• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Често срещани технически грешки

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 08 Октомври, 2013, 01:28:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

комбайнер

Минко, недей да ядосваш Драго, щото искам да е спокоен и да получа от него още един отговор. Е освен ако решиш ти да ми го дадеш. Та на въпроса.
Като си купя от пазара килограм зеле, този килограм маса ли е, или сила?

комбайнер


rolly_s

Цитат на: комбайнер - Вторник, 08 Октомври, 2013, 19:20:00
Минко, недей да ядосваш Драго, щото искам да е спокоен и да получа от него още един отговор. Е освен ако решиш ти да ми го дадеш. Та на въпроса.
Като си купя от пазара килограм зеле, този килограм маса ли е, или сила?
Ако беше два килограма, щях да ти кажа да го метнеш с пържоли във фурната. Ама само един- виждам го с моркови и целина на салата за ракията. Кажи, че не му разбирам  ;)
Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш

rolly_s

Не ми казвай какво да правя, защото ще ти кажа къде да идеш

комбайнер

Rolly_s, недей да бързаш. Хубавите работи стават по-бавничко.

drago_pavlov

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 08 Октомври, 2013, 17:19:02
          Посочи ми някъде в целия Форум, да твърдя, че грешно скоростта да се мери в километър/час?! Ако ще си правиш литературни съчинения - там съм много зле!
Още в първия си пост спомена "километри" и тъй като не ми се вярва някой да каже "Карам с 90 км" реших че имаш предвиш км/ч и остроумничиш.
Ако си имал предвид само "километри" се извинявам и искрено те съжалявам за това, че трябва да общуваш с хора мерещи скоростта само в "километри" и капацитета на акумулатора само в "ампери"...

Цитат на: комбайнер - Вторник, 08 Октомври, 2013, 19:20:00
Като си купя от пазара килограм зеле, този килограм маса ли е, или сила?
Изглежда си от тези с километрите и амперите, та не виждам смисъл да ти отговарям  ;)

комбайнер

Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 08 Октомври, 2013, 20:29:18

Изглежда си от тези с километрите и амперите, та не виждам смисъл да ти отговарям  ;)

Драго, не се измъквай, а дай отговор. Пехливани намазани с олио дал господ. Вземи си справочника и помисли.
И не бери грижа от кои съм. 

abator

Мамка му! Влязъл съм в форума на физиците.  :o

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: комбайнер - Вторник, 08 Октомври, 2013, 19:20:00
Минко, недей да ядосваш Драго, щото искам да е спокоен и да получа от него още един отговор. Е освен ако решиш ти да ми го дадеш. Та на въпроса.
Като си купя от пазара килограм зеле, този килограм маса ли е, или сила?

     Мисля си, че зависи как ти го продават. Ако е онези купички и слагат тежести (везна) или е топуза който се мести, тогава сравняват маса. Ако е някакъв уред с еластични елементи, тогава измерва тегло или вид сила!
     Сега е сезона на зелето жалко, че свършиха доматите!



Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 08 Октомври, 2013, 16:02:35
Гравитацията на Луната е около 6 пъти "по-слаба", т.е. лунното ускорение е 6 пъти по-малко от земното. Същия обект с маса 1 кг, на Луната ще има 6 пъти по-малко тегло.
Затова и в открития космос хората са на забавен кадър.
Не знам дали го обясних разбираемо...

     Ако на някой му се наложи да кара на Луната, моля да има предвид, поради това, че лунното ускорение е шест пъти по-слабо. Следва че спирачния път е шест пъти повече при една и съща скорост или за да е същия скоростта би следвало да е корен квадратен от 6 по-малка около 2,45 пъти по-малка. Също така завоите със същата по-малка скорост (2,45) да се вземат. При удар последствията ще са същите като на Земята, там участва масата, а тя не се променя!

     Единствено облекчение на Луната, ако ще скачате някъде, дали сам или заедно с МПС-то.  Бихте могли да си "позволите" да скочите от 6 пъти повече височина. Ако сега на Земята скачате от 1,5 метра на Луната от 9 метра. Нашата Стефка Костадинова без проблем ще прескочи 12-13 мета (над 4 етажа от ,,старото" строителство).

     Ето още някои интересни въпроси:

1. Защо не можем да взимаме завоите с произволна скорост и зависи ли от масата максималната скорост?
2. Помагат или пречат виражите?
3. Когато е хлъзгаво, защо се вземат завоите по-бавно?
4. Как можем да се движим в завоя по инерция (физическото явление)?
5. Ако сме пред някакво препятствие (много широка стена) по-лесно е да завием или евентуално с ръчна и поднасяне (справка американските филми, при всички е едно и също) или само натискаме спирачка? Или ако сме 4х4 включим на задна предавка?
6. Какво е центробежна сила и това интересува ли ни?

     И моля, отговорите да не бъдат от такива като мен ("прочели два ред някъде")!!!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 27 Октомври, 2013, 22:35:52
     ...
Цели 19 дни го мъдрИ и накрая освободи напрежението - менталното имам предвид, не вътрешното физическо напрежение след 5 бири или обилно хапване  8)

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 08:37:49
Цели 19 дни го мъдрИ и накрая освободи напрежението - менталното имам предвид, не вътрешното физическо напрежение след 5 бири или обилно хапване  8)

     Май правилно си сметнал! При мен по-бавно стават нещата, ама поне после държи дълго! Нали мъжете първо мислят и после говорят, а при жените е обратно и неспирно (сигурно не си съгласен). Това с ментално, физическо не го разбрах. Имам конкретен въпрос, като сложим главна буква не на място, искаме тази сричка да е ударена ли?

