• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Често срещани технически грешки

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Вторник, 08 Октомври, 2013, 01:28:52

« назад - напред »

0 Потребители и 6 гости преглеждат тази тема.

комбайнер

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Ноември, 2013, 23:42:11
     Тази килограм-сила, като бях ученик не се използваше само в бившия СССР, същата е, но има друго име Нютон (този на който му е паднала ябълка на главата).  Везните които сравняват маса и тези с еластичен елемент. При първия (които сравняват маса) не е проблем да ти я измерят на Луната. Докато тези които мерят сила, ще покажат в случая шест пъти по-малко тегло. Така че има разлика, струва ми се!


Ще се пробвам пак.

Теглото на какво ще да е / зеле, домати, свински врат ..../, е сила.

Мярката е килограм сила.
Понеже сме недостатъчно интелигентни, се е наложило и се ползва мярката килограм, което е мярка за маса, а не за тегло.

Като купуваме нещо, което трябва да се претегли, не поръчваме

правилно

2 килограм сила, или
19,6 нютона

а неправилно

2 килограма


Това е обществото-вътре в него да сме, иначе ще ни сочат.

Това не е ли противоречие? Работим правилно въпреки, че се изразяваме неправилно.

комбайнер


rider777

 ;D ;D ;D ;D ;D Нютон ако беше попаднал в този форум щеше да се чувства като у дома си  ;D ;D ;D ;D ;D
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

комбайнер

Цитат на: rider777 - Вторник, 05 Ноември, 2013, 09:31:39
;D ;D ;D ;D ;D Нютон ако беше попаднал в този форум щеше да се чувства като у дома си  ;D ;D ;D ;D ;D

Нютон, ако реши да стане международен шофьор, ще стане за една седмица. И после трябва пак да ляга под ябълката. ;D ;D ;D ;D ;D

За Айнщайн ще е по-трудно особено като почне да смята разстояния и скорости.....  ;)

Красимир Тодоров

Малеей, философи.. ;D
чакайте да ви питам тогава и аз нещо.

Крокодила по-дълъг ли е или по-зелен?
Внимавайте, щото си има сериозен отговор, това не е шега.

Който е учил висшо в МЕИ гаранция знае отговора

И още нещо, на дамата да отговоря, че много се е разпалила по мъжките работи. Разход на двигател с вътрешно горене, според спецификациите на производителя се мери в грама/час, а не в литри на сто, ама не ме карай да обяснявам защо, лесно е, сети се сама.. Де бъди си жена, не се мери с нас, че не е красиво някак си.

drago_pavlov

Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:43:29
Крокодила по-дълъг ли е или по-зелен?
Внимавайте, щото си има сериозен отговор, това не е шега.
;D ;D ;D
Естествено че е по-дълъг отколкото по-зелен  ;D
Сега да видим дали някой знае защо  :P

ivopifeca


rider777

Баси,,,,  Нютон верно ще стане шофер,,,,,,,, ама моя идол Никола Тесла кво ще дири у тоя Свят,,,,,, баси,,, тая сутрин вместо кафе подкарах с Уиски,,,,,,,,,,,,,,,,, аре весел уикенд,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Красимир Тодоров

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 17 Ноември, 2013, 13:14:34
Защото не навсякъде е зелен ;)
Точно така, защото е зелен само отгоре, а е дълъг и отгоре, и отдолу... тоест крокодила е два пъти по-дълъг, отколкото зелен, и това си е научен факт :) ;D

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 04 Ноември, 2013, 11:09:44
Илчев, спокойно. Ще ти отговоря някога. В момента нямам време за дъги постове, но след седмица, две съм си планирал отпуска - ще ти отделя няколко часа  ;)

Цитат на: kratun4o - Понеделник, 04 Ноември, 2013, 14:56:16
Като попрочетеш туй-онуй,че да можеш да отговориш ли? ;D ;D ;D

     Да считам ли, че поне едно от условията го има?! Имам и още въпроси:

     Понеже в темата се коментира обстановката на Луната, възниква ми въпроса:

12. Защо виждаме само едната страна на Луната?

