• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Какъв микробус до 3.5 т. , евтината винетка?

Започната от rockford, Вторник, 29 Октомври, 2013, 20:57:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Какъв микробус да си купя. До 3,5 т. , ниската винетка

Мерцедес
13 (54.2%)
Ивеко
6 (25%)
Фолксваген
4 (16.7%)
Форд
1 (4.2%)

Общ брой гласове: 24

kiril_lz

#15
Поредна публикация!!!

kiril_lz

#15

kiril_lz

#16
Поредна, поредна публикация!!!

kiril_lz

#16

bo4a

Цитат на: rockford - Сряда, 30 Октомври, 2013, 17:54:56
а мислиш ли че Спринтерите имат проблем с гниенето ?

Когато е магеросвано нещо по купето задължително още първата зима избива ръждата и започва ферментация на ламарината.

juli76

Спринтер 412 с регистрация до 3,5тона е твоя бус.Караш камионче а поддържаш бус.Търкалях такова животно 6 години и общо взето не съм имал сериозни проблеми.На даяджиите им пожелавах лек ден няма лиценз,шайби и тн...Иначе трябваше да ме арестуват за претоварването и часовете. ;D Не са идеални но с грамотно каране и добра поддръжка карат много.Поевтиняха доста все пак модела остаря за около 12 бона това е избора.Буса беше дълга база бордови с брезент и честно казано до 1-1,5т. товар не ги усещаше, и 2,5-3т. съм му товарил редовно проблеми няма единствено докато набере е малко по тромав иначе на равно си поддържа спокойно 90км.ч.изпреварва си с този товар и не грее по баирите.Разход  11,5-15,5 средно 12,5л. според маршрута и стила на каране не толкова от товара, а моя беше "платноход" с обща височена 3,5м. духнеше ли по силенен вятър и ставаше леле майко.... може да хванеш морска болест. ;D
Слаби места шарнири и накрайници с това хамалско товарене и "хубави" пътища няма как.Възможен проблем при по дълак пробек и редовно претоварване с демферния маховик на съедитителя лекува се но със 700лв.оригинален LUK.Висящите лагери на кардана също дават фера.Електрониката и горивната система подчти не създават проблем турбината също.Двигателя е здрав има плавен ход и е добре балансиран все пак е петак,има сравнително широк диапазон на въртящия момент от 2000об.мин. нагоре, но с 122кс. не блести с кой знае какво плюс е че е на верига.Да купиш дърт "комън рейл" първо поколение не е инвестиция ако ще и да е Мерцедес. Ивеко и Форд са бюджетни изпълнения всичко е въпрос на предпочитания избора е твои !   ;)

rockford

колега, много благодаря за изчерпателният отговор. Точно за този пост се регистрирах във форума, много благодаря :)
Поразпитах доста хора и твоето мнение съвпада доста с всички останали. ЗА съжаление в момента в България има изключително малък избор . На практика по сайтовете за продажби има два спринтера с двойна гума, които са за Б категория ...
единствения който съм гледал е този http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31383207596530406&f1=details&slink=4nv7i4
Само че той е 413 а не 412, както ти спомена по-горе :) Като гледам офертата ми изглежда доста скъпичко все пак 17 хилки за бус който ще изгние тука при нас за няколко години ... ми е малко стряскащо :)

juli76

Поразпитай в "Технотест"- София как стои въпроса със смяна на товароносимоста и категорията на микробуси с регистрация над 3,5т.Мисля че от известно време се предлага подобна опция там което ще разшири чувствително избора ти.Не знам колоко обемен е товара който возиш но за предпочитане е стандартен микробус макар и удължен като този от линка.Бордовите с брезент предлагат повече удобство за товарене и голям обем но разхода при тях е по висок и се набиваш на очи.Височината също е проблем на някой места.CDI от първо поколение е доста проблемно особенно този мотор 4 цилиндъра 2150 куб.см.Затова и не държат цена в повечето случаи.Основно проблема е с електрониката и дюзите скъпи са за ремонт.Турбото е с променлива геометрия и е скъпо  за ремонт и поддръжка. Често кривят и пукат глава при най малкото прегряване понеже са с 4 клапана на цилиндър и главата е доста "изпилена" образно казано.За предпочитане е по голямия 5 цилиндров мотор 2,7 произведен след 2003г където повечето проблеми са отстранени.
Щом искаш двойна гума поинтересувай се и за Фолксваген "LT 46" по същество това е Спринтер но с двигател на Audi.Говоря за 5 цилиндровия 2,5 мотор.Голями "катъри" са макар и по слаби на коне от 2,9 спринтера.