     Вероятно правилно си разбрал, че всички на теб се надяваме (или поне аз). Не виждам и на един въпрос да си отговорил или бъркам?

     Дори възникват още:

7. Някой казват, че при "челен" сблъсък скоростите се събират! Така ли е? И ако имаме две еднакви МПС-та с еднакви скорости, как е по-добре да се сблъскат "челно" или всяко поотделно в бетонна стена? Кой е по-добър вариант при неизбежна необходимост?

8. Защо по-спортните автомобили са по-ниски гуми? И тези камиони с по-ниски гуми ("меги") по ли са стабилни в завоя?

     Ще кажеш не си задължен да отговаряш. Поне отговори как да го разбирам! Защото имам основание да си мисля, че може и да не знаеш!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

комбайнер

Цитат на: drago_pavlov - Вторник, 08 Октомври, 2013, 20:29:18

Изглежда си от тези с километрите и амперите, та не виждам смисъл да ти отговарям  ;)

Е, аз виждам смисъл, дори за такива като тебе да се отговори.

Питах - като купя от пазара килограм зеле, този килограм маса ли е или сила?

И изяснявам

кг     /килограм/     е мярка за маса

/kg/

Малко за силите:


кгс    /килограм сила/ е мярка за сила

/kgf/                      1 kgf  =  9.8 N           


сила
F = m.a       /  маса по ускорение /


тегло / сила на тежестта /
G = m.g      /  маса по ускорение /  - тук  g    е земното ускорение   


Всяка сила има посока и големина

Всяка сила създава ускорение, освен ако е уравновесена от друга сила/и/

На пазара силата на тежестта  G на зелето се уравновесява от противотежестите или пружината  на кантара.

Купувам 1 кгс /kgf/ килограм сила  зеле. Това е отговора.

В повечето държави по света, грешно се ползва мерната единица за маса – кг, вместо тази за тегло – кгс.

В една европейска държава, не помня обаче коя, не грешат. На кантарите пише ясно  kgf

Драго, за амперите друг път!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: комбайнер - Петък, 01 Ноември, 2013, 22:44:41
Малко за силите:


кгс    /килограм сила/ е мярка за сила

/kgf/                      1 kgf  =  9.8 N     

     Тази килограм-сила, като бях ученик не се използваше само в бившия СССР, същата е, но има друго име Нютон (този на който му е паднала ябълка на главата).  Везните които сравняват маса и тези с еластичен елемент. При първия (които сравняват маса) не е проблем да ти я измерят на Луната. Докато тези които мерят сила, ще покажат в случая шест пъти по-малко тегло. Така че има разлика, струва ми се!



Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 07 Октомври, 2013, 15:55:25
А ти в коя страна на професионалното шофиране можеш да си полезен??? Виждам, че според колегите ти не си много "професионален"... Или ти си към професионалните редактори на правописни грешки?

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 07 Октомври, 2013, 18:59:56
Нищо не намеквам. Като казвам "виждам", това значи точно това - виждам. Тоест чета мнения на потребители - забелязал съм, че не си от най-уважаваните и нерядко ти опонират по технически теми.


     "Виждаш" какво смятат другите?! Ти имаш ли техническа възможност да прецениш? Вече близо месец чакам да посочиш някоя! Може и някой друг да се включи, щом често ме опонират! Сещам се за един "опонент" наскоро спорехме при скорости от порядъка на тези на камионите, съпротивлението на въздуха на коя степен участва скоростта? Прояви се като арбитър!

      Докато чакам отговорите се появяват нови и нови въпроси:

9. Мълния, гръмотевица, светкавица, трескавица – как е правилно? И като светне и ни касае, ако реагираме преди да сме чули гърма, изпреварили ли сме я?! И защо има разлика във времето – светлината и звукът?

10. Колите се водят като "Фарадеев кафез" иначе казано защитени са от електрическо поле. Тогава Трабанта като не е изцяло метален или кабриолетите, там защитени ли сме? И в частност, мен като ме е ,,бил" тока дълги години в тролеите (600-700 Волта). По ли съм защитен от повечето обикновени хора, ако се возя в Трабант или някои от негови роднини?

11. Какво е микрон?


     Как да го разбирам нежеланието да отговориш. Не знаеш или пак ще отговориш като политик. На някои от въпросите не всеки инженер би могъл да отговори особено, ако е само по титла. Можеш поне в моите очи да ми се "издигнеш"! Въпросите са от ежедневието, може и да има още някой освен мен, който го интересува! Нали?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Илчев, спокойно. Ще ти отговоря някога. В момента нямам време за дъги постове, но след седмица, две съм си планирал отпуска - ще ти отделя няколко часа  ;)

kratun4o

Като попрочетеш туй-онуй,че да можеш да отговориш ли? ;D ;D ;D

rider777

В първия момент си помислих, че съм отворил  mazeto.net  ама като видях имената на пишещите и се светнах, че съм у форумо,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

ИванТ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Ноември, 2013, 23:42:11
9. Мълния, гръмотевица, светкавица, трескавица – как е правилно? И като светне и ни касае, ако реагираме преди да сме чули гърма, изпреварили ли сме я?! И защо има разлика във времето – светлината и звукът?
Разлика в скоростта, между тази на светлината и тази на звука.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

ИванТ

Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!