13. Защо не укрепим товара като го застопорим да не се движи напред? Например, вързани отзад?

14. Защо като се натовари нещо и гумите изглеждат "по-смачкани"? Ако ги напомпим повече, това достатъчно ли е?

15. Защо се преобръщат в завой камионите? Защо се накланят?

16. Вярно ли е, че черното привлича Слънцето, как? Като лупа, съседните лъчи ли ги взима?

      В темата: "Разход на гориво" (отдавна) някой беше споменал, че в Турция на някои бензиностанции затоплят горивото преди да ти го продадат тогава правих някакви сметки и излезе, че средствата за затопляне се възвръщат 30 пъти от увеличения обем на горивото (измама). Тогава  НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ (сега го няма вече) каза че сериозно съм се объркал (ето поне една моя техническа грешка) и по негово тълкуване, ако си купи един тон нафта и я подгрее ще я продаде за 30 тона!
17. И в тази връзка да попитам, кой може да създава материя? Посочи ми поне един упълномощен?

18. През даден резистор тече някакъв ток и има някакво напрежение, можем ли да намалим напрежението и да усилим тока? Подобен пример: Взимам си захранване от 12/24 V на 5 V/2А изход за USB, продавача каза, че мога да зареждам таблет, но не и телефон защото дава по-силен ток и батерията се издува. Послушал ли съм го?

19. Какво е измерението на инерцията? Колко е по-голяма на дадено МПС инерцията спрямо друго? Вероятно натоварен камион е с по-голяма инерция, а претоварен?

20. Зимата почти е налице. Казват че тежките машини са по стабилни, по трудно се хлъзгат! Колко по-трудно? Какво е количественото измерение?


     Имам въпроси към rider777, само тези!!!
1. Има ли лидери?
2. Добре ли е да има?

Цитат на: rider777 - Неделя, 17 Ноември, 2013, 13:33:05
,,,,,,,, ама моя идол Никола Тесла кво ще дири у тоя Свят,,,,,,

Цитат на: rider777 - Сряда, 09 Октомври, 2013, 00:52:44
Всеки месец получавам стотици писма,,, някои месеци са с хиляди от тъпи парчета дето съм им бил идол,,,,,,,,,,,, в Библията пише да нямаш идоли,,,,,
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 02 Декември, 2013, 00:39:23
           В темата: "Разход на гориво" (отдавна) някой беше споменал, че в Турция на някои бензиностанции затоплят горивото преди да ти го продадат тогава правих някакви сметки и излезе, че средствата за затопляне се възвръщат 30 пъти от увеличения обем на горивото (измама). Тогава  НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ (сега го няма вече) каза че сериозно съм се объркал (ето поне една моя техническа грешка) и по негово тълкуване, ако си купи един тон нафта и я подгрее ще я продаде за 30 тона!
17. И в тази връзка да попитам, кой може да създава материя? Посочи ми поне един упълномощен?

Не си прав! Той никъде не е писал, че от един тон нафта ще направи 30 тона. Идеята му беше, че вложените пари във вид на електроенергия например ще се възвърнат 30 пъти. С други думи, ако похарчиш 1 лев, за да загрееш 1 тон нафта, ще получиш 30 лева в повече спрямо обемът й в студено състояние.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Понеделник, 02 Декември, 2013, 08:01:51
Не си прав! Той никъде не е писал, че от един тон нафта ще направи 30 тона. Идеята му беше, че вложените пари във вид на електроенергия например ще се възвърнат 30 пъти. С други думи, ако похарчиш 1 лев, за да загрееш 1 тон нафта, ще получиш 30 лева в повече спрямо обемът й в студено състояние.

     Да, получават грешки като се работи по спомени. Не е било 1 тон, а са 10 и не е 30, а 300! Всъщност е написал, че такива изводи си прави от моите сметки. Ама аз къде съм написал, че има лесен начин за сътворяване на материя?!

