• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Първи линии

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 07 Октомври, 2013, 21:01:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     На днешния ден 7.10.13 се навършват 28 години от откриването на първата тролейбусна линия в Плевен!



Плевенската фирма "Тролейбусен транспорт" ЕООД е вписана в Търговския регистър с Решение № 4787 на ПлОС. Дружеството е продължител на традициите на Автокомбинат - Плевен и Автостопанство № 3, които поставиха началото на тролейбусния транспорт в Плевен.
Първата тролейбусна линия бе открита на 7 октомври 1985 година с пуска на първите 7 тролейбуса по линията ЖП Гара - Моста.
Двадесет години след създаването си, "Тролейбусни превози" ЕООД поддържа и експлоатира 71 тролейбуса ЗИУ-9 с общо 7000 места, от които 2130 седящи. Контактната мрежа е с обща еднопосочна маршрутна дължина 75,7 км. 
Във фирмата работят около 310 души. 77% от заетите са със средно и средно специално образование, а 7 % - с висше.
Въпреки тежкото състояние на икономиката в страната, ръководството на дружеството с много усилия поддържа стабилни икономически резултати.  Доброто състояние на фирмата позволява осигуряването на редица социални придобивки за персонала: безплатен вътрешноградски транспорт, средства за облекло, безплатна медицинска помощ, социални помощи и др.
img_0697_1_250.jpgОсновните технически характеристики на използваните в Плевен тролейбуси ЗИУ-9 са:
- нормална товаровместимост 90, а пределна - 126 човека;
- мощност на тяговите двигатели 110/150 W;
- работно напрежение 550 V;
- общо тегло без пътниците 10525 кг., с пътниците - около 16500 кг.;
- температурен режим на експлоатация - от плюс 40 до минус 35 градуса; 
Специално за плевенските тролейбуси са направени редица конструктивни изменения с цел повишаване на комфорта и функционалността им, с които се осигури възможност за товарене на детски и инвалидни колички, разширение на втората и третата врата, изравняване пода на салона, удобен достъп до покрива и др...

     Източник - спомени и: http://trolei.pleven.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=572
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Арно де у Плевен ли е първата тролейбусна линия в БГ?

Аз помним 4 и 11 линия у Софето кога ги спущаа и мислим годината беше къде 84-85-та.


Бриги Магнито



МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Бриги Бичкията - Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 20:34:49
Арно де у Плевен ли е първата тролейбусна линия в БГ?

Аз помним 4 и 11 линия у Софето кога ги спущаа и мислим годината беше къде 84-85-та.

    В Плевен започва този транспорт '85 година. В София и Пловдив, има грубо поне 20 години по-рано. Но Плевен е първия град от започнатата кампания, за разширяване тролейбусния транспорт в цялата страна.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

RayH

В Пловдив вече няма тролей май като гледа  :'(

ivopifeca

Цитат на: RayH - Четвъртък, 10 Октомври, 2013, 23:20:17
В Пловдив вече няма тролей май като гледа  :'(
Спокойно,че пуснат линия Младост-Тепетата ;)

rider777

За тролея и трамвая билетчето струваше 4 стотинки а за автобуса 6 стотинки,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

burgas

Чешката компания Skoda Electric ще достави общо 100 нови тролея на четири български града. Бургас, Плевен, Варна и Стара Загора се очаква да обновят автопарковете си най-късно до година. Обединената обществена поръчка беше обявена в началото на 2013 г., а новината за избора на доставчик дойде от Чешката информационна агенция (CIA). Според информацията договорът е за 1.2 млрд. чешки крони, или около 46.5 млн. евро.

От бургаското общинското дружество "Бургасбус", което беше избрано да ръководи процедурата, не бяха открити за потвърждение. Преди няколко дни обаче управителят на компанията Петко Драгнев също посочи пред новинарския сайт "Бургас днес и утре", че победител е чешкият производител. По думите му договорът предстои да бъде подписан.

Новите машини

Най-много тролеи ще получат Плевен (40 броя) и Варна (30). В Бургас ще отидат 22 нови машини, а останалите осем - в Стара Загора. Освен доставка поръчката включва също пускане в експлоатация, обучение на персонала и гаранционно обслужване.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2013/09/04/2134777_skoda_electric_shte_dostavi_trolei_na_chetiri_grada/

burgas