основава компанията като Vennootschap Hub ван Doorne на Machinefabriek Commanditaire. Неговата съосновател и инвеститор е Huenges, изпълнителен директор на пивоварната. Ван Doorne са ремонтирали колата на Huenges няколко пъти. Huenges е толкова доволен от работата им, че е предложил да му заеме пари, ако иска да започне собствен бизнес. Hub започва работа в малка работилница на базата на пивоварната. През 1932 г. компанията
, променя името си на Ван Doorne на Aanhangwagen Fabriek (Van Doorne на Трейлър
фабрика), се съкращава до DAF. Huenges напуска компанията през 1936 г. и компанията DAF сега е изцяло в ръцете на братята Ван Doorne.
След Втората световна война
, луксозни автомобили и камиони са били много оскъдни. Това означава голяма възможност за DAF. През 1949 г. компанията започва да прави камиони
, ремаркета и автобуси
, променя на името си на Ван Doorne на Automobiel Fabriek (Van Doorne на автомобилен завод). Първият модел е камион DAF A30
.
През зимата на 1954 Hub ван Doorne има идея да се използва ремъчна предавка
, точно както много от машините в завод, които са били с коланно задвижване, за подобряване на пътните превозни средства. През 1955 DAF създава първите си проекти.
През февруари 1958 година DAF демонстрираконцепция за малък четириместен автомобил в холандското издание на AutoRAI
Реакцията на публиката бе много положителен и 4000 коли са били поръчани. През 1959 DAF започна продажба на първия автомобил в света с постоянно променлива трансмисия
, малкият четириместен автомобил DAF 600
. Това е първата от серия модели, които да бъдат освободени през следващите години, включително DAF 33
, DAF 44
, DAF 55
и DAF 66
, като всички използват иновативни Variomatic
на преносни системи.
През 1967 DAF открива нов завод в Роден
за производството на автомобили. В 44 е първият модел ,който се произвежда там.
През 1972 г. International Harvester
на Chicago, IL купува 33% от акциите на DAF (холандското правителство стопаниства 25%, а Ван Doorne семейство притежава останалите 42%), формира се акционерно дружество . Това споразумение е продължило до 1981 година.
През 1987 г. DAF Trucks Leyland се слива с Rover Group
и се разпространява от холандската фондова борса, като DAF NV. Новата компания се търгуват като Leyland DAF
в Обединеното кралство
, и като DAF другаде.
DAF 95 серия е въведена през 1988 г., с което DAF има първия си ,,Камион на годината "
. В него са включени един 12 литра I6 ATi (за напреднали във времето инжекция) двигател 310 350 360 400 и 430 к.с. резултати, заедно с ZF 16 обхват на скоростта промяна / сплитер скоростна кутия. Основната конструкция на кабината остава в производството и до днес, в последно време като 95XF и сега XF105, въпреки че и двете са "развитието" на оригиналния 95 са напълно различни машини . Други превозни средства в обхвата DAF са се отнасяли до наследени от камиони Leyland 7.5т 45 (Roadrunner), на кабината на които е бил използван при 18 тона бруто 55, също като военна спец. 4x4. В 65, 75 и 85 всички са използвали същите кабини. А краткотраен модел е 1990-93 DAF 80, които се използвали от T45 кабината Roadtrain придобита от Leyland , снабдени със собствен двигател, 330 Daf на ATi.
DAF автобуси е разделена на разстояние през 1990 г.
.
След затруднения на британския пазар, DAF NV фалира през 1993 година. Новата компания, DAF Trucks, се появява в Холандия, в резултат на на изкупуване на Leyland Камиони и LDV(микробуси) в Обединеното кралство
През 1996 г. PACCAR
придобива DAF Trucks. Интересното е,че DAF Trucks и Leyland Камион се събират отново през 1998 г., когато PACCAR
придобива Leyland Trucks.
Първата кола на DAF
Историята не е много точна,но в общи линии е такава