• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Прехвалената Калдаръмка се опраси,дайте акъл

Започната от Бриги Магнито, Събота, 26 Октомври, 2013, 10:39:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Начи вчера спирам на Правец да си свалим колегата и загасих шведската технология от Сьодертале,колегата слезна и след като запалих да си продължа таблото се осветка като коледна елха,показва неработещ ABS,EBS на ремаркето съответно не вдига бугето и зачезна десния ел. джам на шофера и километража даде фира,тва всичкото в един и същи момент,некви идеи къде да чукам с чука или да мотам телта?


Бриги Магнито



rider777

Ни чука ни телта ще те спасят,,,,,,,, за тази работа си трябва електрожен ;-)
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Бриги Магнито

Цитат на: rider777 - Събота, 26 Октомври, 2013, 10:59:42
Ни чука ни телта ще те спасят,,,,,,,, за тази работа си трябва електрожен ;-)
Май,май по-скоро оксижен и за Надин


loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 26 Октомври, 2013, 11:25:59
Ти можеш да опрасиш всичко- дори танк.

Мерси за признанието от коги чекам некой ме признае за майсторче на спорта мани.


комбайнер

Къде е джама, къде ABS. Хване ли да меши разни работи немащи връзка, значи некое мозъчно полукълбе се объркало. А там чукане и ръчкане не върши работа. ще требва нова кутийка.

driver1

Цитат на: комбайнер - Събота, 26 Октомври, 2013, 13:26:51
Къде е джама, къде ABS. Хване ли да меши разни работи немащи връзка, значи некое мозъчно полукълбе се объркало. А там чукане и ръчкане не върши работа. ще требва нова кутийка.

   Все си мислех, че страничните стъкла не се управляват от компютър, ама на, изостанал съм. При мен обикновено беше от предпазител...

admin

Цитат на: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:15:05
   Все си мислех, че страничните стъкла не се управляват от компютър, ама на, изостанал съм. При мен обикновено беше от предпазител...

На моята КИА страничните прозорци минават през някакво реле, което или се управлява от компютър, или е просто реле за време. Идеята е да осигури напрежение за моторчетата в интервала от връщане на "контакт" до отваряне на врата. Ако случайно някой прозорец е останал свален, да можеш да го вдигнеш, без да даваш на "контакт".
При други коли обаче явно си е наистина от компютър, защото след заключване случайно забравените прозорци се вдигат автоматично.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

driver1

Цитат на: admin - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:40:37
На моята КИА страничните прозорци минават през някакво реле, което или се управлява от компютър, или е просто реле за време. Идеята е да осигури напрежение за моторчетата в интервала от връщане на "контакт" до отваряне на врата. Ако случайно някой прозорец е останал свален, да можеш да го вдигнеш, без да даваш на "контакт".
При други коли обаче явно си е наистина от компютър, защото след заключване случайно забравените прозорци се вдигат автоматично.

   Да, така е, мога да изброя и още куп екстри, но те се вграждат в коли. Нека някой ми каже в кой камион се вграждат описаните функции?

Бриги Магнито

Цитат на: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:44:24
   Да, така е, мога да изброя и още куп екстри, но те се вграждат в коли. Нека някой ми каже в кой камион се вграждат описаните функции?
Аааааааааа Драйвер отвори си тема,тука я си пиПам
Може да сте прави,но при спирането и гасенето на мотора в интерес на истината съм пипал само десният джам да го сваля(дали от него е започнал проблема е малко вероятно,но не и невъзможно)
Иначе бушоните са ток,откачах и клеми уж да се смисли ма дедов Калдъръмка не се смисли.
Проблема също така не е и от каруцата щото я разкачих и нищо не се промени


R560

Бригадиреееееее мани тая коконааааа земи някои ВОЛ  ;D коконата я пращай в надин ;D

emilpopoff

Цитат на: admin - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:40:37
На моята КИА страничните прозорци минават през някакво реле, което или се управлява от компютър, или е просто реле за време. Идеята е да осигури напрежение за моторчетата в интервала от връщане на "контакт" до отваряне на врата. Ако случайно някой прозорец е останал свален, да можеш да го вдигнеш, без да даваш на "контакт".
При други коли обаче явно си е наистина от компютър, защото след заключване случайно забравените прозорци се вдигат автоматично.
Цитат на: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:44:24
   Да, така е, мога да изброя и още куп екстри, но те се вграждат в коли. Нека някой ми каже в кой камион се вграждат описаните функции?

По принцип може би преди започнем да спорим трябва да си изясним колко компа има една кола(един камион, пак ще напиша че по камионите не съм толкова вещ но много от нещата по електрониката на съвременните камиони има предвид след 2004-5 се препокрива със съвременните леки автомобили). По принцип една съвременна кола след 2004-5 има поне 3-4,5  компютъра(ECU - обикновено това е компа, който управлява двг-то и другите функции свързани с мотора, BSI и BSM това са абрeвиатури на френски(има и английски търговски наименования), това са компове, на пръв поглед това са блокове, в които са наредени предпазители и релета, но  не се заблуждавайте тези блокове имат "мозък" т.е са компютри, те могат да се конфигурират със лицензирания  диагностичен  уред за съответната марка(пробвал съм с универсални лицензирани програми не могат да конфигурират БСМ-ми и БСИ-та, единствено "джамбазките" освен програмите на съответната марка могат да конфигурират и "одественяват" т.е да се прехвърли един употребяван комп от една кола за която е кодиран да тръгне на друга(т.е да се прекодира) и да си изпълнява всичките функции) . И така тези блокове с предпазители БСИ и БСМ управляват ел.стъклата, ел огледлата( на кола която например едното огледало и е ел.( т.е дясното/пасажерското) ако и се сложи и ляво ел. огледало и се "каже"(с диагностичния уред, в повечето автомобили комповете са стандартни и тези базови функции се поддържат, макар и да ги няма вградени в автомобила) на компа(блока с релета и предпазители) ,че колата "заводски" е с 2 ел. огледала тя(колата) го "разбира" и си става с 2 ел.огледала) . Дори на тези компове с малки подобрения ако се налага, може да се активира "круиз контрол", бордови компютър(ако няма такъв серийно) и т.н. Другия комп е на ABS, ако има и ESP, компа е още по сложен, ако има и автоматична или роботизирана(пилотиранана) трансмисия, комповете стават с още един повече. Всичките изброени 4-5 компа на колата(вероятно и на съвременния камион) са в постоянна връзка по между си, затова, че при съвременните автомобили дори елементарни функции като ел.стъклата и фарове се командват от компютър.

Бриги Магнито

Цитат на: R560 - Събота, 26 Октомври, 2013, 21:04:00
Бригадиреееееее мани тая коконааааа земи някои ВОЛ  ;D коконата я пращай в надин ;D
Бе надушил съм един FH тлуелв доказан боец де ега ме огрее.

Бацета ако шете вервайте всичко изброено кат дефект от мен  иде от едно единственно реле е не е ли тъпня тва на инженерите от Сьодертале да вържат всичко там,баси кухарите.


комбайнер


Тариката

ЦитатБацета ако шете вервайте всичко изброено кат дефект от мен  иде от едно единственно реле е не е ли тъпня тва на инженерите от Сьодертале да вържат всичко там,баси кухарите.
Я снимай го релето да го видиме кой прави тия мизериий!

Тариката