rockford

#21
Така  за малко по-непросветените като мен ... искаш да кажеш че това мерцедесче , което постнах е с кофти двигател и трябва да се вземе от следващата генерация. Или греша ?

Относно Лт-то има едно за продажба ама е с друг мотор като го гледам http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31375736047117818&f1=details&slink=4o7g2m
и като цена долу горе са еднакви ...
има и още едно ама е бордови http://busove.cars.bg/c110623
А товарите не са много обемни, обаче са тежки а бордовите не стават защото буса понякога го ползваме и за склад.


Има две в  Германско :) http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lt-46-tdi-2dd292-w60-onesti/185716356.html?lang=en&pageNumber=6&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT


И още едно
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lt-46-2-5-tdi-80-kw-abs-asr-hoch-lang-euro-3-bad-bentheim/184834754.html?lang=en&pageNumber=3&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT  

Май второто е точно това за което ти говориш ЛТ 46, 2,5 TDI



Причина за редакцията: Две поредни публикации - ОТНОВО!!! И НАЧАЛНИТЕ ИЗРЕЧЕНИЯ ЗАПОЧВАТ С ГЛАВНА БУКВА - ОТНОВО!!!

rockford

#22
МОЛЯ, ПРОЧЕТИ В ЧЕРВЕНОТО!!! И да не се налага да се повтаря!!!

kiril_lz

Това ЛТ е с двойна гума и ще е с тахограф,ние взехме ЛТ35 дълга база с единична гума  и му закачихме ремарке на буса 2тона и на ремаркето 1 тон и си караме и нямаме никакви проблеми с даяджии

ceko1969


juli76

Цитат на: kiril_lz - Неделя, 03 Ноември, 2013, 09:52:22
Това ЛТ е с двойна гума и ще е с тахограф,ние взехме ЛТ35 дълга база с единична гума  и му закачихме ремарке на буса 2тона и на ремаркето 1 тон и си караме и нямаме никакви проблеми с даяджии
Двойната гума няма никъкво значение въпроса е как е регистрирана машината по талон.Ако е до 3500кг. дори и да има тахограф никой не те задължава да го ползваш.Аз имам от доста години  VW LT35 и моя е с тахограф при това за двама водачи.Наличието му не значи че трябва да се ползва задължително поне в БГ и някой близки страни е така за сега.Това с ремаркето според мен е рискова операция дори и да е до 750кг. ако общия полезен товар на композицията надвишава 1500кг.пак ще ти искат лиценз стига да не возиш собствена стока което трябва да докажеш с докменти при евентуална проверка.

Към колегата пуснал темата тъй като пътувате до Пловдив защо не минете през Карлово и Сопот  там е пълно с автокъщи предлагащи микробуси най вече спринтери. Мисля че избора е доста голям макар че повечето машини са бая "понапудрени".Мой приятел си взе преди няколко години бус от там и е доволен.

rockford

Карлово е следващата дестинация, която  мислех да посетя. Като за начало огледах всичко из София, но изборът е много малък.

monterei

Спринтер с двойна гума и регистрация на 3,5т. Дали е 519 (3-литров мотор), 513 (2,2-литров) или нещо подобно. 4 тонната версия с двойни гуми се различава по товароносимостта на задния мост - там обикновено е малко по-малка от 5-тонната версия. Ако трябва да се пререгистрира от 5т (примерно) на 3,5т, питаш ДЕКРА или ТЮВ дали е въможно за конкретното шаси и действаш. Ивекото е с по-скъпа поддръжка и не си струва при тези години.
Успех.

rockford

От Ивеко май напълно се отказвам, само лоши работи за него и страшна скъпотия. Ще гледам само спринтери и ЛТ-та :)

SEMPER

Чета и се чудя, как ги правите тези регистрации до колкото тона си решите. Аз искам да ми регистрирате едно мъничко триосно самосвалче като мотопед. Обещавам да го карам винаги с каска, за да не будя подозрение.