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 03 Юни, 2011, 23:52:26
  Да се повторя: Влагаш 1 лев, печелиш близо 30.
  Аз, за такъв бизнес си мечтая. Вложеното да се връща трийсет кратно.

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Петък, 03 Юни, 2011, 23:55:38
Което по други сметки е купуваш 10тона нафта продаваш 300тона баце ......стегни се  ;) ;) ;) ;)


     Но колегата НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ, го няма да каже и той! Нали така Христов? Обаче Драго или там който е ме притеснява, че няма да ми отговори. И ще разчитам "на двата реда прочетени някъде" да си отговоря на 20 въпроса!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

drago_pavlov

Ето че дойде време да отговоря кратко на въпросите на Илчев, или поне на тези на които мога:

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 27 Октомври, 2013, 22:35:52
         1. Защо не можем да взимаме завоите с произволна скорост и зависи ли от масата максималната скорост?
Заради центробежната сила. Основно зависи от масата, центъра на тежестта и съпротивлението между колелата и настилката.
2. Помагат или пречат виражите?
Едни помагат, други пречат - зависи от наклона.
3. Когато е хлъзгаво, защо се вземат завоите по-бавно?
Защото е влошен един от основните показатели изброени по-горе.
4. Как можем да се движим в завоя по инерция (физическото явление)?
Теоретично погледнато движение по инерция в чист вид не съществува на Земята.
5. Ако сме пред някакво препятствие (много широка стена) по-лесно е да завием или евентуално с ръчна и поднасяне (справка американските филми, при всички е едно и също) или само натискаме спирачка? Или ако сме 4х4 включим на задна предавка?
Лично мнение не подкрепено от научна обосновка - само спирачки в повечето случаи. Ако сблъсъка е неизбежен, то по-добре ръчна и страничен удар вместо спирачка и челен, според мен.
6. Какво е центробежна сила и това интересува ли ни?
Центробежната сила е налична при въртене или движение по окръжност, каквото е движението в завой. Следователно ни интересува.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 19:26:28
    7. Някой казват, че при "челен" сблъсък скоростите се събират! Така ли е? И ако имаме две еднакви МПС-та с еднакви скорости, как е по-добре да се сблъскат "челно" или всяко поотделно в бетонна стена? Кой е по-добър вариант при неизбежна необходимост?
Не, не е така. Последствията от челен сблъсък с 50 км/ч в стена и челен сблъсък между две еднакви МПС-та движещи се с 50 км/ч биха били еднакви, ако челният сблъсък е абсолютно идеален. Такъв на практика не може да се случи - винаги съприкосновението е с част от челната площ на МПС-то, а не с цялата площ. По-малка площ, по-голяма сили, по-големи поражения. Затова пораженията са по-значителни отколкото челен удар в стена със същата скорост.
По тази причина в САЩ смениха миналата година методологията за провеждане на "краш тестове".
8. Защо по-спортните автомобили са по-ниски гуми? И тези камиони с по-ниски гуми ("меги") по ли са стабилни в завоя?
По-ниските гуми са с по-твърди бордове, карат се с по-високо налягане, което ги прави по-стабилни при аксиални натоварвания.
Стабилността в завоя основно зависи изброените по-горе характеристики. По-ниските гуми биха оказали незначително влияние на стабилността ако циитираните по-горе характеристики са същите.

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 27 Октомври, 2013, 22:35:52
 1. Защо не можем да взимаме завоите с произволна скорост и зависи ли от масата максималната скорост?

От масата зависи максималната скорост при спускане. При изкачване зависи предимно от мощността на влекача!  ::)
При взимането на завой допустимата максимална скорост с която можем да го "атакуваме", зависи от  центъра на тежестта! Едно е да си натоварен с 24т керемиди, друго е с 24т ламарина на пода... При втория случай си като бобслей...

drago_pavlov

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Ноември, 2013, 23:42:11
9. Мълния, гръмотевица, светкавица, трескавица – как е правилно? И като светне и ни касае, ако реагираме преди да сме чули гърма, изпреварили ли сме я?! И защо има разлика във времето – светлината и звукът?
Тук не съм много компетентен. Но си мисля, че мълния е синоним на светкавица - освобождаване на електрически заряд в отмосферата. Обикновено са съпроводени от гръмотевица.
Като светне, значи вече е тук - за да я изпревариш трябва да си по-бърз от светлината  ;D
Разликата във времето е заради различните скорости на звука и светлината - около 1290 км/ч при звука и 300 000 км/с при светлината.
10. Колите се водят като "Фарадеев кафез" иначе казано защитени са от електрическо поле. Тогава Трабанта като не е изцяло метален или кабриолетите, там защитени ли сме? И в частност, мен като ме е ,,бил" тока дълги години в тролеите (600-700 Волта). По ли съм защитен от повечето обикновени хора, ако се возя в Трабант или някои от негови роднини?
Защитени сме, освен ако главата ни не стърчи над рамката на стъклото и антената на кабриото. Мълнията търси най-краткия път до земята или иначе казано "удря" най-високата точка.
Теб като те е бил тока в тролея, едва ли си развил имунитет, по-скоро си загубил част от невроните си  ;D
11. Какво е микрон?
Мерна единица равна на 1/1000 от милиметъра. По-правилно е микрометър.

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 02 Декември, 2013, 00:39:23
12. Защо виждаме само едната страна на Луната?
Нямам никаква идея...
13. Защо не укрепим товара като го застопорим да не се движи напред? Например, вързани отзад?
Тук ти си специалиста.
14. Защо като се натовари нещо и гумите изглеждат "по-смачкани"? Ако ги напомпим повече, това достатъчно ли е?
Защото върху тях е упрацнена по-голяма сила, породена от по-голямата маса. Ако са напомпани до номиналното си налягане преди товаренето, не мисля, че има нужда да се помпят повече. Най-много да гръмне някоя. Тук ти трябва да кажеш, ти си специалиста.
15. Защо се преобръщат в завой камионите? Защо се накланят?
Заради центробежната сила.
16. Вярно ли е, че черното привлича Слънцето, как? Като лупа, съседните лъчи ли ги взима?
Черното не привлича Слънцето. Тъмните цветове поглъщат повече от лъчите, отколкото светлите. И обратното - светлите цветове отблъскват повече лъчите, околкото тъмните.
17. И в тази връзка да попитам, кой може да създава материя? Посочи ми поне един упълномощен?
Тук вече материята е тъмна Индия...
18. През даден резистор тече някакъв ток и има някакво напрежение, можем ли да намалим напрежението и да усилим тока? Подобен пример: Взимам си захранване от 12/24 V на 5 V/2А изход за USB, продавача каза, че мога да зареждам таблет, но не и телефон защото дава по-силен ток и батерията се издува. Послушал ли съм го?
С тока не съм много силен, ти си специалиста.
19. Какво е измерението на инерцията? Колко е по-голяма на дадено МПС инерцията спрямо друго? Вероятно натоварен камион е с по-голяма инерция, а претоварен?
Вече бяхме коментирали инерцията, но тук ми се струва, че имаш предвид потенциалната енергия на натоварен и претоварен камион?
20. Зимата почти е налице. Казват че тежките машини са по стабилни, по трудно се хлъзгат! Колко по-трудно? Какво е количественото измерение?
По-тежките се хлъзгат по-трудно поради по-голямото триене между колелата и настилката. Триенето е функция на коефициента на триене и силата на триене. Колкото по-голяма е силата, толкова по-голямо е триенето.

Илчев доволен ли си???

Красимир Тодоров

Въх убихте ма!
Какви бяха тия въпроси?!
И браво на Павлов, че се е наел да отговори, някои бяха такива провокиращи сякаш. Аз единия немаше да се занимавам

Красимир Тодоров