Сега сериозно по темата, едва ли има някой в форума който се е занимавал повече от мен с претоварвания, усилвания и всякакви други операции разказващи играта на лекотоварната пътнотранспортна техника.

Първо - регистрация с по нисък тонаж от реалния в момента е невъзможна. Единствения вариант е да се трансформира и да се мине Технотест, но операцията по трансформирането е доооста скъпа, и обезмисля начинанието. Варианта да се направи от кварталния майстор с ъглошлайф и оксижен няма как да мине. Трябват си фирми,сертификати, изпитвания ...

Варианта да си изфабрикуваш документите и с някой вътрешен човек да се регистрира умря окончателно поне преди 7-8 години.
Може да се пренабие рамата с WIN , отговарящ на  някой  по лек бус, но това е пълна глупост, да не кажа направо сериозно престъпление.

Може да се купи вече регистриран преди време по този начин бус, но си има риск всеки малко по ококорен пътен полицай да навлече много тежки неприятности. Недай си боже пък да стане някое ПТП с тази машина, застрахователите отдавна също не пасат трева.
Отделно че течническото му състояние най вероятно вече ще е грамофон свири,майка плаче.

А дали ще се намерят хора, назначени на една заплата да карат такова шменти капели - не знам, но като чета форума - като че ли да.  ::)

Варианта с ремаркето е най безпроблемен, но на практика май е неприемлив защото води до тахограф,  тежки бумаги, регламенти, почивки, джедаи, все неща които няма как да се харесат на питащия.


На практика най лекия варянт е да се купи бус до 3,5 тона и да се претоварва. Практически няма орган, който трябва да контролира, Това е в правомощията само на пътна полиция, но  у нас те не разполагат с уреди за такъв контрол, така че ....  газ и свиркане.  ;D

Най неприятният момент за автора на темата идва сега
Последните бусове, които търпяха добро претоварване за последно се произвеждаха миналия век. Да ме прощава Бригито, но всичко произведено тогава може да се претоварва почти двойно. Единственото, което не даваше да го товарят като катър беше малкото Рено, Трафик се казваше май.

Всицки нови бусове са тотално изрязани от към възможност за претоварване.Усилването също не помага - ако се качат ресорите, поцват да поддават ушите на корпуса, ако те се усилят, почват да се усукват и цепят каросериите, или ако е шаси - да се гъне и къса шасито. Освен това диференцяли, спирачки и други агрегати също не издържат.  Явно производителите ги хвана кризата и икономисват от всичко, или пък ги е яд на тарикатите като нас.

В момента карам чисто нов бус, на който ламарината имам чуство че е по тънка от страниците на някое по луксозно списание. Освен това, въпреки 125 коня на най малките баирчета почва да пъшка, дори да е натоварено наполвина.


Така че варянтите за претоварването са някъде в миналото, там трябва да се търсят

Виждал съм доста опити да се побългарят по нови машини, всички са неуспешни,  а някои с плачевен резултат.

И нещо полезно по заглавието на темата

Мерцедес с двойна гума до 3,5 тона никога не се е произвеждал. Цитираните 412 и 413 са с почти 5 тона общо тегло.

Транзит и ЛТ с двойна гума до 3,5 тона се произвеждаха  преди време, но от доста години варянтите са единствено с единична гума. Мързи ме да проверявам точно откога са спрени тези модификации.

Единствено Ивеко от по актуалните  в момента модели  се произвежда с двойна гума до  3,5 тона.


Че това от мен по темата, съжалявам ако някой е чул не това. на което се е надявал.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната